Ο "θρύλος" Richard Garriott στους Unboxholics

Ο άνθρωπος πίσω από τη σειρά ULTIMA
24 Μαρτίου 2017 10:59
Ο

Αν πούμε πως υπάρχει ένα πάνθεον στο χώρο των βιντεοπαιχνιδιών, ο Richard Garriott de Cayeux βρίσκεται σίγουρα ανάμεσα στους υψηλόβαθμους θεούς του. Κάποιοι ίσως βιαστείτε να τον κρίνετε αρνητικά και είναι κρίμα γιατί όπως έχει πει και ο ίδιος ‘-Είσαι όσο καλό ήταν και το τελευταίο σου παιχνίδι’. Έχει πλήρη αυτογνωσία σχετικά με το τι συνέβη κατά την κυκλοφορία του Tabula Rasa. Εξάλλου, έχει πει στο παρελθόν πως υπήρξε πίεση από το στούντιο που είχε αγοράσει την εταιρία για γρήγορη κυκλοφορία του παιχνιδιού. Ξέρει πως έχει καταφέρει να κάνει επιφυλακτικούς τους επικείμενους αγοραστές ενός παιχνιδιού του, και αυτού του είδους η αμεσότητα, η απλότητα και η λογική είναι κάτι που σπάνια συναντάς στον χώρο. Για όσους δεν τον γνωρίζουν, είναι ο Άνθρωπος πίσω από τα MMORPG παιχνίδια. Ουσιαστικά πίσω από οτιδήποτε έχει να κάνει με το online κομμάτι και όχι μόνο των βιντεοπαιχνιδιών. Πρωτοπόρος, οραματιστής, αστροναύτης, ελεύθερο πνεύμα. Περισσότερο γνωστός για την σειρά ULTIMA και ULTIMA ONLINE, ή ως producer στην σειρά LINEAGE.  Ένας ενεργός ακόμη άνθρωπος που ετοιμάζεται να δώσει στην κυκλοφορία το νέο του δημιούργημα ‘SHROUD OF THE AVATAR’, ένα παιχνίδι με επαναστατικούς μηχανισμούς όπως αναφέρει.

Ματσαμάκης Μπάμπης: Θα ήθελα να συζητήσουμε γύρω από τα βιντεοπαιχνίδια, όμως δεν μπορώ να ξεπεράσω το γεγονός πως είσαι Αστροναύτης. Έχεις ταξιδέψει στο διάστημα! Μάλιστα είσαι ο 2ος μόλις άντρας (Πρώτος στις Η.Π.Α) που είχε επίσης έναν γονέα που είχε κάνει το ίδιο. Πως συνέβη αυτό; Διάβασα κάπου πως πούλησες το πρώτο εισιτήριο που είχες για το διάστημα καθώς και ότι έπρεπε να υποστείς μια πολύ σοβαρή επέμβαση πριν την εκτόξευση.

Richard Garriott: Όταν ήμουν δεκατριών χρονών, μου είπαν πως ποτέ δεν θα μπορούσα να γίνω αστροναύτης γιατί δεν είχα καλή όραση. Αυτή η δήλωση μάλλον με έκανε να θέλω πραγματικά να πάω εκεί πάνω. Σε ολόκληρη την καριέρα μου στα βιντεοπαιχνίδια επένδυα στην αεροναυπηγία ώστε να ανοίξει ο δρόμος προς την πρόσβαση στο διάστημα. Το 2007 κατάφερα τελικά να κάνω το πρώτο μου ταξίδι στο διάστημα ως πλήρωμα ενός Ρώσικου πυραύλου Σογιούζ ναυλωμένο από την εταιρία Space Adventures στην οποία είμαι συν- ιδιοκτήτης. Όμως αυτό πήρε δεκάδες χρόνια, εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια και όπως παρατήρησες κι εσύ μια μεγάλη επέμβαση για να καθαρίσω τον εαυτό μου και να τον προετοιμάσω για την πτήση. Στο τέλος το άξιζε και με το παραπάνω!

Ματσαμάκης Μπάμπης: Πάνω στο ίδιο θέμα και συγχώρεσε με άλλα δεν νομίζω πως θα έχω ξανά την ευκαιρία να μιλήσω με κάποιον αστροναύτη, Πως ένιωσες εκεί πάνω; Είχες την αίσθηση πως οι άνθρωποι μπορούν να είναι θεοί ή μήπως πως μοιάζουμε μάλλον αδιάφοροι για το σύμπαν;

Richard Garriott: Το να βλέπεις την Γη από το διάστημα είναι μια εμπειρία που σου αλλάζει τη ζωή. Γυρνάς γύρω της σε 90 μόλις λεπτά τρέχοντας με 17 χιλιάδες μίλια την ώρα 250 μίλια πάνω από την επιφάνεια, οπότε βλέπεις μια ανατολή του ηλίου κάθε 45 λεπτά. Διασχίζεις ολόκληρες ηπείρους σε 15-20 λεπτά. Κατανοείς τον καιρό, την κίνηση των τεκτονικών πλακών, την διάβρωση που προκαλεί ο άνεμος ή το νερό, τον μετασχηματισμό των ερήμων, το κόψιμο των δασών και τα αποτυπώματα της μόλυνσης που αφήνει ο άνθρωπος πάνω της, όλα με τρόπους που δεν έχεις φανταστεί ξανά! Ο κόσμος ξαφνικά πηγαίνει από το να είναι τεράστιος, πολύ μικρός.

Ματσαμάκης Μπάμπης: Έγραψα κάποτε σε ένα βιβλίο μου πως ‘ η ανυπαρξία ονειρεύεται σε αριθμούς. Υπάρχουμε σε αυτό το όνειρο ως οι ατελείς εξισώσεις που περιμένουν να λυθούν.’ Ποια είναι η δική σου οπτική για το σύμπαν; Είναι πολύδιάστατο; Χοροπηδά σαν μια μπάλα; Είναι ένα κύτταρο μέσα σε μια σκοτεινή φλέβα ενός αδιανόητου οργάνου ενός οργανισμού;

Richard Garriott: Το σύμπαν φαίνεται τώρα πως είναι απεριόριστο, και έτσι μπορεί κυριολεκτικά να εκτείνεται για πάντα. Αν ισχύει αυτό, είναι πολύ μεγάλη η σημασία του τι υπάρχει 13,7 δισεκατομμύρια έτη φωτός μετά το ‘όριο’ της αντίληψης μας!

Ματσαμάκης Μπάμπης: Κοιτώντας πίσω την ανθρώπινη ιστορία, κάποιος μπορεί να παρατηρήσει την ανάγκη του ανθρώπου να φορά μάσκα και/ ή στολή. Έχουμε περάσει από την Μεσαιωνική πανοπλία και τις κονταρομαχίες στις διαστημικές στολές  πάνω σε ρουκέτες έως στην πιο μοντέρνα έκδοση, αυτή της ‘ανώνυμης’ μάσκας καθώς σερφάρουμε τα κύματα του ιντερνέτ. Είσαι ο πατέρας των παιχνιδιών ρόλων για υπολογιστές, πιστεύεις πως ο άνθρωπος δείχνει τον αληθινό του χαρακτήρα πίσω από μια μάσκα (ή έναν ψηφιακό χαρακτήρα); Αν ναι, γιατί;

Richard Garriott: Ακόμη και στις πιο ανοιχτές και γυμνές μας στιγμές, υποπτεύομαι πως οι περισσότεροι από εμάς παίζουμε κάποιον ‘ρόλο’ του εαυτού μας.  Είναι πολύ εύκολο να μπει σε αυτή την κατάσταση κάποιος όμως παραδόσεις όπως ο Βουδισμός μας έχει δείξει πόσο δύσκολο (άλλα χρήσιμο) είναι να αφαιρέσεις όλες αυτές τις μάσκες και να δείξεις τον πραγματικό σου εαυτό, στους άλλους άλλα και στον ίδιο σου τον εαυτό!

Ματσαμάκης Μπάμπης: Όταν θέλω να σε περιγράψω σε κάποιον νεότερο, πάντοτε σε αναφέρω ως τον Σαίξπηρ των βιντεοπαιχνιδιών. Με την έννοια του ότι και εκείνος δημιουργούσε καινούργιες έννοιες και λέξεις που εξέφραζαν αυτά που ήθελε να πει. Κάπως έτσι κάνεις κι εσύ. Όπως για παράδειγμα με τους όρους  ‘Avatar’ και ‘MMORPG’. Πως σου έρχονται αυτές οι ιδέες και πως νιώθεις όταν τις βλέπεις να συμπεριλαμβάνονται στην καθημερινότητα μας;

Richard Garriott: Είναι ευχάριστο για εμένα να αναπολώ όλες εκείνες τις πρωτιές που κατάφερα στη ζωή μου, ξεκινώντας από τα βιντεοπαιχνίδια και τα πρώτα χρόνια το 1970. Όπως τα CRPG’s, τα Tile Graphics, το 1ο παιχνίδι σε κουτί, Το 1ο παιχνίδι με διακοσμητικά μπιχλιμπίδια, το 1ο με soundtrack, το 1ο με αρετές, την λέξη ‘Avatar’, τον όρο και τα στοιχεία gameplay ‘MMORPG’, τον όρο ‘Shards’, την πρώτη εταιρία που ανέπτυξε Online Accounts, το patching, το limited edition digital περιεχόμενο και άλλα πολλά. Με το νέο μας παιχνίδι Shroud of the Avatar, ελπίζω το ‘Selective Multiplayer’ να καθιερωθεί, καθώς και το ‘Distributed server’ που επιτρέπει ένα ‘non-sharded’ σύμπαν. Όμως ο όρος ‘Avatar’ είναι μάλλον ο αγαπημένος μου. Καθώς αναζητούσα αρετές σε διάφορα θρησκευτικά κείμενα ανακάλυψα την Σανσκριτική λέξη που χρησιμοποιούνταν παλιά για να περιγράψει μια θεότητα όπως ο Vishnu όταν βρισκόταν στη Γη με την ανθρώπινη ‘Avatar’ μορφή του. Αμέσως ήξερα πως αυτός είναι ο σωστός όρος για να περιγράψω την προβολή ενός παίχτη στον ψηφιακό κόσμο.

Ματσαμάκης Μπάμπης: Μου αρέσει που προσπαθείς να επανακτήσεις τον όρο ‘Avatar’ στο νέο σου παιχνίδι ‘Shroud of the Avatar’. Πως θα το περιέγραφες; Είναι το ‘'single player narrative with a sandbox MMO’ που έχεις πει, μια ακριβής περιγραφή;

Richard Garriott: Ναι είναι ακριβώς έτσι, προσπαθώ να τον επανακτήσω! Όσο για την περιγραφή, ισχύει και ελπίζω να είναι τα καλύτερα της σειράς Ultima 1 έως 9 μαζί με το Ultima Online συν κάποιες καινοτομίες!

Ματσαμάκης Μπάμπης: Τα σύγχρονα RPG’s , παρόλο που είναι κατά βάση ‘ανοιχτού κόσμου’ μοιάζουν με πολύ συγκεκριμένες ιστορίες που το παιχνίδι τόσο πολύ θέλει να πει.  Όπως «Είσαι ο εκλεκτός, πρέπει να επαναφέρεις την ειρήνη ειδάλλως δεν θα νιώσεις την ικανοποίηση». Είναι το ιδανικό παιχνίδι για εσένα ‘ανοιχτό’ σε ερμηνεία με βάση την ιστορία του; Είναι το Shroud of the Avatar γραμμικό με κάποιο τρόπο (στην ιστορία ή στο gameplay);

Richard Garriott: Μου αρέσουν τα παιχνίδια και οι ιστορίες όπου υπάρχει ποικιλία στα μονοπάτια ή στις προκλήσεις τους όμως μπορώ να εκτιμήσω και μια ιστορία που στο βάθος έχει κάτι να σου μεταδώσει για τον κόσμο ή για τον εαυτό σου.

Ματσαμάκης Μπάμπης: Τι είδους μηχανή γραφικών χρησιμοποιεί το παιχνίδι;

Richard Garriott: Κυρίως την Unity και κάποια άλλα συνοδευτικά κομμάτια.

Ματσαμάκης Μπάμπης: Μου αρέσει το γεγονός πως κάθε φορά προσπαθείς να πιέσεις τα όρια του ‘ηθικά σωστού’, καθιστώντας ακόμα και τον ίδιο τον παίχτη υπεύθυνο για θανάτους (για παράδειγμα μικρών παιδιών). Αυτού του είδους η προσέγγιση φαίνεται να μην υιοθετείται από τους νέους δημιουργούς. Δεν θέλουν να προκαλέσουν αυτά τα συναισθήματα στον παίχτη και να μαζέψουν e-mails μίσους. Τι έχεις να πεις πάνω σε αυτό;

Richard Garriott: Παρόλο που με είχε προειδοποιήσει η οικογένεια μου και οι φίλοι, καθώς και οι εκδότες για αυτά τα e-mails μίσους, η πραγματικότητα είναι πως τα περισσότερα από αυτά έρχονται από εξτρεμιστές που σχετίζονται με την θρησκεία που απλώς μισούν τα βιντεοπαιχνίδια, ξεκινώντας από το ίδιο το εξώφυλλο ενώ αφήνουν απαρατήρητα τα οποιαδήποτε φαινόμενα βίας βρίσκονται στο περιεχόμενο των ίδιων των παιχνιδιών!

Ματσαμάκης Μπάμπης: Απλώς για να το ξεκαθαρίσουμε, το Shroud of the Avatar, δεν θα έχει Classes για τον παίχτη, άλλα θα έχει ενσωματωμένο PvP, σωστά;

Richard Garriott: Ναι, όχι classes ενώ θα διαθέτει προαιρετικό PvP

Ματσαμάκης Μπάμπης: Το να επαναφέρεις τη μέθοδο του κειμένου για να συνομιλείς με τους NPC’s του παιχνιδιού είναι μια τολμηρή κίνηση. Προσωπικά μου αρέσει αυτή η ιδέα πολύ. Ειδικά σήμερα που οι περισσότεροι δυσκολεύονται να συντάξουν ακόμη κι ένα απλό μήνυμα σωστά , για παράδειγμα στο κινητό τους τηλέφωνο. Πως πήρες αυτή την απόφαση;

Richard Garriott: Νομίζω πως το WoW και τα περισσότερα παιχνίδια μετά από αυτό έχουν απογίνει σχετικά ‘εγκεφαλικά νεκρά’. ‘Αγνόησε τις λέξεις και κάνε κλικ μέχρι πράγματα να εμφανιστούν στο Quest log , μάρκαρε κάποιο quest εκεί, ακολούθησε το βελάκι στο χάρτη, σκότωσε χ αριθμό εχθρών, μάζεψε χ αριθμό skins, επέστρεψε για χ αριθμό χρυσού’ και επανέλαβε. Θέλω οι άνθρωποι να ΣΚΕΦΤΟΝΤΑΙ καθώς παίζουν. Όμως προσπαθούμε να μην το κάνουμε ΠΟΛΥ δύσκολο. Δεν θα χρειάζεται για παράδειγμα να κρατάς σημειώσεις.

Ματσαμάκης Μπάμπης: Διαβάζω πως το Shroud of the Avatar θα είναι το πρώτο μιας σειράς 5 επεισοδίων. Μπορείς να μας πεις τι να περιμένουμε;

Richard Garriott: Θα υπάρχουν μηνιαίες εκδόσεις (όπως κάνουμε τώρα) για νέες προσθήκες, όμως νέες ιστορίες και περιεχόμενο θα έρχονται περίπου μια φορά τον χρόνο σαν ‘επεισόδιο’ ας πούμε.

Ματσαμάκης Μπάμπης: Ποια η γνώμη σου για το σύγχρονο gaming; Βρίσκεις κάτι λάθος σε αυτό, και αν ναι τι;

Richard Garriott: Μπορώ να πω πως ευχαριστιέμαι, πραγματικά ευχαριστιέμαι περίπου 1 νέο παιχνίδι κάθε χρόνο. Όταν το κάνω, παίζω πολύ! Αυτές τις ημέρες παίζω περισσότερο στο κινητό τηλέφωνο παρά σε οποιαδήποτε άλλη πλατφόρμα, όμως η μεγάλη αγάπη μου παραμένει ο υπολογιστής (PC).

Ματσαμάκης Μπάμπης: Έχεις πίστη στην τεχνολογία της εικονικής πραγματικότητας (VR); Αισθάνεσαι πως μια ημέρα θα αλλάξει την εμπειρία του RPG μια για πάντα;

Richard Garriott: Είμαι οπαδός του VR άλλα και σκεπτικιστής. Πιστεύω πως έχουμε ακόμα πολλά χρόνια μέχρι να γίνει το VR κάτι το συνηθισμένο.

Ματσαμάκης Μπάμπης: Έχεις δοκιμάσει ποτέ ένα παιχνίδι που ονομάζεται ‘Dwarf Fortress’; Νομίζω πως το όλο στυλ του θα σε ταξιδέψει πίσω στα χρόνια του Ultima.

Richard Garriott: Δεν το έχω δοκιμάσει ακόμα, όμως ακούω πολύ καλά λόγια για αυτό!

Ματσαμάκης Μπάμπης: Ποια είναι η απόλυτη αρετή;

Richard Garriott: Για εμένα θα έλεγα… η συμπόνια.

Ματσαμάκης Μπάμπης: Μπορείς να ονομάσεις ένα πράγμα από την ‘λίστα ευχών’ σου που δεν έχεις κάνει ακόμα;

Richard Garriott: ΠΟΛΛΑ! Για να αναφέρω μερικά, 1)Να επισκεφτώ απομακρυσμένες φυλές σε ερημικά νησιά, 2) Να επισκεφτώ το Βόρειο πόλο, 3) Να φτιάξω ή να παίξω κάτι σε VR που να αξίζει την τεχνολογία.

Ματσαμάκης Μπάμπης: Τέλος, μπορείς να πεις δυο λόγια στους Έλληνες που μας διαβάζουν αυτή τη στιγμή;

Richard Garriott: Ο Δυτικός πολιτισμός χρωστάει πολλά στην κουλτούρα σας! Εύχομαι να καταφέρω να εξερευνήσω τα ΔΙΚΑ ΣΑΣ εδάφη στον πραγματικό κόσμο, και ελπίζω να εξερευνήσετε τα ΔΙΚΑ ΜΟΥ στην New Britannia! Για τις Αρετές!

Αισθάνομαι πως ρώτησα αρκετά και παρόλο που έχω εκατοντάδες ακόμη πράγματα για να ρωτήσω, νομίζω πως ο χρόνος σου είναι αρκετά πολύτιμος για κάτι τέτοιο. Θέλω να σε ευχαριστήσω για αυτή την κουβέντα. Εύχομαι τα καλύτερα για το νεότερο παιχνίδι σου και αναμένω περισσότερη από την προοδευτική σκέψη σου στις ζωές μας. Ήταν τιμή μου που μιλήσαμε.