Η Warner Bros. κατάφερε να πατεντάρει το Nemesis σύστημα του Shadow of Mordor
Έπειτα από πολλά χρόνια και αρκετές αποτυχημένες προσπάθειες, η Warner Brothers Interactive Entertainment κατάφερε τελικά να εξασφαλίσει ως πατέντα το Nemesis σύστημα των Middle-earth: Shadow of Mordor και Middle-earth: Shadow of War.
Αναλυτικότερα, το γραφείο διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας και εμπορικών σημάτων των Ηνωμένων Πολιτειών ανάρτησε ένα έγγραφο στις 3 Φεβρουαρίου, επισημαίνοντας πως η πατέντα θα τεθεί σε ισχύ μέσα στο μήνα. Η Warner Bros. έχει το δικαίωμα να διατηρήσει την πατέντα μέχρι το 2035, αρκεί να πληρώνει τα απαραίτητα τέλη και πλέον της ανήκουν τα αποκλειστικά δικαιώματα εκμετάλλευσης της εφεύρεσης αυτής.
Σε περίπτωση που δε γνωρίζετε, συνοπτικά το Nemesis σύστημα αποτελεί μια ιεραρχία από procedurally-generated NPCs, με τους οποίος ο παίκτης μπορεί να αλληλεπιδράσει. Οι πράξεις των παικτών απέναντί στους NPCs καθόριζαν την εξέλιξη της ιεραρχίας και διαμόρφωναν την εμφάνιση και άλλες πτυχές τους. Ο μηχανισμός είναι πιο πολύπλοκος στην πραγματικότητα και η πατέντα καλύπτει και τις Social Conquest μάχες του επόμενου παιχνιδιού για παράδειγμα.
Αξίζει να σημειωθεί πως η Warner Bros. προσπαθούσε να κατοχυρώσει την πατέντα από το 2015 και χρειάστηκε να την τροποποιήσει αρκετές φορές μέχρι να γίνει δεκτή. Πλέον αν ένα παιχνίδι θέλει να εφαρμόσει κάποια εκδοχή τους συστήματος, με κάποιο από τα χαρακτηριστικά που περιγράφονται στην πατέντα, θα πρέπει να εξασφαλίσει άδεια από την Warner Bros. Δεν ξέρουμε ακόμη τι ακριβώς επιπτώσεις θα έχει αυτό, αλλά πιθανότατα συστήματα όπως το Mercenaries του Assassin’s Creed Odyssey θα μπορούν να δημιουργηθούν και σε μελλοντικά παιχνίδια, αρκεί να μην αντιγράφουν πιστά το Nemesis σύστημα του Shadow of Mordor.
Βέβαια, η κίνηση της Warner Bros. δεν πέρασε απαραίτητη από την game development κοινότητα, με πολλούς γνωστούς δημιουργούς να εκφράζουν σοβαρούς προβληματισμούς.
Screw @warnerbros/@MonolithDev - I'll never buy another of their games. Patents like this are antithetical to everything we do as game developers.
— Chet Faliszek (@chetfaliszek) February 6, 2021
So many in the industry cheered and supported a studio that had a tough history on their accomplishment only to have them do this. https://t.co/jGm1o4EEKC
Since I was forced to learn a bit about this: a patent is not a copyright & having one doesn't necessarily mean they'll enforce it or win a case on it.
— Rami Ismail (رامي) (@tha_rami) February 6, 2021
What it does mean is they made a move to ensure they legally could & that in itself is "meh" enough that I hate it. https://t.co/jHzffdjPto
This is really gross, especially for a franchise that built its brilliant nemesis system on top of a whole heap of mechanics replicated from other games. As all games do. Because that's how culture and creativity works. Be a better neighbor, WB. https://t.co/4AvMe7GQWk
— Mike Bithell, TWA demo out now on Switch! (@mikeBithell) February 6, 2021
if you take someone's design and make a better version of it, you should be given a trophy and a triumph through the streets and the people who made the previous version should applaud you and say, "wow that was really cool."
— Josh Sawyer (@jesawyer) January 29, 2021
Ακολουθήστε το Unboxholics.com στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα για τεχνολογία, videogames, ταινίες και σειρές. Ακολουθήστε το Unboxholics.com σε Facebook, Twitter, Instagram, Spotify και TikTok.