Rocket Arena Review – Ένα χλιαρό πάντρεμα του “Super Smash Bros.” από την EA

Ήρθε για να μείνει;

Δεν έχει περάσει αρκετός καιρός από την ανακοίνωση του Rocket Arena. Ο τίτλος είχε αποκαλυφθεί κατά τη διάρκεια του EA Play Live 2020 και επρόκειτο για ένα ολοκαίνουργιο IP που βρίσκεται στην αγκαλιά των “EA Originals” με ομάδα ανάπτυξης την Final Strike Games. Το εν λόγω στούντιο ιδρύθηκε το 2016 και έχει έδρα το Bellevue της Washington, ενώ αποτελείται από 50 άτομα που δούλευαν σκληρά – όπως αναφέρουν οι ίδιοι- εδώ και τρία χρόνια για το πρώτο τους παιχνίδι, το Rocket Arena. Ας μιλήσουμε όμως γι’ αυτό. Είναι κάτι νέο; Προσφέρει κάτι στο εν λόγω genre; Σίγουρα, οι developers ως πρώτος τους τίτλος έβαλαν αγάπη και μεράκι όμως δεν μπορώ να μείνω μόνο σε αυτό. Το αποτέλεσμα, εν τέλει, δεν είναι αυτό που περίμενα.

Αρχικά θέλω να μιλήσουμε για το gameplay και τα στοιχεία που έχει δανειστεί η Final Strike Games κυρίως από το smash, καθώς και από άλλα τέτοιου είδους παιχνίδια. Έχουμε να κάνουμε με έναν αυστηρά multiplayer τίτλο χωρίς κάποιο story mode οι διάφορες story αποστολές όπως έχουν άλλα παιχνίδια. Οι μάχες εκτυλίσσονται σε τρίτου προσώπου προοπτική και μπορείτε να παίξετε τρεις εναντίον τρεις. Ναι, δεν υπάρχει η δυνατότητα για squads ή άλλα modes που να μπορούν να παίξουν περισσότεροι παίκτες, ωστόσο αυτό δεν το βρήκα και τόσο αρνητικό. Οι μάχες σε όποιο mode κι αν παίξετε είναι γρήγορες σε ρυθμό και κάθε mode που θα μπείτε απαιτεί την προσοχή σας. Έχουμε να κάνουμε με ένα αρκετά μεγάλο ρόστερ που απαρτίζεται από δέκα διαφορετικούς χαρακτήρες (ανακοινώθηκε νέος χαρακτήρας που έρχεται σύντομα, εντελώς δωρεάν) με τον καθένα να έχει τις δικές του μοναδικές ικανότητες με διαφορετικό στιλ παιξίματος και το δικό “rocket launcher. Ο κάθε χαρακτήρας που θα διαλέξετε μπορεί να ανεβάσει το επίπεδό του (level) μετά το τέλος κάθε match παίρνοντας XP points, ενώ αξίζει να αναφερθεί ότι δεν μπορεί η δική σας ομάδα να επιλέξει τον χαρακτήρα που έχει «κλειδώσει» εσείς.

Θα βρείτε μπροστά σας χαρακτήρες που ειδικεύονται σε sniping, όπως ο αγαπημένος δικός μου, Boone, που με το R2 του χειριστηρίου πετάει σφαίρες διασποράς, ενώ αν κρατήσετε το L2 μετατρέπει το όπλο του σε sniper με αποτέλεσμα να πετάει μία πιο ισχυρή σφαίρα στον αντίπαλο, ενώ παράλληλα με το R1 εκτοξεύει ένα «κύμα» καπνού που παίρνει σβάρνα τους εχθρούς με τον ίδιο να στέλνετε μερικά βήματα πίσω από την πίεση του όπλου. Αξίζει να αναφερθεί ότι μεγάλο και πολύ σημαντικό στοιχείο του Rocket Arena είναι το triple jump, το οποίο θα σας φανεί πολύ σωτήριο σε αρκετές περιπτώσεις όταν παραδείγματος χάρη θέλετε να αποφύγετε τον χαμό που γίνεται μέσα στο μάχη και να εκτοξευτείτε στον αέρα και να κάνετε το dps σας από ψηλά για AoE damage. Ωστόσο, το τριπλό πήδημα μπορεί να σας φανεί χρήσιμο και για να σωθείτε από την πίστα -όπως στο smash-, ενώ παράλληλα αν χτυπάτε το πάτωμα ή κάποιο τοίχο παίρνετε έξτρα εναέριο boost (σκεφτείτε τον Link στο smash που πετάει τον γάντζο του για να πιαστεί και να επανέλθει στο battlefield).

Δεν υπάρχει health bar στο Rocket Arena ή μάλλον δεν υπάρχει όπως τo έχετε συνηθίσει από τα τωρινά competitive παιχνίδια. Ο κάθε παίκτης έχει τη δική του μπάρα που αντί να μειώνετε, αυξάνεται με αποτέλεσμα όταν γεμίσει να είναι πιο ευάλωτος στο K.O του αντιπάλου, το οποίο τον εκτοξεύει στον ουρανό με αποτέλεσμα να χάσει – όπως ακριβώς λειτουργεί και στο "Super Smash". Υπάρχουν και τα «δωράκια» μέσα στην αρένα, τα οποία είναι random και μπορείτε να τύχετε από speed boost μέχρι και βόμβες για να ρίχνετε στους αντιπάλους σας, ωστόσο θέλω να αναφέρω ότι τα βρήκα αρκετά λειψά και χωρίς καμία ουσία. Και να μην υπήρχαν δε θα άλλαζε κάτι. Ο κάθε χαρακτήρας διαθέτει τα δικά του cosmetics που μπορείτε να τα αγοράσετε με in-game χρήματα και να αποκτήσετε διαφορετικά skins, banners για να φαίνεται πριν από κάθε μάχη και διάφορα άλλα τέτοια καλούδια που προσφέρουν μόνο στο οπτικό αποτέλεσμα και δεν παίζουν κάποιο ουσιαστικό ρόλο στο gameplay. Τα αντικείμενα που παίζουν ρόλο στο gameplay σας και θέλουν αρκετή σκέψη για το ποιο θα εξοπλίσετε ανάλογα την περίσταση, ονομάζονται Artifacts και μπορείτε να έχετε εξοπλισμένα τρία κάθε φορά, με το καθένα να έχετε διαφορετική ικανότητα. Παραδείγματος χάρη, εγώ είχα πάντα το Gemstone Elixir που σου ανεβάζει το ground movement speed μέσα στη μάχη. Το κάθε Artifact μπορεί να ανέβει level με το ανώτατο επίπεδο να είναι το 3ο, όπου είναι και το καλύτερο.

Μέσα στο παιχνίδι θα συναντήσετε δέκα διαφορετικές -σε θεματολογία- πίστες, τις οποίες αν και μικρές που βοηθούν στο καλύτερο pace του match ήταν αρκετά όμορφες με ωραία φαντασία. Για να καταλάβετε θα βρεθείτε να παλεύετε σε χιονισμένο κάστρο, πάνω σε εναέριο πλοίο, καθώς και σε «βυθό». Δεν είχα κανένα παράπονο όσον αφορά τους χάρτες και μάλιστα πιστεύω με κάθε νέα σεζόν το παιχνίδι θα εμπλουτίζεται σε αυτόν τον τομέα. Ας περάσουμε τώρα στα modes που είναι διαθέσιμα, τα οποία μπορείτε να τα παίξετε είτε σε κανονικά unranked ματσάκια, είτε -αν είστε πιο σκληροπυρηνικοί- σε ranked. Υπάρχει το κλασσικό “knockout” που είναι ουσιαστικά ένα deathmatch με την ομάδα που έχει τα περισσότερα kills-πόντους είναι και η νικήτρια. Υπάρχει το Rocketball, το Mega Rocket, το Rocketbot Attack, καθώς και το Tresure Hunt, που καλείστε να μαζέψετε coins και να διεκδικήσετε ένα chest ανά κάποιο χρονικό διάστημα που κάνει spawn, με το team που έχει μαζέψει τα περισσότερα να κερδίζει. Για να πω την αλήθεια τα βρήκα αρκετά χλιαρά τα περισσότερα από τα έξι modes που διαθέτει με το Knockout και το Tresure Hunt να είναι μονόδρομος. Περίμενα πολλά περισσότερα από ένα τέτοιο παιχνίδι που απευθύνεται αποκλειστικά σε online αναμετρήσεις.

Δοκίμασα το Rocket Arena σε απλό PlayStation 4 και τα γραφικά του ήταν απλά καλά, χωρίς να εντυπωσιάζει το αρκετά «καρτουνίστικο» αλά Fortnite στιλάκι του, με έντονο aliasing και αρκετά «πετσοκομένα» animations και όλα αυτά για να κρατήσει ένα κλειδωμένο framerate. Θέλω, όμως, να το αναφέρω ως παράπονο αυτό, γιατί οι αρένες είναι αρκετά στενές και μικρές οπότε πιστεύω μετά από τρία χρόνια στην ανάπτυξη θα μπορούσε να γίνει καλύτερη συνολική δουλειά.

Το ίδιο, ωστόσο δεν ισχύει και για τον ήχο, ο οποίος ήταν αρκετά καλός σε γενικές γραμμές, με τον κάθε παίκτη να έχει τη δική διαφορετική προσωπικότητα και ατάκες αλά Overwatch που πετάνε από εδώ κι από εκεί. Αξίζει να σημειωθεί ότι μερικές φορές μέσα στη μάχη θα ακούσετε όμορφα κομμάτια πίσω στο background, αλλά και κάποια άλλα εκνευριστικά που δεν κολλάνε καθόλου με το όλο concept.

Κλείνοντας θέλω να αναφερθώ και σε ένα πολύ σημαντικό κομμάτι όσον αφορά τα multiplayer παιχνίδια. Παρόλο που ο τίτλος υποστηρίζει cross-play μεταξύ κονσολών και PC κάνει αδιανόητα πολύ χρόνο για να βρει match, με αποτέλεσμα να σε κουράζει αυτή η αναμονή. Για να φανταστείτε, στις αρχές που ανέλαβα το review περίμενα μέχρι και δέκα λεπτά για να μπω να παίξω ένα απλό παιχνίδι. Αυτό ισχύει μέχρι και σήμερα που γράφονται αυτές οι γραμμές, αν προβείτε σε αγορά θα πρέπει να είστε έτοιμοι να περιμένετε το matchmaking…

Συνοψίζοντας : Το Rocket Arena δεν είναι κάτι καινούργιο και πιστεύω ότι θα χαθεί μέσα στο χρόνο, αφού υπάρχουν ανώτερα competitive παιχνίδια για να επιλέξετε. Έχει δανειστεί πολλές ιδέες από διάφορα παιχνίδια του χώρου όπως είναι η σειρά Super Smash της Nintendo. Θα πρότεινα τον τίτλο μόνο σε αυτούς που έχουν ασχοληθεί στο παρελθόν με Smash ή τύπου Overwatch παιχνίδια και θέλουν κάτι νέο, αλλά και πάλι με κάθε επιφύλαξη, καθώς θεωρώ ότι πολύ σύντομα από τα 30€ που κοστίζει θα βρεθεί (όπως μας έχει δείξει η ιστορία) να ακολουθεί το free-to-play μοντέλο. Παρόλο που στην αρχή ήταν αρκετά διασκεδαστικό για εμένα που έχω παίξει παρόμοιους τίτλους εν τέλει με κούρασε με την επαναληψιμότητά του, προσφέροντας μηδαμινά νέα στοιχεία στο εν λόγω genre. Είναι «μία από τα ίδια» και παράλληλα με το μεγάλο matchmaking και τον πολύ λίγο κόσμο που είχε, δεν μπορώ να το προτείνω σε πολλούς.
Box Art
Tested on : PS4
Developer : Final Strike Games
Publisher : Electronic Arts
Available for : PS4, Xbox One, PC
Release date : 14-07-2020

0 comment(s)