To Uncharted: Legacy of Thieves Collection αποτελεί μια αρκετά σημαντική κυκλοφορία για την PC πλατφόρμα, αφού αν εξαιρέσουμε τα πρώτα βήματα της Naughty Dog στη βιομηχανία πριν το Crash Bandicoot, κανένα από τα σύγχρονα παιχνίδια της δεν ήταν διαθέσιμα για τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές. Με το εν λόγω πακέτο, λοιπόν, και οι PC gamers μπορούν να πάρουν μια γεύση από τις εξαιρετικές κινηματογραφικές εμπειρίες της ταλαντούχας ομάδας, αποτελώντας την κατάλληλη προετοιμασία για το The Last of Us Part I που επίσης αναμένεται σύντομα για το PC.
Τι είναι, λοιπόν, το Uncharted: Legacy of Thieves Collection; Πρόκειται για μια συλλογή που είχε κυκλοφορήσει αρχικά για το PS5 στην αρχή της χρονιάς και περιλαμβάνει το κλείσιμο της ιστορίας του Nathan Drake, δηλαδή το Uncharted 4: A Thief’s End, καθώς και το Uncharted: The Lost Legacy με την Chloe Frazer. Και τα δύο παιχνίδια έρχονται με αναβαθμισμένο τεχνικό τομέα σε σχέση με τις αρχικές PS4 εκδόσεις τους, ωστόσο στην περίπτωση του Uncharted 4 λείπει το multiplayer κομμάτι.
Το αντικείμενο αυτού του κειμένου είναι η PC μεταφορά, οπότε δε νομίζω ότι χρειάζονται ιδιαίτερες συστάσεις για την ποιότητα των παιχνιδιών αυτών καθ’ αυτών. Συνοπτικά, είναι με διαφορά δύο από τα καλύτερα δείγματα κινηματογραφικών gaming εμπειριών εκεί έξω, με τη Naughty Dog να πιάνει ταβάνι όσον αφορά τα set-pieces και το pacing, συνδυάζοντας επίσης εξαιρετική αφήγηση, ενδιαφέροντες χαρακτήρες και συναρπαστικές ιστορίες.
Για περισσότερα μπορείτε να δείτε το αναλυτικό review του Σάκη Καρπά για το Uncharted 4 μέσα από το βίντεο που ακολουθεί:
Παράλληλα, στο review του για το The Lost Legacy είχε επισημάνει:
Το Uncharted: The Lost Legacy είναι λίγη ακόμη δόση από Uncharted. Αυτό είναι και καλό, αλλά ίσως να είναι και κακό. Παραπάνω ανέλυσα τον προβληματισμό μου και τους λόγους για τους οποίους περίμενα περισσότερη τόλμη από την εταιρία που αδιαμφισβήτητα είναι μία από τις κορυφαίες και πιο φορμαρισμένες που έχουμε σήμερα στο gaming. Ο ασφαλής δρόμος, δεν είναι αυτό που, εγώ τουλάχιστον, περιμένω από την Naughty Dog. Βέβαια, με το The Lost Legacy, απέδειξε, πως ακόμη και σε 12 μήνες μπορεί να φτιάξει ένα πληρέστερο και καλύτερο παιχνίδι από μεγάλες και “πλούσιες” εταιρίες που δουλεύουν χρόνια σε ένα project. Και, τέλος, απέδειξε πως δε μπορεί να παραδώσει μέτριο αποτέλεσμα...
Περνώντας, λοιπόν, στα της PC έκδοσης, με χαρά μου διαπίστωσα πως η Sony συνεχίζει το καλό της σερί. Όπως συνέβη και με τα Horizon και God of War που προσωπικά έχω δοκιμάσει, η εταιρία φρόντισε να τικάρει τα περισσότερα κουτάκια που θεωρούνται απαραίτητα για ένα ικανοποιητικό port. Συγκεκριμένα, η Iron Galaxy που επιμελήθηκε το εγχείρημα φρόντισε να υπάρχει ξεκλείδωτο framerate και υποστήριξη για ένα μεγάλο εύρος αναλύσεων. Ειδικότερα όσον αφορά το τελευταίο, τα δύο Uncharted είναι πλήρως συμβατά με Ultrawide οθόνες και έτσι όλο το gameplay καλύπτει κανονικά ολόκληρο το panel. Δυστυχώς, τα cutscenes, παρόλο που γίνονται render από την in-game μηχανή γραφικών, προσθέτουν μαύρες μπάρες δεξιά και αριστερά της οθόνης, ενώ παραδόξως το ίδιο γίνεται και κατά την αλληλεπίδραση με τα διάφορα in-game collectables, κάτι που μου φάνηκε αρκετά περίεργο όταν πρωτοσυνέβη.
Περνώντας στο μενού των ρυθμίσεων, υπάρχουν διάφορες επιλογές για παραμετροποίηση, όπως τα Texture και Model Quality, Anisotropic Filtering, Shadows, Reflections και Ambient Occlusion. Ομολογουμένως δεν είναι και το πιο πλούσιο σετ επιλογών, αλλά προσωπικά μπορώ να το δικαιολογήσω, μιας και το παιχνίδι είχε σχεδιαστεί αρχικά μόνο για το hardware του PS4, χωρίς να χρειάζεται η ανάγκη τότε για οποιαδήποτε παραμετροποίηση. Το θετικό είναι ότι πέρα από αυτές τις επιλογές του Advanced μενού, υπάρχουν κρυμμένες και δύο άλλες ρυθμίσεις στο μενού επιλογής ανάλυσης. Συγκεκριμένα, το παιχνίδι ενσωματώνει τις AMD Fidelity FX Super Resolution 2 και NVIDIA DLSS τεχνολογίες, πράγμα που σημαίνει ότι οποιαδήποτε κάρτα γραφικών και αν έχετε, μπορείτε να εκμεταλλευτείτε τους προηγμένους αλγόριθμους για να αυξήσετε όσο το δυνατόν την απόδοση, κάτι που...πιστέψτε με, θα το χρειαστείτε!
Παραδόξως, παρόλο που μιλάμε για παιχνίδια με ρίζες στο PS4, η προηγμένη τεχνολογία της Naughty Dog καταφέρνει ακόμη και σήμερα να είναι αρκετά απαιτητική. Έτσι, στο σύστημά μου που είναι εξοπλισμένο με Ryzen 1700X επεξεργαστή, RTX 2060 κάρτα γραφικών, 32GB RAM και NVMe SSD, κατάφερα μεν να παίξω ικανοποιητικά τα δύο παιχνίδια, αλλά όχι με τερματισμένες τις ρυθμίσεις. Μάλιστα, παρατήρησα και κάποια περίεργα drops σε σημεία που δεν τα δικαιολογούσαν, με το framerate να πέφτει απότομα από τα περίπου 60 με 75 FPS που έμενε την περισσότερη ώρα (η οθόνη μου είναι των 75Hz με FreeSync) κάτω από τα 30. Αυτό δε συνέβη πολλές φορές, αλλά δεν γίνεται να μην το αναφέρω, ενώ μου έτυχε και ένα ακόμη θέμα στην αρχή ενός chapter, όταν η απόδοση έπεσε στα 10FPS μόνιμα και χρειάστηκε επανεκκίνηση του παιχνιδιού για να επιστρέψει η κατάσταση στην κανονικότητα. Ομολογουμένως δεν είμαι απόλυτα ευχαριστημένος με το κομμάτι της απόδοσης, αλλά παρά τα ψεγάδια, το port ικανοποιεί σε γενικές γραμμές και σε αυτό το κομμάτι. Η συμβουλή μου είναι φυσικά να μην βιαστείτε στο πρώτο boot και να αφήσετε τα shaders να κάνουν compile, γιατί αλλιώς θα βιώσετε την εισαγωγή με αρκετά FPS drops που μπορείτε να αποφύγετε.
Να αναφέρω σε αυτό το σημείο πως ο χειρισμός με το πληκτρολόγιο και το ποντίκι κάνει μεν καλά τη δουλειά του, αλλά όσο και αν βοηθά στο shooting, θα πρότεινα τη σύνδεση χειριστηρίου. Φυσικά υποστηρίζεται τόσο το DualSense με όλα του τα χαρακτηριστικά, όσο και τα Xbox controllers της Microsoft, με το θέαμα των Xbox button prompts σε Uncharted να είναι φυσικά σουρεαλιστικό. Σε περίπτωση που κάποιος εμείνει στη χρήση mouse & keyboard, υπάρχουν επιλογές για button remapping, αλλά και υποστήριξη για θεματικό φωτισμό σε Razer Chroma, Logitech και Corsair περιφερειακά.
Φυσικά, δε νομίζω πως χρειάζεται να αναφέρω ότι οπτικά και τα δύο παιχνίδια είναι πανέμορφα. Παρόλο που μιλάμε για μηχανή γραφικών του 2016, ο τεχνικός τομέας καταφέρνει ξανά να λάμψει. Δυστυχώς δε νομίζω πως η PC έκδοση ξεφεύγει σε σχέση με τα αντίστοιχα PS5 remasters, αλλά και πάλι αυτό είναι αρκετό για να πέσουν σαγόνια σε πολλά από τα set pieces.
Τέλος, να αναφέρω σε αυτό το σημείο πως θα ήθελα να δω από τη Sony και το PlayStation να κάνουν σιγά σιγά και το επόμενο βήμα με τα PC ports τους, φέρνοντας υποστήριξη για cross-saving και ενδεχομένως και trophies, καθώς και άλλες λειτουργίες του οικοσυστήματος. Είναι από τις περιπτώσεις που πραγματικά μου έλειψε το save μου από το PlayStation και βλέποντας πως ήδη γίνεται η αρχή με άλλα παιχνίδια της εταιρίας, όπως το Spider-Man, νομίζω πως δεν απέχουμε πλέον και πολύ.
Ακολουθήστε το Unboxholics.com στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα για τεχνολογία, videogames, ταινίες και σειρές. Ακολουθήστε το Unboxholics.com σε Facebook, Twitter, Instagram, Spotify και TikTok.