Top περσόνες του σινεμά που μας έβαλαν τα γυαλιά κανονικά! - Part 1  

Όταν το σινεμά συνάντησε το στιλ!

Top περσόνες του σινεμά που μας έβαλαν τα γυαλιά κανονικά! - Part 1

Αν σταμάτησες ό,τι κάνεις για να μας διαβάσεις, να ξέρεις σε πάω ένα τσικ παραπάνω! Και σκοπεύω να κάνω αυτήν την παύση σου να αξίζει τον κόπο με ένα ειδικό αφιέρωμα-«όαση» μέσα στο καλοκαίρι, έτσι για να γουστάρεις περισσότερο το τσιλάρισμά σου! Ετοιμάσου να θυμηθούμε μαζί top περσόνες του σινεμά που μας έβαλαν τα γυαλιά κυριολεκτικά και μεταφορικά!

Σου προτείνω λοιπόν, να αράξεις λίγο κάπου χαλαρά, κι αν ακόμη έχει ήλιο εκεί, βάλε το γυαλάκι σου για να μπεις και εσύ στο θέμα! Ειδάλλως, πάρε ιδέες για αύριο ή μεθαύριο που θα πας παραλία.

Ήρθε η ώρα για όλες εκείνες τις old but gold περιπτώσεις όπου προσωπικότητες του κινηματογράφου απέδειξαν ότι το κατέχουν καλά το σπορ του να είναι είδωλα και να μαγνητίζουν τα βλέμματα και με γυαλί!


Breakfast at Tiffany’s (1961) | Manhattan Sunglasses

Προφανώς, και θα ξεκινούσαμε απ’ τα βασικά. Μία από τις πιο iconic φιγούρες της υποκριτικής, η Audrey Hepburn έμελλε να υποδυθεί με ανεπανάληπτη χάρη, ταλέντο, αισθαντικότητα και δυναμισμό έναν ρόλο-σταθμό στην καριέρα της αλλά και στη μεγάλη οθόνη, αυτόν της ‘Holly Golightly’ στο Breakfast at Tiffany’s του Blake Edwards. Πάτα νοερά το play μες στο μυαλό σου και φαντάσου την έτσι όπως αρχίζει η ταινία. Ντελικάτη, αέρινη και με αυτοπεποίθηση παρακολούθησέ την να απολαμβάνει το πρωινό της μπροστά σε μία βιτρίνα της μπουτίκ Tifannny στην 5η Λεωφόρο της Νέας Υόρκης. Ένα κομψό μάξι μαύρο Givenchy φόρεμα αγκαλιάζει τέλεια τη σιλουέτα της ενώ γύρω από τον λαιμό της τυλίγονται τέσσερις σειρές από μεγάλες μαργαριταρένιες πέρλες. Η εμβληματική αυτή ερμηνεία έγινε αβίαστα δική της σαν να κόπηκε και να ράφτηκε αποκλειστικά γι’ αυτήν.

Και φυσικά δεν ξεχνάει κανείς το απαραίτητο αξεσουάρ που καλύπτει τα μάτια της, τα εντυπωσιακά γυαλιά ηλίου «Manhattan Sunglasses» του σχεδιαστή Oliver Goldsmith. Τα εν λόγω cat-eye γυαλιά αναμφίβολα έγιναν κλασικά, συνώνυμο του στυλ, ενός αινιγματικού σεξαπίλ, μίας εκλεκτής θηλυκότητας και φινέτσας παραμένοντας διαχρονικά στη μόδα και διατηρώντας την λάμψη τους μέχρι σήμερα. Πίσω από αυτό το ζευγάρι η ‘Holly’ έκρυβε εσκεμμένα την πραγματική φύση της ιδιοσυγκρασίας και των συναισθημάτων της καθώς αναρριχώταν με εξαιρετική ευελιξία και λεπτότητα στην κοινωνική πυραμίδα του Μανχάταν.


Top Gun (1986) | Ray-Ban Aviator

Αν είδες πρόσφατα το φετινό sequel, ή σε επανάληψη το ίδιο το Top Gun (1986) του Tony Scott, δεν θα χρειαστεί και πολύ να προσπαθήσεις να φέρεις την εικόνα του Tom Cruise ως τον πιλότο LT Pete "Maverick" Mitchell ή απλώς “Maverick”. Ας μείνουμε όμως στην πρώτη, την «ορθόδοξη» ταινία. Τα γυαλιά ηλίου Ray-Ban Aviator έγιναν σήμα κατατεθέν της pop κουλτούρας. Η ιστορία τους ξεκινάει ήδη από το 1936 όταν φτιάχτηκαν από την Bausch & Lomb, ενώ προορίζονταν αρχικά μόνο για πιλότους ώστε να προστατεύουν τα μάτια τους από την ηλιακή ακτινοβολία και τις αντανακλάσεις καθώς βρίσκονταν σε πτήση. Και κάπως έτσι προέκυψε και το όνομά τους. Ο άνετος, ελαφρύς, λεπτός και καλαίσθητος σκελετός τους είναι ίσως ο πιο αναγνωρίσιμος ανάμεσα σε άλλα σχέδια.

Οπότε λίγο πριν «σκίσει, τους αιθέρες» με το μαχητικό του ο “Maverick” και εμπλακεί σε τολμηρούς ελιγμούς ή αερομαχίες με άλλους πιλότους, φρόντιζε να φοράει αυτά τα γυαλιά. Τα είχε μαζί του σε κάθε τρελό στροβιλισμό, σε ακραίες εφορμήσεις και παράτολμες βουτιές του αεροπλάνου Grumman F-14 Tomcat το οποίο κατηύθυνε. Αλλά οπωσδήποτε δεν άφηνε πίσω ποτέ τα Aviator του ακόμη κι όταν καβαλούσε την μηχανή του, Kawasaki Ninja. Τα Ray-Ban Aviator έχουν τη δική τους τιμητική θέση στο σύμπαν του Top Gun. Ο εκκεντρικός χαρακτήρας και τα vibes της πρόκλησης που εκπέμπει ο ‘Maverick’ έδωσαν μία νέα πνοή στα γυαλιά αυτά ώστε το αντίστοιχο κινηματογραφικό franchise να συνδεθεί άρρηκτα μαζί τους και να μην μπορούμε να το φανταστούμε δίχως αυτά.

Matrix (1999) | Blind Design Matrix

Ένα πολύ μίνιμαλ και φουτουριστικό ζευγάρι γυαλιών ηλίου ήταν αυτό που φορούσε ο Neo στο Matrix των Lana Wachowski και Lilly Wachowski. Το γυαλί αυτό εμπνεύστηκε ο σχεδιαστής Richard Walker της Blinde Design Project, και επιμελήθηκε ξεχωριστά τα γυαλιά ηλίου και των υπόλοιπων προσώπων που μας συστήνονται σε ρόλους-κλειδιά στο project.

Έχοντας κονταροχτυπηθεί με δυνατούς ανταγωνιστές μεταξύ των οποίων και η Ray-Ban, το ζευγάρι αυτό έγινε σύμβολο των 90s-00s μαζί με τις ανάλογες στιλιστικές επιλογές που το συνόδευαν. Η επαναστατικότητα της αρχικής ταινίας της Τριλογίας (εγώ προτιμώ να την θυμάμαι έτσι!) σχετίζεται άμεσα και με αυτήν την πλευρά του πράγματος. Αν δύναται κάποιος να προφέρει τη λέξη Matrix και να μην του έρθει έστω ως απειροελάχιστος συνειρμός οι καμπαρντίνες, το black leather και τα χαρακτηριστικά γυαλιά ηλίου που προστάτευαν την όραση των κύριων ηρώων, ε αυτό είναι όντως απορίας άξιο!

 

Blues Brothers (1980)| Ray Ban Wayfarer Classics

Είναι δύσκολο να δεις ένα ζευγάρι γυαλιά Ray Ban Wayfarer και να μην σου έρθει αμυδρά στο μυαλό η μπάντα Blues Brothers όπως και το πρώτο ομώνυμο φιλμ του John Landis. Δεν θα μπορούσαν να φορέσουν πιο ταιριαστά γυαλιά με κάτι το τόσο ανέμελο και ιδιαίτερο, το αχτύπητο καλλιτεχνικό δίδυμο John Belushi και Dan Aykroyd. Το εν λόγω ευρέως διαδεδομένο σχέδιο οπτικών βγήκε το 1952 και τα ανέδειξαν κάνοντάς τα αναπόσπαστο κομμάτι της εμφάνισής τους αστέρες όπως ο Bob Dylan, ο James Dean και πολλοί πολλοί άλλοι.

Και ενώ ανατρέχεις άνετα σε άλλα τόσα φιλμ όπου κυριάρχησαν ξανά αυτά τα γυαλιά (λ.χ. τα φόρεσε ο Anthony Michael Hall στο The Breakfast Club, ο Tom Cruise στο Risky Business, Leonardo DiCaprio στο Wolf of Wall Street και η λίστα μακραίνει), κανένας δεν τα υποστήριξε τόσο πολύ όσο οι ‘Jake’ (Belushi) και ‘Elwood Blues’ (Aykroyd), οι Blues Brothers. Στην κινηματογραφική αυτήν μυθοπλασία, η υπόθεση του έργου τους ήθελε να έχουν επιφορτιστεί με μία σημαντική αποστολή την οποία φέρνουν εις πέρας τραγουδώντας υπέροχα blues κομμάτια με το μοναδικό attitude που τους διακρίνει. Ο θεατής βλέπει τα δύο αδέρφια να διασχίζουν απ΄ άκρη σ’ άκρη τη χώρα, με μαύρα κοστούμια και καπέλα, χωρίς βεβαίως να αποχωριστούν τα αγαπημένα τους Ray-Ban Wayfarer.

Men in Black (1997) | Ray Ban Predator 2030

Προφανώς και δεν γίνεται να μην σιγομουρμουρίσεις το beatάκι και μουσικό θέμα της ταινίας ή να μην αισθανθείς έκπληξη για τον χαμό που έκαναν τη δεκαετία του ’90 τα γυαλιά ηλίου που φόρεσαν ο Will Smith και ο Tommy Lee Jones στο  Men In Black του Barry Sonnenfeld. Οι δύο ηθοποιοί οι οποίοι υποδύθηκαν το ιδιότυπο ντουέτο μυστικών πρακτόρων ‘J’ και ‘K’ αντίστοιχα, που εξιχνίαζαν περίεργες υποθέσεις με εξωγήινους, έφεραν ένα νέο badass ρεύμα στον χώρο των οπτικών, κι όλα αυτά βάζοντάς τα με διαστημικές απειλές και τρομακτικά πλάσματα από μακρινούς γαλαξίες.

Το να αποτελέσεις μέλος μίας τέτοιας ομάδας σήμαινε να κουνήσεις το μαντήλι στην φυσιολογική σου ζωή και να απαρνηθείς την προσωπική σου ταυτότητα. Σε αντάλλαγμα, εφόσον γινόσουν και εσύ ένας από τους λεγόμενους «Άνδρες με τα Μαύρα», θα έπαιρνες ένα μαύρο κοστούμι (ω τι έκπληξη!) ως επαγγελματική στολή και τα παραπάνω γνωστά γυαλιά ηλίου, επίσης με μαύρο πλαίσιο και φακούς. Το τελευταίο αυτό πολύτιμο item που θα συμπλήρωνε το ντύσιμο και τον ειδικό εξοπλισμό σου (ανεξαρτήτως αν πρακτικά πρέσβευες ή όχι το νόημα της φράσης “I make this look good”), θα σου ήταν αναγκαίο κυρίως μάλιστα εάν κάποιος χρησιμοποιούσε εναντίον σου το «neuralyzer», μία μικρή σαν στυλό, συσκευή διαγραφής μνήμης. Έτσι, με Ray Ban Predator 2030 που έχουν την ιδιότητα να εκτρέπουν το φως του «neuralyzer» δεν θα βυθιζόσουν στη λήθη, αλλά… αλίμονο στα ζωάκια και τα εξωγήινα πλάσματα που θα έκαναν το λάθος να κοιτάξουν κατάματα αυτό το φως!

 

Ακόμη λοιπόν, κι  αν εσύ έχεις τα παραπάνω γυαλιά με την λογική του better be safe than sorry, σε διαβεβαιώνουμε ότι εμείς δεν κρατάμε πάνω μας τέτοιο μαραφέτι αλλά και να είχαμε δεν θα το χρησιμοποιούσαμε παρουσία σου. Όχι τίποτ’ άλλο αλλά σε προσέχουμε που σε προσέχουμε σαν τα μάτια μας, γιατί να σου σβήσουμε από μνήμης αυτό το part και να σου στερήσουμε το επόμενο που ήδη αχνοφαίνεται;