Μετάβαση στο περιεχόμενο

ή
|

Νέος εδώ;

Έχεις λογαριασμό;

Επαναφορά κωδικού

Εισάγετε το email σας και θα σας στείλουμε σύνδεσμο επαναφοράς

Θυμάστε τον κωδικό σας;

Εύρεση ονόματος χρήστη

Εισάγετε το email σας και θα σας στείλουμε το όνομα χρήστη

Θυμάστε το όνομα χρήστη σας;

Πότε “γεννήθηκε” ο Δίας; Οι επιστήμονες μόλις το ανακάλυψαν

Σταγόνες από μετεωρίτες ξεκλειδώνουν το μυστήριο

Φωτεινή Λεβογιάννη

Αποθήκευση σε λίστα

Δεν υπάρχουν λίστες ακόμα

0/10 λίστες

Αποθήκευση σε λίστα

Δεν υπάρχουν λίστες ακόμα

0/10 λίστες

Πότε “γεννήθηκε” ο Δίας; Οι επιστήμονες μόλις το ανακάλυψαν

Ο μεγαλύτερος πλανήτης του Ηλιακού μας Συστήματος, ο Δίας, γεννήθηκε πολύ νωρίτερα από όσο φανταζόμασταν και η απόδειξη κρυβόταν σε μικροσκοπικά σταγονίδια λιωμένου βράχου που έπεσαν στη Γη με μετεωρίτες.

Αυτές οι σταγόνες, δημιουργήθηκαν όταν ο νεαρός Δίας, με τη ραγδαία αύξηση της μάζας του, προκάλεσε σφοδρές συγκρούσεις στο πρώιμο Ηλιακό Σύστημα. Η νέα μελέτη από το Πανεπιστήμιο Nagoya και το Ιταλικό Εθνικό Ινστιτούτο Αστροφυσικής δείχνει ότι οι συγκρούσεις αυτές εξαέρωσαν το νερό των πλανητοειδών, δημιουργώντας εκρήξεις ατμού που “έλιωσαν” το πέτρωμα σε σταγονίδια.

Advertisement

Με τη βοήθεια υπολογιστικών μοντέλων, τα δεδομένα δείχνουν ότι ο Δίας “γεννήθηκε” περίπου 1,8 εκατομμύρια χρόνια μετά την αρχή του ηλιακού μας συστήματος, περίπου πριν από 4.568 δισεκατομμύρια χρόνια.

Η ανακάλυψη αυτή όχι μόνο χρονολογεί τη “γέννηση” του Δία, αλλά δείχνει και άλλοι γίγαντες όπως ο Κρόνος, μπορεί να προκάλεσαν παρόμοια φαινόμενα, που ίσως να συμβαίνουν και σε άλλους πλανητικούς σχηματισμούς πέρα από τον δικό μας.

Ακολουθήστε το Unboxholics στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα για τεχνολογία, videogames, ταινίες και σειρές. Ακολουθήστε το Unboxholics σε Facebook, Twitter, Instagram, Spotify και TikTok.