Μια νέα επιστημονική μελέτη προσπαθεί να εξηγήσει γιατί ορισμένοι άνθρωποι που πέρασαν COVID-19 εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν προβλήματα με τη γεύση τους ακόμη και χρόνια μετά την ανάρρωση. Παρότι τα περισσότερα άτομα ανακτούν σχετικά γρήγορα την αίσθηση της γεύσης, υπάρχει μια μικρή ομάδα ασθενών που συνεχίζει να αντιλαμβάνεται το φαγητό διαφορετικά ή πολύ πιο αδύναμα από πριν.
Ερευνητές από το University of Colorado Anschutz, σε συνεργασία με επιστήμονες από τη Σουηδία, μελέτησαν ανθρώπους που εμφάνιζαν επίμονες αλλοιώσεις στη γεύση για περισσότερο από έναν χρόνο μετά τη λοίμωξη. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι συμμετέχοντες δυσκολεύονταν κυρίως να αντιληφθούν γεύσεις όπως το γλυκό, το πικρό και το umami, ενώ η αλμυρή και η ξινή γεύση παρέμεναν σε μεγάλο βαθμό φυσιολογικές.
Η έρευνα έδειξε ότι σε ορισμένα γευστικά κύτταρα μειώνονται τα επίπεδα μιας πρωτεΐνης που ονομάζεται PLCβ2, η οποία παίζει σημαντικό ρόλο στη μετάδοση των σημάτων της γεύσης προς τον εγκέφαλο. Όταν η πρωτεΐνη αυτή παράγεται σε μικρότερη ποσότητα, το σήμα εξασθενεί και η αντίληψη της γεύσης γίνεται πιο δύσκολη.
Οι επιστήμονες εκτιμούν ότι αυτή η μοριακή αλλαγή μπορεί να εξηγεί γιατί κάποιοι άνθρωποι συνεχίζουν να έχουν προβλήματα με τη γεύση για μεγάλο χρονικό διάστημα μετά τον COVID-19.
Tags
Must Read
Ο ΠΟΥ βλέπει τριπλάσιους θανάτους από COVID από όσους καταγράφηκαν
Ο ΠΟΥ κήρυξε τη λήξη συναγερμού για την COVID-19
Ασθενής είχε COVID για πάνω από 400 μέρες