Ubisoft: Το open world μοντέλο είναι βιώσιμο, δεν θα το εγκαταλείψουμε  

Ο CEO της εταιρίας το ξεκαθαρίζει

Ubisoft: Το open world μοντέλο είναι βιώσιμο, δεν θα το εγκαταλείψουμε

Δεν χρειάζεται να δει κάποιος πέρα από το Assassin's Creed, για να καταλάβει πως οι φιλοδοξίες της Ubisoft σχετικά με τα open world παιχνίδια έχουν μεγαλώσει. Πέντε χρόνια πριν, το Assassin's Creed Unity ήταν η μεγάλη κυκλοφορία της εταιρίας. Ένας τίτλος ο οποίος αν και είχε ανοιχτό κόσμο, περιορίζονταν (αν ο παίκτης επικεντρωνόταν στην main mission) μόνο σε μια πόλη, έχοντας διάρκεια γύρω στις 15 ώρες.

Εντωμεταξύ το Assassin's Creed Odyssey πέρσι λάμβανε χώρα σε ολόκληρη την ηπειρωτική αρχαία Ελλάδα, καθώς και στα κοντινά νησιά, με τη διάρκειά του να αγγίζει τις 60 ώρες. Φέτος ο στυλοβάτης της εταιρίας που ακούει στο όνομα Ghost Recon Breakpoint, ακολουθεί την επιτυχία του Wildlands, υιοθετώντας ξανά το open world μοντέλο. Το ίδιο αναμένεται να κάνουν και οι δυο τεράστιες περιπέτειες της εταιρίας για τις αρχές του 2020, Gods & Monsters και Watch Dogs Legion. Αναμφισβήτητα, λοιπόν, το όνομα της Ubisoft έχει πλέον γίνει συνώνυμο με το συγκεκριμένο μοντέλο. Υπάρχει όμως κάποια πιθανότητα να επιστρέψει ποτέ σε πιο εστιασμένες περιπέτειες όπως το Assassin's Creed Unity; Ο CEO της εταιρίας Yves Guillemot, απάντησε σε νέα του συνέντευξη:

Όχι, ο στόχος μας στο εξής είναι να υπάρχει ένα Unity μέσα σε ένα Odyssey. Αν κάποιος θέλει μια ιστορία των 15 ωρών μπορεί να την έχει, αλλά μπορεί κάλλιστα να έχει περισσότερες ακόμα ιστορίες. Θέλουμε ο παίκτης να «ζει» τον εκάστοτε ψηφιακό κόσμο και να κυνηγήσει αυτό που επιθυμεί. Θέλουμε η εμπειρία του μέσα στο παιχνίδι να αποτελείται από πολλές Unity εμπειρίες.

Η διαφορά ανάμεσα στο Odyssey και στο Unity δείχνει επίσης το εύρος του δυναμικού που χρειάζεται μια εταιρία για μια τέτοια μεγάλη παραγωγή. Και οι δυο τίτλοι απασχολούσαν δέκα στούντιο. Ωστόσο, η απαιτούμενη εργασία έχει αυξηθεί ραγδαία, ειδικά αν συνυπολογίσουμε το επίπεδο της λεπτομέρειας στους κόσμους των παιχνιδιών της. Επίσης, αν και το απαιτούμενο budget έχει επίσης αυξηθεί, το τελικό ποσό που πωλείται το προϊόν στα ράφια παρέμεινε το ίδιο. Εύλογα λοιπόν στο μέλλον, ειδικά με τον ερχομό των κονσολών νέας γενιάς, γεννάται το ερώτημα αν η παρούσα τιμή λιανικής θα είναι βιώσιμη σε μια εταιρία για μια τέτοια παραγωγή. Πάνω σε αυτό ο Guillemot απαντά:

Είναι βιώσιμο γιατί ο κόσμος του παιχνιδιού είναι μεγάλος και ο αριθμός των παικτών που παίζουν τα παιχνίδια μας όχι μόνο είναι ήδη τεράστιος, αλλά συνεχώς αυξάνεται. Επίσης, νέες αγορές ανοίγονται στον ορίζοντα, δίνοντας την ευκαιρία στα παιχνίδια να έχουν μεγαλύτερο κύκλο ζωής απ’ ότι πριν. Προς το παρόν λοιπόν, ξέρουμε ότι μπορούμε να επενδύσουμε στο open world μοντέλο, γιατί είμαστε σίγουροι ότι μακροπρόθεσμα θα έχουμε το επιπλέον περιεχόμενο για επιστροφή κέρδους.

Επίσης, βοηθά ότι στο τραπέζι πλέον υπάρχουν περισσότεροι τρόποι κέρδους απ’ ότι τα κλασικά DLCs. Και το Origins, αλλά και το Odyssey, πουλούσαν in-game items και boosters, το Far Cry 5 καθώς και το μετέπειτα New Dawn είχαν το virtual currency system που επιτάχυνε την πρόοδο. Αναμφίβολα το ίδιο αναμένεται να γίνει και με τα επερχόμενα Breakpoint και Legion. Τα microtransactions βέβαια και συγκεκριμένα τα loot boxes, έχουν αποδείξει πως είναι εξαιρετικά αμφιλεγόμενες τακτικές. Η εικόνα όμως της Ubisoft φαίνεται πως έχει πληγεί λιγότερο στη συνείδηση του κοινού σε σχέση  με την αντίστοιχη για παράδειγμα της ΕΑ. Ο Guillemot ωστόσο πιστεύει πως αυτές οι τακτικές μπορούν να αντικατασταθούν με την αύξηση της διάρκειας.

Αρκετοί παίκτες απολαμβάνουν μια δεκαπεντάωρη περιπέτεια, όμως θέλουν περισσότερο. Αν αυτό συνεπάγεται με περισσότερη εξερεύνηση σε έναν κόσμο που τους αρέσει να εξερευνήσουν, τότε αυτό είναι το ιδανικό.

Πως σας φαίνονται οι δηλώσεις του CEO της Ubisoft; Πείτε μας στα σχόλια.

11 comment(s)