Τα διαστημικά συντρίμμια είναι ένα υπαρκτό πρόβλημα στην τροχιά της Γης και είναι απλά θέμα χρόνου να συγκρουστούν με κάτι. Αυτή τη φορά ήταν ο Διεθνής Διαστημικός Σταθμός. Ο ISS έχει συστήματα παρακολούθησης αυτών των αντικειμένων και έχει πραγματοποιήσει πολλές φορές διορθωτικές κινήσεις για να βγει από την πορεία τους, ωστόσο τώρα το αντικείμενο ήταν πολύ μικρό για να ανιχνευτεί και χτύπησε τον ISS.
Συγκεκριμένα χτύπησε τον καναδικό ρομποτικό βραχίονα Canadarm2. Το όργανο είναι ακόμα λειτουργικό, ωστόσο το αντικείμενο τρύπησε τη θερμική μόνωση και ένα κομμάτι μετάλλου. Ο βραχίονας σχεδιάστηκε από την Καναδική Διαστημική Υπηρεσία (CSA) και βρίσκεται σε λειτουργία εδώ και 20 χρόνια.

Δεν είναι ξεκάθαρο πότε έγινε η σύγκρουση, παρατηρήθηκε όμως για πρώτη φορά στις 12 Μαΐου κατά τη διάρκεια επιθεώρησης. NASA και CSA συνεργάζονται για να αποκτήσουν φωτογραφίες υψηλής ανάλυσης ώστε να αξιολογήσουν τη ζημιά.
Παρά το γεγονός πως η σύγκρουση δεν προκάλεσε προβλήματα στη λειτουργία του Σταθμού ούτε κινδύνευσαν οι ζωές των αστροναυτών, η απειλή των 23.000 διαστημικών συντριμμιών στο μέγεθος μπάλας του τένις που βρίσκονται σε χαμηλή τροχιά γύρω από τη Γη, παραμένει ένα παγκόσμιο πρόβλημα που απαιτεί μία συνολική λύση.
Must Read
Μουντιάλ 2026: Η NASA θα συλλέξει μετρήσεις και ζητάει τη βοήθεια των φιλάθλων
Artemis III: Αυτοί είναι οι αστροναύτες της νέας αποστολής της NASA (ΒΙΝΤΕΟ)
Τεράστια έκρηξη: Έγινε κομμάτια ο νέος πύραυλος της Blue Origin του Jeff Bezos! (ΒΙΝΤΕΟ)