Wasteland 2: Director's Cut Review

Ο πατέρας των Fallout, τώρα στην κονσόλα σας

Έχουν περάσει πάνω από 20 χρόνια από την εμφάνιση του Wasteland στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές. Πολλοί ίσως να μην το γνωρίζετε, όμως αποτέλεσε το πρώτο 'Fallout' παιχνίδι. Περίπου 10 χρόνια μετά την κυκλοφορία του, η Interplay αποφάσισε να κρατήσει το story άλλα να αλλάξει το όνομα στο γνωστό μας πια 'Fallout'. Μιλάμε, λοιπόν, για ένα franchise πολύ σημαντικό για τη gaming βιομηχανία. Καθιέρωσε το post-pocalyptic survival RPG με action στοιχεία. Το Wastelands είχε ιδιαίτερη πλοκή, τρομερό γράψιμο και immersion και τεχνολογικά προηγμένο για την εποχή του. Κάποια νομικά και οικονομικά κολλήματα δεν άφησαν την εταιρία να συνεχίσει τη σειρά, που όμως επανέρχεται με το δεύτερο μέρος της το 2014. Φέτος, βλέπουμε το Wasteland 2 και στις τρέχουσας γενιάς κονσόλες και μάλιστα μια ιδιαίτερη έκδοση, την Director's Cut μέσω χρηματοδότησης από τη γνωστή πλατφόρμα Kickstarter.

Ξεκινώντας, το παιχνίδι μας ωθεί στο να επιλέξουμε τα μέλη της ομάδας μας. Αυτό είναι ένα από τα σημαντικότερα βήματα του Wasteland 2. Πολύ προσοχή πρέπει να δοθεί σε αυτό το σημείο. Κάθε μέλος πρέπει να 'χτιστεί' από τον παίκτη έτσι ώστε να μπορεί να επιβιώσει και να συνεισφέρει στην ομάδα και τις αποστολές. Πέραν αυτού, μπορούμε να συμπληρώσουμε και το background story του κάθε ενός ξεχωριστά. Δεν παίζει ιδιαίτερο ρόλο στο παιχνίδι, άλλα το γεγονός ότι μπορούμε να έχουμε ένα ολοκληρωμένο προφίλ του κάθε μέλους, προσδίδει μοναδικότητα στην εμπειρία και μας δείχνει ξεκάθαρα πόσο βαθύ είναι αυτό το σύστημα. Εδώ μπορούμε επίσης να ρυθμίσουμε την εμφάνιση του κάθε μέλους της ομάδας. Η προσωπικότητα εξαρτάται και από την εμφάνιση, οπότε πρέπει να επιλέξουμε με προσοχή. Βρισκόμαστε σε ένα άγριο περιβάλλον επιβίωσης, οπότε μερικές φορές μια πιο 'τρομακτική' και επιβλητική εμφάνιση είναι το κλειδί για να υποτάξουμε κάποιους εχθρούς.

Σκοπός μας είναι η επιβίωση. Και για να επιτευχθεί αυτό, θα χρειαστεί να προστατέψουμε τα resources μας, να κατανοήσουμε το οικονομικό σύστημα του παιχνιδιού καθώς και να ανακαλύψουμε 'Οάσεις' με νερό μέσα στην άνυδρη πυρηνική έρημο. Όσοι έχουν παίξει Fallout εδώ θα βρεθούν σα στο σπίτι τους. Μπορεί να μην περιέχει bottlecaps όμως το σύστημα είναι πάνω-κάτω το ίδιο. Μαζεύουμε scrap το οποίο μπορούμε να πουλήσουμε ή να ανταλλάξουμε με αγαθά ή σφαίρες. Οι σφαίρες είναι ένα σημαντικό κομμάτι του παιχνιδιού. Μπορεί να βρίσκουμε αρκετά όπλα διάσπαρτα, όμως οι σφαίρες είναι συνήθως μετρημένες. Και δυστυχώς είναι κρίσιμες για τη συνέχιση του παιχνιδιού. Πολλές φορές θα βρεθούμε σε κομβικά σημεία να μην έχουμε γεμάτο το όπλο και να πρέπει να αντιμετωπίσουμε τον αντίπαλο με…γυμνά χέρια!

Ο χάρτης ξεδιπλώνεται όσο προχωρούμε σε μια περιοχή. Αν και σε αυτή την έκδοση δε δείχνει τόσο ωραίος και θα έλεγα πως δε βολεύει ιδιαίτερα μιας και πρέπει να ψάχνεις πάνω του που βρίσκονται για παράδειγμα τα σημεία ενδιαφέροντος όπως merchants κ.α, κάνει τη δουλειά του. Θα ήθελα λίγο καλύτερο σύστημα χάρτη πάντως. Μέσω, λοιπόν, του καθιερωμένου fog of war συστήματος προχωρούμε και αποκαλύπτουμε τις περιοχές. Μπορούμε να επιλέξουμε μόνο ένα μέλος από την ομάδα μας, ώστε να προχωρήσουμε πιο προσεκτικά στο χώρο και όταν κρίνουμε ότι μια περιοχή είναι ασφαλής να καλέσουμε και τους υπόλοιπους. Οι εχθροί είναι άφθονοι και συνήθως ένα κλικ καλύτερα στημένοι από εμάς. Για αυτό το λόγο πρέπει προσεκτικά να επιλέξουμε πως θα κινηθούμε στο χώρο. Μπορούμε να κάνουμε ambush στήνοντας μικρές παγίδες που κάνουν περισσότερο damage ή να τοποθετήσουμε σε διάφορα σημεία και πίσω από αντικείμενα τα μέλη της ομάδας μας, ώστε να έχουν καλύτερη απόδοση. Άπαξ και ξεκινήσει η μάχη είναι αρκετά δύσκολο να 'στηθούμε' ιδανικά, οπότε πρέπει από πριν να έχουμε μεριμνήσει κατάλληλα.

Οι μάχες είναι αρκετά δύσκολες. Θα πρέπει όπως είπαμε να έχουμε στήσει την ομάδα μας, όχι μόνο στο χώρο άλλα και τεχνικά. Κάθε μέλος πρέπει να έχει το κατάλληλο όπλο, κάθε όπλο τα κατάλληλα πυρομαχικά και φυσικά θα πρέπει κάποιος από την ομάδα να έχει το attribute του 'χειρούργου' μιας και είναι πολύ εύκολο κάποιος να πεθάνει στη μάχη. Οι αντιπαραθέσεις είναι έντονες. Τα όπλα μπορεί να μπλοκάρουν, κάνοντας μας να χάσουμε τη σειρά μας, και οι αντίπαλοι βρίσκουν στόχο κατά ένα μεγάλο ποσοστό. Με λίγο παραπάνω προσοχή στις σφαίρες και στην τακτική μας καταφέρνουμε να κερδίσουμε. Η μάχη γίνεται με τον γνωστό Turned base τρόπο. Κάθε παίκτης έχει κάποια action points να ξοδέψει. Είτε στο να περπατήσει και να καλυφθεί, είτε να χρησιμοποιήσει το όπλο του. Αν για παράδειγμα βρισκόμαστε δίπλα ακριβώς από έναν αντίπαλο, μπορούμε να του επιτεθούμε με κάποιο secondary όπλο που δε χρειάζεται τόσα πολλά action points και στη συνέχεια να χρησιμοποιήσουμε τα εναπομείναντα για να κινηθούμε μακριά με ασφάλεια. 

Σε όλους τους χώρους υπάρχουν πράγματα για να κάνουμε Loot, είτε σκάβοντας, είτε ξεκλειδώνοντας κιβώτια και χρηματοκιβώτια που βρίσκονται διάσπαρτα. Το μόνο αρνητικό σε αυτή την περίπτωση είναι πως πρέπει να κάνουμε τη διαδικασία 'επιλέγω παίκτη, επιλέγω skill, επιλέγω αντικείμενο' αρκετές φορές μέχρι να βεβαιωθούμε ότι όντως δε μπορεί να το ξεκλειδώσει, ή το αντίθετο. Είναι μια κουραστική ενέργεια που δυσκολεύει με τα πλήκτρα του χειριστηρίου. Γενικά το παιχνίδι είναι αργό. Θέλει πάρα πολύ υπομονή. Πάρα πολύ όμως. Πρέπει να διαβάζουμε συνεχώς αυτά που εμφανίζονται στην οθόνη μας, αν θέλουμε να καταφέρουμε να το δαμάσουμε. Και αυτό που κάνει τα πράγματα ακόμα πιο δύσκολα είναι το γεγονός πως τα γράμματα είναι πάρα πολύ μικρά. Έπρεπε να έχει διορθωθεί αυτό στην PS4 έκδοση, όμως καταλαβαίνω πως απλώς είναι port. Αφαιρεί πόντους από τη συνολική εμπειρία, όμως δεν κάνει το παιχνίδι unplayable. 

Η διαφορά του Director's Cut από την απλή έκδοση έγκειται σε δύο σημεία. Το πρώτο είναι ένα skill που έχουν οι χαρακτήρες ώστε να σημαδεύουν συγκεκριμένα σημεία του αντιπάλου στη μάχη. Έτσι, για παράδειγμα μπορούμε να σημαδέψουμε το κεφάλι ή κάποιο άκρο του για καλύτερα αποτελέσματα. Το δεύτερο σημείο είναι τα Quirks. Αυτά είναι ουσιαστικά 'Perks' όπου μπορούν να αποδοθούν στον κάθε χαρακτήρα, με αξιόλογα αποτελέσματα. Οι προσθήκες αυτές ολοκληρώνουν την εμπειρία του παιχνιδιού. Είναι ένα δύσκολο παιχνίδι που απαιτεί πολύ προσοχή, υπομονή και διάθεση για στρατηγική. Τα πάντα ξετυλίγονται μπροστά μας, και είναι σημαντικές όλες οι επιλογές μας. Έτσι, αν για παράδειγμα αποφασίσουμε να σώσουμε ένα χωριό αντί για κάποιο άλλο, θα ακούσουμε στον ασύρματο το άλλο να δέχεται επίθεση και να καταλαμβάνεται. Όλες οι αποφάσεις φαίνεται να έχουν άμεσο αντίκτυπο στην εξέλιξη του παιχνιδιού.

Υπάρχουν πολύ όμορφες και 'σκληρές' δευτερεύουσες αποστολές, που δείχνουν τα 'δόντια' τους στην βιομηχανία, σε ότι αφορά το γράψιμο. Το μαύρο χιούμορ κυριαρχεί και σε αυτό το παιχνίδι , όπως έχουμε συνηθίσει στα Fallout, και είναι εδώ για να καταφέρεις να αντέξεις το πυρηνικό βάσανο που σου πλακώνει ολοένα και περισσότερο το στήθος. Στα του Level design το παιχνίδι χωρίζεται σε δύο κύριες περιοχές. Η πρώτη μοιάζει καλύτερα σχεδιασμένη, άλλα η δεύτερη είναι περισσότερο διασκεδαστική. Αυτό το περίεργο 50-50 που έχουν επιλέξει οι δημιουργοί, σου κρατά το ενδιαφέρον. Πάντως λόγω του ότι ο τίτλος κινείται αρκετά αργά ως προς την πλοκή του, τα ενδιαφέροντα πράγματα ξεκινούν μετά από αρκετές ώρες και έχοντας πια φτάσει στη δεύτερη περιοχή που ανέφερα.

Οι αντίπαλοι εμφανίζονται συνήθως σε τυχαία σημεία, και δεν είναι λίγες οι φορές που θα βρεθούμε αντιμέτωποι με μεταλλαγμένα ζωύφια και ζώα. Δεν αποτελούν τίποτα το ιδιαίτερο ως προς την δυσκολία, άλλα απαιτούν αρκετή ώρα λόγω της συχνότητας εμφάνισής τους, και η ανταμοιβή που αφήνουν δεν είναι και τίποτα σημαντικό. Βασικό να οπλιζόμαστε με υπομονή όταν ξεκινούμε τέτοια παιχνίδια. Ειδικά στις μάχες με ανθρώπους, είναι δεδομένο πως θα χάσουμε ξανά και ξανά. Θέλει αρκετή υπομονή και προσεκτικό σχεδιασμό, και το παιχνίδι σου δίνει να το καταλάβεις αυτό. Μερικές φορές μάλιστα, μοιάζει απελπιστικά δύσκολο ακόμα και στο χαμηλότερο βαθμό δυσκολίας. 

Σε όσους αρέσκονται στον προσεκτικό σχεδιασμό και στο βαθύ σύστημα παραμετροποίησης θα έλεγα να δώσουν μια ευκαιρία στο Wasteland 2. Πέραν του ότι αποτελεί ένα σημαντικό λίθο για τη βιομηχανία, επιστρέφει το Fallout στις ρίζες του με την Top down προοπτική, που μας έχει λείψει στα σύγχρονα παιχνίδια.

Συνοψίζοντας : Πρόκειται για ένα τίτλο σταθμό. Ίσως από τους σημαντικότερους στο χώρο, μιας και ουσιαστικά είναι το Fallout με άλλο όνομα. Ως εκ τούτου να αναμένετε από το παιχνίδι μια βαθιά post-apocalyptic εμπειρία επιβίωσης. Είναι αρκετά δύσκολο και ξετυλίγεται αργά η πλοκή του, άλλα αν του αφιερώσεις χρόνο σε κερδίζει. Είναι επίσης μια καλή προπόνηση εν αναμονή του νέου Fallout.
Box Art
Tested on : PS4
Developer : inXile Entertainment
Publisher : inXile Entertainment
Available for : Xbox One, PS4
Release date : 2015-10-13

13 σχολιο(α)