Μπορεί να μοιάζει σενάριο επιστημονικής φαντασίας, αλλά συζητιέται στα σοβαρά. Η NASA εξετάζει το ενδεχόμενο να στείλει πυρηνικούς εκρηκτικούς μηχανισμούς στο Διάστημα για να εξουδετερώσει έναν αστεροειδή που το 2032 ενδέχεται να περάσει επικίνδυνα κοντά στη Σελήνη.
Το διαστημικό σώμα, με την ονομασία 2024 YR4, εντοπίστηκε στα τέλη του 2024 και από τότε έχει γίνει αντικείμενο έντονων μελετών. Στην αρχή υπήρχε ανησυχία ακόμα και για πρόσκρουση στη Γη, όμως οι νεότερες μετρήσεις έδειξαν ότι δεν υπάρχει τέτοιος κίνδυνος.
Αυτό που παραμένει στο τραπέζι είναι ένα 4% ενδεχόμενο να χτυπήσει τη Σελήνη. Και μπορεί να ακούγεται μικρό, αλλά οι επιστήμονες προειδοποιούν ότι μια πρόσκρουση τέτοιου μεγέθους θα μπορούσε να δημιουργήσει τεράστιες ποσότητες θραυσμάτων, ικανές να απειλήσουν δορυφόρους και τηλεπικοινωνίες γύρω από τη Γη.
Γι’ αυτό μελετώνται διάφορα σενάρια - από απλή αναγνώριση και παρακολούθηση, μέχρι εκτροπή της τροχιάς του. Όμως σύμφωνα με νέα μελέτη, το πιο ρεαλιστικό σενάριο είναι η καταστροφή του με πυρηνικά. Στο τραπέζι βρίσκεται σχέδιο με δύο βόμβες ισχύος 100 κιλοτόνων η καθεμία, πιο ισχυρές από εκείνες της Χιροσίμα και του Ναγκασάκι. Η ιδέα είναι να εκτοξευτούν και οι δύο, ώστε αν η μία αποτύχει, να ολοκληρώσει την αποστολή η δεύτερη.
Η πιθανή εκτόξευση τοποθετείται κάπου ανάμεσα στο 2029 και το 2031, αλλά οι επιστήμονες ξεκαθαρίζουν ότι ακόμη όλα βρίσκονται στο στάδιο της μελέτης.
Must Read
Μουντιάλ 2026: Η NASA θα συλλέξει μετρήσεις και ζητάει τη βοήθεια των φιλάθλων
Artemis III: Αυτοί είναι οι αστροναύτες της νέας αποστολής της NASA (ΒΙΝΤΕΟ)
Οι εντυπωσιακές εικόνες του Psyche από τον Άρη