Η κυβέρνηση των ΗΠΑ ανοίγει ένα κεφάλαιο που έμενε κλειστό για δεκαετίες, καθώς πρόκειται να χρησιμοποιήσει αποθέματα πλουτωνίου από την εποχή του Ψυχρού Πολέμου για να τροφοδοτήσει τα νέα πυρηνικά εργοστάσια που σχεδιάζονται στη χώρα.
Σύμφωνα με τη Financial Times, το Υπουργείο Ενέργειας προσφέρει σε ιδιωτικές εταιρείες πρόσβαση σε μέχρι 19 τόνους πλουτωνίου που είχε κατασκευαστεί αρχικά για πυρηνικά όπλα. Ο στόχος είναι να μετατραπεί σε καύσιμο για νέους τύπους αντιδραστήρων, οι οποίοι μπορούν να αξιοποιούν ανακυκλωμένο υλικό και να παράγουν ενέργεια πιο αποδοτικά.
Η κίνηση αυτή συνδέεται με την προσπάθεια των ΗΠΑ να αποκτήσουν ενεργειακή ανεξαρτησία και να σταματήσουν να βασίζονται στη Ρωσία για κρίσιμα πυρηνικά καύσιμα, μετά την απαγόρευση εισαγωγών ρωσικού ουρανίου το 2024.
Μεταξύ των εταιρειών που έχουν ήδη δείξει ενδιαφέρον βρίσκονται η Oklo, που στηρίζεται από τον CEO της OpenAI, Sam Altman και η γαλλική Newcleo, που σχεδιάζουν να επενδύσουν δισεκατομμύρια για την ανάπτυξη προηγμένων αντιδραστήρων στις ΗΠΑ.
Οι επιστήμονες, πάντως, προειδοποιούν πως η χρήση πλουτωνίου για εμπορικούς σκοπούς μπορεί να ενέχει κινδύνους ασφάλειας, αν δεν τηρηθούν αυστηρά μέτρα φύλαξης. Παράλληλα, υπάρχουν νομικές αμφιβολίες για το αν η κυβέρνηση μπορεί να διαθέσει πλουτώνιο από το εθνικό απόθεμα χωρίς την έγκριση του Κογκρέσου.
Παρά τα ερωτήματα, το βήμα αυτό δείχνει πως οι ΗΠΑ ποντάρουν ξανά στην πυρηνική ενέργεια για να καλύψουν τις αυξανόμενες ενεργειακές ανάγκες και να μειώσουν την εξάρτησή τους από ξένες πηγές.
Tags
Must Read
Η Nintendo μηνύει τις ΗΠΑ και γίνεται χαμός!
ΗΠΑ: Συνεχίζεται η πτώση στα retail αντίτυπα παιχνιδιών
Το Battlefield 6 ξεπέρασε το Black Ops 7 – Ήταν το πιο εμπορικό παιχνίδι του 2025 στις ΗΠΑ