Η Φινλανδία έχει βρει έναν εντυπωσιακά έξυπνο τρόπο να αξιοποιεί τη ζέστη που παράγεται από τον ψηφιακό κόσμο για να ζεστάνει ολόκληρες γειτονιές.
Σε αρκετές πόλεις, υπόγεια data centers συνδέονται απευθείας με τα δημοτικά δίκτυα τηλεθέρμανσης, ώστε η θερμότητα από τους servers να μη χάνεται, αλλά να διοχετεύεται σε σπίτια, γραφεία και δημόσια κτίρια μέσα στο βαρύ φινλανδικό χειμώνα.
Αντί να απελευθερώνεται στην ατμόσφαιρα, η “waste heat” ενσωματώνεται στα ήδη υπάρχοντα συστήματα θέρμανσης, μετατρέποντας κάτι άχρηστο σε μια σταθερή, χαμηλών εκπομπών, πηγή ενέργειας. Στο Ελσίνκι, ένα μόνο μεγάλο data center μπορεί να καλύψει σημαντικό μέρος της θέρμανσης μιας ολόκληρης περιοχής, μειώνοντας την ανάγκη για ορυκτά καύσιμα.
Πρόκειται για μια λύση που εντάσσεται στις ευρύτερες περιβαλλοντικές πρωτοβουλίες της χώρας, με στόχο την αξιοποίηση της ψηφιακής υποδομής για πιο “πράσινη” ενέργεια. Με την παγκόσμια κατανάλωση ενέργειας από τεχνολογικές υπηρεσίες να αυξάνεται, η Φινλανδία δείχνει πώς η τεχνολογία μπορεί να βοηθάει αντί να επιβαρύνει το περιβάλλον.
Οι εταιρείες ενέργειας το περιγράφουν ως ένα κυκλικό σύστημα. Οι servers παράγουν θερμότητα, τα δίκτυα τη διανέμουν και οι κάτοικοι απολαμβάνουν πιο καθαρή θέρμανση. Δεν είναι τυχαίο ότι αρκετές χώρες το εξετάζουν ήδη ως μοντέλο προς υιοθέτηση.
Tags
Must Read
Αυτό το AI data center θα παράγει θερμότητα όσο 23 ατομικές βόμβες ΚΑΘΕ μέρα!
AI Data center στην Κένυα θα καταναλώνει σχεδόν τον μισό ηλεκτρισμό της χώρας
Αυτή η start up θέλει να χτίσει datacenters στην θάλασσα