Single-player ή multiplayer παιχνίδια; Τι προτιμούν να παίζουν πλέον οι παίκτες;

Τι λέει νέα έρευνα;
06 Οκτωβρίου 2024 10:18
Single-player ή multiplayer παιχνίδια; Τι προτιμούν να παίζουν πλέον οι παίκτες;

Μια νέα έρευνα ήρθε στα φώτα της δημοσιότητας που αναφέρει μεταξύ άλλων ότι το 53% των gamers προτιμούν να παίζουν πλέον single-player παιχνίδια. Με τις εταιρίες παιχνιδιών να φέρνουν ολοένα και περισσότερα live-service παιχνίδια, δηλαδή τίτλους που αναπτύσσονται με τον καιρό, φαίνεται ότι οι περισσότεροι παίκτες προτιμούν να περνούν τον χρόνο τους σε «μοναχικές» εμπειρίες.

Παλιότερα βλέπαμε περισσότερα multiplayer/live-service παιχνίδια να χτίζουν ένα στιβαρό όνομα στην αγορά και «να μένουν» στο προσκήνιο. Αυτό πλέον θεωρείται περισσότερο σπάνιο, καθώς αρκετές είναι οι εταιρίες που εν τέλει εγκαταλείπουν αυτές τις ιδέες. Αυτό είχε γίνει πρόσφατα και με το online multiplayer παιχνίδι του The Last of Us, το οποίο βρισκόταν στα σκαριά για χρόνια, αλλά τελικά ακυρώθηκε.

Επίσης, υπήρξαν και live-service παιχνίδια που από την αρχή τους δεν είχαν και την αναμενόμενη επιτυχία και ένα πρόσφατο παράδειγμα είναι το Concord του PlayStation.

Η νέα έρευνα έρχεται από την midiaresearch, και αναφέρει ότι οι παίκτες προτιμούν τώρα να παίζουν single-player παιχνίδια περισσότερο. Αυτό φυσικά πάει ανάλογα και με την ηλικία.

Για παράδειγμα, οι παίκτες ηλικίας 16 έως και 19 ετών προτιμούν ακόμα να παίζουν online παιχνίδια, ενώ το single-player έρχεται δεύτερο. Το ίδιο ισχύει και για τις ηλικίες 20 έως 24 ετών με το online να κατέχει το 43%. Από τις μεγαλύτερες ηλικίες, όμως, τα αποτελέσματα αλλάζουν.

Από τα 25 έως και 34 ετών, οι παίκτες προτιμούν να παίζουν παιχνίδια για έναν παίκτη. Μάλιστα, σε ηλικία 35-44 το ποσοστό έχει φτάσει πλέον 49%, ενώ ξεπερνάει το 65% και 74% στις ηλικίες 45-54 και 55+ αντίστοιχα.

Δείτε τον πίνακα:

Παρόλο που όντως τα live-service παιχνίδια φέρνουν πολλά χρήματα στις εταιρίες, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν συμβαίνει το ίδιο και με παιχνίδια για έναν παίκτη. Για παράδειγμα, πρόσφατα κυκλοφόρησε το Black Myth: Wukong, το οποίο κατάφερε μέσα σε λίγο χρονικό διάστημα να πουλήσει περισσότερα από 20 εκατομμύρια αντίτυπα. Πολλά χρήματα έβγαλε και το Hogwarts Legacy, τα πρόσφατα The Legend of Zelda Breath of the Wild και Tears of the Kingdom, το Spider-Man 2 του PS5, καθώς και το Elden Ring, το οποίο πρόσφερε και multiplayer σε όσους ήθελαν.

Φυσικά, υπάρχουν και live-service/multiplayer παιχνίδια που βρίσκονται στο προσκήνιο εδώ και πολλά χρόνια. Ένα από τα μεγαλύτερα παραδείγματα, αλλά και ένα από τα μεγαλύτερα παιχνίδια σε έσοδα, είναι το Fortnite.

Οι παίκτες σε νεαρές ηλικίες προτιμούν λίγο περισσότερο τα multiplayer παιχνίδια, αλλά όσο μεγαλώνει η ηλικία, φαίνεται προς τείνουν περισσότερο σε single-player εμπειρίες. Τα δεδομένα καλύπτουν πολλές χώρες, με τη μελέτη να διεξάγεται με παίκτες στις ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο, την Αυστραλία, τον Καναδά, τη Γερμανία, τη Γαλλία, την Πολωνία, την Τουρκία και τη Νότια Αφρική. Τα δεδομένα συγκεντρώθηκαν από το 2023 έως το 2024. 

Τέλος, παρά το γεγονός ότι οι περισσότεροι προτιμούν τα single-player παιχνίδια, η ερευνητική εταιρία σημείωσε ότι τα live-service games εξακολουθούν να βγάζουν πολλά εκατομμύρια στις εταιρίες βιντεοπαιχνιδιών.

Εσείς τι παίζετε περισσότερο; Single-player ή multiplayer/live-service games; Πείτε μας στα σχόλια.

Πηγή: Wccftech