Λίγες μέρες μετά την ανακοίνωση της Ρωσίας πως θα αποσυρθεί από το Διεθνή Διαστημικό Σταθμό εντός του 2024, η Roscosmos ενημέρωσε τη NASA πως σκοπεύει να παραμείνει στο πρόγραμμα τουλάχιστον μέχρι το 2028. Σύμφωνα με πληροφορίες του Reuters, η Roscosmos θα παραμείνει στον ISS μέχρι να είναι λειτουργικός ο νέος ρωσικός διαστημικός σταθμός ROSS, με το 2028 να είναι ο στόχος αυτού του εγχειρήματος.
Αξίζει να σημειωθεί πως η ανακοίνωση ότι η Ρωσία θα εγκαταλείψει τον ISS το 2024 έγινε από το νέο διευθυντή της Roscosmos, Yuri Borisov προς τον Πρόεδρο της Ρωσίας, Vladimir Putin και η NASA δεν έλαβε καμία επίσημη ενημέρωση. Μετέπειτα επικοινωνία των δύο διαστημικών υπηρεσιών όμως έθεσε αυτό το χρονοδιάγραμμα για το 2028.

Να θυμίσουμε πως NASA και Roscosmos είναι οι δύο μεγαλύτεροι συνέταιροι στον ISS, με το μισό τμήμα να ανήκει στη Ρωσία και το άλλο μισό στις ΗΠΑ και τους συμμάχους τους. Ο προηγούμενος διευθυντής της Roscosmos, Dmitry Rogozin, εκτόξευσε πολλές φορές απειλές για τη συνέχιση της συνεργασίας στον ISS λόγω του πολέμου στην Ουκρανία, αλλά η NASA διαρκώς διαβεβαίωνε πως όλα συνεχίζουν βάσει της συμφωνίας.
Τα σχέδια της Ρωσίας για το διαστημικό σταθμό ROSS, περιλαμβάνουν την κατασκευή του σε δύο στάδια, με το πρώτο να ξεκινά το 2028. Σε κάθε περίπτωση η NASA έχει σκοπό να λειτουργεί τον ISS έως το 2030 και με τα μέχρι τώρα δεδομένα, φαίνεται πως και η Roscosmos θα συμμετέχει για αρκετά ακόμα χρόνια.
Must Read
Μουντιάλ 2026: Η NASA θα συλλέξει μετρήσεις και ζητάει τη βοήθεια των φιλάθλων
Artemis III: Αυτοί είναι οι αστροναύτες της νέας αποστολής της NASA (ΒΙΝΤΕΟ)
Τεράστια έκρηξη: Έγινε κομμάτια ο νέος πύραυλος της Blue Origin του Jeff Bezos! (ΒΙΝΤΕΟ)