Η κυβέρνηση της Αυστραλίας έθεσε προς ψήφιση ένα νομοσχέδιο σήμερα, το οποίο σκοπεύει να απαγορεύσει τη χρήση social media για παιδιά κάτω των 16 ετών, με πρόστιμα για τις εταιρίες που μπορεί να φτάνουν τα $32 εκατομμύρια για παραβιάσεις.
Όσο για το πώς σκοπεύει να εφαρμόσει αυτό το μέτρο, η κυβέρνηση σκοπεύει να δοκιμάσει ένα σύστημα επιβεβαίωσης ηλικίας με βιομετρικά στοιχεία. Πρόκειται για τα σκληρότερα μέτρα που έχει υποβάλλει κάποια χώρα μέχρι σήμερα, καθώς είναι το μεγαλύτερο όριο ηλικίας που έχει προταθεί ποτέ, ενώ δε θα υπάρχει κάποια εξαίρεση ακόμα κι αν υπάρχει γονική συναίνεση ή ακόμα και αν προϋπήρχε ο λογαριασμός.
Πρόκειται για μία μεταρρύθμιση-σταθμό. Ξέρουμε πως κάποια παιδιά θα βρουν τρόπο να το παραβιάσουν, αλλά στέλνουμε ένα μήνυμα στις social media εταιρίες να σοβαρευτούν. – Anthony Albanese, Πρωθυπουργός Αυστραλίας

Τα παιδιά θα συνεχίσουν να έχουν πρόσβαση σε εφαρμογές μηνυμάτων, online gaming και υπηρεσίες υγείας και εκπαίδευσης. Το νομοσχέδιο θα υποστηριχτεί και από την αντιπολίτευση.
Η κυβέρνηση του Albanese υποστηρίζει πως η υπερβολική χρήση social media απειλεί τη σωματική και ψυχική υγεία των παιδιών, ειδικότερα με τις επικίνδυνες απεικονίσεις σώματος για τα κορίτσια και με το μισογυνικό περιεχόμενο για τα αγόρια.
Για υπερβολικούς νεαρούς Αυστραλούς, τα social media μπορεί να είναι βλαβερά. Σχεδόν τα 2/3 των παιδιών ηλικίας 14 έως 17 ετών έχουν δει εξαιρετικά βλαβερό περιεχόμενο online, συμπεριλαμβανομένων της χρήσης ναρκωτικών, αυτοκτονιών ή αυτοτραυματισμών. Τα social media έχουν μία κοινωνική ευθύνη. Για αυτό κάνουμε μεγάλες αλλαγές, για να θέσουμε τις πλατφόρμες υπεύθυνες για την ασφάλεια του χρήστη. – Michelle Rowland, Υπουργός Επικοινωνιών
Tags
Must Read
Harambe: Σαν σήμερα πριν δέκα χρόνια σκοτώθηκε ο αθώος γορίλας που συγκλόνισε το ίντερνετ!
Bowie Knife99: Ο παίκτης του Forza Horizon 6 που έχει κάνει όλο το internet να τον φοβάται!
Η Βρετανία ετοιμάζει «σκληρό φρένο» στα social media για παιδιά