Στη Νότια Κορέα, μια φωτιά που ξέσπασε στα τέλη Σεπτεμβρίου δεν κατέστρεψε απλώς ένα κτίριο, αλλά έσβησε το ψηφιακό αρχείο της κυβέρνησης.
Το περιστατικό σημειώθηκε στο εθνικό κέντρο δεδομένων της χώρας, όπου φυλάσσονταν πληροφορίες εκατοντάδων κρατικών υπηρεσιών. Όταν οι φλόγες έσβησαν, 858 terabytes δεδομένων είχαν χαθεί. Και το πιο σοκαριστικό είναι ότι κανείς δεν είχε κρατήσει αντίγραφα ασφαλείας.
Το συμβάν ξεκίνησε με μια έκρηξη μπαταριών λιθίου που βρίσκονταν σε διαδικασία μεταφοράς. Μέσα σε λίγα λεπτά, η φωτιά τύλιξε τους servers που φιλοξενούσαν το λεγόμενο G-Drive, το ψηφιακό αποθετήριο εγγράφων για περισσότερους από 125.000 δημοσίους υπαλλήλους.
Στο σύστημα αυτό υπήρχαν πιστοποιήσεις, αρχεία εισαγωγών και εξαγωγών και δεκάδες δημόσιες βάσεις δεδομένων που τροφοδοτούσαν 163 υπηρεσίες.
Η κυβέρνηση παραδέχτηκε αργότερα πως το G-Drive δεν διέθετε πλήρες backup, επειδή θεωρήθηκε “υπερβολικά μεγάλο για αντιγραφή”. Το αποτέλεσμα ήταν να χαθεί ανεπιστρεπτί ένα τεράστιο μέρος του ψηφιακού αρχείου του κράτους.
Η καταστροφή προκάλεσε παράλυση στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες, από φορολογικές δηλώσεις μέχρι την εσωτερική αλληλογραφία των υπουργείων. Μία εβδομάδα μετά, μόλις το 20% των υπηρεσιών είχε αποκατασταθεί.
Η Νότια Κορέα, μια από τις πιο ψηφιακά ανεπτυγμένες χώρες του κόσμου, βρίσκεται τώρα αντιμέτωπη με το παράδοξο του όσο περισσότερο εξαρτάσαι από την τεχνολογία, τόσο πιο ευάλωτος γίνεσαι όταν αυτή καταρρέει. Μάλιστα, ο ειδικός κυβερνοασφάλειας στην Korea Times, σχολίασε ότι "δεν είναι η φωτιά που έκαψε τα δεδομένα, αλλά η αλαζονεία του να πιστεύεις ότι δεν θα συμβεί ποτέ τίποτα".

Tags
Must Read
Αυτό το AI data center θα παράγει θερμότητα όσο 23 ατομικές βόμβες ΚΑΘΕ μέρα!
AI Data center στην Κένυα θα καταναλώνει σχεδόν τον μισό ηλεκτρισμό της χώρας
Αυτή η start up θέλει να χτίσει datacenters στην θάλασσα