Μια νέα μελέτη ρίχνει φως στο πώς οι άνθρωποι της Εποχής των Παγετώνων χρησιμοποίησαν τη φωτιά για να επιβιώσουν στις δύσκολες συνθήκες της εποχής. Ερευνητές από το University of Algarve και το University of Vienna ανακάλυψαν τρεις αρχαίες εστίες φωτιάς στην Ουκρανία, οι οποίες αποκαλύπτουν σημαντικές πληροφορίες για τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι χρησιμοποιούσαν τη φωτιά πριν από χιλιάδες χρόνια.
Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι φωτιές φτάνανε σε θερμοκρασίες πάνω από 600°C, κάτι που δείχνει ότι οι άνθρωποι ήξεραν πώς να ελέγχουν και να χρησιμοποιούν τη φωτιά με εξαιρετική ακρίβεια. Οι εστίες αυτές χρησιμοποιούνταν όχι μόνο για να ζεσταίνονται, αλλά και για άλλες ανάγκες, όπως το μαγείρεμα και η κατασκευή εργαλείων.

Αν και η φωτιά ήταν πολύ σημαντική για την επιβίωση τους, μέχρι τώρα υπήρχαν λίγα στοιχεία για τη χρήση της κατά την πιο κρύα περίοδο της Εποχής των Παγετώνων. Η νέα έρευνα βοηθάει να κατανοήσουμε καλύτερα τον τρόπο που οι πρώτοι άνθρωποι μπορούσαν να διαχειριστούν τις δύσκολες συνθήκες του περιβάλλοντος τους.
Αξιοσημείωτο είναι ότι οι εστίες φαίνεται να χρησιμοποιούν κυρίως ξύλα για καύσιμο, ενώ πιθανόν να έβαζαν και οστά ή λίπος. Αυτό δείχνει την προσαρμοστικότητα των ανθρώπων αυτών, οι οποίοι χρησιμοποιούσαν τη φωτιά με διαφορετικούς τρόπους ανάλογα με τις ανάγκες τους και τις εποχές του χρόνου.
Αυτή η ανακάλυψη προσφέρει νέα στοιχεία για την καθημερινότητα των ανθρώπων της Εποχής των Παγετώνων και μας βοηθά να καταλάβουμε πώς οι πρώτοι μας πρόγονοι τα κατάφεραν να ζήσουν και να προσαρμοστούν στις σφοδρές συνθήκες του παρελθόντος.
Must Read
Δύο άνθρωποι μίλησαν μεταξύ τους την ώρα που ονειρεύονταν - επιστήμονες το έκαναν πραγματικότητα!
“Οι άνθρωποι γεννιούνται μόνο με δύο φόβους”
Τι είναι ο “κόμπος στο λαιμό” και πως εξηγείται επιστημονικά;