Spider-Man: Miles Morales PC Review – Επιστροφή στο “Spider-Verse” του PlayStation

Και η Sony συνεχίζει το σερί της

Όπως είχε συμβεί και με την αρχική τους κυκλοφορία, το Marvel's Spider-Man: Miles Morales έρχεται μερικούς μήνες μετά να σταθεί δίπλα στο Marvel's Spider-Man που είναι ήδη διαθέσιμο για τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές. Η ιστορία επαναλαμβάνεται, λοιπόν και όπως είχε συμβεί και με το προηγούμενο project της Insomniac Games, ειδικά μετά από τα πρώτα patches, έτσι και τώρα έχουμε να κάνουμε με ένα εξαιρετικό port στην PC πλατφόρμα. Γενικότερα, η Sony φαίνεται πως επιμελείται ιδιαίτερα τις μεταφορές των blockbuster τίτλων της στο -θεωρητικά άγνωστο γι’ αυτήν- PC, έχοντας πλέον ένα θετικό σερί που ξεκίνησε με το Horizon Zero Dawn και συνεχίστηκε με το God of War και το πρόσφατο UNCHARTED: Legacy of Thieves Collection.

Υπεύθυνη για την μεταφορά του Marvel's Spider-Man: Miles Morales είναι η Nixxes Software. Πρόκειται για μια ομάδα που σίγουρα γνωρίζουν οι PC gamers, αφού είναι περίφημη για τα ports της, έχοντας σταθεί στο παρελθόν στο πλευρό της Crystal Dynamics, της IO Interactive και άλλων γνωστών ομάδων, αναλαμβάνοντας τις PC εκδόσεις των παιχνιδιών τους. Από το 2021 βέβαια, η Nixxes εντάχθηκε στο δυναμικό των PlayStation Studios, κάνοντας ακριβώς αυτό για το οποίο φημίζεται.

Πριν περάσω στα τεχνικά, να επισημάνω πως το κείμενο αυτό αφορά τη δουλειά που έχει γίνει για τη μετάβαση της εμπειρίας στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές. Σε περίπτωση όμως που θέλετε ένα φρεσκάρισμα, στο αρχικό του review για το παιχνίδι, ο Κυριάκος Στεργιάδης είχε επισημάνει:

Αυτή η εμπειρία, ακόμη και με τους εμφανείς περιορισμούς της, δε χάνεται. Μέσα από το μανδύα της next-gen κυκλοφορίας -παρά το ότι παίζει μια χαρά και στο PS4- προσπαθεί να καμουφλάρει τις αδυναμίες της, που προέρχονται από το γεγονός πως παίζεις ένα επιμηκυμένο expansion. Είναι τόσο καλό το περιτύλιγμα, όμως, αλλά και τόσο γευστικό το τελικό αποτέλεσμα, που εν τέλει καταφέρνει απόλυτα στον σκοπό του: να αποδώσει μια Spider-Man περιπέτεια με τον Miles Morales, η οποία θα ευχαριστήσει και τον πιο απαιτητικό fan.

Για περισσότερα, μπορείτε να βρείτε ολόκληρο την κριτική του, πατώντας εδώ.

Περνώντας τώρα στην PC έκδοση. Να ξεκινήσω αναφέροντας πως ο υπολογιστής μου είναι εξοπλισμένος με μια RTX 2060, 32GB RAM και επεξεργαστή τον Ryzen 7 1700Χ, ενώ η οθόνη μου είναι μια Ultrawide ανάλυσης 2560x1080 στα 75Hz με FreeSync. Ομολογουμένως δεν είναι κάποιο setup αιχμής, αλλά τα καλά νέα είναι πως σε μια τέτοια mid-range σύνθεση, το Miles Morales καταφέρνει να αποδώσει εξαιρετικά. Με μια μίξη ρυθμίσεων, με τις περισσότερες να είναι στο High, η μηχανή γραφικών κατάφερνε να μένει πάνω από τα 60FPS, με την όλη εμπειρία να παραμένει ομαλή χάρη στο FreeSync. Αυτό που μου άρεσε τρομερά στη μεταφορά του εν λόγω τίτλου είναι η πληθώρα των διαθέσιμων ρυθμίσεων που ξεπερνάει κατά πολύ τη βάση.

Τι εννοώ; Και το παραμικρό ενοχλητικό post-processing εφέ (κοιτάω εσένα Chromatic aberration) μπορεί να απενεργοποιηθεί, ενώ υπάρχουν αμέτρητες επιλογές για τις λεπτομέρειες και την πυκνότητα στα περιβάλλοντα του ανοιχτού κόσμου, ακόμη και πολλαπλές επιλογές για τα ray-tracing εφέ αντακλάσεων και σκιάσεων που μπορούν να παραμετροποιηθούν αρκετά για να μειωθεί το αντίκτυπό τους στην απόδοση. Μάλιστα, δε λείπουν και τεχνολογίες όπως το DLSS. Για την ακρίβεια η Nixxes έχει ξεπεράσει και εδώ το στάνταρ, προσφέροντας DLSS 3 με Frame Generation για τους κατόχους RTX 4000 καρτών γραφικών, το XeSS για τους λιγοστούς με Intel GPUs, το FSR 2.1 της AMD που είναι συμβατό με τα πάντα, αλλά και το in-house IGTI της Insomniac Games.

Κάνοντας πειράματα με αυτές τις διαθέσιμες επιλογές και τεχνολογίες, κατάφερα να πετύχω πολύ ικανοποιητική απόδοση, σε συνδυασμό με ένα παραπάνω από ικανοποιητικό οπτικό αποτέλεσμα. Ειδική μνεία αξίζει πιστεύω ο Dynamic Resolution Scaling αλγόριθμος που έχει ενσωματωθεί και μπορεί να συνεργαστεί και με το DLSS. Σε αυτόν ορίζεις το framerate που θέλεις να πετύχεις και αναλαμβάνει τις στιγμιαίες αυξομειώσεις για να είναι όσο πιο ομαλή και κοντά στο στόχο γίνεται η εμπειρία. Ίσως το μόνο nit-picking που έχω να κάνω είναι πως ο χιονισμένος κόσμος του Miles Morales δεν κρύβει πολλές φορές καλά τις ατέλειες που αφήνουν αυτοί οι αλγόριθμοι, ειδικά αν πέσει σημαντικά η πηγαία ανάλυση από την οποία γίνεται το upscale, με το sharpening που ακολουθεί να παράγει μια έντονη σιλουέτα στα αντικείμενα και στους χαρακτήρες. Φυσικά, αν σκαλίσεις καλά τις ρυθμίσεις μπορείς να το αποφύγεις αυτό σε μεγάλο βαθμό, οπότε δε νομίζω πως αποτελεί σημαντικό θέμα.

Μεγάλο μπράβο αξίζει στην ομάδα ανάπτυξης για την προσοχή που δόθηκε στην ultrawide υλοποίηση. Τα cutscenes, το κεντρικό και τα in game μενού, το HUD, το gameplay, όλα είναι άψογα προσαρμοσμένα και εκμεταλλεύονται όλο το μήκος της οθόνης, χωρίς να υπάρχει ποτέ και πουθενά μαύρη μπάρα. Αξιοσημείωτη προσπάθεια έχει καταβληθεί και για την απόδοση του χειρισμού στο πληκτρολόγιο και το ποντίκι, ο οποίος προσφέρει μια -όπως πάντα- αξεπέραστη αμεσότητα και ακρίβεια. Ωστόσο, δε νομίζω πως η όλη εμπειρία είναι καλύτερη έτσι, αφού ειδικά τα combos στις μάχες δεν είναι και τόσο βολικά, όσο με το χειριστήριο. Φυσικά, υποστηρίζονται όλα τα εμπορικά controllers της αγοράς, όπως και το DualSense της ίδια της Sony.

Συνολικά, στο θέμα υποστήριξης το Miles Morales τικάρει σχεδόν κάθε κουτάκι, είτε έχεις ultrawide οθόνη, είτε παίζεις σε τηλεόραση με HDR, είτε θέλεις πληκτρολόγιο-ποντίκι, είτε ψάχνεις DLSS και άλλους βοηθητικούς αλγορίθμους, νομίζω πως δε λείπει τίποτα βασικό που πρέπει να πληροί ένα ποιοτικό PC port. Μάλιστα, σε ικανά συστήματα με όλες τις επιλογές τερματισμένες, η εμπειρία ξεπερνά αυτή που είναι ικανό να προσφέρει το PS5, με γραφικά που εντυπωσιάζουν.

Κλείνοντας, να αναφέρω πως το PlayStation φαίνεται να κάνει τα πρώτα βήματα και για την άφιξη του PSN στο PC, με το Miles Morales να προσφέρει μια επιλογή για linking του Steam λογαριασμού με το PlayStation Network για in-game περιεχόμενο τόσο στο ίδιο το παιχνίδι, όσο και σε άλλους τίτλους του PlayStation. Ας ελπίσουμε πως μελλοντικά θα έρθει μια ακόμη πιο στιβαρή σύνδεση, με cross-saving, trophies και όλες τις σχετικές λειτουργίες που αναμένει κάποιος παίζοντας στο PSN.

Συνοψίζοντας : Όπως συνέβη και με το μεγάλο του αδερφάκι, το Marvel's Spider-Man: Miles Morales είναι ένα άψογο port στην PC πλατφόρμα, αποδίδοντας εξαιρετικά ακόμη και σε ένα μεσαίας κατηγορίας σύστημα. Η μεταφορά έρχεται από τους βετεράνους της Nixxes Software, με DLSS, FSR, ultrawide υποστήριξη, υψηλούς ρυθμούς ανανέωσης και ό,τι άλλο μπορεί να ψάχνει ένας PC gamer. Αν είστε fans του ανθρώπου-αράχνη και θέλετε μια ακόμη δόση open world δράσης, μπορείτε να επενδύσετε άφοβα.
Box Art
Developer : Nixxes Software, Insomniac Games
Publisher : Sony Interactive Entertainment
Available for : PS4, PS5, PC
Release date : 18-11-2022