Mages Of Mystralia Review

Ο indie τίτλος που περίμεναν οι fans των Action Adventure

Βρισκόμαστε στο βασίλειο της Mystralia, σε ένα τόπο όπου οι μάγοι αποτελούσαν μέχρι πρότινος ένα μεγάλο μέρος της κοινωνίας. Αυτό έμελλε να αλλάξει όταν ο πλέον βασιλιάς της Mystralia και όντας ο ίδιος μάγος επέλεξε να εξοντώσει τους χρήστες μαγείας. Ως αποτέλεσμα, οι εναπομείναντες μάγοι εκδιώχθηκαν στον δικό τους παράδεισο, βαθιά μέσα στο δάσος, κάνοντας τον τρελό βασιλιά τον μοναδικό χρήστη αυτής, σε ολόκληρο το βασίλειο. Ωστόσο, αν και η μαγεία πλέον χαρακτηρίζεται ως απαγορευμένη, μια φορά στα δέκα χρόνια, ένα παιδί γεννιέται με τις χάρες αυτής και σειρά έχει η χαρακτήρας μας Zia, η οποία εξαναγκάζετε να εγκαταλείψει το σπίτι της, και να αναζητήσει  καθοδήγηση από τον μέντορά της.

Όπως αντιλαμβάνεστε, το σενάριο που έχει χτίσει η Borealys Games, δεν διεκδικεί τις δάφνες ευρηματικότητας. Πρόκειται μεν για μία ιδέα που έχει ειπωθεί αρκετές φορές στο παρελθόν είτε στα video games είτε στον κινηματογράφο, η οποία δε, λόγο της φύσης της πάντα θα αποτελεί ένα όμορφο έναυσμα για εμάς να την ανακαλύψουμε. Πόσο μάλλον όταν η υλοποίηση αυτής συνοδεύεται από τα παρακάτω...

Το Mages Of Mystralia είναι ένα Action Adventure όπου η περιπέτεια μας κατά το μεγαλύτερό της μέρος διεξάγετε από προοπτική top down, η αλλιώς μέσω της χρήσης μίας ισομετρικής κάμερας, παρατηρώντας όλη τη δράση να εξελίσσεται πάνω από το χαρακτήρα μας. Η Borealys έχει πάρει δάνεια από γνωστές σειρές παιχνιδιών, όπως τα Metroid και τα Legend Of Zelda, για το στήσιμο του gameplay, καθώς και από ταινίες για το χτίσιμο του κόσμου της Mystralia. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η περιοχή Haven, η οποία θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως μία άλλη Rivendell από τον κόσμο του Tolkin.

Ο κόσμος του παιχνιδιού είναι πανέμορφα σχεδιασμένος, με την γνωστή τεχνική Cel Shaded, προσδίδοντας του την απαραίτητη μαγεία που θα έπρεπε ούτος η άλλος να αποπνέει ο τίτλος. Όμορφα περιβάλλοντα από λιβάδια, απόκρημνες χιονισμένες κορυφές βουνών, μέχρι βάλτους, τύμβους και ότι βάλει ο νους μας. Ένα μικρό μείον του τίτλου έχει να κάνει με τα loading times που μας χωρίζουν μεταξύ των περιοχών, τα οποία φτάνουν ή και ξεπερνούν τα δέκα δευτερόλεπτα. Μπορεί να μην ακούγονται αρκετά και όντος δεν είναι, μα σε συνδυασμό έναν όχι και τόσο καλά σχεδιασμένο χάρτη, θα μας κάνει αρκετές φορές να πάρουμε μία λάθος διαδρομή με αποτέλεσμα να περιμένουμε δέκα δευτερά για να περάσουμε σε ένα λάθος κομμάτι του χάρτη. Μόνο και μόνο για να επιστρέψουμε αμέσως πίσω, δίνοντας μας ακόμα μια Loading Screen.

Οι περισσότερες περιοχές ενώνονται μεταξύ τους με πάρα πάνω από μία διαδρομή. Η διαδρομή αυτή μπορεί να μην είναι προσβάσιμη από την αρχή, αλλά γίνεται διαθέσιμη είτε με την εξέλιξη του χαρακτήρα μας μέσω των Spells που αποκτά, είτε μέσα από τα δευτερεύοντα Quest που μας δίνονται από τους NPC του τίτλου. Ενδιαφέρον αποκτά το γεγονός ότι ως επί των πλείστων, τα συγκεκριμένα Quest ποτέ δεν αποτελούν αγγαρεία για τον παίκτη, καθώς διαδραματίζονται παράλληλα με την κεντρική ιστορία του τίτλου.

Όπως ανέφερα και παραπάνω, ο τίτλος δανείζεται στοιχεία από σειρές οι οποίες χτίσανε κάποιες βάσεις σε ότι αφορά την εξέλιξη τις ιστορίας του χαρακτήρα κοκ. Τι πάει να πει αυτό πρακτικά;  Για παράδειγμα όταν βρισκόμαστε στα μέσα μίας περιοχής, θα συναντήσουμε ένα mini αφεντικό είτε ένα γρίφο. Με την εξόντωση ή αντίστοιχα επίλυση αυτού, αποκτούμε μία ικανότητα η οποία θα μας βοηθήσει αρχικά να βγάλουμε από τη μέση το αφεντικό της περιοχής, και εν τέλη θα μας δώσει πρόσβαση σε ένα άλλο σημείο του χάρτη που μέχρι πριν λίγα λεπτά δεν είχαμε τρόπο να προσεγγίσουμε.  Όλα τα παραπάνω αποτελούν gameplay ιδέες τις οποίες έχουμε δει αρκετές φορές σε action adventure τίτλους και όχι μόνο. Ιδέες που εγώ,  φαντάζομαι και αρκετοί ακόμα, δεν έχουν κανένα πρόβλημα να συναντούν σε παιχνίδια του είδους. Πόσο μάλλον όταν αυτές αξιοποιούνται σωστά, όπως στην περίπτωση του Mages Of Mystralia.  

Η Μάχη της Zia με τους εχθρούς εκτελείτε κατά βάση με την εκτέλεση ξορκιών, όπως για παράδειγμα πάγος και φωτιά. Κάπου εδώ θα πρέπει να αναφερθώ στην αναβάθμιση των Spells που γίνεται με την επίλυση γρίφων που συναντούμε στο περιβάλλον. Καθώς λοιπόν εξελίσσεται η περιπέτειά μας, η Zia θα έχει πρόσβαση σε ρούνους, οι οποίοι θα εξελίξουν τα ήδη υπάρχοντα ξόρκια μας με αποτέλεσμα την πρόσβαση όπως είπα και πιο πάνω σε νέες περιοχές, ή αντίστοιχα στην εκτέλεση νέων επιθετικών Spells. Υπάρχει μια πληθώρα από ρούνους για να ανακαλύψετε 'σκαλίζοντας' το περιβάλλον.

Για παράδειγμα, μπορούμε να δώσουμε την ικανότητα στη μαγεία φωτιάς να εκκρίνεται κατά την πρόσκρουση της με κάποιο αντικείμενο η εχθρό, ή να της αλλάξουμε πορεία μέσω κάποιου Behavior Rune κλπ. Εκτός αυτού, ο ρούνος μπορεί να χρησιμοποιηθεί ταυτόχρονα σε παραπάνω από ένα ξόρκι, κάνοντας τις επιλογές σχεδόν απεριόριστες. Πόσο μάλλον όταν οι βασικές μαγείες είναι τέσσερις και οι ρούνοι ξεπερνούν τους….δεκαπέντε.  Θα πρέπει λοιπόν να αφιερώσουμε ψηφιακή ώρα στο να χτίσουμε από τη βάση τα ξόρκια μας και την τακτική μας, καθώς με την πρόοδό μας εξελίσσονται και οι εχθροί που συναντάμε, κάνοντας τους ευάλωτους ή μη σε κάποιο Spell που μέχρι πριν λίγο αποτελούσε ίσως και τη βασική μας επίθεση. Με αυτόν το τρόπο, το gameplay συνεχώς εξελίσσεται και πολύ δύσκολα καταντά επαναλαμβανόμενο.

Τέλος, θα ήθελα να αναφερθώ στην αριστουργηματική κατά τη γνώμη μου ισορροπία που διέπει το Mage Of Mystralia σε ότι αφορά το gameplay του, σχετικά με τις μάχες και την εξερεύνηση. Κάθε περιοχή έχει αρκετά σημεία που διεξάγονται μάχες με εχθρούς, όπως και αρκετά σημεία που η μάχη δίνει τη θέση της σε περιβαλλοντικούς γρίφους και όχι μόνο. Γρίφοι που αν και κάποιες φορές επαναλαμβάνονται με αυξημένη δυσκολία, δίνουν το απαραίτητο διάλειμμα σε συνδυασμό πάντα το συναίσθημα της αγνής ανακάλυψης με την επίλυσή τους.

Συνοψίζοντας : Κατά τη διάρκεια της ενασχόλησης μου με το Mages Of Mystralia με διακατείχαν δύο συναισθήματα. Το ένα ήταν αυτό της έκπληξης, διαπιστώνοντας ότι έχω να κάνω με ένα τίτλο, ο οποίος είναι χτισμένος πάνω σε ιδέες που έχουμε δει από θηρία του μέσου. Ιδέες οι οποίες έχουν υλοποιηθεί άρτια, δίνοντας ένα αποτέλεσμα, όπως λέει και ο τίτλος, μαγικό. Το άλλο συναίσθημα ήταν αυτό της απογοήτευσης, καθώς ο τίτλος αν και κυκλοφορεί στο εμπόριο εδώ και σχεδόν ένα χρόνο, λίγα πράγματα έχουν ακουστεί για αυτόν, κάνοντας την κυκλοφορία του στο Nintendo Switch ιδανική ευκαιρία για κάποιον που δε γνώριζε την ύπαρξή του. Πραγματικά, απορώ τι θα μπορούσε να μας προσφέρει η Borealys Games αν δεν ήταν στο πρόγραμμα KickStrarter και είχε από πίσω της έναν μεγάλο publisher.
Box Art
Tested on : Nintendo Switch
Developer : Borealys Games
Publisher : Borealys Games
Available for : PS4, Xbox One, Switch, PC
Release date : 29-01-2019

0 comment(s)