Μια νέα επιστημονική μελέτη έρχεται να ενισχύσει τις ανησυχίες γύρω από τα υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα, αποκαλύπτοντας ότι η αυξημένη κατανάλωση τους ενδέχεται να επηρεάζει αρνητικά τη συγκέντρωση και την ταχύτητα επεξεργασίας πληροφοριών του εγκεφάλου, ακόμη και σε άτομα που ακολουθούν κατά τα άλλα μια υγιεινή διατροφή.
Ειδικότερα, η έρευνα πραγματοποιήθηκε από το Πανεπιστήμιο Monash σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο του Σάο Πάολο και το Πανεπιστήμιο Deakin και βασίστηκε σε δεδομένα περισσότερων από 2.100 Αυστραλών μέσης και μεγαλύτερης ηλικίας που δεν έπασχαν από άνοια.
Σύμφωνα με τα ευρήματα ακόμη και μια σχετικά μικρή αύξηση στην κατανάλωση υπερεπεξεργασμένων τροφίμων συνδέθηκε με μετρήσιμη μείωση της προσοχής και της νοητικής ταχύτητας.
Οι ερευνητές δηλαδή υπολογίζουν ότι μια αύξηση κατά 10% αντιστοιχεί περίπου στην προσθήκη ενός τυπικού σακουλιού πατατάκια στην καθημερινή διατροφή. Για κάθε τέτοια αύξηση παρατηρήθηκαν χαμηλότερες επιδόσεις σε τεστ που αξιολογούν τη συγκέντρωση και την οπτική προσοχή.
Παράλληλα, η μελέτη διαπίστωσε ότι η υψηλότερη κατανάλωση υπερεπεξεργασμένων προϊόντων συνδέεται με παράγοντες κινδύνου για παχυσαρκία αλλά και για την υπέρταση αλλά αυτά ήταν λίγο πολύ γνωστά μέχρι σήμερα.
Τα αποτελέσματα δημοσιεύθηκαν στο περιοδικό Alzheimer's & Dementia.
Must Read
Ανταρκτική: Επιστήμονες εντόπισαν τεράστια γεωλογική δομή κάτω από τους πάγους
Ελεύθερη βούληση: Νέα μελέτη δείχνει τον τρόπο που παίρνει αποφάσεις ο εγκέφαλος μας
Ρομπότ βλέπει και μαθαίνει ποδόσφαιρο πριν από το Μουντιάλ (ΒΙΝΤΕΟ)