Πέντε μυστικά που μάλλον δεν ξέρατε πως υπήρχαν στα αγαπημένα σας παιχνίδια 

Η αρχή των Easter Eggs και του απαιτητικού παιχνιδιού της αναζήτησης  

Πέντε μυστικά που μάλλον δεν ξέρατε πως υπήρχαν στα αγαπημένα σας παιχνίδια

Η προέλευση του όρου «Easter Egg» μας ταξιδεύει αρκετά χρόνια πίσω (συγκεκριμένα στη δεκαετία του 70), όταν ακόμα η βιομηχανία των βιντεοπαιχνιδιών ήταν στα σπάργανα και αφορούσε λίγους. Οι ρίζες του προέρχονται από το Πασχαλινό καθολικό έθιμο, κατά το οποίο διακοσμητικά σοκολατένια αυγά με διάφορες εκπλήξεις στο εσωτερικό τους κρύβονται σε διάφορα μέρη του σπιτιού ή έξω από αυτό, αφήνοντας τα παιδιά να τα ανακαλύψουν. Στα βιντεοπαιχνίδια το πρώτο Easter Egg δημιουργήθηκε κρυφά από τον Warren Robinett το 1979, στην προσπάθειά του να αποκτήσει μια μικρή αναγνωρισιμότητα για τη δουλειά του, πηγαίνοντας κόντρα στην πολιτική της Atari. Μια πολιτική που είχαν σχεδόν όλες τότε οι εταιρίες να μην αναφέρουν τα ονόματα των δημιουργών στα παιχνίδια τους, με τη δικαιολογία πως αν γίνουν γνωστοί θα τους «κλέψουν» αντίπαλες εταιρίες. Ο Warren το 1979 εισάγει κρυφά στο βιντεοπαιχνίδι Adventure, το μήνυμα «Δημιουργήθηκε από τον Warren Robinett» για να γραφτεί στην ιστορία ως το πρώτο Easter Egg σε video game.

Το εν λόγω μήνυμα εμφανίζονταν αν ο παίκτης μετακινούσε το avatar του σε ένα συγκεκριμένο pixel της οθόνης (γνωστό ως The Gray Dot) σε ένα επίσης συγκεκριμένο σημείο του παιχνιδιού, όπου του επέτρεπε να εισέλθει σε ένα «απαγορευμένο» μέρος του χάρτη και να το δει. Ακόμα κι όταν ο Warren αποχώρησε από την Atari, δεν ενημέρωσε κανέναν για την ενέργειά του αυτή. Λίγο μετά την αποχώρησή του, το «The Gray Dot» και το κρυφό μήνυμα αποκαλύφθηκαν από έναν δεκαπεντάχρονο παίκτη που ενημέρωσε την Atari για το εύρημά του. Η εταιρία επιχείρησε να το αφαιρέσει από το παιχνίδι, όμως θεωρήθηκε πολύ δαπανηρή προσπάθεια. Ο διευθυντής τότε της ανάπτυξης λογισμικού στην Atari, Steve Wright, πρότεινε να κρατήσουν το μήνυμα, ενθαρρύνοντας μάλιστα τη συμπερίληψη επιπλέον ανάλογων μηνυμάτων στα μελλοντικά παιχνίδια, περιγράφοντάς τα ως τα Easter Eggs.

Μετά το Adventure υπήρξε μια μακρά ιστορία με διάφορους developers να ενσωματώνουν Easter Eggs στα παιχνίδια τους. Τα περισσότερα ήταν επιτηδευμένα ως προσπάθεια επικοινωνίας μεταξύ δημιουργού και παίκτη ή ως προσπάθεια αναγνώρισης ενάντια στην πολιτική των εταιριών. Σαφώς υπήρξαν και Easter eggs τα οποία προέκυψαν κατά λάθος από εσφαλμένο προγραμματισμό, κάνοντας μάλιστα αρκετά χρόνια μέχρι και δεκαετίες να ανακαλυφθούν. Μέχρι σήμερα έχουν πάρει διάφορες μορφές. Από απλές διακοσμητικές εικόνες, μέχρι αισθητικές βελτιώσεις που αλλάζουν κάποια στοιχεία του παιχνιδιού κατά τη διάρκεια του gameplay. Υπάρχουν όμως και πιο περίτεχνα, τα οποία αφορούν κρυφά και πλήρη λειτουργικά επίπεδα μέσα στο παιχνίδι.

Ένα δημοφιλές Easter Egg που προέκυψε κατά λάθος είναι ο περίφημος κωδικός της Konami (Konami Code), του οποίου η φήμη απλώθηκε σε παγκόσμιο επίπεδο. Υπεύθυνος είναι ο Kazuhisa Hashimoto, ο οποίος τον δημιούργησε το 1985 για να κάνει γρήγορο debug κατά τη διάρκεια του προγραμματισμού του παιχνιδιού Gradius, το οποίο προοριζόταν για το NES. Ο κωδικός πρόσθετε επιπλέον υγεία και δυνάμεις. Αυτού του τύπου οι κωδικοί είναι ένα σύνηθες φαινόμενο κατά τη διάρκεια του προγραμματισμού καθώς διευκολύνουν την ομάδα όταν τεστάρουν το παιχνίδι. Ωστόσο αργότερα όταν το παιχνίδι είναι να κυκλοφορήσει ο κωδικός αφαιρείται. Στη περίπτωση βέβαια του Gradius, ο Hashimoto ξέχασε να τον αφαιρέσει με αποτέλεσμα οι παίκτες να τον ανακαλύψουν και να τον διαδώσουν.

Η δημοτικότητά του ενέπνευσε την Konami να επαναχρησιμοποιήσει τον κωδικό σε αρκετά μελλοντικά της παιχνίδια όπως στις σειρές Contra, Castlevania, Teenage Mutant Ninja Turtles, Dance Dance Revolution, Metal Gear Solid, Pro Evolution Soccer, Silent Hill, Yu-Gi-Oh! και Zone of the Enders. Ωστόσο, ο κωδικός χρησιμοποιήθηκε και χρησιμοποιείται ακόμα και σήμερα από άλλα studio σε διάφορα παιχνίδια όπως τα Mario Party, LittleBigPlanet 2, Just Dance, Ratchet & Clank, Bioshock Infinite, Borderlands 2, Friday the 13th: The Game, Rocket League, Anthem κ.α. Η εφαρμογή του βέβαια ξεπέρασε τα σύνορα της βιομηχανίας των video games. Επίσης διάφορα κατά καιρούς sites έχουν χρησιμοποιήσει τον κωδικό για λόγους marketing. Στο Netflix σε ορισμένες συσκευές κάνει reset το πρόγραμμα, ενώ τον έχουμε συναντήσει σε μενού διαφόρων DVDs να φανερώνει κρυφά υπό-μενού, μέχρι και σε σύγχρονες ψηφιακές βοηθούς που με το άκουσμά του «τίθενται» σε super ή cheat mode. Για του λόγου το αληθές, μπορείτε να δείτε τον Σάκη στο 4:23 του παρακάτω βίντεο να ενεργοποιεί στην Alexa το προαναφερθέν mode.

Ψάχνοντας τα κιτάπια της ιστορίας, ξεχωρίσαμε και σας παρουσιάζουμε τα πέντε Easter Eggs που πήραν τα περισσότερα χρόνια μετά την κυκλοφορία των παιχνιδιών για να ανακαλυφθούν.


Batman: Arkham Asylum - Το tease του Batman: Arkham City στο μυστικό δωμάτιο

Το συγκεκριμένο Easter Egg μάλλον θα είχε μείνει ακόμα κρυφό, αν οι developers δεν άφηναν να… το πάρει το ποτάμι. Το ίδιο το μυστικό δωμάτιο είναι κρυμμένο πίσω από έναν τοίχο στο γραφείο του Warden. Ο τοίχος αυτός μπορεί να σπάσει με explosive gel και μέσα αποκαλύπτει μια περιοχή γεμάτη αναφορές στο sequel, Batman: Arkham City. Η Rocksteady συνέχισε την ίδια Easter Egg παράδοση και στο Arkham City, δίνοντας στοιχεία για το σατανικό σχέδιο του Scarecrow στο Arkham Knight. Οπότε υπάρχει μεγάλη πιθανότητα και στο Arkham Knight να υπάρχει κάποιο μυστικό που αποκαλύπτει το επόμενο βήμα του στούντιο. Ακόμα όμως δεν έχει ανακαλυφθεί…

The Legend of Zelda: A Link to the Past – Το όνομα του νικητή από τον διαγωνισμό του περιοδικού Nintendo Power

Στα τέλη του 1990 το περιοδικό Nintendo Power διεξήγε έναν διαγωνισμό, όπου το όνομα του νικητή θα συμπεριλαμβανόταν σε ένα μελλοντικό παιχνίδι της Nintendo. Ο Chris Houlihan κέρδισε τον διαγωνισμό και το όνομά του συμπεριλήφθηκε σε ένα κρυφό δωμάτιο στο The Legend of Zelda: A Link to the Past του SNES. Ωστόσο, το Houlihan's room, όπως ονομάστηκε, παρέμεινε κρυμμένο από τους Easter Egg hunters μέχρι και το 2002. Αυτό όπως αποδείχτηκε συνέβη γιατί οι απαιτήσεις πρόσβασης στο συγκεκριμένο δωμάτιο βρισκόντουσαν γραμμένες μέσα στον κώδικα του παιχνιδιού. Το δωμάτιο περιελάμβανε 45 blue rupees και ένα κείμενο που έλεγε «Το όνομά μου είναι Chris Houlihan. Αυτό είναι το τοπ μυστικό μου δωμάτιο. Θα μείνει μεταξύ μας, έτσι;». Μεταγενέστερες εκδόσεις του παιχνιδιού κράτησαν το μυστικό δωμάτιο, αλλά αφαίρεσαν τις αναφορές στο όνομα του Chris.

Halo 3 – Το «Happy Birthday» μήνυμα στη σύζυγο ενός προγραμματιστή

Μπορεί το Halo 3 να κυκλοφόρησε το 2007, όμως το συγκεκριμένο Easter Egg έκανε 7 ολόκληρα χρόνια να ανακαλυφθεί, ακόμα κι όταν η Bungie δεν ήταν πλέον στο τιμόνι της ανάπτυξης. Το κρυφό μήνυμα αποκαλύφθηκε το καλοκαίρι του 2014 στο YouTube, από τον χρήστη Lord Zedd. Πρόκειται για ένα «χρόνια πολλά» που εμφανίζεται στο Halo ring κατά τη διάρκεια του loading. Για να φανεί το μήνυμα οι παίκτες έπρεπε να αλλάξουν την ημερομηνία στις ρυθμίσεις του Xbox 360 βάζοντας 25 Δεκεμβρίου. Έπειτα έπρεπε να φορτώσουν μια solo campaign mission κρατώντας πατημένα τα δυο thumbsticks. Αν το έκαναν σωστά θα έβλεπαν στην loading screen το μήνυμα «Happy birthday, Lauren!».

Resident Evil 4 - Ο μυστηριώδης Γιαπωνέζος

Μια από τις πιο πρόσφατες ανακαλύψεις είναι ο μυστηριώδης Γιαπωνέζος του Resident Evil 4. Αν και το παιχνίδι κυκλοφόρησε αρχικά το 2005, χρειάστηκε 12 ολόκληρα χρόνια μέχρι να ανακαλυφθεί. Πρόκειται για μια χαμηλής ανάλυσης φιγούρα ενός Ιάπωνα με πράσινο μπουφάν, ο οποίος μιμείται ένα ζόμπι. Το Easter Egg πρωτοανακαλύφθηκε το 2017 από τον YouTube χρήστη SR212787, όμως έγινε ευρέως γνωστό όταν ένα άλλος χρήστης την ίδια χρονιά με το όνομα Slippy Slides, αποφάσισε να εξερευνήσει εκτενέστερα τη φιγούρα με ξεκλείδωτη κάμερα. Ο μυστηριώδης άντρας με το πράσινο μπουφάν εντοπίζεται κοντά σε κάτι χαλάσματα στα κεφάλαια 4 και 5, εφόσον ο παίκτης κάνει ζουμ με το enhanced σκόπευτρο του sniper riffle. Η αιτία που χρειάστηκε να περάσουν 12 χρόνια μέχρι να το ανακαλύψει κάποιος, είναι διότι στο μέρος που βρίσκεται ο Ιάπωνας δεν υπάρχει λόγος να σημαδέψει κάποιος με το sniper.

Donkey Kong – Τα αρχικά του προγραμματιστή Landon Dyer

Τέλος, αφήσαμε το ιστορικότερο και διάσημο πλέον Easter Egg του παιχνιδιού που θα γεννούσε στο μέλλον όχι μόνο την κατηγορία των platformers, αλλά και έναν εκ των διασημότερων χαρακτήρων στη ιστορία των video games. Ο λόγος φυσικά για το Donkey Kong και τον Control Jumpman, ο οποίος αργότερα έμελλε να γίνει γνωστός ως Mario. Το συγκεκριμένο Easter Egg είναι το μακροβιότερο, αφού ανακαλύφθηκε ύστερα από 26 χρόνια! Ο Landon Dyer φτιάχνοντας το port του Donkey Kong για το Atari 400, ακολουθώντας το παράδειγμα του συναδέλφου του Warren Robinett, αποφάσισε να κρύψει τα αρχικά του ονόματός του μέσα στο παιχνίδι, στην προσπάθειά του να αποκτήσει μια μικρή αναγνωρισιμότητα για τη δουλειά του. Το μυστικό έφερε στην επιφάνεια ο Don Hodges ο οποίος ψάχνοντας τον κώδικα του παιχνιδιού ανακάλυψε τα απαιτούμενα βήματα. Πρώτα ο παίκτης έπρεπε να ξεκινήσει ένα νέο παιχνίδι σημειώνοντας high score της τάξης 37,xxx, 73,xxx, ή 77,xxx. Έπειτα έπρεπε να χάσει όλες του τις ζωές, με τον τελευταίο θάνατο να είναι από πέσιμο. Ο παίκτης τότε έπρεπε να θέσει την δυσκολία του παιχνιδιού στο level 4. Η title screen που θα εμφανιζόταν τότε, θα έφερνε τα αρχικά LMD του προγραμματιστή.


Αναμφίβολα υπάρχουν χιλιάδες μυστικά εκεί έξω, κρυμμένα σε χιλιάδες παιχνίδια. Άλλα έχουν ανακαλυφθεί, άλλα όχι και για άλλα δεν γνωρίζουν ούτε οι προγραμματιστές την ύπαρξή τους! Με την πάροδο των δεκαετιών και την είσοδο άλλων χαρακτηριστικών, όπως τα trophies και τα achievements, τα Easter Eggs μπορεί να έχασαν κάπως την αίγλη τους και οι επίδοξοι κυνηγοί του «θησαυρού» να έστρεψαν αλλού την προσοχή τους. Ανεξάρτητα όμως αν κάποιος τα ψάχνει ή όχι, θα είναι πάντα κάπου κρυμμένα, ακόμα και σε σύγχρονα παιχνίδια. Ίσως ήταν κάτι που μας φάνηκε περίεργο σε μια πίστα και απλά το προσπεράσαμε, ίσως ήταν ένα ακόμα υποτιθέμενο glitch στα τόσα που έχουμε δει ή ένας χώρος σε ένα δωμάτιο που φάνηκε απλά άσκοπος. Το αν θα βρεθούν δεν το ξέρει κανείς… ή μήπως το ξέρει; Άραγε εσείς βρήκατε το Easter Egg μας στο παρόν το κείμενο; Αν ναι γράψτε το στα σχόλια. Let the hunting begin!

10 comment(s)