Η Γερουσία των ΗΠΑ πέρασε το νομοσχέδιο ADVANCE με συντριπτική πλειοψηφία 88 προς 2. Νωρίτερα είχε προηγηθεί και η έγκριση της Βουλής των Αντιπροσώπων με ψήφους 365 προς 33, αφήνοντας πλέον ανοιχτό το δρόμο για να φτάσει το νομοσχέδιο προς υπογραφή στο γραφείο του Biden και να γίνει νόμος.
Ουσιαστικά, το ADVANCE Act σκοπεύει να ενισχύσει τη βιομηχανία πυρηνικής ενέργειας των ΗΠΑ, δημιουργώντας κίνητρα για ιδιωτικές εταιρίες και μειώνοντας το χρόνο και το κόστος κατασκευής πυρηνικών αντιδραστήρων.
Την περασμένη δεκαετία, οι ΗΠΑ έκλεισαν πάνω από 10 πυρηνικούς αντιδραστήρες, ενώ άνοιξαν μόλις δύο νέους.

Το μεγαλύτερο μέρος του ADVANCE Act απευθύνεται στην Nuclear Regulatory Commission (NRC), την ανεξάρτητη αρχή που επιβλέπει τη χρήση πυρηνικής ενέργειας, συμπεριλαμβανομένων των πυρηνικών εργοστασίων. Το νομοσχέδιο αλλάζει το ρόλο της NRC, αναγκάζοντάς την να αλλάξει την αποστολή της, όντας πλέον υπεύθυνη για την “αδειοδότηση και τη ρύθμιση πολιτικής χρήσης ραδιενεργών υλικών και πυρηνικής ενέργειας, η οποία θα διαχειρίζεται με τρόπο που είναι αποδοτικός και δεν περιορίζει τα οφέλη της πολιτικής χρήσης ραδιενεργών υλικών και τεχνολογίας πυρηνικής ενέργειας για την κοινωνία”. Επιπλέον διατάζει την NRC να επιταχύνει τη διαδικασία αδειοδότησης, προσλαμβάνοντας περισσότερο προσωπικό, καθώς και να βελτιώσει “τη διαδικασία έγκρισης εξαγωγής αμερικανικής τεχνολογίας στις διεθνείς αγορές”.
Οι Γερουσιαστές Bernie Sanders και Ed Markey, οι οποίοι ήταν οι δύο που ψήφισαν κατά του νομοσχεδίου, δήλωσαν:
Το νομοσχέδιο βάζει την προώθηση πάνω από την προστασία και τα εταιρικά κέρδη πάνω από την κοινωνία.
Must Read
Η Nintendo μηνύει τις ΗΠΑ και γίνεται χαμός!
ΗΠΑ: Συνεχίζεται η πτώση στα retail αντίτυπα παιχνιδιών
Το Battlefield 6 ξεπέρασε το Black Ops 7 – Ήταν το πιο εμπορικό παιχνίδι του 2025 στις ΗΠΑ