Diablo IV Review – Το απόλυτο παιχνίδι του καλοκαιριού ανήκει στην Blizzard

Diablo IV Review – Το απόλυτο παιχνίδι του καλοκαιριού ανήκει στην Blizzard

20 Ιουνίου 2023 11:34
Ετοιμαστείτε για ένα κολασμένο ταξίδι!

Δεν μπορώ να το πιστέψω ότι πέρασε πάνω από μία δεκαετία από τότε που κυκλοφόρησε το Diablo III από την Blizzard. Ένα παιχνίδι που περίμενε πολύ ο κόσμος, μαζί του και εγώ, αφού έκανε περίπου 12 χρόνια να κυκλοφορήσει μετά το Diablo II. Το ίδιο έγινε και τώρα, με το Diablo IV, το οποίο είναι διαθέσιμο από τις αρχές του Ιουνίου για το PC και τις κονσόλες. Η Blizzard είχε ξεκινήσει την ανάπτυξή του πριν από περίπου 6 χρόνια -όπως είχε αποκαλύψει η ίδια- και ύστερα από 11 χρόνια είναι πλέον στα χέρια μας.

Το Diablo IV είναι ένα action RPG και ακολουθεί τα γνωστά μονοπάτια της σειράς φέρνοντας νέες ιδέες στο franchise, ενώ επεκτείνει και το lore. Η ιστορία του λαμβάνει χώρα περίπου 50 χρόνια μετά το Diablo III: Reaper of Souls και διαδραματίζεται φυσικά στον κόσμο του Sanctuary, θέλοντας να διηγηθεί την ιστορία της Lilith, η οποία είναι η κεντρική villain ή να το πω αλλιώς η «κακιά» του παιχνιδιού. Από την πρώτη στιγμή που αποκαλύφθηκε το Diablo IV στην BlizzCon 2019, η Blizzard επικεντρώθηκε πολύ σε αυτή τη χαρακτήρα, η οποία είναι η κόρη του Mephisto. Εκείνη, έχει ένα και μόνο σκοπό: Τώρα που οι εντάσεις των δαιμόνων και των αγγέλων έχουν -περίπου- καταλαγιάσει, βρίσκει πάτημα και έχει ως στόχο να γίνει η κινητήρια δύναμη του Sanctuary.

Από την αρχή κιόλας του παιχνιδιού γίνεται γνωστό ότι πριν από πολλά χρόνια, η Lilith και ο Inarius, ένας άγγελος, δημιούργησαν το βασίλειό τους για να παρέχουν βοήθεια και προστασία σε όσους δεν ήθελαν πλέον να ζουν με την αιώνια σύγκρουση μεταξύ των High Heavens και της Κόλασης (Hell). Μεταξύ αυτών των δύο χαρακτήρων συνέβησαν πολλά και πλέον η Lilith έχει καταλήξει μόνη της, αλλά έχει ως σχέδιο να πάρει κάποια σημαντικά πρόσωπα μαζί της και να εξοντώσει όποιον βαλθεί να της εναντιωθεί.

Μπορώ να πω ότι εδώ έχουμε ίσως την καλύτερη «πένα» της Blizzard, μιας και μεγάλωσε και εμπλούτισε περισσότερο το ήδη απίθανο lore της σειράς. Μιλάμε για ένα πιο ώριμο σενάριο σε σχέση με το Diablo III, που πιστεύω θα ικανοποιήσει και τους πιο απαιτητικούς fans, χωρίς ωστόσο να «ρίχνει σαγόνια» με τη γραφή του. Αν και δε γνωρίζω μέχρι τελευταίας λεπτομέρειας όλο το lore της σειράς, αυτό που μπορώ να εγγυηθώ εδώ, είναι ότι το σενάριο του Diablo IV θα έχει κάτι να σας δώσει μέχρι το τέλος. Πραγματικά, οι σεναριογράφοι έφεραν ένα καλοδουλεμένο και δεμένο σενάριο που με κράτησε από την αρχή μέχρι το τέλος με την αγωνία και ήθελα να μάθω τι ακριβώς αναζητάει η Lilith και γιατί κάνει όλα αυτά που κάνει.

Ο κεντρικός χαρακτήρας, από την άλλη, τον οποίο έφτιαξα όπως εγώ επιθυμούσα, καθώς η Blizzard έχει φέρει πλέον ένα αρκετά καλό character customization, είναι… ο εκλεκτός της υπόθεσης. Στα πρώτα λεπτά του παιχνιδιού, ο χαρακτήρας μου βρέθηκε σε ένα «ταβερνάκι» όπου οι χωριανοί μιας μικρής πόλης τον κέρασαν να πιεί. Λίγα λεπτά αργότερα το παιχνίδι κάνει γνωστό ότι μέσα στο ποτήρι είχε αίμα από την Lilith με αποτέλεσμα ο χαρακτήρας και εκείνη να είναι «δεμένοι». Κάνοντας interact σε διάφορα σημεία του campaign μπορούσα να δω τι έκανε ή τι ετοιμάζεται να κάνει η Lilith, έτσι ώστε να ξέρω την επόμενή της κίνηση. Πρόκειται ουσιαστικά για μία villain που δίνει το παρόν σε όλο το campaign, μέσα από cutscenes και όχι μόνο, και αυτό ήταν κάτι που μου άρεσε πάρα πολύ. Για παράδειγμα, στο Diablo III, ο Diablo δεν «φαινόταν» σχεδόν πουθενά μέχρι το τέλος. Στο Diablo IV έχουμε να κάνουμε με μία αντίπαλο που υπάρχει παντού και φαίνεται διαρκώς στην οθόνη, έτσι ώστε ο παίκτης, να μαθαίνει συνέχεια πράγματα για εκείνη.

Στο Diablo IV η Blizzard αποφάσισε να ξεκινήσει με πέντε διαφορετικά class, τα Barbarian, Rogue, Necromancer, Sorcerer και Druid. Το κάθε class είναι μοναδικό και δεν μοιάζει με το άλλο, με μοναδικές ικανότητες, abilities και εξοπλισμό. Εγώ διάλεξα -όπως κάθε φορά- να παίξω με Rogue, διότι πάντα διαλέγω χαρακτήρες με τόξο και traps. Η Blizzard έχει εμπλουτίσει το gameplay με νέους μηχανισμούς, όπως είναι τα specializations (σε άλλα class ονομάζονται διαφορετικά), όπου μπορούσα να διαλέξω όσο ανέβαινα level από ένα διαφορετικό.

Αυτά χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες στα Combo Points, Inner Sight και Preparations. Πρόκειται για passive skills ουσιαστικά που αλλάζουν στο πως θα παίξω τον παίκτη μου, ανάλογα φυσικά με τον δρόμο των talents που θα ακολουθήσω. Έναν μεγάλο δρόμο όπως φαίνεται, γιατί το talent tree μου έδινε πάρα πολλές επιλογές για το πως θα προσαρμόσω τον χαρακτήρα. Κυκλοφορούν ήδη εκατοντάδες οδηγοί στο ίντερνετ με διάφορα builds, όπως συνέβη άλλωστε και με το Diablo III. Εγώ προσωπικά έπαιζα με shadow Imbuement, με Barrage και «μαχαιράκια» και είχα φέρει τον χαρακτήρα μου να ειδικεύεται περισσότερο σε AOE DPS με traps κλπ. Πραγματικά θα μπορούσα να γράφω για ώρες ακόμα, αλλά καλό θα ήταν να δείτε από μόνοι σας τι class σάς ταιριάζει και πώς ακριβώς θα παίξετε εσείς το class που θα διαλέξετε. Αξίζει να αναφέρω, ότι το talent tree του χαρακτήρα έχει πάρα πολλά skills μέσα που δίνει άπειρες επιλογές στο πως θα εξελίξετε τον παίκτη σας.

Οι λάτρεις της σειράς ξέρετε πάνω κάτω τι να περιμένετε όσον αφορά το gameplay του Diablo, το οποίο είναι το ίδιο και ακόμα περισσότερο εμπλουτισμένο και πιο εθιστικό από ποτέ. Το παιχνίδι είναι γεμάτο με ολοκαίνουργιους εχθρούς, που έχασα το μέτρημα μετά από ένα σημείο και δεν ξέρω ούτε εγώ πόσα διαφορετικά τέρατα -με εκπληκτικό σχεδιασμό να σημειωθεί εδώ- είδα μέσα στο παιχνίδι. Το ίδιο συμβαίνει φυσικά και με τα bosses, τα οποία είναι κατά την άποψή μου τα καλύτερα της σειράς, με ιδιαίτερο gameplay και με ανεβασμένη δυσκολία κιόλας.

Το Diablo IV έχει έναν τεράστιο ανοιχτό χάρτη, ο οποίος είναι εκπληκτικά δομημένος αισθητικά, αλλά και εκπληκτικά συνδεδεμένος μεταξύ του. Εφόσον, λοιπόν, μιλάμε για ένα open world παιχνίδι, η Blizzard αποφάσισε να φέρει για πρώτη φορά mounts -άλογα- όπου βοηθούν στο traversal, για να πάει κάποιος από το ένα σημείο στο άλλο πολύ πιο γρήγορα, τα οποία βέβαια έχουν και διάφορα skills για dash ή και για DPS blow. Πραγματικά μία πολύ σημαντική προσθήκη, αλλά το παράπονό μου εδώ είναι ότι άργησα να το πάρω, καθώς το πρώτο mount γίνεται διαθέσιμο πολύ αργότερα προχωρώντας αρκετά το campaign (δε θα σας πω που για να μη θεωρηθεί spoiler). Ωστόσο, εάν δείτε τους τίτλους τέλους και ξεκινήσετε ένα νέο class, τότε το mount θα είναι διαθέσιμο στο inventory σας από την αρχή.

Έναν τεράστιο χάρτη ξανά λέω, με περιοχές από χιόνια, δάση, ερημιές, βάλτους και ό,τι άλλο μπορείτε να φανταστείτε. Έχει τόσες πολλές περιοχές που με έκανε να μη βαρεθώ ούτε ένα λεπτό. Η κάθε περιοχή φυσικά έχει το δικό της στιλ και dungeons (τα οποία είναι πάνω από 140+) με συγκεκριμένο design και δένουν όλα αρμονικά μεταξύ τους.

Εκτός από το Campaign, το Diablo IV είναι κυριολεκτικά γεμάτο από secondary activities, με challenges, world bosses, dungeons και side quests, τα οποία γεμίζουν τον χάρτη και δίνουν στον παίκτη άπλετο περιεχόμενο για να ασχοληθεί και να ντύσει τον χαρακτήρα του. Εάν έχετε ασχοληθεί με το Diablo 3, τότε να ξέρετε ότι το Diablo 4 είναι ακόμη πιο γεμάτο και μπορείτε άνετα να ασχολείστε μαζί του σχεδόν για όλο το καλοκαίρι. Φυσικά και δεν κατάφερα να κάνω τα πάντα, αλλά εκτός από την κεντρική ιστορία κατάφερα και ολοκλήρωσα πολλά side quests και dungeons. Να σημειώσω ότι έπαιξα περίπου 60+ ώρες.

Ακόμα δεν έχω ασχοληθεί με το endgame αλλά φαίνεται ότι και σε αυτό το κομμάτι δε θα απογοητεύσει, μιας και περιμένουμε σύντομα το Season 1. Ναι, και εδώ ισχύει ότι μόλις δεις τους τίτλους τέλους, τότε ξεκινάει το «κανονικό» Diablo. H Blizzard είχε αποκαλύψει επίσης ότι έχει στα σκαριά και δύο μεγάλα expansions, που κατά πάσα πιθανότητα θα φέρουν και νέα class, όπως είδαμε και με το Diablo III. Φυσικά και εδώ θα βρείτε ένα σκασμό από gear και όπλα, ενώ θα έχετε τη δυνατότητα να κάνετε craft να βάζετε sockets σε ρούχα και ό,τι άλλο φαντάζεστε που θα σας κάνουν να ασχολείστε με τις ώρες.

Η Blizzard αποφάσισε να δείξει πιο αληθοφανή γραφικά με το Diablo IV και να αφήσει πίσω το πιο «καρτουνίστικο» στιλ όπως είδαμε στο Diablo III και αυτό μόνο σε καλό της βγήκε. Το παιχνίδι είναι απλά πανέμορφο, δείχνει «next-gen» και έχει πολύ καλούς φωτισμούς και πετυχημένη ατμόσφαιρα. Είναι γεμάτο με αίμα και σκοτάδια, όπως ακριβώς αρμόζει σε ένα τέτοιο setting. Πραγματικά δεν έχω κανένα παράπονο από το πως «δείχνει» το Diablo IV και θεωρώ ότι είναι από τα πιο όμορφα στιλιζαρισμένα παιχνίδια που είδα τελευταία.

Το ίδιο ισχύει και για τον ήχο, ο οποίος ήταν πολύ καλά μιξαρισμένος, ενώ παράλληλα η κάθε περιοχή «ντύνεται» με ένα απαλό ambient. Φυσικά και εδώ υπάρχει το κλασσικό στοιχείο της κιθάρας -σε μερικά σημεία και πόλεις- που κλέβουν την παράσταση, ενώ η μουσική ανεβαίνει σε ένταση όταν έρχεται κάποιο σημαντικό boss στην οθόνη.

Να σημειώσω κάπου εδώ, ότι το Diablo IV υποστηρίζει local co-op για παίζετε από μία κονσόλα με τους φίλους σας και λειτουργεί άψογα. Δυστυχώς, δεν υπάρχει offline mode και για να παίξετε θα χρειαστεί να είστε πάντα συνδεδεμένοι στο ίντερνετ και μερικές φορές αυτό προκαλεί αρκετό lag, το οποίο και εγώ συνάντησα σε αρκετές περιστάσεις. Επίσης, υπάρχει και ένα in-game store όπως είδαμε και στο Diablo Immortal που με πραγματικά λεφτά θα μπορείτε να αγοράσετε διάφορα αντικείμενα, τα οποία όμως είναι καθαρά για εμφάνιση και τίποτα άλλο.

Θέλω κλείνοντας να αναφέρω ότι δεν συνάντησα κάποιο σοβαρό bug, εκτός από μία φορά, όταν προσπάθησα να μεταφέρω ένα αντικείμενο σε ένα άλλο σημείο κάνοντας teleport, εκείνο εξαφανιζόταν από το inventory μου. Τελικά βρήκα λύση και φαίνεται ότι έφταιγε που έκανα teleport. Αυτό και κατά πάσα πιθανότητα άλλα μικρό-bugs θα βελτιωθούν με επερχόμενα patches. Να αναφέρω επίσης, ότι έπαιζα σε PC και παρόλο που έχω ένα σχετικά αδύναμο build το έτρεχα σε 1080P σε Epic settings απροβλημάτιστα στα 165FPS. Ωστόσο να σημειωθεί ότι από τον υπολογιστή μου μόνο η κάρτα γραφικών θεωρείται αρκετά δυνατή, μιας και έχω την RTX 2080Ti. Όλο το άλλο σύστημα απαρτίζεται από parts που είχα αγοράσει το 2018-2019.

Συνοψίζοντας : Το Diablo IV είναι ένα από τα καλύτερα παιχνίδια για το καλοκαίρι και σίγουρα το πιο εθιστικό RPG που έπαιξα τα τελευταία χρόνια. Η κλασσική συνταγή της Blizzard επιστρέφει άκρως αναβαθμισμένη με πολλές νέες πινελιές που κάνουν το gameplay εθιστικό και κρατάει τον παίκτη για ώρες μπροστά από την οθόνη του. Ο τίτλος είναι πραγματικά τεράστιος, έχει πάρα πολύ περιεχόμενο που θα βγάλει τα χρήματα που δώσατε ή θα δώσετε και με το παραπάνω. Θεωρώ ότι είναι από τα καλύτερα κεφάλαια του franchise και βρίσκεται εκεί ψηλά μαζί με το Diablo II. Το co-op και το cross-platform είναι μία ευχάριστη προσθήκη, ενώ αν ψάχνατε έναν τίτλο για να παίξετε με την παρέα σας τώρα το καλοκαίρι, σας το προτείνω ανεπιφύλακτα. Το προτείνω επίσης και σε εκείνους που θέλουν να μάθουν για πρώτη φορά τι εστί Diablo.
Box Art
Tested on : PC
Developer : Blizzard
Publisher : Blizzard
Available for : PC, Xbox Series X, Xbox Series S, Xbox One, PlayStation 4, PlayStation 5
Release date : 05-06-2023