Συνέντευξη με βετεράνο Αμερικανό καταδρομέα | Ghost Recon Breakpoint 

Ο Emil Daubon μιλάει στους Unboxholics

Συνέντευξη με βετεράνο Αμερικανό καταδρομέα | Ghost Recon Breakpoint

Πριν μερικές ημέρες, έπειτα από πρόσκληση της Ubisoft, μαζί με τον Θέμη Μπολτσή οι Unboxholics ταξίδεψαν στο Λονδίνο για να παρευρεθούν σε ένα ειδικό community event για το επερχόμενο Ghost Recon Breakpoint. Στο πλαίσιο αυτό είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε την beta του παιχνιδιού, αλλά και να συνομιλήσουμε με ένα από τα βασικά μέλη της ομάδας ανάπτυξης.

Συγκεκριμένα, συζητήσαμε για διάφορα θέματα με τον writer του Ghost Recon Breakpoint, Emil Daubon. Σε αυτό το σημείο να επισημάνουμε πως ο Emil είναι πρώην βετεράνος του Αμερικανικού Στρατού και με την εμπειρία του βοηθά την ομάδα ανάπτυξης σε διάφορους τομείς, όπως στις λεπτομέρειες που καθορίζουν την αληθοφάνεια των animations.

Είχαμε την ευκαιρία οπότε να συζητήσουμε, τόσο για το παιχνίδι, όσο και για θέματα που αφορούν τον στρατό, ακόμα και το τι επικρατεί σε ένα πραγματικό πεδίο μάχης. Παρακάτω θα βρείτε τη συζητητή μας μεταφρασμένη στα ελληνικά.


Unboxholics: Emil αρχικά να τονίσω πως χαιρόμαστε που μιλάμε με έναν από τους lead narrative designers του Ghost Recon, ο οποίος μάλιστα έχει υπηρετήσει και στον αμερικάνικο στρατό. Στις ερωτήσεις τώρα. Το επίπεδο λεπτομέρειας στα σημερινά παιχνίδια αγγίζει ρεαλιστικά επίπεδα από άποψη βάθους στο gameplay. Συγκεκριμένα, αναφερόμαστε στους stealth μηχανισμούς του Breakpoint που είναι πολύ κοντά στο τι θα βρεί κάποιος να κάνει ένας στρατιώτης στη μάχη. Πως βοήθησες την ομάδα ανάπτυξης να βελτιώσει αυτόν τον τομέα σε σχέση με το Wildlands και πάντα και βάσει της εμπειρίας σου;

Emil: Λοιπόν, δεν είχα την ευκαιρία να εργαστώ στο Wildlands και συμμετέχω στην ανάπτυξη του Breakpoint εδώ και πάνω από ένα χρόνο περίπου. Αρκετό από το σενάριο είχε ήδη γραφτεί και η δουλειά μου επομένως ήταν κατά κύριο λόγο να προσθέσω παραπάνω πιστότητα στις αποστολές, το πως συγκεντρώνονται οι πληροφορίες, την γραφή, τις ανακρίσεις και τις διάφορες αποστολές στο παιχνίδι.

Η προσπάθεια για να γίνει αυτό ξεκίνησε με το σύστημα γραφής. Θέλαμε να δώσουμε παραπάνω βάθος και υφή στον κόσμο που λειτουργείς ως Ghost, δίνοντας στους χαρακτήρες που δεν ελέγχεις, δηλαδή τους NPCs, περισσότερη ανθρωπιά ας το πούμε. Τώρα, όσον αφορά τους stealth μηχανισμούς, οι οποίοι κατά την πλειοψηφία τους είχαν ενσωματωθεί, αυτό που έκανα ήταν να βοηθήσω τους animators να βελτιώσουν το locomotion και όλες τις λεπτομέρειες γύρω από τη συνολική κίνηση. Πρέπει να θυμάστε πως δημιουργούμε ένα φανταστικό σενάριο, αλλά μέσα σε αυτό το πλαίσιο πρέπει και να δείχνει όσο πιο αληθινό γίνεται. Και αυτό που αντιλήφθηκα είναι πως η ισορροπία εναπόκειται στο να δημιουργήσεις ένα πέπλο πιστότητας σε αυτόν τον φανταστικό κόσμο. Αρκετοί από τους μηχανισμούς και ιδιαίτερα το prone camo συνδέονται άρρητα με αυτό. Ήταν ένα από τα στοιχεία που δούλεψα πολύ στενά με τους animators, ώστε να είναι μια όσο το δυνατόν πιο αληθινή αναπαράσταση αυτής της δραστηριότητας στην κλίμακα των videogames.

Unboxholics: Αν κάποιος τραυματιστεί σε ένα πραγματικό πεδίο μάχης, ποια είναι η πρώτη σου αντίδραση; Το λέμε αυτό γιατί συνήθως στα video games για παράδειγμα εγώ κοιτάω να σκοτώνω τους εχθρούς πρώτα και να αφήνω τους συμπαίκτες μου τελευταίους.

Emil: Είναι πολύ ενδιαφέρον αυτό που λες γιατί είμαι καταδρομέας και έχω δει πολλούς τραυματισμούς στη μάχη. Διδάσκω επίσης και πρώτες βοήθειες για τέτοιες καταστάσεις και μέρος της δουλειάς του λοκατζή είναι να εκπαιδεύσεις τους γύρω σου σε τακτικές πολέμου και διαδικασίες ώστε να δουλεύετε καλύτερα. Αρκετές φορές αυτό που τους λέω είναι πως «η καλή ιατρική είναι κακή τακτική» και άλλες φορές «η κακή τακτική είναι καλή ιατρική». Επομένως, κάποιες φορές το πιο σημαντικό που έχεις να κάνεις είναι να τελειώσεις τη μάχη. Δεν μπορείς να περιθάλψεις έναν ασθενή εάν σε πυροβολούν, γιατί μπορεί και ο ίδιος να τραυματιστείς. Προφανώς δεν είναι εύκολη η απάντηση επειδή έγκειται σε ένα εκατομμύριο άλλα πράγματα, αλλά παραδόξως η προσέγγισή σου δεν είναι πάντα λάθος.

Unboxholics: Τo Breakpoint σαφώς υποστηρίζει τετραπλό co-op και από όσο έχω παίξει στο preview μοιάζει πως η σωστή συνεννόηση είναι το κλειδί της επιτυχίας. Επομένως, πως συνεννοείστε σε μια πραγματική κατάσταση όταν…δεν υπάρχει το voice chat;

Emil: Οι βασικές αρχές μιας επιτυχημένης ελιτ ομάδας είναι η συνεννόηση και o συντονισμός. Κάνουμε τα πάντα στις Ειδικές Δυνάμεις για να διασφαλίσουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα σε αυτό το κομμάτι. Η αλήθεια όμως είναι πως αρκετές φορές, όταν οι σφαίρες ξεκινούν να πέφτουν βροχή, παύεις να είσαι κρυμμένος και το να φωνάζεις είναι μια κανονικότατη επιλογή επικοινωνίας. Καλύτερα να φωνάζεις παρά να προσπαθείς να μένεις ήσυχος την ώρα που σε πυροβολούν επειδή μπορεί οι σύντροφοί σου να κινδυνέψουν ή να πέσουν πάνω σε δικά σου πυρά. Επομένως, ο παραδοσιακός πατροπαράδοτος τρόπος του να φωνάζεις δουλεύει μια χαρά.

Unboxholics: Το Breakpoint λαμβάνει χώρα στο νησί του Auroa με ένα ποικίλο περιβάλλον, όπως για παράδειγμα ζούγκλες και βάλτους. Ποιο είναι το πρώτο πράγμα που κάνεις όταν βρίσκεσαι σε ένα εχθρικό περιβάλλον σαν και αυτό και πώς το μεταφέρατε στο παιχνίδι;

Emil: Και πάλι αυτό εξαρτάται από πολλές παραμέτρους. Στο νησί του Auroa έχεις μια τεράστια ποικιλομορφία και όλα αυτά τα φυσικά τοπία που μπορείς να εξερευνήσεις, όπου το καθένα από αυτά φέρει τους δικούς του κινδύνους. Επομένως, για να επιβιώσεις πρέπει πρώτα να ηρεμήσεις, να το πάρεις ψύχραιμα και να διαβάσεις την κατάσταση, όπως π.χ. τι προμήθειες και τι εξοπλισμό έχεις. Στο παιχνίδι ήταν ορατός ο κίνδυνος του να περάσουμε τα όρια και να φτάσουμε στην πλευρά ενός προσομοιωτή επιβίωσης. Αυτό είναι κάτι που δεν θέλαμε.

Σκοπός μας δεν ήταν να δημιουργήσουμε μια εμπειρία όπου εάν δεν χρησιμοποιήσεις τα survival στοιχεία θα επηρεάσει τόσο το gameplay, σε σημείο που να μην είναι ευχάριστο. Οι παίκτες που θέλουν κάτι τέτοιο έχουν την επιλογή σε άλλα παιχνίδια εκεί έξω, αλλά στο Breakpoint ο παίκτες δεν μπλέκεται τόσο με το θέμα της επιβίωσης. Θέλαμε να βάλουμε τέτοια χαρακτηριστικά, ώστε να σε αναγκάσουμε να αλλάξεις την προσέγγισή σου στη μάχη. Πρέπει να τα σκέφτεσαι όλα αυτά πριν βουτήξεις στη μάχη και αυτό είναι μέρος του immersion, το να σε βάζει στη διαδικασία να σκεφτείς τον σχεδιασμό της εμπλοκής. Επίσης, το σύστημα τραυματισμών είναι ένα ακόμη survival στοιχείο που αντιμετωπίζεις. Κάτι το οποίο τονίζει κιόλας η εναρκτήρια σεκάνς του τίτλου.

Unboxholics: Αυτό μας φέρνει στην επόμενη ερώτηση που έχει να κάνει με το πως ισορροπήσατε τη διασκέδαση με τον ρεαλισμό.

Emil: Αυτό ήταν η πραγματική μας πρόκληση και το πιο δύσκολο πράγμα που αντιμετωπίσαμε, επειδή αρκετές φορές η πραγματική αναπαράσταση μιας μάχης δεν είναι ψυχαγωγική. Ειλικρινά σας λέω ότι σε μια κανονική μάχη στο 98% βαριέσαι του θανατά και στο 2% επικρατεί το απόλυτο χάος. Μπορεί να περάσεις μέρες και βδομάδες χωρίς να κάνεις τίποτα, να κάνεις περιπολίες χωρίς κανένα αποτέλεσμα και βαριέσαι, μέχρι που θα έρθει η στιγμή του χάους. Δεν θα πω ότι βρήκαμε τη χρυσή τομή, αλλά σίγουρα μπορώ να πω ότι κάναμε μια πολύ καλή δουλειά στην εξισορρόπηση ρεαλισμού και gameplay.

Unboxholics: Το παιχνίδι λαμβάνει χώρα στο άμεσο μέλλον του 2023 και ανάμεσα στους εχθρούς που αντιμετωπίζει ο παίκτης είναι drones και robots. Ποια είναι η γνώμη σου και η εμπειρία σου με αυτές τις τεχνολογίες και πως πιστεύεις ότι θα επηρεάσει το gameplay του Breakpoint, και ταυτόχρονα τις καταστάσεις στο πεδίο μάχης μελλοντικά. 

Emil: Είναι ένα από τα πιθανά σενάρια και σε καμία περίπτωση δεν βασίζεται σε αυτό που εγώ ή οποιοσδήποτε άλλος πιστεύει ότι θα συμβεί στην πραγματικότητα. Σίγουρα είναι μια φοβερή ερώτηση που χρίζει σκέψης και συζήτησης, το τι δηλαδή θα συμβεί ένα η τεχνολογία προχωρήσει τόσο που γίνει αυτόνομη και χάσουμε τον έλεγχο. Ήταν μια πολύ συναρπαστική ιδέα που αναπτύξαμε για την πλοκή του Breakpoint. Στο gameplay τα drones είναι εξαιρετικά δύσκολοι αντίπαλοι, πανέξυπνοι και προσαρμόζονται σε σένα. Δεν λειτουργούν σαν τους ανθρώπους που μπορείς πάνω κάτω να προβλέψεις τις κινήσεις τους. Εάν λοιπόν υπάρχουν συγκεντρωμένα drones ή διάφοροι τύποι drones, τότε επηρεάζει την προσέγγισή σου.

Τώρα όσον αφορά τον πραγματικό κόσμο, σίγουρα είναι ένα πιθανό σενάριο. Δεν ξέρω εάν πάνε προς τα εκεί τα πράγματα και όλα είναι πιθανά. Για εμένα είναι τρομακτική η σκέψη του ότι θα μάχομαι με drones σαν και αυτά. Σίγουρα υπάρχει η τεχνολογία, αλλά η ιδέα του παιχνιδιού λέει ότι ο δημιουργός αυτής της τεχνολογίας είχε τις καλύτερες των προθέσεων, όπως εμείς τώρα. Ο λόγος που το λέω είναι γιατί εάν φτάσουμε στο σημείο να αναπτύξουμε τέτοια τεχνολογία, οι εφαρμογές της είναι αμέτρητες, το ίδιο και τα οφέλη για την ανθρωπότητα. Σίγουρα υπάρχουν κίνδυνοι και η επιστημονική φαντασία εξετάζει αυτά τα σενάρια πάντοτε. Υπάρχουν τόσες φοβερές ιστορίες όπου η τεχνολογία αποκτά συνείδηση και βλέπει την ανθρωπότητα σαν απειλή. Το ότι είχαμε την ευκαιρία να εξερευνήσουμε αυτό το γεγονός στο Breakpoint και να το φέρουμε στο πλαίσιο του tactical shooter genre ήταν συναρπαστικό.

Unboxholics: Στην Ελλάδα η στράτευση είναι υποχρεωτική για τους άνδρες, αλλά επειδή εσύ είχες την επιλογή να καταταγείς, ποια ήταν η απόφασή σου να μπεις στους καταδρομείς του αμερικάνικου στρατού;

Emil: Ουάου! Πραγματικά έχουν να μου κάνουν αυτή την ερώτηση εδώ και πάρα πολύ καιρό, ενώ είχα συνηθίσει να την απαντώ αρκετά συχνά. Κατατάχθηκα στον στρατό στα 19 μου και συγκεκριμένα στην Αεροπορία. Δεν είχα κάποιο σχέδιο, απλώς χρειαζόμουν μια δουλειά και φάνταζε συναρπαστικό επειδή είχα τη φαντασίωση να πετάξω με αεροπλάνο. Το έκανα για τρία χρόνια και όταν βγήκα για πρώτη φορά από εκεί έμαθα από τις αποστολές αυτές πως ήθελα αυτήν την πρόκληση. Ήθελα αυτή τη δουλειά όπου το 70% των υποψηφίων κόβονται. Το ότι είμαι από τις ΗΠΑ, ξέρετε, μετά την την 11η Σεπτεμβρίου και το γεγονός πως ήταν η μεγαλύτερη άμεση επίθεση σε αμερικανικό έδαφος που έγινε ποτέ, ο οποιοσδήποτε που υπηρέτησε έστω και μια φορά ένιωσε το ίδιο συναίσθημα. Ήθελα να κάνω το καθήκον μου και αυτό ήταν ο καταλύτης για να αποκτήσω ξανά την επιθυμία να επιστρέψω στον στρατό. Είχα, κιόλας ένα ενδιαφέρον με τις πρώτες βοήθειες και την ιατρική περίθαλψη, επομένως όταν έμαθα τι κάνουν οι Green Berets σκέφτηκα πως αυτό ήταν που ήθελα να κάνω.

Unboxholics: Και για να κλείσουμε ιδανικά, έχεις ένα τελευταίο μήνυμα για τους fans του Ghost Recon στην Ελλάδα;

Emil: Fans του Ghost Recon στην Ελλάδα να ξέρετε ότι ακούσαμε τι ζητάτε από το παιχνίδι και έρχεται σύντομα. Γι' αυτό δέστε τις ζώνες σας, γιατί το Ghost Recon Breakpoint κυκλοφορεί στις 4 Οκτωβρίου για τα PS4, Xbox One και PC.

Unboxholics: Ευχαριστούμε πολύ Emil και καλή επιτυχία με την κυκλοφορία του παιχνιδιού!


Εδώ η συνέντευξή μας με τον Emil ολοκληρώνεται. Ευχαριστούμε ξανά, τόσο τον ίδιο, όσο και την Ubisoft για την πρόσκληση.

8 comment(s)