Assassin's Creed Mirage: Όλα όσα αλλάζει το Day One update του

Μια δυσάρεστη έκπληξη περιμένει τους PC gamers
05 Οκτωβρίου 2023 15:47
Assassin's Creed Mirage: Όλα όσα αλλάζει το Day One update του

Το Assassin's Creed Mirage κυκλοφορεί πλέον σε όλες τις πλατφόρμες και ταυτόχρονα η Ubisoft διέθεσε και το Day One update του. Αυτό επικεντρώνεται σε διάφορα τεχνικής φύσεως θέματα, διορθώνοντας πληθώρα από gameplay bugs, ατέλειες των γραφικών, θέματα του UI, των quests και πολλά ακόμη.

Το μέγεθος της ενημέρωσης ανέρχεται σε 5.44 GB στα Xbox Series X|S, σε 4.04 GB στο Xbox One, σε 2.18 GB στο PS5 και σε 5.40 GB στο PS4. Στο PC, το update περιλαμβάνεται ήδη στα 41.6 GB που καλούνται να κατεβάσουν οι παίκτες για ολόκληρη την εγκατάσταση του τίτλου.

Δυστυχώς, πέρα από τις άκρως ευπρόσδεκτες διορθώσεις, η ενημέρωση φέρνει και μια αμφιλεγόμενη προσθήκη. Όπως παρατήρησαν οι PC gamers, το patch ενσωματώνει στον τίτλο την Denuvo anti-tamper τεχνολογία. Πρόκειται για ένα DRM που χρησιμοποιείται για την αποφυγή της πειρατείας, αλλά υπάρχουν παράπονα πως κάνει και τη ζωή των νόμιμων παικτών χειρότερη, αφού μειώνει την απόδοση.

Όπως και να έχει, παρακάτω θα βρείτε το επίσημο αναλυτικό changelog, με όλες οι αλλαγές του Title Update 1.0.2 του Assassin's Creed Mirage:

GAMEPLAY

  • Elevators would kill Basim.
  • Shards were not properly awarded.
  • End Game rewards are now properly awarded after finishing the game.
  • Enemies now properly take damage from falling.
  • Auto-loot skill now works properly on all enemies, regardless of how the player kills them. 
  • Players will not lose control of Basim after Fast Traveling.
  • Enemies parry reaction time is properly slowed down using the "Dagger of Time" perk.
  • The "Sand Sword" perk now properly heals Basim when killing an enemy.
  • While wearing the "Sand Outfit" Basim now won't be killed if taking two fatal damage from two separate enemies at the same time.

UI

  • Quest markers no longer disappear after performing a save/load action.
  • English language option now properly appears only once in menus
  • Instances of misplaced or wrong UI displayed. 

WORLD

  • NPC on boats will continue to sail and not stay stationary.
  • NPC's drinking animation fixed.
  • Removed invisible collision for some objects in Baghdad.

QUESTS

  • NPC detection has been improved during the Gilded Butterfly quest.
  • Forty Thieves quest items rewards are not visible in game.
  • Eavesdrop lines now properly play.
  • Baghdad Bound- Could not interact in the Harbiyah Bureau if the investigation board was opened too quickly after the Dialogue Scene.
  • Den of the Beast- Could not interact with Ali properly in the "Speak with Ali" objective.
  • To Catch a Demon- Could not interact with the Tool Wheel or World Map if detected by enemies while interacting with clues.
  • Gilded Butterflies- Fighting during the "Great Auction" would break the quest flow.
  • The Great Symposium- Fixed blockers for the "Find Frazil the Great Scholar" objective.
  • The Serpent's Nest- Dialogues now trigger correctly for Basim.

GRAPHICS, ANIMATION, AND PERFORMANCE

  • Numerous graphics, environment or VFX improvements.
  • Multiple stability improvements.
  • Enemies and bosses having anormal poses.
  • Unnatural animations for Basim and/or Nehal.
  • Refresh Rate settings will now display proper information.
  • Animations for takedowns are more polished.
  • Placeholder lines/dialog appearing for too long are now removed.
  • Fixed conditions in which cinematics were not displaying carried objects.
  • Setup optimization for ultrawide and multiscreen modes.
  • Settings are now persistent on Luna.

MISCELLANEOUS

  • Improved OWO Haptic Suit support.
  • PS4 update history will now be populated.