One Night in Miami Review - Το δυνατό δράμα της Regina King ήρθε για να ταράξει τα φετινά Όσκαρ 

Η επική συνάντηση που θα μπορούσε να αλλάξει τον κόσμο

One Night in Miami Review - Το δυνατό δράμα της Regina King ήρθε για να ταράξει τα φετινά Όσκαρ

Το μακρινό 1963, ο Cassius Clay μονομαχεί με τον Henry Cooper στο Wembley Stadium του Λονδίνου. Αλαζονικός και με υπερβολική αυτοπεποίθηση, περιπαίζει τον αντίπαλό του, αλλά δεν καταφέρνει να αμυνθεί στο δυνατό χτύπημα του Cooper το οποίο τον ρίχνει στο καναβάτσο. Στο Copacabana της Νέας Υόρκης, ο τραγουδιστής Sam Cooke βιώνει μια ταπεινωτική παράσταση μπροστά σε ένα ψυχρό, λευκό κοινό. Την ίδια περίπου περίοδο, ταξιδεύοντας πίσω στην γενέτειρα του, ο Jim Brown, ένας εκ των καλύτερων παικτών στην ιστορία του αμερικάνικου ποδοσφαίρου, επισκέπτεται έναν οικογενειακό φίλο, τον Carlton. Ο Brown δέχεται το ένθερμο καλωσόρισμα του Carlton και της κόρης του, αλλά όταν εκείνος προσφέρεται ευγενικά να τον βοηθήσει να μεταφέρει κάποια έπιπλα, ο Carlton του υπενθυμίζει με χαρακτηριστική άνεση ότι «δεν επιτρέπει νέγρους μέσα στο σπίτι του». Στο Μίσιγκαν, ο Malcolm Χ επιστρέφει σπίτι του μετά από μια συνάντηση με μέλη του Έθνους του Ισλάμ και ενημερώνει την σύζυγο του για τις προθέσεις του αλλά και το αβέβαιο μέλλον του στο κίνημα.

Μέσα στο πλαίσιο αυτό, η βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιός Regina King, μας εισάγει στους ‘’κόσμους’’ των χαρακτήρων της ιστορίας που πρόκειται να μας διηγηθεί. Είναι η πρώτη ταινία μεγάλου μήκους που σκηνοθετεί και αποτελεί την κινηματογραφική μεταφορά του ομώνυμου θεατρικού έργου του σεναριογράφου και συν-δημιουργού του Soul της Pixar, Kemp Powers. Το θεατρικό έργο του Powers, είναι εμπνευσμένο από την πραγματική συνάντηση των τεσσάρων γιγαντιαίων προσωπικοτήτων της μαύρης κουλτούρας, τον Φεβρουάριο του ΄64 σε ένα ξενοδοχείο, αμέσως μετά την νίκη-έκπληξη του Cassius Clay απέναντι του Sonny Liston, η οποία τον έστεψε παγκόσμιο πρωταθλητή.

Αυτό που κανένας μας όμως δεν πρόκειται ποτέ να μάθει, είναι το τι μπορεί να ειπώθηκε πίσω από την πόρτα του ξενοδοχείου που φιλοξένησε εκείνο το βράδυ τους Malcolm X, Muhammad Ali, Sam Cooke και Jim Brown. Η ταινία της King λοιπόν, έχοντας στα χέρια της το σενάριο του Powers, δημιουργεί έναν μύθο, και μας τοποθετεί σε αυτό το μικρό δωμάτιο μαζί με τους τέσσερις θρύλους δίνοντας μας την δυνατότητα να γίνουμε μάρτυρες, έστω και μέσω της φαντασίας, μιας επικής συνάντησης. 

Οι ταινίες δωματίου είχαν πάντα την ικανότητα να ανατρέπουν τις προσδοκίες του κοινού, παρόλα αυτά, μπορώ να αντιληφθώ τους λόγους που μπορεί κάποιοι να τις αποφεύγουν. Όταν συγκεντρώνεις ολόκληρη την δράση μέσα σε ένα δωμάτιο, οι περιορισμοί που προκύπτουν είναι εμπόδια που δύσκολα τα αποφεύγεις. Όλα όμως μπορούν να ξεπεραστούν όταν υπάρχει κάποιο ενδιαφέρον σεναριακό εύρημα. Για παράδειγμα, πόσο συχνά έχεις την δυνατότητα να δεις τον Malcolm X και τον Sam Cooke να τσακώνονται, ακόμα και να προσβάλλουν ο ένας τον άλλον πάνω στην κουβέντα με θέμα τις δυσκολίες που βιώνει η Μαύρη κοινότητα στις ΗΠΑ.

Παίζοντας λοιπόν ανάμεσα στον μύθο και στην πραγματικότητα, καταλαβαίνουμε ότι η βραδιά που αποφάσισαν να συναντηθούν μεταξύ τους δεν ήταν καθόλου τυχαία. Οι ψυχολογικές και συναισθηματικές αντιδράσεις των τεσσάρων χαρακτήρων, όσο περνάει η ώρα γίνονται όλο και περισσότερο κατανοητές αλλά και έντονες. Δεν είναι εύκολη στιγμή για εκείνους. Μια νύχτα που κανονίστηκε για πανηγυρισμούς και χαρά, εξελίσσεται σε κάτι πιο βαθύ και ουσιώδες. Τα λόγια που ανταλλάζουν μεταξύ τους μπορεί να είναι σκληρά, κρύβουν όμως μεγάλη αγάπη και σεβασμό. Ο Powers έκανε εξαιρετική δουλειά στους διαλόγους αλλά κυρίως στους μονολόγους των χαρακτήρων ενώ η King χειρίζεται τόσο διακριτικά την κίνηση της κάμερας που σχεδόν ξεχνάς την ύπαρξη της.

Δεν υπάρχει όμως διάθεση από τους ίδιους να αγιοποιήσουν τα ινδάλματα τους, αντ’ αυτού, μας παρουσιάζουν τις αδυναμίες και τα ελαττώματα τους όταν αυτοί θεωρούν αναγκαίο. Ανατριχιαστική στιγμή στην ταινία (χωρίς να κάνω spoiler) είναι η σκηνή που ο Malcolm X βάζει στο πικάπ το Blowin' In The Wind του Bob Dylan, και ακούγοντας μαγεμένοι τους αρχικούς στίχους του τραγουδιού, εξηγεί στον Cooke ότι όταν ο ίδιος σπαταλάει το ταλέντο και την δύναμη του σε ελαφριά τραγούδια που εστιάζουν στον έρωτα, καλλιτέχνες όπως ο Dylan δημιουργούν τραγούδια που ‘’μιλούν’’ απευθείας στην ψυχή των μαύρων που παλεύουν για τα δικαιώματα τους.

Το One Night in Miami της Regina King, είναι ένα δυνατό δράμα χαρακτήρων με συγκλονιστικούς διαλόγους και εξαιρετικές ερμηνείες από τους Kingsley Ben-Adir, Eli Goree, Leslie Odom Jr. και Aldis Hodge. Το τελευταίο πλάνο με τον Malcolm X να παρακολουθεί στο σόου του Johnny Carson τον Sam Cooke να ερμηνεύει για πρώτη φορά το A Change Is Gonna Come είναι συγκινητικό, θλιβερό αλλά ταυτόχρονα και ελπιδοφόρο.

Βρείτε την ταινία στο IMDB

3 σχολιο(α)