SoulCalibur VI Review

  • Written by 
  • Read later

    Ο θρύλος επιστρέφει και πάλι

    Από αρκετά μικρή ηλικία θυμάμαι πως μαζευόμασταν με τους φίλους μου για ένα και μόνο πράγμα. Για να παίξουμε. Όχι ποδοσφαιράκια, όχι αγωνιστικά παιχνίδια, αλλά fighting. Μία ιδιαίτερη κατηγορία παιχνιδιών που μέχρι και σήμερα δύσκολα προσελκύει κάποιον να ασχοληθεί μαζί της. Ατελείωτα Σάββατα μαζευόμασταν σε ένα καναπέ και το μόνο που ακουγόταν στον χώρο ήταν ο ήχος του παιχνιδιού και οι φωνές μας. Φωνές για το μεγάλο και δύσκολο combo που κατάφερε να βγάλει ο διπλανός μου. Φωνές για το πόσο άδικος είναι ο χαρακτήρας που επέλεξε. Μία γλυκιά ανταγωνιστική εμπειρία που καλώς η κακώς δεν μπορούν να προσφέρουν πολλά είδη παιχνιδιών μέχρι και σήμερα. Τα fighting παιχνίδια όπως έχω πει και στο παρελθόν μπορούν να παρομοιαστούν με ένα ακόμη αρχαίο παιχνίδι. Το σκάκι. Ναι, ξέρω, αυτό που λέω σε μερικούς ίσως να μην βγάζει νόημα, ή μπορεί να μοιάζει και υπερβολικό. Αλλά τα fighting παιχνίδια και γενικότερα, κάθε competitive παιχνίδι έχει επίπεδα. Όχι επίπεδα δυσκολίας, αλλά επίπεδα ικανοτήτων, πράγμα που σημαίνει πως όσο καλύτερος γίνεσαι, τόσα περισσότερα βλέπεις και αντιλαμβάνεσαι. Το ίδιο συμβαίνει και στα fighting. Σε κάθε στιγμή, σε κάθε αναμέτρηση, σε κάθε κίνηση υπάρχουν αμέτρητες επιλογές και αποφάσεις που πρέπει να παρθούν και φυσικά η καλύτερη θα είναι αυτή που θα κερδίσει. Με λίγα λόγια σκάκι.

    Από τα παλιά χρόνια του gaming υπήρχαν αμέτρητα 2D fighting παιχνίδια τα οποία έκρυβαν και αυτά την δική τους μαγεία, όπως για παράδειγμα το Street Fighter. Αυτό τουλάχιστον ίσχυε μέχρι να έρθει το SoulCalibur και το Tekken. Αυτό που ξεχωρίζει όμως το SoulCalibur από τα υπόλοιπα παιχνίδια είτε 2D είτε 3D, είναι το όλο στυλ του και η διαφορετικότητά του. καθώς καλεί τους παίκτες να πολεμήσουν όχι με γροθιές, αλλά με κάτι ακόμη καλύτερο. Με σπαθιά. Τα SoulCalibur δεν ήταν ποτέ τα παιχνίδια των τεράστιων και θεαματικών combos αλλά περισσότερο του "διαβάσματος" των κινήσεων του αντιπάλου και του έλεγχου της απόστασης ανάμεσα σας, δίνοντας στον παίκτη μοναδικά εργαλεία για να το καταφέρει και μάλιστα πρωτοπόρα για την τότε εποχή. Η σειρά όλα τα χρόνια από το 1995 μέχρι και σήμερα έχει γράψει την δική της ιστορία και όπως με όλα τα παιχνίδια του ίδιου είδους έχει συγκεντρώσει το δικό της core κοινό. Ένα κοινό που παρόλα τα σκαμπανεβάσματά της συνεχίζει να πιστεύει μέχρι και σήμερα πως το SoulCalibur αποτελεί αν όχι το καλύτερο, σίγουρα ένα από τα καλύτερα ανταγωνιστικά παιχνίδια εκεί έξω. Μετά το SoulCalibur 3 οι fans σε κάθε νέο κεφάλαιο έμεναν και με μία πίκρα. Μία πίκρα πως το παιχνίδι αφήνει τις ρίζες και τις παραδόσεις του με πειράματα τα οποία είχαν ως αποτέλεσμα την αμαύρωση του ονόματός του. Υπήρξαν βελτιώσεις σε διαφόρους τομείς, όπως το customization ή ο τομέας της ιστορίας, αλλά δυστυχώς, το βασικότερο στοιχείο που ήταν και το πρώτο που "μιλούσε" στον παίκτη ξεκίνησε να φθίνει. Το gameplay. Νέα πειράματα οδήγησαν την σειρά να φύγει από τα παραδοσιακά της μονοπάτια, κάτι που είχε αντίκτυπο στις πωλήσεις των παιχνιδιών αλλά και στο κοινό της.

    Και έρχεται το SoulCalibur VI, το επόμενο κομμάτι στην σειρά που αυτή την φορά υπόσχεται να τιμήσει τις παραδόσεις και να μείνει πιστό στην παλιά συνταγή, βάζοντας ένα μεγάλο στοίχημα και με την κοινότητα, αλλά και με τον ίδιο του τον εαυτό. Μετά από έξι χρόνια απουσίας θα δούμε μαζί το αν ο τίτλος κατάφερε ή όχι να επανέλθει πιο δυναμικός από ποτέ. Εφόσον αναφερόμαστε σε fighting θα ξεκινήσω από το σημαντικότερο στοιχείο. Το gameplay. Το SoulCalibur VI ενσωματώνει το παραδοσιακό gameplay και μηχανισμούς που όλοι αγαπήσαμε από τα παλιά παιχνίδια της σειράς με μερικές νέες και αξιοσημείωτες προσθήκες. Ο παίκτης μπορεί να χρησιμοποιεί οριζόντιες, κάθετες και κλωτσιές ως επιθέσεις μαζί με πιασίματα. Οι 20 (χωρίς DLC και ένα boss που ξεκλειδώνετε) χαρακτήρες προσφέρουν την ίδια αίσθηση δύναμης και διαφορετικότητας, ενώ θεωρώ πως είναι αρκετοί και θα καλύψουν όλα τα γούστα. Μηχανισμοί όπως το μοναδικό 8 way run παραμένει ίδιο, ενώ το Guard Impact επιστρέφει όπως το είχαμε συνηθίσει με ελάχιστες αλλαγές. Από νέα στοιχεία έχουμε πρώτα το Reversal Edge. Μία counter κίνηση που κάνει trigger ένα μικρό mini game όπου οι παίκτες καλούνται να πάρουν μία απόφαση. Το μίνι αυτό παιχνίδι ενσωματώνει ένα σύστημα πέτρα-ψαλίδι-χαρτί και εφόσον μαντέψετε σωστά το τι ακριβώς θα επιλέξει ο αντίπαλος σας μπορείτε να βγείτε τρομερά κερδισμένοι.

    Ομολογώ πως ακόμη δυσκολεύομαι να "χωνέψω" τον Reversal Edge μηχανισμό. Θεωρώ πως μόνο με το Guard Impact μπορείς να απομακρύνεις τον παίκτη από πάνω σου εφόσον είσαι προσεκτικός και το Reversal Edge ίσως ήταν και αχρείαστο καθώς πιστεύω υπάρχει ένας μεγάλος random παράγοντας μέσα σε αυτό. Σίγουρα σε υψηλότερο επίπεδο αποτελεί μία ακόμη κίνηση στο σκάκι που ανέφερα πιο πάνω, προσθέτοντας στην σκακιέρα ένα ακόμη πιόνι για να ανάλωση. Στην συνέχεια έχουμε το Soul Charge. Το SoulCalibur VI διατηρεί τις "μπάρες" που συγκεντρώνετε ας πούμε την παραδοσιακή "Super Move" σας και σας προσφέρει δύο επιλογές για να τις χρησιμοποιήσετε. Το πρώτο είναι το Soul Charge. Καταναλώνετε την μπάρα και αυτομάτως για περιορισμένο χρονικό διάστημα μεταμορφώνεστε ή ενδυναμώνετε ακόμη περισσότερο τα όπλα σας και τις κινήσεις σας με αποτέλεσμα να προκαλείτε τρομερά περισσότερη ζημιά στον αντίπαλο σας. Ο δεύτερος τρόπος είναι το Critical Edge που επέστρεψε από το SoulCalibur V. Εδώ θυσιάζετε την μπάρα σας για να εκτελέσετε ουσιαστικά την δική σας Super Move.

    Αυτό που πρέπει να κάνει οπωσδήποτε πλέον ένα fighting παιχνίδι είναι να διδάσκει εύκολα τους μηχανισμούς του σε έναν νέο παίκτη της σειράς. Εδώ δυστυχώς το SoulCalibur είναι λίγο πιο παραδοσιακό και ενώ αποκαλύπτει το περιεχόμενο του, αφήνει τα πάντα στα χέρια και την δημιουργικότητα του παίκτη. Τους βασικούς του μηχανισμούς, όπως το Guard Impact, τους περνάει γρήγορα μέσα από το Libra of Soul που θα αναλύσω παρακάτω, ενώ τις βασικές κινήσεις του κάθε παίκτη θα τις δείτε στο training γραπτώς και με μίνι demos. Με λίγα λόγια όσοι επιλέξετε τον χαρακτήρα που θέλετε να ασχοληθείτε θα χρειαστεί να μελετήσετε αρκετά τα δυνατά και τα αδύνατα σημεία του. Παρόλα αυτά το παιχνίδι συνεχίζει κατ' εμέ να αποτελεί ένα από τα ευκολότερα fighting για να εισέλθει κάποιος. Για να μην παρεξηγηθώ. Δεν εννοώ πως ο τίτλος είναι γελοία εύκολος. Αλλά λόγω της 3D φύσης του και της θεαματικότητας του με τα όπλα, ένας νέος παίκτης στο genre θεωρώ πως θα περάσει πολύ καλύτερα σε σύγκριση με ένα σκληρό παιχνίδι τύπου Guilty Gear. Μετά από αρκετές ώρες με το SoulCalibur VI ομολογώ πως είμαι τρομερά ευχαριστημένος με το gameplay. Οι παλιοί μηχανισμοί που αγαπήσαμε δηλώνουν βροντερό παρών και είναι περισσότερο "γυαλισμένοι" από ποτέ και το ρόστερ χαρακτήρων είναι αρκετό και όχι χαοτικά μεγάλο έτσι ώστε να σε αναγκάσει να μάθεις 50 και matchups.

    Στην συνέχεια έχουμε το επόμενο μεγάλο κομμάτι του παιχνιδιού. Το Story Mode. Το SoulCalibur VI έρχεται για να διηγηθεί δύο διαφορετικές ιστορίες. Πρώτα έχουμε το παραδοσιακό Story Mode με τους κλασικούς χαρακτήρες. Σε αυτό εξιστορείται μία σύντομη και ευχάριστη ιστορία όπου το Soul Edge στοιχειώνει και πάλι τον Nightmare και τον ουρανό καλύπτει το Evil Seed. Μία δύναμη που επηρεάζει όσους τρέφουν αρνητικά συναισθήματα και βγάζει στην επιφάνεια την "μαύρη" τους πλευρά. Εσείς καλείστε να δώσετε ένα τέλος σε αυτό περνώντας μέσα από διάφορες και ευχάριστες μάχες. Επιπροσθέτως μόλις ολοκληρώσετε την ιστορία του παιχνιδιού θα μπορείτε να επιλέξετε ένα χαρακτήρα και να μάθετε περισσότερα για το παρελθόν του και την κινητήρια δύναμη που τον παρακινεί για να μάχεται. Το δεύτερο είναι το Libra of Soul. Ένα διαφορετικό Story Mode όπου δημιουργείτε τον δικό σας χαρακτήρα και παίρνετε έναν ενεργό ρόλο στην όλη μάχη, συναντώντας τους αγαπημένους σας μαχητές. Το εν λόγω mode φέρνει πολλά RPG στοιχεία. Μπορείτε να ανεβάζετε level, να κάνετε προαιρετικές αποστολές, να συγκεντρώνετε δυνατότερα όπλα έτσι ώστε να φτάσετε στην τελική και θεαματική μάχη για να βγείτε νικητής. Ακόμη, θα αναγκαστείτε να πάρετε ηθικές αποφάσεις οι οποίες θα αποφασίσουν στο τέλος αν ανήκετε στην καλή ή κακή πλευρά. Σε σύγκριση με το κλασικό Story Mode, το Libra of Soul θα σας απασχολήσει για αρκετές ώρες και εφόσον έχετε όρεξη για μάχη δεν νομίζω να σας κουράσει.

    Αναμενόμενα υπάρχουν και κλασικά modes για να αναλώσετε τον χρόνο σας. Arcade, Versus και Training είναι διαθέσιμα για να σας ψυχαγωγήσουν. Ειδική αναφορά δεν θα μπορούσε να μην γίνει στον Online τομέα και την ποιότητά του. Οι περισσότερες αναμετρήσεις που συνάντησα "έτρεχαν" ομαλά χωρίς κάποιο lag, όμως υπήρξαν και αρκετές μάχες στις οποίες εγώ και ο αντίπαλος μου πολλές φορές καθόμασταν σε μεγάλη απόσταση κοιτάζοντας ο ένας τον άλλον περιμένοντας μήπως φτιάξει η σύνδεση μας και εξαφανιστεί το lag. Στις Online μάχες έχετε δύο επιλογές. Το Ranking Match και το Casual. Το πρώτο είναι το κλασικό που εφόσον βγείτε νικητής συγκεντρώνετε πόντους και σκαρφαλώνετε υψηλότερα στα leaderboards. Το δεύτερο είναι το φιλικό Casual match χωρίς να έχετε το άγχος για τους πόντους. Ιδιαίτερη μνεία θεωρώ πως αξίζει και το Customization κομμάτι που φέρει το έκτο κεφάλαιο της σειράς. Αμέτρητες επιλογές θα σας βοηθήσουν να φτιάξετε μέχρι και τον πιο πολύπλοκο χαρακτήρα που έχετε δημιουργήσει στην φαντασία σας. Η Bandai Namco ενσωμάτωσε ακόμη περισσότερες επιλογές και πληθώρα εργαλείων που όσοι κρύβετε λίγη δημιουργικότητα μέσα σας, νομίζω τότε πως το εν λόγω mode θα το επισκέπτεστε αρκετά συχνά.

    Φτάσαμε στον οπτικοακουστικό τομέα. Το SoulCalibur VI χρησιμοποιεί την Unreal Engine 4 και είναι χάρμα οφθαλμών. Είτε είσαι στην θέση του θεατή είτε του παίκτη, το παιχνίδι είναι πανέμορφο και θεαματικό. Οι μάχες είναι "ζωντανές" και γρήγορες χωρίς frame drops, χωρίς bugs και χωρίς glitches. Τα γραφικά είναι γλυκά και τα χρώματα πλουσιότερα από ποτέ. Ίσως μερικές φορές βρήκα τα loading times περισσότερα από όσο περίμενα, αλλά δεν νομίζω να είναι κάτι που θα ενοχλήσει κάποιον. Να σημειωθεί πως το παιχνίδι παίχτηκε στο "απλό" PlayStation 4. Η μουσική καταφέρνει και κάνει ολόσωστα την δουλειά της και "ντύνει" ταιριαστά την κάθε πίστα. Όσοι δεν είστε ευχαριστημένοι με τα αγγλικές φωνές, μην αγχώνεστε καθώς υπάρχουν και τα ιαπωνικά voice overs.

    Συνοψίζοντας...

    Το SoulCalibur VI είναι επιτέλους αυτό που περιμέναμε. Είναι η επιστροφή που αξίζει στη θρυλική σειρά, δείχνοντας πως η Bandai Namco γυρνάει στις ρίζες που όλοι αγαπήσαμε. Το έκτο κεφάλαιο της σειράς μένει πιστό στα παλιά παιχνίδια και φέρνει νέους και ενδιαφέροντες μηχανισμούς. Το ρόστερ μαχητών είναι τίμιο και καλύπτει όλα τα γούστα, ενώ τα δύο Story Modes προσφέρουν ακόμη περισσότερο singe-player περιεχόμενο στον παίκτη. Το Customization είναι καλύτερο από ποτέ, δίνοντας άπειρες επιλογές παραμετροποίησης στον παίκτη και το Online μέρος του είναι λειτουργικό. Με λίγα λόγια το SoulCalibur επέστρεψε για να μείνει ακούγοντας τις "κραυγές" της κοινότητας του, ενώ ταυτόχρονα κοιτά κατάματα και τους παίκτες που δεν έχουν ασχοληθεί ποτέ με το franchise.

    8
    Box Art
    Tested on : PS4
    Developer : Project Soul
    Publisher : Bandai Namco Entertainment
    Distributor : Bandai Namco Entertainment
    Available for : PS4, Xbox One, PC
    Release date : Παρασκευή, 19 Οκτωβρίου 2018
    Δημήτρης Σαλαμάρας

    Βρείτε το συντάκτη: Facebook | Instagram

    Latest Reviews
    Login to post comments
    Comments (2)
    Refresh Comments
    Choose Order:
    • Comment Link
      GrayFox
      GrayFox 19/10/2018 14:47:41
      Ένα από τα fighting παιχνίδια που μας έλειπε.
      Είμαι χαρούμενος που επέστρεψε.
      Ελπίζω να βρω τον χρόνο μια μέρα να αφιερωθώ.
      Επίσης στο review εκεί που αναφέρεται το:
      "Σε αυτό εξιστορείται μία σύντομη και ευχάριστη ιστορία όπου το Soul Edge στοιχειώνει και πάλι τον Nightmare και τον ουρανό καλύπτει το Evil Seed."
      Να πούμε απλώς πως πρόκειται για την αρχική ιστορία του παιχνιδιού και δεν είναι συνέχεια της σειράς από το πέμπτο κεφάλαιο.
    • Comment Link
      Stormbringer
      Stormbringer 19/10/2018 12:12:58
      Θα συμφωνήσω απόλυτα Δημήτρη!
      Εξαιρετικό επιτέλους το νέο Soul Calibur διατηρώντας ακέραιο τον ποιοτικό χαρακτήρα του ενώ έχει τις νέες σύγχρονες πινελιές που επιβαλλεται (ευτυχώς ή δυστυχώς) να έχουν τα fighting games του σήμερα.
      Σαν ρομαντικός γερο-δεινόσαυρος εγώ προσωπικά εκτός του αχρείαστου Reversal Edge (φτηνή απόπειρα για damage που κόβει τον υπέροχο χορογραφικό ρυθμό της real time μάχης) θα έβγαζα και τις super moves ενώ θα εμπλούτιζα το φοβερό Soul Charge για να είναι η απόλυτη νοσταλγική επιστροφή με απαράμιλλο στρατηγικό gameplay κι οργασμικά guard impacts!
      Κάτι τέτοιο όμως λογικά (και άδικα) θα ήταν η εμπορική ταφόπλακα του παιχνιδιού οπότε αφήνω την γκρίνια και δεν μένει παρά να προσαρμοστώ στα νέα δεδομένα.
      Δεν είμαι και αχάριστος μιας και όντως το Soul Calibur VI όλα δείχνουν ότι είναι ποιοτικότατο!
      Τα λέμε στο Ring!!


      υγ: Γκρρρμνχχχχχγκψψχ.......
      :P