Team Sonic Racing (Switch) Review - Ρετρό αναμνήσεις πολλών ταχυτήτων

"Βρουμ-Βρούμ" ρετρολαγνείας

Τρεις είναι οι μεγαλύτερες σειρές που μας έρχονται στο μυαλό μας, όταν αναφερόμαστε σε κάποιο βιντεοπαιχνίδι αγώνων καρτ και ποτέ δεν κατάλαβα το λόγο που πάει κάπως έτσι, Mario Kart, Crash Team Racing και τέλος ο μπλε σκαντζόχοιρος. Οι παράγοντες μπορεί να είναι πολλοί και να κυμαίνονται από την αγάπη μας για μία σειρά και τους χαρακτήρες της, αλλά και το πόσο έχουν χαραχτεί στην παιδική μας μνήμη, μεγαλώνοντας μαζί με αυτούς. Για την ιστορία, η Racing σειρά με πρωταγωνιστή τον Sonic και την παρέα του, έκανε την εμφάνιση της το 1994, αριθμώντας μέχρι και σήμερα τους περισσότερους τίτλους σε ότι αφορά την προαναφερθέν τριάδα, φτάνοντας τους δεκατέσσερις.

Σε αυτό το κείμενο όμως δεν πρόκειται να σχολιάσω τους λόγους που κάποιος πρέπει να επιλέξει να ξοδέψει ώρες μαζί του, έναντι των άλλων, αλλά τους λόγους για τους οποίους το Team Sonic Racing καταφέρνει δικαιωματικά να σταθεί δίπλα σε άλλους τίτλους του είδους, αποφεύγοντας με ευκολία να χαρακτηριστεί ως, το μικρό φτωχό ξαδερφάκι.

Το Team Sonic Racing αναπτύχθηκε από τη Sumo Digital, γνωστή από της δουλείες της σε ότι αφορά αρκετούς Racing τίτλους, όπως τα Out Run, Toca, Forza Horizon/Motorsport καθώς και Sonic & All Star Racing κ.α. Και όπως θα έχουν καταλάβει ακόμα και όσοι δεν ασχολούνται με το Franchise, έχουμε να κάνουμε με έναν τίτλο αγόνων ταχύτητας, ο οποίος αφήνει πίσω του οποιαδήποτε σχεδιαστική επιλογή θα τον χαρακτήριζε έστω και στο ελάχιστο ως ρεαλιστικό.  Στόχος μας εδώ, όπως είναι λογικό, είναι η νίκη μας έναντι των αντιπάλων χρησιμοποιώντας κάθε λογής μέσο, περιβαλλοντικό η μη.

Η διαφορά με τους προηγούμενους τίτλους της σειράς και αυτό που το ξεχωρίζει άμεσα, έγκειται στη λέξη «Team» της ονομασίας του τίτλου. Για πρώτη φορά λοιπόν, λαμβάνουμε μέρος στους αγώνες ως ομάδα των τριών και έχουμε να επιλέξουμε έως και 15 διαφορετικούς χαρακτήρες.  Σε ότι αφορά το Team Adventure κομμάτι του τίτλου, επιλέγοντας τον χαρακτήρα, επιλέγεται αυτόματα και η υπόλοιπη ομάδα που ανήκει ο ίδιος, κάνοντας τον με τη σειρά του, αναπόσπαστο κομμάτι αυτής. Με απλά λόγια, αν ο αγαπημένος μου χαρακτήρας είναι ο Tails τότε η ομάδα αυτού, συμπληρώνεται από τους Sonic και Knuckles η στην περίπτωση επιλογής του Shadow την υπόλοιπη ομάδα αποτελούν οι Rouge και Omega κ.ο.κ  Ωστόσο, η επιλογή της ομάδας και η αναβάθμιση αυτής, είναι ένα κομμάτι του τίτλου που θα πρέπει να το λάβουμε υπόψιν μας, εάν θέλουμε η εξέλιξη μας να έχει θετική κατάληξη, καθώς είναι στιγμές, που η νίκη μας δεν εξαρτάτε απαραίτητα από την απόκτηση μόνο της πρώτης θέσης.

Με τη λήξη του αγώνα, ο κάθε χαρακτήρας, ανάλογα με τη θέση που έφερε, αποκτά και ορισμένους πόντους οι οποίοι αυτοί στο τέλος προστίθενται, δίνοντας μας με αυτόν τον τρόπο την τελική ομαδική βαθμολογία. Τι σημαίνει αυτό στην πράξη; Σε περίπτωση λοιπόν που εμείς στην Α ομάδα με τον Tails κατακτήσουμε την 1η θέση, αλλά ο Sonic με τον Knuckles την 8η και 9η αντίστοιχα, τότε η συνολική βαθμολογία, δε θα είναι ικανή να μας δώσει τη νίκη, έναντι της ομάδας Β, όπου οι χαρακτήρες της απέκτησαν την θέση 2, 3 και 4. Πρόκειται για ένα σύστημά, το οποίο δεν το έχουμε ξανά δει να υλοποιείτε με αυτόν τον τρόπο, φέρνοντας όχι μόνο τον αέρα του φρέσκου στο είδος, αλλά παράλληλα μας παρακινεί σε ένα νέο ήδος συνεργασίας με την ομάδα μας το οποίο θα εξηγήσω παρακάτω.

Κάπου εδώ μπαίνουμε στην καρδιά του Team Sonic Racing που αφορά τη συνεργασία με την ΑΙ του τίτλου και κατ επέκταση τους δύο χαρακτήρες της ομάδας μας. Από την πρώτη κιόλας στιγμή που θα λάβουμε μέρος στον αγώνα, μας παρουσιάζονται οι τρόποι με τους οποίους μπορούμε να αλληλοεπιδράσουμε μεταξύ μας, φτάνοντας σε ένα σημείο το οποίο να είναι ικανό να μας χαρίσει τη νίκη.

Η αλληλεπίδραση αυτή ποικίλει ανάλογα με την περίσταση. Ας ξεκινήσουμε από τα αντικείμενα που βρίσκονται διάσπαρτα σε τυχαία σημεία εντός της διαδρομής μας. Η συνταγή εδώ είναι απλή και γνωστή. Μετά την πρόσκρουση μας πάνω σε βαρέλια, αποκτούμε πρόσβαση σε διάφορα αντικείμενα, τα οποία είναι ικανά να μας δώσουν μια μικρή η μεγαλύτερη βοήθεια, ανάλογα πάντα με τη βαρύτητα και το είδος του αντικειμένου. Τι θα γινόταν όμως αν είμασταν στην πρώτη θέση και λαμβάναμε ένα αντικείμενο που είναι σε θέση να μας χαρίσει ένα μεγάλο Boost; Σε γενικές γραμμές αυτό το αντικείμενο θα βοηθούσε μόνο στο αν θέλαμε να ξεπεράσουμε το χρόνο μας σε κάποιο επίπεδο τύπου Time Trial, όχι όμως εδώ.

Για πρώτη φορά λοιπόν στη σειρά, είμαστε σε θέση να μοιραστούμε τα αντικείμενα με τους χαρακτήρες της ομάδας μας. Ας πάρουμε σαν παράδειγμα αυτό που μόλις προανέφερα. Βρισκόμαστε στην πρώτη θέση με τρία αντικείμενα στην κατοχή μας, τα οποία μας χαρίζουν μία έντονη ώθηση για ορισμένο χρονικό διάστημα. Ξαφνικά, ακούμε τη φωνή ενός χαρακτήρα της ομάδας μας ο οποίος βρίσκετε στην 7η θέση, να ζητά να του δώσουμε αυτά τα αντικείμενα. Παράλληλα εμείς, με το πάτημα ενός πλήκτρου είμαστε σε θέση να του τα μεταφέρουμε, ώστε να ανέβει στην 3η για παράδειγμα θέση. Τόσο απλά. Με τον ίδιο τρόπο, μπορούμε να δεχτούμε κι εμείς κάποιο αντικείμενο αν βρισκόμαστε σε δυσμενή θέση.

Η συνεργασία βέβαια με την υπόλοιπη ομάδα δε σταματά εκεί, καθώς θα χαρακτηρίζονταν ως επαναλαμβανόμενη μετά από λίγη ώρα. Σειρά λοιπόν έχει το SlingShot. Όταν βρισκόμαστε κοντά σε κάποιο μέλος την ομάδας μας, ο κάθε χαρακτήρας μπορεί να πατήσει πάνω στα σημεία που έχει προηγηθεί κάποιος εκ των δύο χαρακτήρων. Το σημείο που θα πρέπει να ακολουθήσουμε απεικονίζεται με μία κίτρινη γραμμή στο έδαφος και σκοπός αυτής, είναι να μας δώσει μία έξτρα ώθηση όσο ακολουθούμε κάποιο χαρακτήρα από την ομάδα μας ο οποίος βρίσκετε σε κοντινή απόσταση.

Η συγκεκριμένη σχεδιαστική επιλογή για τους παλαιότερους, θυμίζει Forza Motorsport 2. Εάν μείνουμε για ώρα εντός της κίτρινης αυτής γραμμής εμείς, η οι συμπαίκτες μας, με την έξοδο μας από αυτή μας δίνεται ακόμα μια έξτρα ώθηση με την ονομασία SlingBoost. Αντιλαμβάνεστε κάπου εδώ ότι η επικοινωνία και η αλληλεπίδραση με την ομάδα μας, έχει άμεσο αντίκτυπο στο αποτέλεσμα αυτής, στο τέλος κάθε αγώνα, ιδικά αν επιλέξουμε το μεσαίο επίπεδο δυσκολίας και άνω, το οποίο με τη σειρά του ξεκλειδώνεται αργότερα.

Τέλος, να αναφέρω ότι όλες οι πάρα πάνω ενέργειες, καθώς και η συλλογή νομισμάτων εντός της πίστας, συμβάλει στην αύξηση μιας μπάρας, η οποία βρίσκετε στη βάση του καρτ μας. Με τη φόρτιση της μπάρας, μπορούμε να ενεργοποιήσουμε την υπέρτατη ικανότητα της ομάδας μας η οποία είναι η σημαντική αύξηση της ταχύτητας μας και ο ευκολότερος έλεγχος του τετράτροχου μας. Μία κίνηση που δυστυχώς δε διαφέρει από ομάδα σε ομάδα, δείχνοντας με αυτόν τον τρόπο ότι ανεξάρτητα με τα χαρακτηριστικά του κάθε ένα, η υπέρτατη κίνηση παραμένει η ίδια και για τους δεκαπέντε χαρακτήρες του τίτλου.

Όσοι ασχολήθηκαν με τον προηγούμενο τίτλο της σειράς,  Sonic & All Star Racing θα θυμάται τα οχήματα τα οποία μας μετέφεραν εκτός οδοστρώματος, όπως πχ το καρτ σκάφος για το νερό. Το συγκεκριμένο στοιχείο είναι κάτι το οποίο λάμπει με την απουσία του και στον αντίποδα έχει έρθει να το αντικαταστήσει η επιλογή του Γκαράζ. Ουσιαστικά με τη νίκη μας σε κάθε αγώνα, κερδίζουμε νομίσματα τα οποία τα ανταλλάζουμε «surprise balls» τα οποία μας χαρίζουν κάθε φορά αντικείμενα, όπως κάποιο εξάρτημα για το καρτ μας, κάποιο νέο χρωματισμό, διαφορετικού τύπου ρόδες κ.τ.λ.

Ύστερα μπορούμε να μεταφερθούμε στο Γκαράζ και να εφαρμόσουμε τα αντικείμενα αυτά στο αμάξι του χαρακτήρα που συνηθίζουμε να επιλέγουμε.  Αν και ενδιαφέρων σαν επιπλέον επιλογή, θα έβρισκα πιο λογική, την ύπαρξη ενός store, στο οποίο θα αγόραζα εγώ ο ίδιος με τα in game κέρματα, τα κομμάτια που πραγματικά θα ήθελα για το αμάξωμα μου, παρά να μου δίνει την αίσθηση ότι τα αντικείμενα που λαμβάνω βασίζονται μόνο στον παράγοντα τύχη.   

Τέλος, εκτός από τα Team Race, έχουμε το κλασικό Survival Mode στο οποίο νικήτρια ομάδα είναι αυτή που θα παραμείνει τελευταία έως το τέλος του αγώνα, καθώς με το πέρασμα κάθε γύρου ένας χαρακτήρας αποσύρετε. Το Drift, όπου δουλειά μας είναι η απόκτηση πόντων, καθώς εκτελούμε την ολίσθηση ενώ παράλληλα κερδίζουμε δαχτυλίδια, το οποίο είναι παρόμοιο με το Time Collection Challenge όπου περνώντας δίπλα από μπάρες ενέργειας κερδίζουμε επιπλέον πίστωση χρόνου πριν τη λήξη του.  Εκτός αυτών, για όσους αρέσκονται στις διαδικτυακές αναμετρήσεις, το Online Multiplayer δίνει το παρόν για αναμετρήσεις στο τυπικό Matchmaking.

Σε ότι αφορά την απεικόνιση του τίτλου, τα όμορφα σχεδιαστικά περιβάλλοντα κλέβουν πολλές φορές την παράσταση τα οποία με τη σειρά τους μας μεταφέρουν από τροπικά δάση και γκρεμισμένες περιοχές, μέχρι και σε παγωμένες βουνοκορφές, φαράγγια με λάβα και ότι περνάει από το μυαλό μας. Επίσης καλοσχεδιασμένα είναι και τα μοντέλα των χαρακτήρων κατά τη διάρκεια που καβαλάνε τα καλογυαλισμένα τους οχήματα. Δυστυχώς δε μπορώ να πω και το ίδιο για τον ηχητικό τομέα του τίτλου, ο οποίος σου αφήνει ανάμεικτα συναισθήματα, όταν τη μία στιγμή σου παρουσιάζει μία μελωδία από τα «παλιά» ενώ παράλληλα σε βομβαρδίζει με κακές και επαναλαμβανόμενες ατάκες των χαρακτήρων, πόσο μάλλον όταν το σύνολο αυτών, αποτελούνται από μέτρια έως άσχημα σε πολλές περιπτώσεις Voice Overs.

Συνοψίζοντας : Το Team Sonic Racing είναι ένας τίτλος, ο οποίος θα προσφέρει αυτό που υπόσχεται σε αυτόν που αποζητά την αγνή διασκέδαση. Γρήγοροι αγώνες, μέσα σε όμορφα περιβάλλοντα και όλα αυτά δοσμένα από ένα απολαυστικό gameplay το οποίο πολλές φορές σου ρίχνει το μπαλάκι της τακτικής. Είναι λοιπόν το Team Sonic Racing ένα καλό βιντεοπαιχνίδι, η έρχεται απλά για να γεμίσει το χρόνο μέχρι τον Ιούνιο; Όχι, σε καμία περίπτωση. Για την ακρίβεια το STR αποτελεί μία πολύ ευχάριστη έκπληξη και θα πρέπει να του ρίξει μία ματιά, ο κάθε λάτρης του είδους.
Box Art
Tested on : Nintendo Switch
Developer : Sumo Digital
Publisher : Sega
Available for : PS4, Xbox One, Switch, PC
Release date : 21-05-2019

2 comment(s)