Οι Unboxholics βολτάρισαν στο 62ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης  

Η μεγάλη επιστροφή στις αίθουσές του είναι γεγονός!

Οι Unboxholics βολτάρισαν στο 62ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης 

Το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης στην 62η διοργάνωσή του επιτέλους άνοιξε τις πύλες του στο κοινό για να παρακολουθήσει και από κοντά τις φετινές συμμετοχές μετά το μούδιασμα από τις πρωτοφανείς συνθήκες εγκλεισμού που βιώσαμε πέρυσι λόγω πανδημίας.

Ο διεθνής λοιπόν, αυτός κινηματογραφικός θεσμός λειτούργησε φέτος με δύο τρόπους τόσο διαδικτυακά όσο και φυσική παρουσία,  εφαρμόζοντας όλα τα αναγκαία μέτρα προστασίας κατά του κορωνοϊού, μας προσκάλεσε να μετέχουμε στη φεστιβαλική μαγεία του σινεμά παρουσιάζοντας αξιόλογες δουλειές από έμπειρους επαγγελματίες και ανερχόμενους δημιουργούς, και διεξάγοντας ένα πλήθος online δραστηριοτήτων, masterclass και ανοιχτών συζητήσεων.

Με την υποστήριξη της COSMOTE TV ως μέγα χορηγού, το ΦΚΘ έλαβε χώρα από τις 4 έως τις 14 Νοεμβρίου του 2021, εξακολουθώντας δυναμικά να δίνει παλμό στα δρώμενα και τις εξελίξεις στον χώρο του θεάματος, καλώς ορίζοντας σημαντικά και εντυπωσιακά project της μεγάλης οθόνης.

Φυσικά, οι Unboxholics δεν γινόταν να μην βρίσκονται σε αυτήν την ανοιχτή σε πνεύμα, ιδέες, και στη διαφορετικότητα πολιτιστική γιορτή. Οπότε παρακάτω θα βρείτε τα φιλμ που ξεχωρίσαμε:


Η Βασίλισσα της Κυψέλης | Hive (2021) - Ενότητα: Ματιές στα Βαλκάνια

 

Η Blerta Basholli μας παραδίδει ένα στιβαρό κοινωνικό δράμα με ρεαλιστικά στοιχεία μιλώντας για την απώλεια, το πένθος, το ιστορικό διαγενεακό τραύμα και όλα αυτά αντλώντας έμπνευση από αληθινά πρόσωπα και καταστάσεις. Η πλοκή χρονικά τοποθετείται στον απόηχο του πολέμου στο Κόσοβο. Ο σύζυγος της Fahrije (Yllka Gashi) εξακολουθεί να παραμένει εξαφανισμένος ανάμεσα σε τόσους άλλους ανθρώπους των οποίων η τύχη αγνοείται. Η ίδια χωρίς να έχει και πολλά περιθώρια να συντηρήσει τα παιδιά της πέρα από το μέλι που παρασκευάζει και πουλάει με τη βοήθεια του πεθερού της στη λαϊκή, αποφασίζει να πάρει ένα σημαντικό ρίσκο.

Θα μάθει να οδηγεί και θα ιδρύσει έναν μικρό αγροτικό γυναικείο συνεταιρισμό με σπιτικά προϊόντα όπως σάλτσα από κόκκινες πιπεριές. Ωστόσο, η κλειστή κοινωνία στην οποία διαβιεί δεν θα πάρει με καλό μάτι αυτήν της την προσπάθεια και θα την σαμποτάρει με κάθε τρόπο. Στο ψυχοφθόρο δίλημμα που έχει μπροστά της και με διάφορες κακοήθεις συμπεριφορές και κουτσομπολιά να κυκλοφορούν εις βάρος της, η ηρωίδα σε πείσμα των επικριτών της και όσων επιθυμούν να την δουν να πέφτει, βρίσκει το σθένος να παλέψει με την προκατάληψη, τον συντηρητισμό και την φαλλοκρατική νοοτροπία του τόπου της για να στηρίξει την οικογένειά της και την ίδια. Βάζοντας τα δυνατά της για να φροντίσει τους αγαπημένους της, ξεκινά παράλληλα και μία άλλη μάχη διεκδικώντας τα δικαιώματά της και των άλλων γυναικών όσο κουράγιο κι αν προϋποθέτει αυτό.

Θα φτιάξει την δική της “κυψέλη” που θα γεμίσει από ζεστά χέρια που μοχθούν, ελπίζουν, πιστεύουν στην αξιοπρέπεια, την τιμιότητα και την ηθική κάποιου κόντρα σε κάθε κακεντρέχεια, καχυποψία και αναχρονισμό. Πρόκειται για ένα έργο με συνοχή και σφιχτά δομημένη υπόθεση το οποίο σχολιάζει πολύ εύστοχα τα χρόνια πατριαρχικά κατάλοιπα και τον πουριτανισμό που καλούνται να αντιμετωπίσουν γυναίκες σε όλον τον κόσμο μέσα σε παραδοσιακά και ασφυκτικά ανδροκρατούμενα πλαίσια, δίνοντας τον δικό τους αγώνα για ενδυνάμωση απέναντι στην έμφυλη βία, τα στερεότυπα, τις συνακόλουθες άδικες διακρίσεις και τις ανισότητες. Το cast συμπληρώνουν οι: Çun Lajçi, Aurita Agushi, Kumrije Hoxha, Adriana Matoshi, και η Molikë Maxhuni.


Ιντρεγκάλντε | Întregalde (2021) - Ενότητα: Ματιές στα Βαλκάνια

Ο Radu Muntean σκηνοθετεί ένα βραδυφλεγές σε ένταση φιλμ που ενσκήπτει με ευαισθησία και κατανόηση απέναντι στην τρίτη ηλικία και ειδικά σε μεγάλους ανθρώπους που έχουν διαγνωστεί με κάποια μορφή ανοϊκής συνδρομής. Τρία μέλη από μία εθελοντική οργάνωση κοινωνικής προσφοράς έχουν σταλεί σε αποστολή σε μία απόμερη περιοχή της Τρανσυλβανίας μοιράζοντας είδη πρώτης ανάγκης σε κατοίκους που το έχουν ανάγκη. Πέρα από τα πειράγματα και τις αμελητέας σημασίας διαφωνίες που θα προκύψουν στο αμάξι, τα πράγματα δείχνουν να κυλούν χωρίς απρόοπτα ή δυσάρεστες εκπλήξεις για την ομάδα μέχρι που στη μέση του πουθενά συναντούν έναν ηλικιωμένο σε πλήρη σύγχυση.

Η γνωριμία τους με αυτόν τον άγνωστο θα δοκιμάσει τα όρια της αλληλεγγύης και τις αντοχές τους καθώς ακολουθούν με το SUV τους δύσβατα ορεινά μονοπάτια μέσα σε πυκνή βλάστηση μέχρι να τον αφήσουν στο εργοστάσιο ξυλείας όπου τους υποδεικνύει να τον πάνε. Διαλέγουν να τον οδηγήσουν με ασφάλεια εκεί αλλά δεν αργεί να έρθει η ώρα που διαπιστώνουν πως κάτι δεν πάει καλά μαζί του. Παίζουν οι: Maria Popistasu, Ilona Brezoianu, Alex Bogdan, και ο Luca Sabin.


Όσο με Βαστούν τα Πόδια Μου | As Far as I Can Walk (2021) - Ενότητα: Ματιές στα Βαλκάνια

Το σύγχρονο δράμα του Stefan Arsenijevic συνιστά την ωμά αφοπλιστική διασκευή μίας κλασικής μεσαιωνικής ιστορίας όπου μετανάστες αφρικανικής καταγωγής προσλαμβάνουν τη θέση εθνικών ηρώων της Σερβίας. Το παρόν project λειτουργεί ταυτόχρονα ως μία μοντέρνα αφήγηση γύρω από ζητήματα όπως η φυγή, η ταυτότητα, η αφοσίωση, η αγάπη, η εμπιστοσύνη, η προδοσία και η ελπίδα στο όνειρο. Ο Strahinja και η σύντροφός του, Ababuo εγκατέλειψαν την Γκάνα αφότου ξεκίνησαν να αυξάνονται οι προσφυγικές ροές. Αν και κατορθώνουν να φτάσουν στη Γερμανία εντούτοις απελαύνονται στο Βελιγράδι. Ο νεαρός άνδρας υπερβαίνει εαυτόν ώστε να αποκτήσουν άσυλο παίζοντας σε μία τοπική ποδοσφαιρική ομάδα και εργαζόμενος εθελοντικά στον Ερυθρό Σταυρό. Παρ’ όλα αυτά, τα γραφειοκρατικά κωλύματα επιβραδύνουν συνεχώς την διαδικασία που έχουν αρχίσει.

Η Ababuo αισθάνεται ότι δεν θα πετύχει ποτέ αυτό που ανέκαθεν λαχταρούσε, να ασχοληθεί με την υποκριτική στο Λονδίνο και έτσι ο ευσεβής της πόθος παραμένει κάτι άπιαστο και ανικανοποίητο. Κάποτε όταν θα αφιχθούν δύο Σύροι στον καταυλισμό τους με προορισμό τους τη Δυτική Ευρώπη, η κοπέλα θα εξαφανιστεί μαζί τους εν μία νυκτί. Ο Strahinja διαπιστώνοντας τι συνέβη, πληγωμένος αλλά και οργισμένος, αποφασίζει να τους βρει ταξιδεύοντας στα Βαλκάνια και χωρίς να χάσει χρόνο επιδίδεται σε μία απεγνωσμένη αναζήτηση τους. Και είναι διατεθειμένος να τους εντοπίσει ακόμη και αν κάτι τέτοιο του στοιχίσει ακριβά. Πρωταγωνιστούν οι: Ibrahim Koma, Nancy Mensah-Offei, Maxim Khalil και ο Rami Farah.


Mediterraneo (2021) - Ενότητα: Ανοιχτοί Ορίζοντες

Ο Marcel Barrena σκηνοθετεί ένα βαθιά ανθρώπινο δράμα που έχει ως επίκεντρό του την ανιδιοτελή αρωγή, την αυταπάρνηση, τον αλτρουισμό, το φιλότιμο και την αυτοθυσία. Η ταινία εστιάζει στην κορύφωση της προσφυγικής κρίσης στη Μεσόγειο ήδη από το καλοκαίρι του 2015. Η σοβαρή αυτή ανθρωπιστική κρίση θα παρακινήσει δύο Ισπανούς ναυαγοσώστες να μεταβούν στη Λέσβο αφότου είδαν το συνταρακτικό στιγμιότυπο με το άψυχο κορμί ενός νηπίου να το έχει ξεβράσει το κύμα στην ακτή. Σπεύδοντας εκεί γίνονται μάρτυρες μίας απερίγραπτης και συνάμα τραγικά απελπιστικής κατάστασης: Δεκάδες βάρκες με εκτοπισμένους καταφτάνουν κάθε μέρα στο νησί. Μετά από δαπανηρές διαπραγματεύσεις με διακινητές, όσοι τα καταφέρνουν περνούν με κίνδυνο της ζωής τους από τα παράλια της Τουρκίας μετά από τον κατατρεγμό από την χώρα τους και διασχίζουν το πέλαγος σε αναζήτηση ενός καλύτερου αύριο μακριά από τα βάσανα και τις θηριωδίες που σπαράσσουν την πατρίδα τους.

Καθώς κλυδωνίζονται πάνω στο επισφαλές σκαρί της λέμβου τους, η απειλή του πνιγμού ζυγώνει ολοένα και πιο κοντά και δυστυχώς το κράτος υποδοχής τους συχνά φτάνει στο σημείο όταν πλέον είναι πολύ αργά. Το μόνο σχέδιο διάσωσης που υπάρχει είναι η ανθρωπιά εκείνων που έχουν ακόμη ισχυρή την ικανότητα της ενσυναίσθησης και μπορούν να αφουγκραστούν τον πόνο ανταποκρινόμενοι στο αγωνιώδες κάλεσμα όσων τόσον καιρό πασχίζουν να κρατήσουν μακριά τους τον πόλεμο και τον θάνατο,  για να μην χαθούν πια μετά από αλλεπάλληλες προκλήσεις σε έναν υγρό τάφο. Εμφανίζονται οι: Dani Rovira, Melika Foroutan, Sergi López και ο Βασίλης Μπισμπίκης.


Το 62ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης με γνώμονα πάντα τη σύγχρονη ματιά, την ιδιαίτερη καλλιτεχνική αισθητική κάθε σκηνοθέτη,  την καινοτομία και την ελεύθερη σκέψη, φιλοξένησε παραγωγές που τολμούν και με την εκφραστικότητά τους προκαλούν, προβληματίζουν, εμπνέουν, και μαγνητίζουν την προσοχή του δέκτη.

Ευχόμαστε και στο μέλλον να συνεχίσει να μας εκπλήσσει και να μας συναρπάζει κάθε φορά ενισχύοντας ενθαρρυντικά τις προσδοκίες μας για κάθε επόμενη υλοποίησή του. Να είστε όλοι καλά!

2 σχολιο(α)