Ένας δορυφόρος Starlink της SpaceX έχει τεθεί εκτός ελέγχου και κατευθύνεται προς την ατμόσφαιρα της Γης, έπειτα από βλάβη που σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής δεδομένα, δεν προκλήθηκε από σύγκρουση, αλλά από εσωτερικό πρόβλημα του ίδιου του σκάφους.
Η SpaceX επιβεβαίωσε ότι ο δορυφόρος παρουσίασε ανωμαλία, με αποτέλεσμα την αιφνίδια απώλεια επικοινωνίας, τη μείωση του υψομέτρου του και την εκτόνωση του συστήματος πρόωσης. Παράλληλα, καταγράφηκε η απελευθέρωση μικρού αριθμού αντικειμένων χαμηλής σχετικής ταχύτητας, κάτι που παραπέμπει σε εσωτερικό ενεργειακό συμβάν.
Η εκτίμηση αυτή ενισχύεται και από τη Leo Labs, εταιρεία παρακολούθησης διαστημικής κυκλοφορίας, η οποία εντόπισε δεκάδες αντικείμενα κοντά στον δορυφόρο Starlink 35956 μέσω του ραντάρ της. Σύμφωνα με την ανάλυση των δεδομένων, αποκλείεται το ενδεχόμενο σύγκρουσης με άλλο σώμα.
Η SpaceX αναφέρει ότι ο δορυφόρος θα εγκαταλείψει τη χαμηλή γήινη τροχιά και θα διαλυθεί κατά την επανείσοδό του στα ανώτερα στρώματα της γήινης ατμόσφαιρας μέσα στις επόμενες εβδομάδες. Η εταιρεία ξεκαθάρισε ότι δεν υπάρχει κίνδυνος για τον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό ή για τη Γη.
Το περιστατικό έρχεται λίγες μόλις ημέρες μετά από παραδοχή της εταιρείας ότι άλλος δορυφόρος Starlink απέφυγε οριακά σύγκρουση με κινεζικό διαστημικό όχημα, επαναφέροντας στο προσκήνιο το ζήτημα του υπερκορεσμού της χαμηλής γήινης τροχιάς.
On December 17, Starlink experienced an anomaly on satellite 35956, resulting in loss of communications with the vehicle at 418 km. The anomaly led to venting of the propulsion tank, a rapid decay in semi-major axis by about 4 km, and the release of a small number of trackable…
Must Read
Νέο ρεκόρ: Ο Elon Musk έβγαλε χτες $160 δις και πλέον έχει ξεπεράσει πολύ και το $1 τρις!
Ο Elon Musk μπορεί να γίνει ο πρώτος τρισεκατομμυριούχος στον κόσμο αυτή την Παρασκευή
Η Ευρώπη απαντά στην κυριαρχία του Starlink