Περιβαλλοντικές οργανώσεις στην Ολλανδία είχαν σημειώσει μία τεράστια νίκη απέναντι στην Shell, όταν το δικαστήριο είχε διατάξει τον πετρελαϊκό κολοσσό να μειώσει τις εκπομπές άνθρακα κατά 45% μέχρι το 2030. Η απόφαση ήταν εξαιρετικά σημαντική καθώς ήταν η πρώτη φορά που ένα δικαστήριο διέταξε μία ιδιωτική εταιρία να υπακούσει στη Συμφωνία των Παρισίων.
Η υπόθεση όμως δεν τελείωσε εκεί, καθώς τρία χρόνια μετά η Shell κατάφερε να κερδίσει την έφεση και να ανατρέψει την απόφαση. Το δικαστήριο έκρινε πως η Shell δεν έχει ένα “κοινωνικό στάνταρ φροντίδας” και πως ενώ έχει υποχρέωση να μειώσει τις εκπομπές, το 45% είναι αυθαίρετο καθώς δεν υπάρχει ένα παγκοσμίως αποδεκτό επίπεδο μείωσης.


Σε δήλωσή της μετά την απόφαση, η Shell αναφέρει πως σχεδιάζει να μειώσει την ένταση των προϊόντων άνθρακα κατά 15% έως 20% μέχρι το 2030, σε σχέση με το 2016.
Οι οικολόγοι από την άλλη δεσμεύονται να συνεχίσουν τον αγώνα προσπαθώντας να φέρουν την υπόθεση στο Ανώτατο Δικαστήριο, αλλά σε κάθε περίπτωση μια τελική απόφαση θα πάρει χρόνια.
Οι μεγάλοι ρυπαντές είναι πανίσχυροι. Αλλά ενωμένοι, εμείς ως άνθρωποι, έχουμε τη δύναμη να τους αλλάξουμε. – Donald Pols, Διευθυντής του Milieudefensie

Must Read
Οι ωκεανοί έφτασαν στο υψηλότερο επίπεδο θερμότητας που έχει καταγραφεί ποτέ
Τα καλοκαίρια στην Ευρώπη μεγαλώνουν - και αυτό δεν είναι καλό νέο
Η Γη ξεπέρασε το πρώτο της κλιματικό “σημείο χωρίς επιστροφή”