Tony Hawk's Pro Skater 1 + 2 Review - Επιστροφή στις παλιές δόξες

Αγνή διασκέδαση!

Κάτι περισσότερο από είκοσι χρόνια συμπληρώθηκαν φέτος, για μία από τις πιο εμβληματικές σειρές βιντεοπαιχνιδιών, στην πρώτη «μεγάλη» γενιά οικιακών συσκευών στα τέλη τις δεκαετίας των 90s. Ο λόγος γίνεται φυσικά για το Tony Hawk’s Pro Skater. Και εκεί που πιστεύαμε όλοι ότι η σειρά είχε θαφτεί κάτω από το κορμί του πέμπτου κεφαλαίου, η Vicarious Visions αποφάσισε να επιστρέψει με ακόμα ένα Remake μετά το Crash Bandicoot N. Sane Trilogy και να με κάνει να νιώσω...ηλικιωμένος. Χαρούμενος, ναι, αλλά ηλικιωμένος...

Η αλήθεια είναι πως η ανακοίνωση για την ανανεωμένη επανέκδοση των δύο πρώτων τίτλων της σειράς, με βρήκε σε μεγάλο βαθμό απροετοίμαστο. Όχι γιατί θεωρούσα το franchise νεκρό, μα γιατί δεν ήμουν σίγουρος κατά πόσο το κοινό των video games θα αγκάλιαζε σήμερα τον κάποτε ένδοξο τίτλο της Neversoft. Καλώς η κακώς, η πίτα μοιράζεται διαφορετικά, με τις κατηγορίες των παιχνιδιών που απολαμβάνουν οι παίκτες να έχουν αλλάξει άρδην. Για να μη μακρηγορώ, θεωρούσα πάντα ότι η φάση των Skate, παιχνιδιών κυρίως, προχωρούσε παρέα με τις ταινίες της εποχής, όπου οι βασικές ιδέες ήταν παρέες παιδιών στο σχολείο, μεγάλα πάρτι με παράνομα ποτά, ροκ μουσική και φυσικά στο background ράμπες με Skates και Bikes. 

Όπως και να ‘χει, τα δύο πρώτα παιχνίδια της σειράς επέστρεψαν στην εκπνοή της γενιάς που διανύουμε, με ένα εξαιρετικό remake, το οποίο έρχεται να προσθέσει νέα challenges και νέους αθλητές, μέσα σε ένα καλογυαλισμένο περίβλημα, κάτω από τους έντονους ρυθμούς της New Rock, κάνοντας το πακέτο άκρος δελεαστικό. 

Η βασική ιδέα και ο κορμός του παιχνιδιού σαφώς δεν έχει αλλάξει, πάρα μόνο εξελίχθηκε και μάλιστα σε όλους τους τομείς. Το πρώτο που αντικρίζει κανείς είναι φυσικά το άλμα που έχει δεχτεί η συγκεκριμένη έκδοση στον οπτικό τομέα. Η διαφορά μεταξύ των επιπέδων, όπως τα αντικρίζαμε πίσω στο 2000, είναι τόσο χαοτική που πολλές φορές έπιασα τον εαυτό μου να μπαίνει σε διαδικασία σύγκρισης για το αν τα επίπεδα είναι όντως αυτά που είχαν παρουσιαστεί είκοσι χρόνια πριν. Οι πίστες των αρχικών τίτλων δηλώνουν το παρών μία προς μία και τα αποτελέσματα είναι εντυπωσιακά. Επιτέλους μπορείς να αντικρίσεις «στο περίπου» που βρίσκονται τα κρυφά αντικείμενα μέσα στον χάρτη και οι αντίστοιχες αποκλεισμένες περιοχές. Μπορείς να καθορίσεις με σιγουριά πλέον που καταλήγει ο σωλήνας την ώρα που εκτελούμε ένα Heel Flip και συγχρόνως το μάτι μας μπορεί να δει μέχρι εκεί που πάει ο χάρτης στο επίπεδο του σχολικού συγκροτήματος του Miami και στους αντίστοιχους δρόμους του San Francisco. Επιτέλους, θα συμπλήρωνα εδώ. 

Σε αρκετά καλό επίπεδο, όπως είναι λογικό, είναι και τα μοντέλα των χαρακτήρων, με τους παλαιούς skaters να κάνουν και εδώ την εμφάνισή τους, όπως στους αρχικούς τίτλους και με τα νέα ταλέντα της εποχής μας να δίνουν το παρών. Συνολικά, οι διαθέσιμοι προς επιλογή χαρακτήρες φτάνουν τους είκοσι, με ακόμα μερικούς να έρχονται ως unlockable characters, οι οποίοι μπορούν να γίνουν διαθέσιμοι κάτω από συγκεκριμένες συνθήκες. 

Η σειρά Tony Hawk’s βάσισε την επιτυχία της σε δύο τομείς κατά την άποψη μου. Ο ένας έχει να κάνει με την ιδέα όλων των tricks που εκτελούμε μέσα στον ψηφιακό κόσμο του παιχνιδιού, την ώρα που δεν έχουμε τη δυνατότητα να τα πραγματοποιήσουμε στην καθημερινότητά μας, ενώ ο άλλος είναι το «fun to play» του πράγματος. Η σειρά ήταν και παραμένει διασκεδαστική και ευχάριστη από την αρχή μέχρι το τέλος της. Η ιδέα είναι ότι ως ένας άλλος Skater της επιλογής μας θα ξεχυθούμε στις διάφορες πίστες, κάνοντας το μεγαλύτερο δυνατό score, το οποίο προέρχεται είτε από τις φιγούρες που πραγματοποιούμε, είτε από τη συλλογή και καταστροφή αντικειμένων στο περιβάλλον. Ορισμένα objectives από τους πρωτότυπους τίτλους κάνουν κι εδώ την εμφάνιση τους, όπως η απόκτηση των γραμμάτων που συμπληρώνουν τη λέξη 'SKATE', η ανακάλυψη κρυμμένων κασετών μέσα στα επίπεδα, η συλλογή εικονικών κώνων κλπ. 

Σαφώς, η ολοκλήρωση των tasks που μας δίνονται έχει να κάνει με την πρόσβασή μας στο επόμενο επίπεδό που γίνεται διαθέσιμο όταν η ολοκλήρωση αυτών συμπληρώσει ένα συγκεκριμένο αριθμό. Για παράδειγμα, για να αποκτήσουμε πρόσβαση στην πίστα του Downhill Jam, θα πρέπει πρώτιστος να έχουμε ολοκληρώσει τουλάχιστον τέσσερα objectives από τις προηγούμενες διαθέσιμες περιοχές. Αυτό είναι και ένα μείον σε ότι αφορά αντίστοιχους τίτλους, που χρησιμοποιούν τη μέθοδο αυτή για την εξέλιξή μας μέσα στο παιχνίδι. Καταλήγουμε να κάνουμε μόνο ότι είναι αναγκαίο ώστε να προχωρήσουμε παρακάτω. Ωστόσο, στην περίπτωση του Pro Skater κάτι τέτοιο φαντάζει αστείο, καθώς το ίδιο το gameplay καταλήγει να είναι τόσο απολαυστικό που θες να πιάσεις το Sick Score, θες να ανακαλύψεις όλες τις περιοχές και σίγουρα, θες να βρεις όλους τους κρυμμένους πυροσβεστήρες. 

Η αίσθηση της κίνησης έχει δεχτεί και αυτή το απαραίτητο ρετούς, δίνοντας την εντύπωση ότι πλέον ο χαρακτήρας είναι πιο σταθερός κατά την κίνηση στο χώρο και κατά την εκτέλεση των tricks. Πως θα μπορούσε άλλωστε όταν έχουν μεσολαβήσει είκοσι χρόνια, με το animation να είναι πλέον αγνώριστο. Από την άλλη, όποιος θυμάται την έντονη κίνηση του χαρακτήρα όταν αυτός προσπαθούσε να στρίψει, έχει δεχτεί και αυτή την απαραίτητη φροντίδα, χωρίς όμως να φέρνει πάντα τα επιθυμητά αποτελέσματα, καθώς στα μάτια μου μοιάζει ακόμα απότομη.  

Στα επιπλέον modes του παιχνιδιού, από την πρώτη κιόλας στιγμή θα έρθουμε αντιμέτωποι με το online κομμάτι του τίτλου και με αυτό της κατασκευής των δικών μας επιπέδων. Όσοι αρέσκονται στις διαδικτυακές αναμετρήσεις, θα χαρούν να μάθουν ότι μία πληθώρα επιλογών είναι διαθέσιμη. Από το Free Roam που όπως λέει και η ονομασία του δεν υπάρχει νικητής πάρα μόνο η ελεύθερη περιήγηση του παίκτη με άλλους ανά τον κόσμο, μέχρι και τα πιο ανταγωνιστικά όπως τα, Score Challenge, Combo Challenge και Trick Attack, στα οποία νικητής είναι αυτός που θα φτάσει πρώτος σε ένα συγκεκριμένο αριθμό από combos, tricks και λοιπά. Φυσικά, διαθέσιμο είναι και το τοπικό multiplayer, όπου ανταγωνιζόμαστε μαζί με τους φίλους μας για το ποιος θα επιτύχει πρώτος το υψηλότερο σκορ. 

Πολύ σημαντικός παράγοντας στον τίτλο είναι και αυτός του ηχητικού τομέα, ο οποίος επιστρέφει με μία μεγάλη γκάμα του original soundtrack, καθώς και με περισσότερους από τριάντα νέους καλλιτέχνες. Τα ακούσματα δε θα μπορούσαν να είναι άλλα εκτός από έντονη new rock, η οποία πιστεύω ότι κολλάει γάντι στη συγκεκριμένη περίπτωση... Αναρωτιέμαι άραγε, πόσο δύσκολο θα ήταν να συμπεριληφθούν και οι Blink 182;

Συνοψίζοντας : Το Tony Hawk’s Pro Skater επέστρεψε και φαίνεται ότι έχει αναγεννηθεί μέσα από τις στάχτες του. Το πακέτο περιέχει, όπως άλλωστε τονίζει και η ονομασία του, τους δύο πρώτους τίτλους της σειράς, πλήρως ανανεωμένους και φορτωμένους με ένα «κάρο» νέες προσθήκες, οι οποίες κάνουν τη λέξη Remake να φαντάζει φτωχή. Το σημαντικότερο όμως για μένα, δεν έχει να κάνει τόσο με την εξέλιξη του τίτλου, τόσο όσο με το ότι τελικά υπάρχει μία εξαιρετική επιλογή για τους παίκτες εκεί έξω που ψάχνουν την αγνή διασκέδαση. Στην τελική, τι είναι αυτό που ψάχνουμε από τα video games; Αχ, πόσο μου έχει λείψει αυτό το opening logo της NeverSoft…
Box Art
Tested on : PS4
Developer : Vicarious Visions
Publisher : Activision
Distributor : IGE S.A.
Available for : PS4, Xbox One, PC
Release date : 14-08-2020

3 comment(s)