Μια πρόσφατη παγκόσμια μελέτη έδειξε ότι οι άντρες έχουν σημαντικά μεγαλύτερα ποσοστά θνησιμότητας από τις γυναίκες, τουλάχιστον όταν υφίστανται τρεις πολύ διαδεδομένες ασθένειες. Συγκεκριμένα οι άντρες πεθαίνουν συχνότερα από τις γυναίκες όταν και οι δύο ομάδες πάσχουν από υπέρταση (δηλαδή την υψηλή αρτηριακή πίεση), διαβήτη και HIV/AIDS.
Οι ερευνητές προσπαθούν να εξηγήσουν γιατί υπάρχει αυτή η διαφορά και έχουν εντοπίσει μερικούς βασικούς λόγους. Πρώτον, οι άντρες γενικά αποφεύγουν να πηγαίνουν στον γιατρό για προληπτικούς ελέγχους. Αυτό σημαίνει ότι συχνά δεν μαθαίνουν εγκαίρως ότι έχουν κάποιο πρόβλημα υγείας και δεν ξεκινούν νωρίς την κατάλληλη θεραπεία. Επίσης, οι άντρες έχουν μεγαλύτερη τάση να καπνίζουν και να καταναλώνουν αλκοόλ, κάτι που αυξάνει τον κίνδυνο για καρδιαγγειακά νοσήματα και άλλες σοβαρές επιπλοκές. Από την άλλη πλευρά, οι γυναίκες μπορεί να κινδυνεύουν περισσότερο από προβλήματα όπως η παχυσαρκία ή η μη ασφαλής σεξουαλική συμπεριφορά, αλλά φαίνεται ότι καταφεύγουν πιο συχνά σε ιατρική φροντίδα.
Ένας άλλος σημαντικός λόγος είναι τα κοινωνικά στερεότυπα. Πολλοί άντρες αποφεύγουν να παραδεχτούν ότι δεν αισθάνονται καλά, από φόβο μην θεωρηθούν «αδύναμοι». Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε καθυστερήσεις που είναι κρίσιμες για την υγεία τους.
Για να μειωθούν αυτοί οι κίνδυνοι, είναι σημαντικό οι άντρες να ενθαρρύνονται να κάνουν τακτικά ιατρικές εξετάσεις, να ελέγχουν την πίεση και τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα τους, και να αλλάξουν τις καθημερινές τους συνήθειες αν χρειάζεται. Η αποφυγή του καπνίσματος, η περιορισμένη κατανάλωση αλκοόλ, η σωστή διατροφή και η σωματική άσκηση είναι καθοριστικά βήματα για τη διατήρηση της καλής υγείας. Επίσης, η πρόληψη και η προστασία κατά τη σεξουαλική επαφή μπορεί να συμβάλει σημαντικά στην αποφυγή του HIV.
Must Read
Ο καρχαρίας-γκόμπλιν εντοπίστηκε ζωντανός για πρώτη φορά! (ΒΙΝΤΕΟ)
Επιστήμονες ίσως έλυσαν το μυστήριο με τα παράξενα σήματα από το βαθύ Διάστημα
Τάφοι 700 ετών στη Βαρκελώνη έκρυβαν τα λείψανα μεσαιωνικής βασίλισσας (ΕΙΚΟΝΕΣ)