The Legend of Zelda: Link’s Awakening Review - Όταν τα λόγια δεν είναι αρκετά!

Ένα όνειρο από το οποίο δεν θες να ξυπνήσεις...

Επιτρέψτε μου να ξεκινήσω αυτό το κείμενο με έναν ανορθόδοξο, για τα δεδομένα μου τρόπο, ελέω του τίτλου που ακολουθεί. Κάπως ανάποδο θα έλεγε κάποιος. Το Link’s Awakening είναι ένας εξαιρετικός τίτλος που όλοι οι κάτοχοι Nintendo Switch πρέπει να έχουν στην κατοχή τους. Σαφώς και δε θα περιμένατε εμένα να σας το πω αυτό, πόσο μάλλον αν έχετε ασχοληθεί μαζί του από το 1993 στο Game Boy. Ο τίτλος που αρχικά δεν είχε ανακοινωθεί ως το νέο παιδί της σειράς, αλλά ως ένα adventure παιχνίδι στα πρότυπα του The Legend of Zelda: A Link To The Past του SNES, αποτέλεσε ένα πειραματισμό των προγραμματιστών πάνω στην τότε "μεγάλη" φορητή κονσόλα της Nintendo.

Μετά από ενάμιση χρόνο ανάπτυξης, ο τίτλος έκανε την εμφάνισή του ως το νέο κεφάλαιο στον κόσμο του Link και της πριγκίπισσας Zelda. Τα υπόλοιπα είναι γνωστά. Ο τίτλος εκτός από τεράστια επιτυχία γνώρισε τη θερμή αποδοχή από τους κριτικούς και πάνω απ’ όλα, το ίδιο το κοινό.  Μία ακόμα έκδοση αυτού κυκλοφόρησε το 1998 στο GameBoy Color με βασικές διαφορές από το πρωτότυπο, όπως είναι λογικό να αποτελούν οι έγχρωμες πινελιές στην απεικόνιση.

Από μεριάς μου, είχα ασχοληθεί με την έγχρωμη εκδοχή του και από τότε είχε διαγραφεί από τη μνήμη μου, σαν ένα παιχνίδι που μου είχε χαρίσει κάποιες ώρες ξεγνοιασιάς. Το πόσες ώρες ήταν, δύσκολο να θυμηθώ. Εξάλλου, με το ζόρι να είχα περάσει τα δώδεκά μου χρόνια και ένα από τα λίγα πράγματα που έχω να θυμάμαι είναι μία κουκουβάγια να μου μιλάει στα αγγλικά… Ναι, η πρώτη μου ενασχόληση με τον τίτλο δεν κράτησε πολύ. Πόσο ντρέπομαι για αυτό. Τα χρόνια πέρασαν και είχε φτάσει η στιγμή να δω με πιο καθαρό και ανοικτό πλέον μυαλό, το ταξίδι στο όνειρο του Link, δίνοντας μου ίσως μια από τις πιο ευχάριστες περιπέτειες έως τότε, με πρωταγωνιστή το μικρό αυτό χαρακτήρα.

Και σήμερα είμαστε εδώ, είκοσι έξι ολόκληρα χρόνια μετά την πρώτη του κυκλοφορία και σκεπτόμενοι τι νέο -πλην της απεικόνισης- θα μπορούσε να μας προσφέρει το Link’s Awakening; Παράλληλα, είμαι σίγουρος ότι εκεί στη Nintendo γελούν με πονηρό βλέμμα και ύφος "περιμένετε και θα δείτε".

Χρονολογικά, η περιπέτειά μας λαμβάνει μέρος λίγο μετά από τα γεγονότα του Ocarina of Time, όπου βρίσκει το χαρακτήρα μας στη μέση του πελάγους κατά τη διάρκεια μιας μεγάλης καταιγίδας. Τα πράγματα όπως φαντάζεστε δεν πάνε κατ’ ευχήν, με αποτέλεσμα ο Link να αποχωρίζεται από τα υπάρχοντά του και να ξεβράζεται στις όχθες του νησιού Koholint. Στιγμές αργότερα, μαθαίνουμε ότι για να μπορέσουμε να αποπλεύσουμε και να επιστρέψουμε στην πατρίδα μας, θα χρειαστούμε τη βοήθεια του Wind Fish, το οποίο κοιμάται στην κορυφή του βουνού. Χωρίς να χάσουμε χρόνο λοιπόν, ξεκινάμε την εξερεύνηση του νέου αυτού τόπου για την αναζήτηση και την απόκτηση των οκτώ ιερών οργάνων των σειρήνων, με σκοπό την αφύπνιση του πλάσματος του ανέμου.

Ουσιαστικά έχουμε να κάνουμε με τον πρώτο τίτλο της σειράς ο οποίος διαδραματίζεται εκτός της περιοχής του Hyrule, με τους χαρακτήρες αυτής, όπως την πριγκίπισσα Zelda για παράδειγμα, να απουσιάζουν από την ιστορία μας. Αντ’ αυτού, νέα πρόσωπα κάνουν την εμφάνισή τους, όπως η Marin, η οποία είναι και υπεύθυνη για τη διάσωσή μας, ο Tarin ο οποίος λατρεύει να μισεί τα μανιτάρια και αρκετοί ακόμα, όπως και η κουκουβάγια η οποία θα μας κατευθύνει καθ’ όλη τη διάρκεια του ταξιδιού μας, ο ζωγράφος κροκόδειλος Donavitch και πολλοί άλλοι.

Για ακόμα μια φορά είναι άξιος λόγου ο τρόπος της Nintendo να δέσει τους χαρακτήρες του κόσμου του παιχνιδιού με τον ίδιο τον παίκτη, φτάνοντάς μας σε σημείο όχι μόνο να αποτυπώνονται τα ονόματά τους στο μυαλό μας, αλλά μέχρι και οι συνήθειές τους. Λίγο μετά την αρχική ενασχόλησή μας με τον τίτλο, θα γνωρίζουμε ήδη ότι αν θέλουμε να μιλήσουμε στην Marin λογικά θα βρίσκεται στην πλατεία του χωριού. Αντίστοιχα, θα βρούμε τον Tarin να ψάχνει για μέλι, τον ντροπαλό γεράκο να μη μπορεί να αρθρώσει λέξη όταν βρισκόμαστε μπροστά του, μα να μας παρέχει πολύτιμες πληροφορίες κατά τη διάρκεια του ταξιδιού μας κατά την εξερεύνησή μας μέσω….διαφορετικής επικοινωνίας και ούτω καθεξής.

Στη νήσο Koholint θα συναντήσουμε κάθε λογής περιοχή και πλάσμα να κατοικεί σε δίαφορα σημεία του, από τους προαναφερθέντες κατοίκους μέχρι και τους εχθρούς που κάνουν τη ζωή τους και τη δική μας πιο δύσκολη. Από ξέγνοιαστες παραλίες και λιβάδια, μέχρι σκοτεινά κάστρα και νεκροταφεία. Σαν γνήσιος The Legend of Zelda τίτλος, η πρόοδός μας εξαρτάται από την απόκτηση αντικειμένων, τα οποία θα μας δώσουν πρόσβαση σε μία περιοχή, η οποία λεπτά πριν ήταν απρόσιτη. Αντικείμενα τα οποία μπορούν να αποκτηθούν από την εξερεύνησή μας σε κάποιο σκοτεινό μπουντρούμι, είτε από τη βοήθειά μας προς κάποιον NPC της περιοχής.

Δε χρειάζεται να προσπαθήσω να σας μεταδώσω το συναίσθημα της απόκτησης κάποιου αντικειμένου, το οποίο θα μας δώσει πρόσβαση σε ένα νέο σημείο του χάρτη, το οποίο πριν ώρες συναντήσαμε και δε ξέραμε πως να προσεγγίσουμε. Το ξέρετε. Και το Link’s Awakening είναι γεμάτο από αυτά τα αγνά συναισθήματα. Παρουσιάζονται τόσο φρέσκα προς τους παίκτες, ακόμα και αν τα έχουμε συναντήσει δεκάδες φορές στη σειρά. Το gameplay του remake δεν έχει αλλάξει από το πρωτότυπο, πάρα μόνο αναβαθμίστηκε στα σημεία. Και γιατί να το κάνει άλλωστε;

Αυτό που άλλαξε και πλέον διεκδικεί τις δάφνες εντυπωσιασμού, αφορά την απεικόνιση.  Δε ξέρω κατά πόσο μπορώ να μεταδώσω το μέγεθος της ομορφιάς του τίτλου σε δύο ή δέκα ψηφιακές γραμμές. Τα πάντα είναι σχεδιασμένα από την αρχή και αποτυπωμένα με μία παράξενη πλαστική υφή. Από τα δέντρα, τους χαρακτήρες και τα ζώα, μέχρι τα κτίρια, το νερό και κάθε λογής αντικείμενο που θα αντικρίσουμε. Όλα όσα θα δούμε στο remake του Link’s Awakening συνεισφέρουν σε μία γλυκιά οπτική πανδαισία, η οποία δε μπορεί να αποτυπωθεί σε κανένα κείμενο και σε κανένα βίντεο.

Αν είναι δυνατό, ξεχάστε ό,τι έχετε δει και διαβάσει έως τώρα. Πρέπει να το δείτε από κοντά για να αντιληφθείτε το επίπεδο της σχεδιαστικής αυτής απεικόνισης. Ο τίτλος σε αυτό τον τομέα τα πάει εξαιρετικά και η Nintendo έχοντας πλέον επίγνωση των δυνατοτήτων της κονσόλας, όπως έχει ξανά αναφερθεί, παρουσιάζει τεχνικές οι οποίες χαρίζουν εξαιρετικά οπτικά αποτελέσματα χωρίς αυτά να επιβαρύνουν σημαντικά το hardware, κάνοντας τον τίτλο να δείχνει πανέμορφος είτε απεικονίζεται στην τηλεόρασή σας είτε στην οθόνη του Nintendo Switch.

Αν θα έπρεπε να αναφερθεί κάτι αρνητικό σε ότι αφορά τον τίτλο, τότε αυτό είναι μία ανεπαίσθητη πτώση των καρέ για ένα με δύο δευτερόλεπτά όταν αλλάζει το οπτικό σκηνικό ή όταν βγαίνουμε από κάποιο κτίριο, αλλά αυτό σε καμία περίπτωση δεν είναι ικανό να μας στερήσει την οποιαδήποτε εμπειρία. Είναι απλά εκεί, σαν ένα μικρό αγκάθι, το οποίο ίσα που φαίνεται, αλλά δεν είναι ικανό να ενοχλήσει, παρά μόνο αν σταθούμε πάνω του. Όπως και να ‘χει, φαντάζει περίεργο το γεγονός του ότι δεν έχει έως τώρα διορθωθεί, καθότι το συγκεκριμένο έχει αναφερθεί από το demo που είχε γίνει διαθέσιμο στην E3 μήνες πριν.

Δύο επιπλέον σημεία που πρέπει να σταθώ είναι στα Cameos ή αλλιώς στις εμφανίσεις χαρακτήρων που δίνουν το παρών στον κόσμο του The Legend of Zelda από το Mario Franchise, καθώς και στο Mini Game του Dampe. Στην πρώτη περίπτωση θα δούμε γνωστούς χαρακτήρες από τη σειρά Μάριο, όπως ο Yoshi σε μορφή κούκλας, τα Goomba και Βοο σε μορφή εχθρού, το Chain Chomp σε μορφή συμμάχου και πολλούς ακόμα. Είναι μικρά πραγματάκια που χτυπάνε κυρίως σε άτομα που έχουν μεγαλώσει με τίτλους τις ίδιας της Nintendo και δεν προσφέρουν κάτι ουσιώδες στο ίδιο το gameplay. Είναι εκεί όμως για να σου κλείσουν πονηρά το μάτι.

Τέλος, κάποιες έξτρα στιγμές πρόκειται να χαρίσει η προσθήκη ενός Mini Game του χαρακτήρα Dampe. Κάπου στις αρχές του τίτλου μας δίνεται η δυνατότητα να δημιουργήσουμε τα δικά μας Dungeons με βάση αυτά τα οποία έχουμε μέχρι εκείνη τη στιγμή επισκεφτεί.  Με λίγα λόγια, μπορούμε μέσα σε ένα προκαθορισμένο σχέδιο να προσαρμόσουμε δωμάτια που έχουμε ήδη ξεκλειδώσει από μπουντρούμια τα οποία έχουμε καθαρίσει, με σκοπό την εξερεύνησή τους για ακόμη μία φορά, ώστε να αποκτήσουμε αντικείμενα που θα μας χρησιμεύσουν στο ταξίδι μας. Θετική προσθήκη, η οποία όμως δεν κατάφερε να με κρατήσει μιας και το έχουμε ξανασυναντήσει στο παρελθόν σε αντίστοιχους τίτλους.

Στα αναμενόμενα υψηλά επίπεδα βρίσκεται και ο ακουστικός τομέας του τίτλου, με τα κομμάτια που έχουν καθιερωθεί στη σειρά να δίνουν κι εδώ το παρών, πλήρως ανανεωμένα και εκσυγχρονισμένα, χαρίζοντας το συναίσθημα της χαράς όταν χρειάζεται, της μοναξιάς όταν είναι απαραίτητο και πάνω απ’ όλα, της μαγείας που ο τίτλος μας έχει συνηθίσει.

Συνοψίζοντας : Παίζοντας το remake του Link’s Awakening αναρωτιόμουν πώς είναι δυνατό να έχω διαγράψει κάθε ανάμνησή μου από την Game Boy Color έκδοση του τίτλου. Και όμως, η περιήγησή μου στο νησί Koholint έφερε τις μνήμες μου πίσω, κάνοντάς με να αγαπήσω τη συγκεκριμένη έκδοση λίγο παραπάνω από την αρχική. Δεν ξέρω αν φταίει η εξαιρετική αυτή πλαστική απεικόνιση, δεν ξέρω αν φταίνε τα συναισθήματα που σου βγάζει η σειρά ή αν φταίει η γραφή του ίδιου του τίτλου. Αυτό που ξέρω είναι ότι μου έβγαλε το δωδεκάχρονο παιδί που είχα κρύψει βαθιά μέσα μου, θυμίζοντάς μου όλους αυτούς τους παράγοντες που με έχουν κάνει να αγαπήσω τη σειρά και τα βιντεοπαιχνίδια γενικότερα. Μου έβγαλε τη μαγεία που κρύβουμε όλοι μέσα μας...
Box Art
Tested on : Nintendo Switch
Developer : Nintendo EPD, Grezzo
Publisher : Nintendo
Distributor : CD Media S.A.
Available for : Switch
Release date : 20-09-2019

21 comment(s)