Fire Emblem: Three Houses Review – Μια μεγαλοπρεπής όαση στη μέση του καλοκαιριού!

Ένα Tactical RPG που κανείς δεν πρέπει να χάσει!

Το Fire Emblem αποτελεί μια εκ των μακροβιότερων video games σειρών στην αγορά, καθότι τον Απρίλιο του 2020 θα κλείσει ούτε λίγο ούτε πολύ τα τριάντα του χρόνια στη βιομηχανία. Πρόκειται για ένα παιχνίδι τακτικής, με αρκετά στοιχεία παιχνιδιών ρόλου, το οποίο έγινε κατά βάση αρκετά γνωστό το 2002, μέσα από το επιτυχημένο τότε Fire Emblem: The Binding Blade στο Nintendo GameBoy Advance. Το Three Houses είναι το τελευταίο κεφάλαιο της σειράς, το οποίο αναπτύχθηκε από την Intelligent Games με την υποστήριξη της Koei Tecmo και βρίσκετε διαθέσιμο για την υβριδική κονσόλα της Nintendo. 

Το νέο παιχνίδι της σειράς λαμβάνει χώρα στην ήπειρο της Fodlan, η οποία μέχρι πρότινος βρισκόταν σε πόλεμο μεταξύ των τριών αντίπαλων βασιλείων και οίκων που την απαρτίζουν, των Golden Deer’s, Blue Lions και Black Eagles. Πλέον η τάξη και η ισορροπία διατηρείτε από την εκκλησία της Seiros, η οποία στο κέντρο της Fodlan έχει το μοναστήρι της που λειτουργεί και ως ακαδημία. Αυτή αποτελείτε και χωρίζεται από τις τρεις αυτές μεγάλες οικογένειες, όπου η κάθε μία απαρτίζεται, όπως είναι λογικό, από μαθητές του αντίστοιχου οίκου.

Η ιστορία μας ξεκινά όταν ο χαρακτήρας μας και πρώην μισθοφόρος Byleth, του οποίου το φύλο καλούμαστε να επιλέξουμε τα πρώτα λεπτά του τίτλου, εμπλέκεται σε μία μάχη μεταξύ αντίπαλων μισθοφόρων και των εκπροσώπων των τριών οίκων. Του Claude, ο οποίος ειδικεύεται στις επιθέσεις από απόσταση, του Dimitri που οι επιθέσεις του αποτελούνται κατά βάση από το δόρυ του και της Edelgard η οποία χρησιμοποιεί όπλα κοντινής απόστασης, όπως για παράδειγμα, σπαθιά. Ύστερα από ένα απροσδόκητο γεγονός στο τέλος της μάχης, καλούμαστε από τους αρχηγούς των τριών οικογενειών στο μοναστήρι με σκοπό να έρθουμε σε επαφή με τους ηγέτες της εκκλησίας, πράγμα το οποίο κατά πάσα πιθανότητα θα αποφεύγαμε, εάν δε μας πρόσταζε μία φωνή μέσα μας..

Κατά τη διαμονή μας στο μοναστήρι, η πρόταση της Rhea να μας εντάξει στο προσωπικό της εκκλησίας, βρίσκει αντίθετους στα ανώτερα στρώματα εξουσίας, μα σύμφωνους τους περισσότερους καθηγητές, καθώς και τους αρχηγούς των οίκων, οι οποίοι μας ζητούν να επιλέξουμε έναν εκ των τριών, ως ο δάσκαλος ο οποίος θα τους διοικεί θα τους κατευθύνει, αλλά και θα τους διδάξει. Λίγα λεπτά μετά την απόφαση μας σχετικά με τον οίκο που θα επιλέξουμε, μας γίνεται γνωστό ότι η επίθεση που δέχτηκαν τα μέλη των οικογενειών ήταν σχεδιασμένη από το στρατό του Flame Emperor και του Death Knight, πράγμα που ανησυχεί ιδιαίτερα το πνεύμα της θεάς Sothis, η οποία κατοικεί όπως φαίνεται στο υποσυνείδητό μας.

Η ιστορία του Fire Emblem: Three Houses αποτελεί ένα από τα δυνατά χαρτιά του τίτλου. Από τα πρώτα λεπτά δείχνει το βάθος της, με χαρακτήρες οι οποίοι ξεδιπλώνονται κατά τη διάρκεια της περιπέτειάς μας, νέες συμμαχίες και προδοσίες, οι οποίες θα εκδηλωθούν από NPCs φαινομενικά αχρείαστους που εν τέλει μόνο μικρή δεν είναι η θέση τους στον τίτλο.

Θέλω να ξεκαθαρίσω κάτι εξαρχής, το οποίο θα προσπαθήσω να αναλύσω παρακάτω όσο καλύτερα μπορώ. Όλοι οι χαρακτήρες που κατοικούν στο μοναστήρι, είτε μαθητές είτε καθηγητές, αποτελούνται από δεκάδες σειρές ψηφιακού διαλόγου, οι οποίες εξελίσσουν τον εκάστοτε χαρακτήρα είτε θετικά είτε αρνητικά.  Οι επιλογές που κάνουμε στους διαλόγους μεταξύ του Byleth και όλων των υπολοίπων, είναι αυτές που εν τέλει μπορούν να κρίνουν μέχρι και την εξέλιξη μιας μάχης. Πολλές φορές ακόμα και η θέση που παίρνουμε μέσα σε μία συζήτηση μεταξύ δύο χαρακτήρων, ως τρίτος, είναι αυτές οι οποίες μπορούν να καθορίσουν την εξέλιξη ή και την ανέλιξη κάποιου χαρακτήρα. Μη γελιόμαστε όμως και μη φοράμε παρωπίδες. Έχουμε δει ξανά αντίστοιχο βάθος χαρακτήρων σε παιχνίδια του είδους. Αυτό όμως που διαφέρει στην παρούσα φάση και στην περίπτωση του Three Houses έχει να κάνει με το πόσο εύκολο και φυσικό το κάνει να φαίνεται.

Ο τρόπος που εξελίσσεται η περιπέτειά μας κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού χωρίζεται σε δύο μέρη, σε αυτό της διδασκαλίας μας στην ακαδημία και σε αυτό του πεδίου της μάχης. Σε ότι αφορά το πρώτο μέρος, εμπλεκόμαστε κατά βάση περισσότερο με την εξερεύνησή μας στο μοναστήρι, καθώς και με τα περισσότερα RPG στοιχεία του τίτλου. Ας τα πάρουμε όμως με τη σειρά. Όντας πλέον καθηγητής, σημαντικός παράγοντας είναι η εξέλιξη των μαθητών μας κατά τη διάρκεια του μήνα, ώστε να έχουμε όσο καλύτερα αποτελέσματα στην κεντρική μάχη, η οποία μας δίνετε από τους ηγέτες της εκκλησίας και λαμβάνει μέρος στα τέλη αυτού. Κατά το πέρας λοιπόν των εβδομάδων, οι δραστηριότητες μας και τα αποτελέσματα αυτών ποικίλουν ανάλογα με τα αποτελέσματα που θέλουμε να έχουμε.

Καταρχάς, με την άφιξή μας στην ακαδημία τοποθετούμαστε στην χαμηλότερη κατάταξη ως καθηγητής και φυσικά σκοπός μας είναι μέσα από τις αποστολές και όχι μόνο να ανέβουμε σιγά σιγά στα υψηλότερα τμήματα. Ένας τρόπος, λοιπόν, είναι η διδασκαλεία των μαθητών του οίκου μας με σκοπό την ανέλιξή τους στην δική τους βαθμίδα της εκάστοτε δεξιότητας. Ο οίκος μας αποτελείτε κατά βάση από οκτώ μαθητές, όπου ο κάθε ένας ειδικεύεται σε κάποια ή κάποιες τεχνικές.

Για παράδειγμα, στον οίκο των Black Eagles η Edlegard μπορεί να χειριστεί καλύτερα το τσεκούρι από το τόξο ή σε αντίστοιχη περίπτωση ο Humbert μπορεί να λειτουργήσει καλύτερα ως μοναχός μαύρης μαγείας, παρά ως λευκής μαγείας. Βέβαια, το Three Houses από την πρώτη στιγμή μας δείχνει το βάθος του σε κάθε ένα από τα τμήματα που το απαρτίζουν, οπότε όπως καταλαβαίνουμε μπορούμε να αλλάξουμε τις βασικές ικανότητες των χαρακτήρων είτε να τις εξελίξουμε, πάντα μέσω της διδασκαλίας μας κατά τη διάρκεια των ημερών. Ωστόσο αυτό δε σημαίνει ότι μπορούμε να κάνουμε ότι θέλουμε χωρίς κάποιο αποτέλεσμα ή αντίκτυπο.

Πολλές φορές, όταν επιλέξουμε ένα μαθητή για να του αναβαθμίσουμε κάποιο Skill ή να του προσθέσουμε κάποιο το οποίο δεν έχει μάθει να το αξιοποιεί, πχ λευκή μαγεία στον μοναχό που προανέφερα, θα υπάρξει δυσαρέσκεια από μεριάς του, η οποία θα φανεί στην απόδοσή του στο εκάστοτε μάθημα. Εκτός αυτού, υπήρξε στιγμή όπου κατά την περιήγηση μου στην ακαδημία, ο συγκεκριμένος μαθητής ζήτησε να μιλήσει μαζί μου, και όχι μόνο μου εξέφρασε τη δυσαρέσκειά του, αλλά αμφέβαλε ακόμα και για τις ικανότητες μου ως καθηγητή, με βάση την απόφαση που είχα πάρει να του προσθέσω την πρώτη βαθμίδα του Heal στο roster του!

Υπάρχουν αρκετές πινελιές σαν την παραπάνω, οι οποίες μας δείχνουν ότι ο τίτλος έχει δουλευτεί με μεράκι. Πινελιές οι οποίες αφορούν όπως είπα μέχρι και τον τελευταίο NPC του τίτλου. Τη μία στιγμή ένας μαθητής του οίκου μας θα μας επαινέσει για την διάλεξη που μόλις δώσαμε, η οποία τον βοήθησε να περάσει τις μηνιαίες εξετάσεις και την αμέσως επόμενη στιγμή, ένας καθηγητής ή μαθητής άλλου οίκου θα περιγελάσει μαζί μας στο διάδρομο της ακαδημίας για τη χαμηλή βαθμίδα μας ως καθηγητής στη σχολή. Πραγματικά θα μπορούσα να μιλάω ώρες για τις ιδέες που έχουν αποτυπωθεί ψηφιακά στο νέο Fire Emblem. Θα κλείσω λέγοντας ότι ένας από τους στόχους μας ως καθηγητής είναι η καλή συνεργασία μεταξύ των μαθητών του οίκου μας. Υπάρχουν διάφορες δραστηριότητες για να θέσουμε στους μαθητές μας σε ζευγάρια, όπως η εκτροφή αλόγων, ιπτάμενων ή μη, κηπουρική και άλλα. Αυτό όμως που κάνει τη διαφορά είναι οι συζητήσεις που λαμβάνουν μέρος, είτε μεταξύ τους είτε μαζί σας ως καθηγητής.

Η ανταλλαγή απόψεων μεταξύ των χαρακτήρων είναι κάτι που θα λατρέψει κάθε οπαδώς των παιχνιδιών ρόλου, στην περίπτωση που θέλει να μάθει την ιστορία κάθε ατόμου στη σχολή. Μέσω ενός απλού μηχανισμού, όχι μόνο μαθαίνουμε καλύτερα τους χαρακτήρες της ακαδημίας, αλλά αυξάνουμε και το επίπεδο εμπιστοσύνης, δίνοντας μας καλύτερα αποτελέσματα ως ομάδα στη μάχη. Για παράδειγμα, ένας χαρακτήρας που έχει αυξήσει το επίπεδο εμπιστοσύνης με κάποιον άλλο είναι ικανός κατά τη διάρκεια της μάχης, εάν βρίσκονται σε κοντινό σημείο μεταξύ τους, να εκτελέσει μια συνδυαστική επίθεση, η οποία θα έχει όπως είναι λογικό μεγαλύτερο αντίκτυπο σε επίπεδο δύναμης προς τον εχθρό.

Εκτός από την αλληλεπίδραση που έχουμε με τους μαθητές στην αυλή, μπορούμε να έρθουμε σε επαφή με τους υπόλοιπους καθηγητές, τους εμπόρους και όλα τα άτομα που μπορεί να απαρτίσουν το οίκημα, από στρατιώτες μέχρι και μάγειρες. Αν πρέπει να προσάψω κάτι στον τίτλο, τότε αυτό έχει να κάνει με ένα μεγάλο μέρος που αφορά τις αποστολές που λαμβάνουμε από τους χαρακτήρες αυτούς. Η ποικιλία μπορεί να διαφέρει με θελήματα όπως «βρες ένα χαρακτήρα και πιες ένα τσάι μαζί του» ή «πάρε μέρος στον διαγωνισμό ψαρέματος» ή «βρες τους κλέφτες που έχουν το εμπόρευμά μου». Σε αντίθεση με την τελευταία περίπτωση όπου η λύση είναι η  μάχη, σε όλα τα υπόλοιπα, καταλήγουμε να κάνουμε βόλτες στην αυλή της ακαδημίας, χωρίς κάποιο ουσιαστικό λόγο ή κάποια τρανταχτή εξέλιξη της ιστορίας, δίνοντας την ιδέα ότι είναι εκεί απλά σαν μηχανισμός που λειτουργεί στο να μας αποσπά από τα της μάχης. Πρόκειται για ένα στοιχείο που λειτουργεί εν μέρει, αν όντως είναι αυτός ο σκοπός του, χωρίς ωστόσο να είναι και απαραίτητος.

Το δεύτερο μέρος της καριέρας μας ως καθηγητής και πρώην μισθοφόρος είναι αυτό της μάχης. Αν έχετε ασχοληθεί με τα προηγούμενα μέρη της σειράς ή με κάποιο αντίστοιχο Tactical τίτλο ξέρετε τι να περιμένετε. Εάν όχι, τότε τα πράγματα δεν είναι τόσο περίπλοκα, όσο μπορούν να φαντάζουν σε κάποιον νεοφερμένο στο συγκεκριμένο είδος. Η βασική κάμερα τοποθετείτε πάνω από τον παίκτη και τους χαρακτήρες, σε κάθετη προοπτική. Από τη συγκεκριμένη οπτική, λοιπόν, μπορούμε να επιλέξουμε το χαρακτήρα μας και να κάνουμε στρατηγικές κινήσεις, οι οποίες διαφέρουν ανάλογα με το επίπεδο ή την κλάση του, να επιτεθούμε στον εχθρό, είτε μέσω κοντινών επιθέσεων για όσους κρατούν όπλα κοντινής απόστασης είτε μέσω μακρινών επιθέσεων για μάγους, τοξότες και άλλα.

Όπως αντιλαμβάνεστε, οι τακτικές που προσφέρει ο συγκεκριμένος τρόπος παιχνιδιού μπορεί να ποικίλουν είτε από την ομάδα μας είτε από τις δεξιότητες του κάθε ένα από τους μαθητές είτε από την ψυχολογία τους, όπως ανέφερα και πριν. Θα πρέπει να έχουμε στο νου μας ότι κατά τη διάρκεια της μάχης ερχόμαστε αντιμέτωποι με όποια επιλογή και αν κάνουμε κατά την περιήγηση μας στη σχολή είτε στη διδασκαλία μας.

Κάτι επίσης το οποίο δεν αναφέρθηκε, αλλά παίζει σημαντικό ρόλο κατά τη διάρκεια της μάχης, είναι η εξέλιξη των χαρακτήρων μέσα από τις εξετάσεις εξειδίκευσής τους. Κατά τη διάρκεια του μηνιαίου προγράμματός μας, υπάρχουν οι περίοδοι εξετάσεων οι οποίοι λαμβάνουν χώρα και οι χαρακτήρες που έχουν κερδίσει διαφόρων ειδών εμβλήματα από τις μάχες τους. Στις συγκεκριμένες εξετάσεις, λοιπόν, ο κάθε χαρακτήρας μπορεί να αναβαθμίσει την κλάση του από παράδειγμα Beginner σε Advance Class, Master και εν τέλει σε ορισμένες μοναδικές επιλογές, οι οποίες χωρίζονται από τους ίδιους τους χαρακτήρες και τις ιδιαιτερότητες των ικανοτήτων τους. Όπως αντιλαμβανόμαστε, οι συγκεκριμένες κλάσεις μας δίνουν περισσότερες επιλογές στον τρόπο που θα επιλέξουμε να προσεγγίσουμε τη μάχη. Μην ξεχνάμε ότι διαφορετικά την αντιμετωπίζουμε όντας πεζικάριοι και διαφορετικά καβάλα σε ένα Πήγασο ή ένα δράκο...

Επίσης, μία επιλογή που δίνει άλλη διάσταση στον τίτλο είναι αυτή της αλλαγής στην οπτικής μας κατά τη διάρκεια της μάχης. Το επίπεδο του ζουμ είναι ικανό να μας μεταφέρει την κάμερα μέχρι και πίσω από τον ώμο του χαρακτήρα και να μετατρέψει το Three Houses σε ένα Tactical τίτλο τρίτου προσώπου. Βέβαια, όσο εντυπωσιακό και να φαντάζει τα πρώτα λεπτά, τόσο δύσχρηστο μπορεί να θεωρηθεί, λόγο της χαμηλής ορατότητας στον ορίζοντα, ανεξάρτητα με το χάρτη ο οποίος εμφανίζετε στην κάτω γωνία της οθόνης. Είναι μια επιλογή που αν και εντυπωσιακή αρχικά, στο τέλος περισσότερο μπερδεύει τον παίκτη και σίγουρα χρειάζεται αρκετή ώρα για την εξοικείωση με αυτή, η οποία εν τέλει θα ανταμείψει τον χρήστη, όπως είπα λόγο της διαφορετικής οπτικής.

Προσωπικά σαν φίλος της Cell-Shaded αισθητικής των γραφικών, θεωρώ ότι το Fire Emblem Three Houses δεν έχει σε κάτι να ζηλέψει από αντίστοιχους τίτλους των άλλων κονσολών. Όμορφη απεικόνιση και χρώματα εάν επιλέξετε να ασχοληθείτε με τον τίτλο φορητά, αλλά πολύ καλύτερη απεικόνιση σε μία μεγάλη οθόνη, αν επιλέξετε την τηλεόρασή σας, ελέω υψηλότερης ανάλυση. Επίσης ένας λόγος για να επιλέξουμε την τηλεόραση έναντι της φορητής εκδοχής είναι ορισμένες πτώσεις των καρέ σε ότι αφορά την περιήγηση μας στην ακαδημία, αλλά σε καμία περίπτωση κάτι το σοβαρό, το οποίο να αποτελέσει πρόβλημα στην περιπέτεια μας. Αντιλαμβάνεστε ότι ψάχνω για αρνητικά έτσι;

Συνοψίζοντας : Το Fire Emblem: Three Houses για μένα είναι πραγματικά μια όαση μέσα στο καλοκαίρι. Μία όαση που μπορεί ακόμα και να σας κρατήσει για όλο το καλοκαίρι, μιας και ο χρόνος για να δείτε τους τίτλους τέλους ίσως και να ξεπερνά τις 60 ώρες....Και αυτό μόλις για τον ένα από τους τρεις οίκους. Είναι ένας τίτλος ο οποίος ακόμα και αν δεν έχετε ιδέα πάνω στο συγκεκριμένο είδος, χρησιμοποιεί ιδέες από RPG παιχνίδια και τις εντάσσει τόσο αρμονικά στον τρόπο του παιχνιδιού που όταν κλείνεις την κονσόλα σε κάνει να το λησμονείς και να σκέφτεσαι. Έκανες τη σωστή επιλογή  σε ότι αφορά την εξέλιξη κάποιου χαρακτήρα; Ήταν καλή ιδέα να μάθεις το Heal σε έναν Dark Monk; Θα του μάθω να χρησιμοποιεί και τόξο, και αν θέλει ας μου ξανά «τσαμπουκαλευτεί» θα έλεγα!
Box Art
Tested on : Nintendo Switch
Developer : Intelligent Systems, Koei Tecmo Games
Publisher : Nintendo
Distributor : CD Media S.A.
Available for : Switch
Release date : 26-07-2019

5 comment(s)