Ο “θρύλος” Yamauchi των Gran Turismo μιλάει στους Unboxholics!
Πρόσφατα, είχα την ευκαιρία να μιλήσω εκ μέρους της ομάδας των Unboxholics με έναν θρύλο της gaming βιομηχανίας, τον Kazunori Yamauchi.
Πρόκειται για τον πρόεδρο της ομάδας ανάπτυξης Polyphony Digital του PlayStation και δημιουργό της λατρεμένης racing σειράς Gran Turismo. Ο Yamauchi ξεκίνησε την καριέρα του το μακρινό πλέον 1994 με το καρτουνίστικο racing παιχνίδι Motor Toon Grand Prix, το οποίο απέκτησε ένα sequel το 1996. Έπειτα, το 1997 έμελλε να αλλάξει την πορεία του είδους, με το πρώτο Gran Turismo για το PlayStation, το οποίο όχι μόνο έγινε ανεπανάληπτη εμπορική επιτυχία, αλλά σάρωσε και σε κριτικές, αφήνοντας με πολλούς τρόπους το στίγμα του στη βιομηχανία. Το πρώτο Gran Turismo θεωρείται από πολλούς ως ένα από τα πιο σημαντικά βιντεοπαιχνίδια όλων των εποχών, με την σειρά να μετρά μέχρι σήμερα πάνω από 10 sequels και spin-offs και δεκάδες εκατομμύρια πωλήσεις.
Το θρυλικό αυτό πρώτο παιχνίδι ήταν μόλις ένα από τα θέματα της συζήτησής μας με τον Yamauchi, η οποία έγινε με αφορμή την κυκλοφορία του πιο πρόσφατου update του Gran Turismo 7, το οποίο προσθέτει υποστήριξη για το PlayStation VR2. Μεταξύ άλλων μιλήσαμε για το μέλλον της εικονικής πραγματικότητας, το ρόλο της τεχνολογίας στη σειρά, τις σχέσεις της Polyphony Digital με την αυτοκινητοβιομηχανία, το τι κάνει τα Gran Turismo να διαφέρει από τον ανταγωνισμό, μέχρι και για τα παιχνίδια που ο Yamauchi παίζει στον ελεύθερό του χρόνο.
Ακολουθεί ολόκληρη τη συνέντευξη. Σημειωμένες με bold είναι οι ερωτήσεις των Unboxholics.
Πρώτα απ’ όλα κ. Yamauchi θα ήθελα να εκφράσω πως είναι τιμή μου που μιλάμε, μιας και προσωπικά απολαμβάνω τα παιχνίδια σας απ’ όταν ήμουν μικρός.
Δεδομένου ότι το PlayStation VR 2 είναι η πιο πρόσφατη μεγάλη προσθήκη στο παιχνίδι, θέλω να ξεκινήσω με αυτό. Ποια είναι η ιδιαιτερότητα της εικονικής πραγματικότητας όσον αφορά την διαδικασία της ανάπτυξης;
To VR σαν τεχνολογία αναπτύσσεται εδώ και περίπου 50 χρόνια πλέον. Όσον αφορά τα racing παιχνίδια, το VR ήταν κάτι σαν το «τελικό objective» για το που θέλαμε να δούμε το είδος να πάει. Αφού, λοιπόν, πέρασαν ολόκληρες δεκαετίες ανάπτυξης είμαστε πλέον σε θέση να προσφέρουμε αυτή την εμπειρία και στο επίπεδο των καταναλωτών. Ως δημιουργό αυτό με κάνει πολύ χαρούμενο.
Ποια ήταν η μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετωπίσατε καθώς δημιουργούσατε αυτή τη νέα VR εμπειρία;
Το VR απαιτεί δύο οθόνες για να δουλέψει, οπότε σε σύγκριση με το rendering σε μια τυπική τηλεόραση υπάρχει πολύ μεγαλύτερο φόρτο εργασίας για το σύστημα και έτσι για να μπορέσουμε να επιτρέψουμε αυτό το high-speed rendering έπρεπε να δημιουργήσουμε έναν renderer που να μπορεί όντως να το κάνει αυτό πολύ πολύ γρήγορα. Παράλληλα, έπρεπε να ετοιμάσουμε και άλλα δεδομένα που να μειώνουν το φόρτο στο σύστημα, αλλά που να διατηρούν υψηλή ποιότητα απεικόνισης. Αυτές ήταν δύο από τις δυσκολίες που αντιμετωπίσαμε και έπρεπε να ξεπεράσουμε για να δημιουργήσουμε μια καλή εμπειρία στο VR mode.
Μπορούμε να περιμένουμε να αλλάξει ή να εξελιχθεί γενικά η VR εμπειρία του GT7; Για παράδειγμα, υπάρχουν σχέδια να γίνουν συμβατά τα χειριστήρια PS VR2 Sense;
Πιστεύουμε ότι η συμβατότητα με το DualSense χειριστήριο και με τις τιμονιέρες είναι αρκετά καλή όσον αφορά τα racing παιχνίδια. Ωστόσο, όσον αφορά το τι περαιτέρω θέλουμε να κάνουμε με την ανάπτυξη του VR, μας ενδιαφέρει το motion sickness. Είναι κάτι που επηρεάζει άλλους ανθρώπους περισσότερο και άλλους λιγότερο, αφού ο τρόπος που ο καθένας μπορεί να αισθανθεί motion sickness διαφέρει από άνθρωπο σε άνθρωπο. Επομένως, θα θέλαμε να κάνουμε κάποιες βελτιώσεις και αλλαγές που θα επιτρέψουν να παραμετροποιήσεις την εμπειρία περισσότερο για τις ανάγκες του κάθε παίκτη ξεχωριστά.
Το VR ήταν σίγουρα μια τεράστια προσθήκη στο παιχνίδι. Πώς βλέπετε την εξέλιξή του στο μέλλον;
Η εποχή του VR στην πραγματικότητα μόλις έχει αρχίσει. Νομίζω ότι ο τρόπος που η VR τεχνολογία θα ενσωματωθεί στην ανθρωπότητα στο μέλλον είναι κάτι που δεν έχουμε δει ακόμα να συμβαίνει. Η τεχνολογία θα συνεχίσει να εξελίσσεται και νομίζω ότι θα δούμε μερικές αλλαγές και από την πλευρά των ανθρώπων, με όλο και περισσότερους ανθρώπους να αποκτούν την άνεση και τις γνώσεις για να χρησιμοποιήσουν ένα VR headset. Το VR θα βελτιώσει την ανθρώπινη εμπειρία συνολικά, καθώς εξελίσσεται όλο και περισσότερο.
Ας αφήσουμε το VR για λίγο, μιας και θέλω να σας κάνω μερικές πιο γενικές ερωτήσεις. Το Gran Turismo είναι ένα θρυλικό franchise που έχει κεφάλαια για σχεδόν όλες τις PlayStation κονσόλες. Αυτό σημαίνει ότι γνώρισε πολλές τεχνολογικές εξελίξεις ή μάλλον... μεταμορφώσεις! Από τα 2 MB RAM στην πρώτη PlayStation κονσόλα μέχρι τις δυνατότητες εικονικής πραγματικότητας του PS5. Ποιο ρόλο έπαιξε η τεχνολογία στη σειρά Gran Turismo γενικότερα;
Εδώ στην Polyphony Digital, ως στούντιο, πάντα είχαμε την περιέργεια και μας παρακινούσαν οι νέες τεχνολογίες. Αυτός είναι ο λόγος που τα παιχνίδια της σειράς Gran Turismo αναπτύσσονται πάντα με γνώμονα την τεχνολογία και αυτό είναι κάτι που θα συνεχιστεί και στο μέλλον.
Η τεχνητή νοημοσύνη Gran Turismo Sophy είναι ένα πολύ καλό παράδειγμα αυτής της νοοτροπίας. Είναι κάτι που δημιουργήθηκε χάρη στην περιέργειά μας για τις νέες τεχνολογίες.
Πέρα από τις νέες τεχνολογίες, πώς μένετε ενημερωμένοι και για όλες τις τελευταίες εξελίξεις στην αυτοκινητοβιομηχανία; Πώς επηρεάζουν αυτές τον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζετε την ανάπτυξη παιχνιδιών;
Έχουν περάσει 25 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου Gran Turismo και ανά τα χρόνια είχαμε μια μεγάλη ποικιλία από διαφορετικά projects σε συνεργασία με την αυτοκινητοβιομηχανία, όπως το Vision Gran Turismo. Έτσι, πιστεύω ότι οι σχέσεις μας με τους κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν γίνει πιο στενές.
Υπάρχουν πολλοί κατασκευαστές που προσπαθούν να προβλέψουν το μέλλον της αυτοκίνησης και εμείς είμαστε πρακτικά μαζί τους. Θέλουμε να υποστηρίξουμε τις προσπάθειές τους και συνεργαζόμαστε για να δούμε ποια θα είναι η πορεία του κλάδου στο μέλλον.
Θα ήθελα να περάσω σε μερικές πιο προσωπικές ερωτήσεις. Όντας ένας βετεράνος που εργάζεται χρόνια στη βιομηχανία, ξέρω ότι είναι μάλλον δύσκολο να απαντήσετε, αλλά ποια είναι η αγαπημένη σας ανάμνηση από την ανάπτυξη του Gran Turismo και ποιο είναι το πράγμα για το οποίο είστε περισσότερο περήφανος;
Έχω πράγματι πάρα πολλές αναμνήσεις από τη δημιουργία των παιχνιδιών, οπότε είναι όντως δύσκολο να ξεχωρίσω μια. Ωστόσο, μπορώ να πω ότι το αίσθημα όταν ολοκληρώσαμε το πρώτο Gran Turismo είναι κάτι που δε θα ξεχάσω ποτέ. Δουλεύαμε σε κάτι που πραγματικά δεν υπήρχε στον κόσμο. Μας πήρε πάρα πολύ χρόνο να το αναπτύξουμε και να το ετοιμάσουμε για τον κόσμο, οπότε όταν το κυκλοφορήσαμε, αυτή η στιγμή, θα μου μείνει πραγματικά αξέχαστη.
Όσον αφορά το πράγμα για το οποίο είμαι περισσότερο περήφανος, θα ήθελα να ξεκινήσω πάλι από το πρώτο Gran Turismo. Τότε υπήρχε πολύ μεγάλη απόσταση και χάσματα μεταξύ της gaming βιομηχανίας και της αυτοκινητοβιομηχανίας. Αλλά πλέον με εγχειρήματα όπως το Vision Gran Turismo και με άλλα επιτυχημένα projects που έχουμε κάνει σε συνεργασία με κατασκευαστές αυτοκινήτων, αυτή η σχέση που μπορέσαμε να δημιουργήσουμε είναι κάτι για το οποίο είμαι περήφανος.
Το πρώτο Gran Turismo είναι πράγματι ένα θρυλικό παιχνίδι και το γεγονός ότι γέννησε μια σειρά που συνεχίζεται ακόμα και σήμερα το επιβεβαιώνει αυτό. Κατά την άποψή σας τι είναι αυτό που κάνει το Gran Turismo να ξεχωρίζει σε σχέση με άλλα racing παιχνίδια και racing sims;
Όπως προσωπικά υποθέτω, είναι το ότι έχουμε μια κατανόηση για τον σχεδιασμό των αυτοκινήτων, μια κατανόηση για τους μηχανισμούς και την τεχνολογία των αυτοκινήτων. Συμμετέχοντας και προσωπικά σε racing αγώνες, έχω αποκτήσει μια κατανόηση για όλες τις διαφορετικές παραμέτρους που παίζουν ρόλο σε έναν αγώνα. Οπότε έχει να κάνει με το ότι έχουμε έναν σεβασμό για όλα αυτά τα πράγματα, οπότε αυτός ο σεβασμός είναι το στοιχείο που μας κάνει να ξεχωρίζουμε.
Έχετε σκεφτεί ποτέ να φτιάξετε παιχνίδι σε κάποιο διαφορετικό genre που να μην είναι δηλαδή racing;
Ναι, πάντα το ήθελα, αλλά η ευκαιρία δεν παρουσιάζεται και πολύ συχνά, οπότε δεν έχει συμβεί ακόμη.
Τέλος, θα ήθελα να σας ρωτήσω αν παίζετε παιχνίδια στον δικό σας προσωπικό χρόνο ή προτιμάτε ψυχαγωγία και δραστηριότητες που δεν σχετίζονται καθόλου με τη αντικείμενο της δουλειάς σας;
Ναι, παίζω παιχνίδια όπως Minecraft με τα παιδιά μου για παράδειγμα, αλλά όταν έχω χρόνο για τον εαυτό μου, τον περνάω συνήθως διαβάζοντας βιβλία.
Σας ευχαριστώ πολύ για το χρόνο σας, ήταν και πάλι τιμή μου!
Ακολουθήστε το Unboxholics.com στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα για τεχνολογία, videogames, ταινίες και σειρές. Ακολουθήστε το Unboxholics.com σε Facebook, Twitter, Instagram, Spotify και TikTok.