Δύο ασυνήθιστα ραδιοσήματα που φαίνεται να προέρχονται κάτω από τον Ανταρκτικό πάγο έχουν κινήσει το ενδιαφέρον των επιστημόνων καθώς δεν εξηγούνται εύκολα με τα καθιερωμένα μοντέλα της φυσικής.
Το 2006, το ANITA, ένα αερόστατο με ειδικό ανιχνευτή πάνω από την Ανταρκτική, κατέγραψε ένα παράξενο ραδιοσήμα που δεν προερχόταν από το διάστημα όπως αναμενόταν, αλλά φαινόταν να αναδύεται μέσα από τον πάγο, φαινόμενο που μέχρι σήμερα παραμένει χωρίς ξεκάθαρη εξήγηση.
Το ίδιο περίεργο σήμα εμφανίστηκε ξανά το 2014. Από τότε οι επιστήμονες προσπαθούν να βρουν τι το προκάλεσε με κάποιους να πιστεύουν ότι ίσως πρόκειται για ένα είδος σωματιδίου που λέγεται νετρίνο τύπου tau. Αυτό το νετρίνο είναι τόσο μικρό που περνάει μέσα από την ύλη χωρίς να αφήνει ίχνη. Όμως η κατεύθυνση από την οποία ήρθε το σήμα και η έλλειψη οποιουδήποτε γνωστού κοσμικού φαινομένου εκείνη τη στιγμή κάνουν αυτή την εξήγηση δύσκολη.
Ακόμα και το παρατηρητήριο Pierre Auger στην Αργεντινή, που μελετά κοσμικά φαινόμενα για περισσότερα από δεκαπέντε χρόνια, δεν εντόπισε κάτι παρόμοιο. Έτσι, οι επιστήμονες απέκλεισαν την πιθανότητα να πρόκειται για νετρίνα, χωρίς όμως να έχουν καταλήξει σε κάποια σίγουρη εξήγηση για την προέλευση του σήματος.

Μετά την απόσυρση του ANITA, οι επιστήμονες ελπίζουν ότι ο διάδοχός του, το PUEO, θα ρίξει φως στο φαινόμενο, καθώς τα ανεξήγητα σήματα κάτω από τον πάγο της Ανταρκτικής παραμένουν ένα ανοιχτό επιστημονικό ερώτημα.
Must Read
Ανταρκτική: Η πιο παράξενη ανακάλυψη των τελευταίων χρόνων έγινε τυχαία
Ένα απόκοσμο πλάσμα εντοπίστηκε στα βαθιά παγωμένα νερά της Ανταρτικής
Γιγάντια υποθαλάσσια φαράγγια βρέθηκαν κάτω από την Ανταρκτική