Ενάντια σε όλες τις πιθανότητες, το SLIM lander της Ιαπωνίας κατάφερε να επανέλθει σε λειτουργία αφού προσεδαφίστηκε ανάποδα στην επιφάνεια της Σελήνης και τώρα κατέγραψε την τελευταία του ίσως φωτογραφία, λίγο πριν το καταπιεί στο σκοτάδι της σεληνιακής νύχτας.
Στην εικόνα διακρίνεται ο κρατήρας Shioli τη στιγμή που βυθίζεται στο σκοτάδι. Η σεληνιακή νύχτα διαρκεί δύο εβδομάδες και οι θερμοκρασίες πέφτουν στους -130 βαθμούς Κελσίου. Η JAXA τόνισε πως το lander δε σχεδιάστηκε για να αντέξει τη σεληνιακή νύχτα, ωστόσο θα προσπαθήσει στα μέσα Φεβρουαρίου να επαναφέρει το SLIM, όταν ο Ήλιος χτυπήσει και πάλι τα ηλιακά του πάνελ.
Last night (1/31 ~ 2/1) we sent a command to switch on #SLIM’s communicator again just in case, but with no response, we confirmed SLIM had entered a dormant state. This is the last scene of the Moon taken by SLIM before dusk. #GoodAfterMoon #JAXA pic.twitter.com/V1iAUoxJFK
— 小型月着陸実証機SLIM (@SLIM_JAXA) February 1, 2024
Must Read
Ο Milky Way είχε «φάει» έναν άλλο γαλαξία στο παρελθόν και οι επιστήμονες βρήκαν τα ίχνη!
Το σύμπαν μάλλον δεν έχει την ομοιομορφία που πιστεύαμε
Εντοπίστηκε γαλαξίας χωρίς περιστροφή