Fallout: Shelter Review

Fallout: Shelter Review

14 Αυγούστου 2015 10:25
Η έκπληξη από το πουθενά

Ο προάγγελος του Fallout 4, ήρθε με τη μορφή του mobile. Το Fallout Shelter ανακοινώθηκε στη φετινή E3 και κυκλοφόρησε άμεσα σε iOS, ενώ πριν  λίγες μέρες έγινε διαθέσιμο και σε Android. Η αναπάντεχη επιτυχία του γκρέμισε ακόμα και το Candy Crash Saga από το θρόνο του και έγινε το νούμερο ένα app στα charts του App Store, αποφέροντας καθημερινά το εξωφρενικό ποσό των $2.55 εκατομμυρίων στη Bethesda. Από την πρώτη μέρα που κατέβασα τα Fallout Shelter στο iPad ενθουσιάστηκα. Πρόκειται για ένα free to play game, που προσφέρει μικροσυναλλαγές αν κάποιος το επιθυμεί. Εκεί όμως νομίζω πως ήταν η επιτυχία του τίτλου. Αντίθετα από τη συντριπτική πλειοψηφία των F2P τίτλων, το Fallout Shelter δεν προϋποθέτει την πληρωμή για να μπορέσεις να εξελιχθείς, το λεγόμενο pay-2-win.

Μπορείς να ανέβεις level, να αυξήσεις τους κατοίκους σου και να ευχαριστηθείς την πλήρη διάσταση του παιχνιδιού χωρίς να ξοδέψεις ούτε ένα ευρώ. Αν αποφασίσεις να αγοράσεις με πραγματικά λεφτά τα λεγόμενα Lunchboxes, μπορείς να βρεις απλώς καλύτερα όπλα και ρούχα για να εξοπλίσεις τους κατοίκους σου, ή να προσθέσεις κάποιον κάτοικο με ανεβασμένα στατιστικά. Έτσι λοιπόν οι αγορές με πραγματικά λεφτά εξυπηρετούν πιο πολύ σαν μία επιβράβευση απέναντι στους developers παρά σαν κάτι που θα σε βοηθήσει να εξελίξεις το καταφύγιό σου.

Ας πάρουμε όμως τα πράματα από την αρχή. Στο Fallout Shelter είστε ο διαχειριστής του πυρηνικού καταφυγίου. Ξεκινάτε με μερικούς κατοίκους και σκοπός σας είναι να μεγαλώσετε αποτελεσματικά την υπόγεια πόλη σας. Για να διατηρηθεί η πόλη σας χρειάζεται τρεις πόρους, ρεύμα, φαΐ και νερό. Πρέπει να χτίσετε δωμάτια παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, εστιατόρια και δωμάτια διύλισης νερού, τα οποία είναι τα βασικά για την επιβίωση του πληθυσμού σας και κατόπιν δωμάτια που εξυπηρετούν και άλλους σκοπούς. Τα δωμάτια αυτά μπορείτε να τα επεκτείνετε σε δυάδες ή τριάδες, αυξάνοντας την παραγωγική τους δυνατότητα αλλά ταυτόχρονα και το κόστος τους. Την αύξηση της παραγωγής μπορείτε να την πετύχετε ακόμα και με αναβάθμιση των δωματίων. Για να χτίσετε οποιοδήποτε δωμάτιο ή να το αναβαθμίσετε, θα πρέπει να πληρώσετε ορισμένα Caps, το νόμισμα του παιχνιδιού, το οποίο σας γίνεται διαθέσιμο με ποικίλους τρόπους.

Οι κάτοικοι τώρα, έχουν 7 χαρακτηριστικά με τα αρχικά S.P.E.C.I.A.L. Κάτοικοι με υψηλό S (Strength) είναι κατάλληλοι για τα δωμάτια παραγωγής ενέργειας. Υψηλό P (Perception) είναι αποτελεσματικό στα δωμάτια διύλισης νερού και A (Agility) στα εστιατόρια. Κάτοικοι με υψηλό I (Intelligence) είναι κατάλληλοι για το επιστημονικό εργαστήριο και το ιατρείο. Μπορείτε να αυξήσετε τον πληθυσμό του καταφυγίου σας με δύο τρόπους. Είτε με το ραδιοφωνικό studio που καλεί νέους κατοίκους από τη Wasteland, είτε βάζοντας έναν άντρα και μια γυναίκα στο Living Quarters για να τεκνοποιήσουν και να έχετε ένα κάτοικο μωρό που μεγαλώνει σε ενήλικα σε λίγες ώρες.

Και για το Radio Studio και για τα Living Quarters, καταλληλότεροι είναι κάτοικοι με υψηλό C (Charisma). Μπορείτε επίσης να στέλνετε κατοίκους στην Wasteland για εύρεση ρούχων και όπλων, αρκεί να έχουν υψηλό E (Endurance). Προσέξτε όμως, μιας και εάν αφήσετε για πολλές ώρες τον εξερευνητή σας μπορεί να πεθάνει. Υπάρχει φυσικά επιλογή Resurrect με το κατάλληλο αντίκρισμα. Το L (Luck) χρησιμεύει στην ποιότητα των αντικειμένων που βρίσκουν οι εξερευνητές σας στη Wasteland ή στο πόσα Caps μπορείτε να πάρετε αν κάνετε Rush την παραγωγή ενός δωματίου.

Όλα αυτά τα στατιστικά μπορείτε να τα εξελίξετε μέσω των αντίστοιχων δωματίων εκπαίδευσης. Είστε επιφορτισμένοι ακόμα και με την ευτυχία των κατοίκων σας, αφού κάτοικοι τοποθετημένοι στα σωστά δωμάτια είναι πιο χαρούμενοι από τους άλλους. Προσοχή όμως, καθώς χωρίς προειδοποίηση μπορεί να έχετε εισβολείς από τη Wasteland, πυρκαγιές σε δωμάτια, ή εισβολή ραδιενεργών κατσαρίδων, τα οποία πρέπει να αντιμετωπίσετε εξοπλίζοντας τους κατοίκους σας με όπλα και στέλνοντας μερικούς για βοήθεια στο δωμάτιο που το χρειάζεται.

Συνοψίζοντας : Όπως φαντάζεστε, το micro-management είναι το κύριο χαρακτηριστικό του Fallout Shelter, και αυτή η λεπτή ισορροπία που πρέπει να διατηρηθεί είναι και το εθιστικό κομμάτι του παιχνιδιού. Το Fallout Shelter κυκλοφόρησε αρχικά στο iOS, ενώ η Android έκδοση έγινε διαθέσιμη από τις 13 Αύγουστου. Σε γενικές γραμμές είναι μια πολύ ευχάριστη προσθήκη στο franchise του Fallout και προσωπικά θα το πρότεινα ανεπιφύλακτα, μιας και είναι από τους καλύτερους δωρεάν τίτλους που έχω παίξει σε mobile εδώ και πολύ καιρό.
Box Art
Tested on : Android
Developer : Bethesda
Publisher : Bethesda
Available for : iOS, Android
Release date : 2015-08-13
Tags: