Xbox Series X | S: Αναλυτικός οδηγός με τιμή, διαθεσιμότητα, χαρακτηριστικά και συχνές απορίες! 

Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε

Xbox Series X | S: Αναλυτικός οδηγός με τιμή, διαθεσιμότητα, χαρακτηριστικά και συχνές απορίες!

Όπως ακριβώς κάναμε και με τον αναλυτικό μας οδηγό για το PlayStation 5, έτσι τώρα βάζουμε κάτω από το μικροσκόπιο τις προτάσεις της Microsoft. Η αμερικανική εταιρία ακολουθεί μια εντελώς διαφορετική προσέγγιση στη νέα γενιά, φέρνοντας στην αγορά όχι μία, αλλά δύο κονσόλες με διαφορετικά τεχνικά χαρακτηριστικά, τα Xbox Series X και Xbox Series S.

Ήρθε, λοιπόν, η ώρα να δούμε αναλυτικά τις συχνότερες απορίες, τα μοναδικά χαρακτηριστικά της κάθε κονσόλας, καθώς και άλλες πληροφορίες που πρέπει να έχετε κατά νου πριν την έλευση της νέας γενιάς.

ΤΙΜΗ

Εξαιτίας της διαφορετικής φορολογίας, στη χώρα μας οι δύο κονσόλες θα έρθουν με μια μικρή αύξηση τιμής, της τάξεως των €10. Επομένως, το κόστος στην ελληνική αγορά διαμορφώνεται ως εξής:

Η τιμή του Xbox Series X ανέρχεται στα €509,99.

Η τιμή του Xbox Series S ανέρχεται στα €309,99.

Οι τιμές είναι οι επίσημες λιανικής που θα βρείτε σε ενημερωμένα καταστήματα της ελληνικής αγοράς.

Στο εξωτερικό υπάρχει και η δυνατότητα αγοράς με δώσεις, μέσα από το πρόγραμμα Xbox All-Access που προσφέρει συγχρόνως δύο χρόνια Game Pass Ultimate συνδρομής. Για την ώρα, δυστυχώς, η χώρα μας δε συμμετέχει.

ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑ

Οι δύο Xbox κονσόλες θα κάνουν το ντεμπούτο τους παγκοσμίως στις 10 Νοεμβρίου. Οι προ-παραγγελίες έχουν ήδη ξεκινήσει σε όλα τα ενημερωμένα καταστήματα.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κονσόλα Xbox Series X Xbox Series S
CPU 8x Zen 2 Cores στα 3.8GHz (ή 16 Threads στα 3.6GHz με SMT) 8x Zen 2 Cores στα 3.6GHz (ή 16 Threads στα 3.4GHz με SMT)
GPU 12.15 TFLOPs, 52 CUs στα 1.825GHz 4 TFLOPs, 20 CUs στα 1.565GHz
Αρχιτεκτονική GPU AMD Radeon RDNA 2 με Ray Tracing Acceleration, Variable Rate Shading και DirectML  AMD Radeon RDNA 2 με Ray Tracing Acceleration, Variable Rate Shading και DirectML 
Λιοθογραφία του SoC TSMC 7nm Enhanced TSMC 7nm Enhanced
Μνήμη 16GB GDDR6 10GB GDDR6
Bandwidth Μνήμης 10GB στα 560GB/s, 6GB στα 336GB/s 8GB στα 224GB/s, 2GB στα 56GB/s
Εσωτερικός χώρος αποθήκευσης 1TB Custom PCIe Gen 4 NVMe SSD 512GB Custom PCIe Gen 4 NVMe SSD
Ταχύτητα του I/O 2.4GB/s (Raw), 4.8GB/s (Compressed) 2.4GB/s (Raw), 4.8GB/s (Compressed)
Επέκταση εσωτερικού χώρου

(για εγκατάσταση παιχνιδιών)
1TB Expansion Card 1TB Expansion Card
Επέκταση εσωτερικού χώρου

(για εγκατάσταση παιχνιδιών)
Υποστήριξη για USB HDD δίσκους Υποστήριξη για USB HDD δίσκους
Οπτικό μέσο 4K UHD Blu-ray Drive -
Στόχος απόδοσης 4K στα 60fps, υποστήριξη για 120fps 1440p στα 60fps, υποστήριξη για 120fps
Ήχος Dolby Atmos, DTS:X και Windows Sonic, Ξεχωστίο chip επεξεργασίας και Project Acoustics Dolby Atmos, DTS:X και Windows Sonic, Ξεχωστίο chip επεξεργασίας και Project Acoustics
Έξοδος εικόνας Θύρα HDMI
Υποστήριξη για 8K, 4K, 120Hz, VRR, ALLM (HDMI 2.1)
Θύρα HDMI
Υποστήριξη για 8K, 4K, 120Hz, VRR, ALLM (HDMI 2.1)
Διαστάσεις 15.1cm x 15.1cm x 30.1cm 27.5 cm x 15.1 cm x 63.5 cm
Βάρος 4.45kg 1.93kg

ΤΟ XBOX VELOCITY ARCITECTURE

Ένα από τα μεγαλύτερα άλματα που θα δούμε στις κονσόλες νέες γενιάς προέρχεται από τους SSDs. Τόσο το Xbox Series X όσο και το Xbox Series S διαθέτουν έναν Custom PCIe Gen 4 NVMe SSD που αναμένεται να κάνει την φόρτωση δεδομένων αστραπιαία. Παράλληλα, η κονσόλα θα μπορεί χάρη σε αυτόν να έχει μέχρι και πέντε παιχνίδια να ‘τρέχουν’ σε αναμονή και ο παίκτης θα μπορεί να μεταπηδά από το ένα στο άλλο σε δευτερόλεπτα. Ωστόσο, η Microsoft τονίζει ότι ο γρήγορος SSD είναι μόλις το ένα συστατικό του Xbox Velocity Arcitecture που αλλάζει ριζικά τη νέα γενιά.

Το πρόβλημα με τα σύγχρονα παιχνίδια είναι πως ένας τεράστιος όγκος δεδομένων απαιτείται για τους μεγάλους, ρεαλιστικούς κόσμους που έχουν συνηθίσει να εξερευνούν οι παίκτες. Για να μπορέσει ο επεξεργαστής να λειτουργήσει με τη βέλτιστη απόδοσή του, όλα αυτά τα δεδομένα πρέπει να φορτωθούν από τον αποθηκευτικό χώρο στη μνήμη. Παρόλο που οι σύγχρονες μηχανές γραφικών ή διάφορα middleware μπορούν να βοηθήσουν με το streaming των assets σε πραγματικό χρόνο από τον αποθηκευτικό χώρο στη μνήμη, οι level designers ακόμη χρειάζεται να ενσωματώνουν στενά περάσματα, διαδρόμους ή ασανσέρ για να δώσουν χρόνο μέχρι να συμβεί αυτό το ‘φόρτωμα’. Σε αυτές τις στιγμές η μνήμη αδειάζει τα δεδομένα της προηγούμενης περιοχής και φορτώνει αυτά του επόμενου χώρου του παιχνιδιού.

Το Xbox Velocity Architecture σχεδιάζει να εξαλείψει αυτό το πρόβλημα και απαρτίζεται από τέσσερα δομικά συστατικά:

Ο SSD είναι φυσικά η βάση, προσφέροντας 40 φορές ταχύτερη πρόσβαση σε σχέση με το δίσκο του Xbox One.

Στη συνέχεια, το Hardware Accelerated Decompression έρχεται να δώσει μια χείρα βοηθείας, κάνοντας το I/O των Series κονσολών έως και 100 φορές γρηγορότερο από το Xbox One. Αναλυτικότερα, οι δύο κονσόλες έχουν ειδικό hardware για να αποσυμπιέζει τα αρχεία των παιχνιδιών, τα οποία συρρικνώνουν οι δημιουργοί για να μειώσουν το μέγεθος των downloads. Αν δεν υπήρχε αυτό το hardware, η αποσυμπίεση θα δέσμευε μέχρι και 4 πυρήνες του επεξεργαστή.

Το νέο DirectStorage API είναι το επόμενο δομικό συστατικό και αποτελεί μέρος του DirectX, δίνοντας πιο άμεση πρόσβαση του I/O hardware στους developers. Το DirectStorage θα κάνει το ντεμπούτο του και στα PCs και ήδη σε συνεργασία με την Nvidia η Microsoft ετοιμάζει κάτι αντίστοιχο για τους multiplatform τίτλους.

Το σημαντικότερο όμως χαρακτηριστικό που διαφοροποιεί το Xbox Velocity Architecture είναι το Sampler Feedback Streaming (SFS). Πρόκειται για μια νέα καινοτομία που σύμφωνα πάντα με τα λεγόμενα της Microsoft υπόσχεται να διπλασιάσει τη μνήμη και το I/O throughput των Series κονσολών, ακόμη και αν δεν λάβουμε υπόψη τον SSD. Πρακτικά, η Microsoft έχει τροποποιήσει την GPU των κονσολών της, επιτρέποντάς της να φορτώσει μόνο τα τμήματα των textures που φαίνονται. Για παράδειγμα, αν κοιτάτε το πρόσωπο ενός χαρακτήρα σε ένα διάλογο, τώρα ένα παιχνίδι θα φορτώσει και τα textures που βρίσκονται στην πλάτη του, παρόλο που αυτή δε φαίνεται, δεσμεύοντας άχρηστο χώρο στη μνήμη και αναγκάζοντας τον SSD να φορτώσει δεδομένα που δεν χρειάζονται. Με το Sampler Feedback Streaming φορτώνεται μόνο ότι χρειάζεται σε κάθε σκηνή. Η Microsoft έδειξε ένα ζωντανό παράδειγμα στο Xbox Series S, το οποίο όπως μπορείτε να δείτε παρακάτω μείωσε την κατανάλωση της RAM από 2900ΜΒ σε 1344MB. Πρακτικά πολλαπλασίασε τη μνήμη της κονσόλας κατά 2.6x στην προκείμενη περίπτωση.

Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα για το Xbox Velocity Architecture πατώντας εδώ.

ΤΟ BACKWARDS COMPATIBILITY

Η Microsoft έχει ανακοινώσει πως το Xbox Series X και το Xbox Series S θα είναι συμβατά με όλα τα παιχνίδια που έχουν κυκλοφορήσει για το Xbox One, με την εξαίρεση των Kinect τίτλων. Παράλληλα, και οι δύο κονσόλες θα υποστηρίζουν όλα τα παιχνίδια του Xbox 360 Backwards Combability προγράμματος, καθώς και όλα τα παιχνίδια του Original Xbox Backwards Combability προγράμματος. Μπορείτε να δείτε τη λίστα των συμβατών τίτλων πατώντας εδώ.

Ωστόσο, θα ήταν υποτίμηση αν έλεγε κάποιος πως τα παιχνίδια θα είναι απλώς συμβατά. Τόσο το Xbox Series S όσο και το Xbox Series X, αναβαθμίζουν αυτόματα όλα τα backwards compatible παιχνίδια με τους εξής τρόπους:

Αυτόματο HDR – Όλοι οι Xbox τίτλοι, συμπεριλαμβανομένων των backwards compatible παιχνιδιών, αναβαθμίζονται αυτόματα από SDR σε HDR στα νέα Xbox Series X | S. Αυτό γίνεται μέσα από έναν ειδικό αλγόριθμο που έχει αναπτύξει η Microsoft για να βελτιώσει τα SDR παιχνίδια, χωρίς να χρειάζεται καμία παρέμβαση από τους developers και χωρίς κανένα αντίκτυπο στην απόδοση της CPU, της GPU ή στους άλλους πόρους του συστήματος.

Βελτιωμένο texture filtering – Όλα τα backwards compatible παιχνίδια τρέχουν με το μέγιστο δυνατό texture filtering, πράγμα που βελτιώνει την ευκρίνεια των textures σε πολλές συνθήκες.

Γρηγορότερα loading times – Όταν κάποιος backwards compatible τίτλος τρέχει από τον SSD, οι χρόνοι φόρτωσης θα είναι τρομερά μειωμένοι.

Διπλασιασμός του framerate – Μέσω μιας ακόμη τεχνολογίας της Microsoft, πολλά backwards compatible παιχνίδια θα τρέχουν αυτόματα από 30FPS σε 60FPS ή από 60FPS σε 120FPS. Η λίστα των παιχνιδιών δεν έχει αποκαλυφθεί ακόμα για τη συγκεκριμένη τεχνολογία.

Πιο σταθερή ανάλυση και framerate – Όλα τα backwards compatible που έχουν προβλήματα με πτώσεις των καρέ ή γενικά ξεκλείδωτο framerate θα τρέχουν με καλύτερη απόδοση. Ομοίως, όλα τα παιχνίδια με Dynamic Resolution θα τρέχουν αυτόματα με υψηλότερη ανάλυση.

Πέρα από τις αυτόματες βελτιώσεις που περιγράφονται παραπάνω, τα Xbox Series X και Xbox Series S θα έχουν όμως και μερικές διαφορές.

Στο Xbox Series X θα απολαμβάνετε τις Xbox One X εκδόσεις των παιχνιδιών με τις παραπάνω αυτόματες βελτιώσεις. Τα Xbox 360 παιχνίδια και τα Original παιχνίδια που ήταν Xbox One X Enhanced θα τρέχουν και εδώ σε 4K αναλύσεις.

Τέλος, η Microsoft ετοιμάζει μια τεχνολογία για πολλαπλασιασμού της ανάλυσης. Αυτό σημαίνει πως πολλά παιχνίδια που έτρεχαν σε 900p στο αρχικό Xbox One θα βελτιώνονται αυτόματα και θα τρέχουν σε 4K ανάλυση. Η λίστα των συμβατών τίτλων για αυτή την τεχνολογία δεν έχει επιβεβαιωθεί ακόμη.

Περνώντας τώρα στο Series S, τα παιχνίδια του αρχικού Xbox του 2001 θα τρέχουν με τρεις φορές μεγαλύτερη ανάλυση. Αυτό σημαίνει πως αν κάποιος τίτλος έτρεχε με 480p, στο Xbox Series S θα έχει ανάλυση 1440p. Ομοίως, όλα τα Xbox 360 παιχνίδια που είχαν Xbox One X Enhanced εκδόσεις θα τρέχουν με διπλάσια ανάλυση. Αυτό σημαίνει πως αν κάποιος τίτλος είχε αρχικά ανάλυση 720p, τώρα θα τρέχει στα 1440p. Στους τίτλους του Xbox One, το Xbox Series S ναι μεν δε θα κάνει χρήση των One X εκδόσεων, αλλά των One S εκδόσεων, αλλά θα φέρει όλες τις παραπάνω αυτόματες βελτιώσεις.

ΤΟ XBOX GAME PASS

Η συνδρομητική υπηρεσία της Microsoft θα είναι πλήρως συμβατή με τα Xbox Series X και Xbox Series S. Όλα τα παιχνίδια του καταλόγου της θα μπορούν να παιχθούν στις next-gen κονσόλες και από την πρώτη μέρα της κυκλοφορίας τους θα εμπλουτιστεί με νέες κυκλοφορίες, όπως το Gears Tactics και άλλους launch τίτλους.

Σε περίπτωση που δε γνωρίζετε, το Xbox Game Pass είναι πρακτικά ένα Netflix για βιντεοπαιχνίδια. Αυτό σημαίνει πως οι συνδρομητές έχουν απεριόριστη πρόσβαση σε έναν κατάλογο από εκατοντάδες τίτλους, ο οποίος εμπλουτίζεται συνεχώς. Μάλιστα, όλα τα first party παιχνίδια της Microsoft, κάτι που σημαίνει πλέον και όλα τα παιχνίδια της Bethesda, θα μπαίνουν στην υπηρεσία από την πρώτη μέρα της κυκλοφορίας τους. Τα μέλη απολαμβάνουν και άλλα πλεονεκτήματα, όπως εκπτώσεις και δωρεάν DLCs.

Το Xbox Game Pass κοστίζει 9,99 € για την κονσόλα ή το PC σας. Συγχρόνως υπάρχει και η επιλογή του Game Pass Ultimate, το οποίο περιλαμβάνει και τις δύο συνδρομές (PC και κονσόλες), το Xbox Live Gold, ενώ σε λίγο καιρό θα προστεθεί και το EA Play στην ίδια συνδρομή. Το κόστος του Xbox Game Pass Ultimate ανέρχεται σε 12,99 € το μήνα.

Αυτή τη στιγμή το Xbox Game Pass προσφέρει συνολικά σχεδόν 400 παιχνίδια, τα οποία μπορείτε να δείτε αναλυτικά πατώντας εδώ.

ΤΟ SMART DELIVERY

Η Smart Delivery τεχνολογία πρακτικά ενώνει όλες τις εκδόσεις ενός παιχνιδιού. Αν κάποιο παιχνίδι, λοιπόν, υποστηρίζει Smart Delivery στο Xbox οικοσύστημα, αυτό σημαίνει πως θα μπορείτε να απολαύσετε την καλύτερη έκδοσή του σε οποιαδήποτε κονσόλα και αν παίζετε, χωρίς να το αγοράσετε ξανά.

Για παράδειγμα, το Assassin’s Creed Valhalla θα κυκλοφορήσει και στο Xbox One και στο Xbox Series X. Αν κάποιος αγοράσει την έκδοση του Xbox One και τοποθετήσει τον ίδιο δίσκο στην Xbox Series X κονσόλα του, θα μπορεί να παίξει την επόμενης γενιάς έκδοση με όλες τις αναβαθμίσεις της, χωρίς να χρειάζεται να αγοράσει ξανά το παιχνίδι. Το ίδιο ισχύει φυσικά και για τα ψηφιακά αντίτυπα των παιχνιδιών. Πρακτικά το αντίγραφο είναι κοινό για όλα τα Xbox και προσαρμόζεται ανάλογα την κονσόλα που έχετε.

Αν τώρα κάποιο παιχνίδι δεν υποστηρίζει το πρόγραμμα θα μπορείτε και πάλι να παίξετε στο Series X την Xbox One έκδοση που έχετε ήδη αγοράσει, χάρη στο Backwards Compatibility ή ενναλακτικά είναι στο χέρι σας να το αγοράσετε και για το Series X αν θέλετε την επόμενης γενιάς έκδοση. Βέβαια, το αν ένας τίτλος υποστηρίζει το Smart Delivery εξαρτάται μόνο από τον δημιουργό του, με την Microsoft να δηλώνει πως όλα τα cross-gen παιχνίδια των Xbox Game Studios θα το υποστηρίζουν. Άλλα χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι το Cyberpunk 2077 , το Destiny 2 και το Yakuza: Like a Dragon.

ΤΟ ΝΕΟ DASHBOARD

Tο dashboard των επόμενης γενιάς κονσολών εντάσσεται στο ‘The New Xbox Experience’. Πρόκειται για ένα εγχείρημα που καλύπτει πολλαπλές συσκευές, αφού θα φέρει τη μέγιστη δυνατή ταχύτητα και την ίδια σχεδιαστική γλώσσα σε όλες τις Xbox mobile εφαρμογές, στο Xbox Game Pass για το PC, στο Xbox Series X, αλλά και στο Xbox One.

Στο πλαίσιο αυτού του ανανεωμένου design, τα fonts έχουν αλλάξει για είναι πιο ευανάγνωστα, τα στοιχεία στην οθόνη είναι μεγαλύτερα και πιο ξεκάθαρα, όλες οι γωνίες πλέον είναι στρογγυλεμένες, ενώ σε πολλά σημεία υπάρχει εφέ διαφάνειας. Συνολικά οι περισσότερες σελίδες το μενού θα είναι παρόμοιες με το τωρινό dashboard, μόνο που θα είναι πιο ‘συγκεντρωμένες και γρήγορες’.

Η ταχύτητα είναι η πρώτη προτεραιότητα της Microsoft με αυτή την ανανέωση. Μάλιστα, η εταιρία μοιράστηκε και μερικά στατιστικά. Το κεντρικό μενού, λοιπόν, θα φορτώνει 50% γρηγορότερα όταν ξεκινά η κονσόλα. Ομοίως, η επιστροφή στο κεντρικό μενού από ένα παιχνίδι θα είναι 30% γρηγορότερη. Όλα αυτά έχουν επιτευχθεί μέσα από μια μεγάλη σειρά βελτιστοποιήσεων που έχουν μειώσει την κατανάλωση μνήμης κατά 40%, απελευθερώνοντας περισσότερους πόρους για τα παιχνίδια. Τέλος, το Store θα ανοίγει σε μόλις δύο δευτερόλεπτα. Σε όλα αυτά έρχεται να προστεθεί και η αναβάθμιση της Quick Resume τεχνολογίας στο Xbox Series X, η οποία θα επιτρέπει στους χρήστες να έχουν ανοιχτά μέχρι πέντε παιχνίδια.

Τέλος, η ομάδα έχει ενοποιήσει όσο το δυνατόν περισσότερο την εμπειρία μεταξύ συσκευών και για να το πετύχει αυτό ετοιμάζει έναν ολικό ανασχεδιασμό της Xbox εφαρμογής για τα κινητά. Στο πλαίσιο αυτό θα προστεθούν πολλά νέα χαρακτηριστικά. Ένα παράδειγμα που αναφέρει η Microsoft είναι ο νέος share μηχανισμός. Πλέον όταν τραβάτε φωτογραφίες και βίντεο, αυτά θα μπορούν να μεταφερθούν αυτόματα στο κινητό σας και από εκεί να κάνετε πανεύκολα διαχείριση του υλικού ή share σε οποιοδήποτε social media θέλετε.

Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα για την ανανέωση και τα νέα χαρακτηριστικά του Xbox οικοσυστήματος πατώντας εδώ.

ΤΟ ΝΕΟ ΧΕΙΡΙΣΤΗΡΙΟ

Το χειριστήριο νέας γενιάς του Xbox θα μπορούσε να πει κανείς πως αποτελεί μια σχετικά μικρή βελτίωση του τωρινού. Υπάρχουν ωστόσο προσθήκες και αλλαγές. Αρχικά, το D-pad έχει αλλάξει, ακολουθώντας τα πρότυπα του Elite Controller. Έτσι, λοιπόν, πλέον το κλασσικό σταυρόνημα έχει πάρει τη μορφή κυκλικού δίσκου, κάτι που θεωρητικά προσφέρει ευκολότερο πάτημα των διαγώνιων κατευθύνσεων. Παράλληλα, οι λαβές και οι σκανδάλες πλέον έχουν τραχιά επιφάνεια από τελίτσες, ενώ όλα τα glossy πλαστικά έχουν γίνει ματ.

Στο κέντρο έχει προστεθεί ένα Share πλήκτρο για την ευκολότερη καταγραφή βίντεο ή φωτογραφιών, η θύρα φόρτισης και ενσύρματης σύνδεσης είναι πλέον USB-C και δύο μεγάλες αλλαγές έχουν γίνει στη συνδεσιμότητα. Το χειριστήριο υποστηρίζει τη νέα Dynamic Latency Input (DLI) τεχνολογία που στοχεύει να μειώσει το input lag, καθώς και Bluetooth Low Energy (BTLE).

Τέλος, το συνολικό μέγεθος έχει μειωθεί ελαφρώς, κάτι που θα κάνει το χειριστήριο πιο εύχρηστο για περισσότερους παίκτες, σύμφωνα με τα λεγόμενα τις εταιρίας. Όλα τα χαρακτηριστικά του Xbox One controller θα παραμείνουν. Αυτό σημαίνει πως θα έχουμε πάλι Impulse Triggers με δόνηση, διαγώνια διάταξη των μοχλών, αποσπώμενες μπαταριές AA στο πίσω μέρος και ό,τι άλλο έχετε αγαπήσει (ή μισήσει) στο τωρινό controller.

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ RAY-TRACING;

Το Ray-Tracing, το οποίο πολλές φορές αποκαλείται και ως το ‘Άγιο Δισκοπότηρο των γραφικών’ είναι μια τεχνολογία που σίγουρα δεν είναι νέα, αλλά μόλις τώρα αρχίζει να γίνεται πραγματικότητα στην gaming βιομηχανία, αφού απαιτεί πάρα πολλή επεξεργαστική ισχύ. Συνοπτικά, το ray-tracing αλλάζει δραματικά τα γραφικά, αφού αντί για τους παραδοσιακούς, πιο απλούς τρόπους που χρησιμοποιούσαν τα παιχνίδια στο παρελθόν, πλέον τα συστήματα φωτισμού, οι αντανακλάσεις, οι σκιές και πολλές άλλες πτυχές των γραφικών μπορούν να υπολογιστούν με περισσότερη ακρίβεια. Το hardware είναι ικανό να υπολογίζει ευκολότερα τις ακτίνες, την πορεία που θα ακολουθούσε δηλαδή το φως και στην πραγματική ζωή. Αυτό γίνεται πραγματικότητα χάρη στην επιτάχυνση που προσφέρει η GPU της κονσόλας, όπως έχουμε δει αντίστοιχα στις RTX κάρτες γραφικών της Nvidia στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές. Φυσικά αυτός είναι και ο λόγος που κάτι αντίστοιχο δεν είναι εφικτό στην τρέχουσα γενιά κονσολών.

Πρόκειται σίγουρα για ένα τεράστιο άλμα στον τομέα των γραφικών και το παραπάνω βίντεο σίγουρα θα σας πείσει. Ωστόσο, η ενσωμάτωση εξαρτάται από τον κάθε δημιουργό. Κάποιο παιχνίδι μπορεί να μην έχει καθόλου, ενώ άλλα μπορεί να το χρησιμοποιούν μόνο για τις αντανακλάσεις (π.χ. Watch Dogs Legion), μόνο για τις σκιές (Shadow of the Tomb Raider) ή δίχως υπερβολή για τα πάντα (π.χ. Cyberpunk 2077). Τα πρώτα δείγματα είναι θετικά, με τις περισσότερες μεγάλες παραγωγές να υποστηρίζουν κάποια μορφή ray-tracing, ωστόσο τα πρώτα χρόνια θα πρέπει να είμαστε υπομονετικοί, όσοι οι developers μαθαίνουν τις κονσόλες και τις νέες τεχνολογίες τους.

Τέλος, πρέπει να σημειωθεί πως και το Xbox Series S είναι συμβατό με τη νέα αυτή τεχνολογία, όπως και το Xbox Series X. Ωστόσο, όντας μια πολύ απαιτητική υπολογιστική διεργασία, μένει να δούμε στην πράξη πόσο αποτελεσματική θα είναι η μικροσκοπική S κονσόλα της Microsoft.

ΤΟ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟ ΣΧΗΜΑ ΤΟΥ SERIES X

Σε αντίθεση με το Xbox Series S και όλες τις προηγούμενες Xbox κονσόλες, το Series X δεν είναι το κλασσικό ορθογώνιο. Αντιθέτως, η κονσόλα είναι σχεδιασμένη σαν πύργος και παρόλο που στέκεται και ‘ξαπλωτή’, είναι φανερό πως έχει φτιαχτεί για να μένει όρθια. Ο ιδιαίτερος αυτός σχεδιασμός επιτρέπει στην κονσόλα να έχει ασυνήθιστα μικρό μέγεθος, αν αναλογιστούμε την δύναμη που προσφέρει.

Έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον να ρίξουμε μια ματιά στο εσωτερικό της κονσόλας, λοιπόν, αφού για πρώτη φορά η Microsoft έχει split-motherboard. Αυτό σημαίνει πως τα ‘ζωτικά όργανα’ του Series X είναι χωρισμένα σε δύο πλακέτες που επικοινωνούν μεταξύ τους και χωρίζονται από ένα μεγάλο κέλυφος αλουμινίου. Στο μπροστά μέρος βρίσκεται η ογκώδης ψήκτρα του SoC και πίσω το τροφοδοτικό και το Blu-Ray Drive. Χάρη σε αυτό το σχεδιασμό ένας μεγάλος ανεμιστήρας στο πάνω μέρος μπορεί να καλύπτει όλο το hardware, βγάζοντας τον θερμό αέρα προς τα έξω. Αυτό θεωρητικά θα έχει ως αποτέλεσμα η κονσόλα να παραμένει σε χαμηλές θερμοκρασίες και το κυριότερο για τους παίκτες -ήσυχη- ανεξαρτήτως του φόρτου.

ΤΑ LAUNCH ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

  • Gears Tactics
  • Yakuza: Like a Dragon
  • Tetris Effect: Connected
  • The Falconeer
  • Gears 5
  • Assassin’s Creed Valhalla
  • Watch Dogs Legion
  • NBA 2K21
  • Call of Duty: Black Ops Cold War
  • Dirt 5
  • Devil May Cry V Special Edition
  • Destiny 2 Beyond Light
  • Fortnite
  • Observer System Redux
  • Maneater

ΤΑ ΑΞΕΣΟΥΑΡ

Τα Xbox Series X | S θα είναι συμβατά με όλα τα αξεσουάρ του Xbox One, με την Microsoft να αναβαθμίζει μάλιστα τα Xbox One χειριστήρια με τη νέα τεχνολογία Dynamic Latency Input (DLI). Στο ντεμπούτο της κονσόλας στην αγορά θα μπορείτε να βρείτε το Xbox Wireless Controller σε μαύρο, λευκό και μπλε χρώμα.

Συνοδεύοντας το χειριστήριο, στα ράφια των καταστημάτων θα βρείτε και το Xbox Rechargeable Battery + USB-C Cable πακέτο, το οποίο θα σας εξοπλίσει με μια εσωτερική επαναφορτιζόμενη μπαταριά, σε περίπτωση που δε θέλετε να παιδεύεστε με την αλλαγή των AA.

Τέλος, όσοι θέλουν να επεκτείνουν τον εσωτερικό χώρο αποθήκευσης θα έχουν την επιλογή της Seagate Storage Expansion Card στο 1TB έναντι €269,99.

ΣΥΧΝΕΣ ΑΠΟΡΙΕΣ

Ποιες είναι οι διαφορές μεταξύ του Xbox Series X και του Xbox Series S;

Τα Xbox Series X και Series S έχουν διαφορετικά τεχνικά χαρακτηριστικά. Η Microsoft υπόσχεται πως το Series S είναι ικανό να προσφέρει μια παρόμοια next-gen εμπειρία απλά σε 1440p ανάλυση, σε αντίθεση με το Series X που στοχεύει το καθαρό 4K.

Επίσης, το Xbox Series S δεν έχει μέσο ανάγνωσης δίσκων.

Θα έχει το Series S διαφορετικά παιχνίδια;

Όχι. Όλα τα παιχνίδια είναι κοινά και για τις δύο κονσόλες. Πρακτικά πρόκειται για την ίδια ακριβώς κατάσταση που είχαμε συνηθίσει με τα One S και One X. Το μόνο που αλλάζει είναι η ποιότητα των γραφικών.

Μπορεί με κάποιον τρόπο το Xbox Series S να παίξει retail παιχνίδια;

Όχι. Αυτό σημαίνει πως όσοι προτιμήσουν την ψηφιακή κονσόλα δεν θα μπορούν να δουν ταινίες από δίσκους και το κυριότερο να αγοράσουν retail παιχνίδια. Ο μόνος τρόπος για να αγοράσετε κάποιο παιχνίδι στην ψηφιακή κονσόλα είναι το Microsoft Store, πράγμα που σημαίνει πως και η αγορά μεταχειρισμένων, αλλά και οι ενοικιάσεις δεν είναι εφικτές.

Θα χάσω τα saves μου, την λίστα φίλων, τα ψηφιακά μου παιχνίδια ή τα achievements μου από το Xbox One;

Όχι. Η λίστα φίλων σας, τα achievements σας και τα saves συνδέονται με τον λογαριασμό σας και όχι με την κονσόλα. Τα ψηφιακά σας παιχνίδια επίσης δε θα χαθούν. Όλα θα μεταφερθούν αυτόματα στο νέο σας Xbox, αρκεί να συνδεθείτε με τον λογαριασμό σας.

Θα υποστηρίζουν τα Xbox Series X | S τα παιχνίδια του Xbox One που έχω ήδη;

Ναι. Όλα τα παιχνίδια υποστηρίζονται και βελτιώνονται αυτόματα. Μπορείτε να βρείτε περισσότερες πληροφορίες στη σχετική ενότητα. Φυσικά, το Xbox Series S είναι συμβατό μόνο με τα ψηφιακά αντίτυπα, αφού δεν έχει μέσο ανάγνωσης δίσκων.

Θα υποστηρίζουν τα Xbox Series X | S τα παιχνίδια του αρχικού Xbox 360 και του Original Xbox;

Ναι. Σχεδόν 500 παιχνίδια υποστηρίζονται και βελτιώνονται αυτόματα. Μπορείτε να βρείτε περισσότερες πληροφορίες στη σχετική ενότητα.

Μπορούν τα Xbox Series X | S να βελτιώσουν τα γραφικά ή να τρέχουν καλύτερα τα παιχνίδια των προηγούμενων κονσολών;

Ναι. Όλα τα παιχνίδια θα τρέχουν καλύτερα και με πολλές βελτιώσεις. Μπορείτε να βρείτε περισσότερες πληροφορίες στη σχετική ενότητα.

Θα υποστηρίζουν τα Xbox Series X | S τα χειριστήρια που έχω ήδη;

Ναι, όλα τα Xbox One controllers είναι συμβατά με τις νέες κονσόλες και μάλιστα σύντομα θα λάβουν και ένα firmware update που θα προσθέσει νέα χαρακτηριστικά, όπως το Dynamic Latency Input (DLI) που μειώνει το lag.

Θα υποστηρίζουν τα Xbox Series X | S τα υπόλοιπα αξεσουάρ που έχω αγοράσει ήδη για το Xbox μου;

Ναι, όλα τα περιφερειακά της προηγούμενης γενιάς είναι συμβατά με τις νέες κονσόλες, εκτός του Kinect.

Αφού το Kinect δεν υποστηρίζεται, τι γίνετε με τις κάμερες;

Σε περίπτωση που θέλετε να κάνετε stream ή οτιδήποτε άλλο που απαιτεί κάμερα, οι Xbox κονσόλες είναι συμβατές με οποιαδήποτε USB κάμερα υποστηρίζουν τα Windows 10.

Υποστηρίζουν τα Xbox Series X | S τηλεοράσεις με HDR;

Ναι. Τα Xbox Series X | S υποστηρίζουν πλήρως -όπως και ο προκάτοχός τους- HDR περιεχόμενο.

Υποστηρίζουν τα Xbox Series X | S το Dolby Vision HDR;

Ναι. Η Dolby έχει ανακοινώσει συνεργασία με τη Microsoft, κάνοντας τις Series X | S κονσόλες τις μοναδικές με Dolby Vision HDR.

Υποστηρίζουν τα Xbox Series X | S κάποιο VR headset;

Όχι. Η Microsoft δεν έχει κάνει κάποια σχετική ανακοίνωση και είναι αμφίβολο το αν αυτό θα αλλάξει στο μέλλον.

Υποστηρίζουν τα Xbox Series X | S UHD Blu-ray;

Ναι. Το Xbox Series X είναι ικανό να αναπαράγει UHD Blu-ray και αυτό σημαίνει πως θα μπορείτε να απολαύσετε τις αντίστοιχες ταινίες που κυκλοφορούν σε αυτό το μέσο. To Xbox Series S δεν έχει δυνατότητα ανάγνωσης δίσκων.

Μπορώ να παίξω παιχνίδια του Xbox One με άλλους φίλους μου που παίζουν από τα Xbox One τους, ενώ εγώ παίζω στο τα Xbox Series X ή το S;

Ναι. Όλοι οι backwards compatibility τίτλοι θα υποστηρίζουν κανονικά multiplayer και έτσι θα μπορείτε να συνεχίσετε να παίζετε με τους φίλους σας ακόμα και αν δεν έχει αναβαθμισθεί όλη η παρέα.

Είναι αρκετά τα 512GB του Xbox Series S για τα next-gen παιχνίδια;

Αν και είναι λογικό κάποιος να περιμένει τα μεγέθη των παιχνιδιών να αυξηθούν, δεν μπορούμε να είμαστε ακόμη σίγουροι.

Όλες οι next-gen κονσόλες διαθέτουν hardware για αποσυμπίεση και πλέον η κλωνοποίηση assets δεν είναι απαραίτητη, αφού ο SSD εξασφαλίζει άμεση και ταχύτατη πρόσβαση στα δεδομένα. Οι νέες τεχνολογίες που φέρνουν, λοιπόν, οι κονσόλες ενδέχεται να έχουν θετικό αντίκτυπο και στο μέγεθος των παιχνιδιών, ωστόσο αυτό είναι ένα ερώτημα που δεν μπορούμε ακόμη να απαντήσουμε με σιγουριά.

Η Microsoft τονίζει επίσης ότι αναμένει τα παιχνίδια του Series S να είναι 30% μικρότερα σε μέγεθος, καθώς δεν χρειάζονται τα 4K assets, αφού στοχεύει μικρότερη ανάλυση.

Μπορεί να επεκταθεί ο χώρος αποθήκευσης; Μπορώ να χρησιμοποιήσω τον εξωτερικό δίσκο που έχω τώρα στο Xbox μου;

Ναι. Τα Xbox Series X | S έχουν στο πίσω μέρος τους μια ειδική θύρα επέκτασης του εσωτερικού χώρου. Εκεί μπορείτε να συνδέσετε το ειδικό Seagate Storage Expansion Card που παρέχει ένα ακόμη TB SSD χώρου για τα next-gen παιχνίδια.

Η απάντηση στο δεύτερο ερώτημα τώρα είναι 'ναι, αλλά'. Τα Xbox Series X | S υποστηρίζουν εξωτερικούς σκληρούς δίσκους, όπως ακριβώς και το Xbox One. Από αυτούς όμως δε μπορείτε να τρέξετε παιχνίδια νέας γενιάς, παρά μόνο backwards compatible τίτλους. Υπάρχει η δυνατότητα βέβαια να αποθηκεύετε προσωρινά τις εγκαταστάσεις των next-gen παιχνιδιών, σε περίπτωση που δεν έχετε χώρο στον SSD σας.

Το Seagate Storage Expansion Card είναι πολύ ακριβό, μπορώ να πάρω κάποιον άλλο SSD;

Όχι. Η συγκεκριμένη κάρτα επέκτασης χώρου είναι η μοναδική που υποστηρίζεται. Μελλοντικά ενδέχεται να έρθουν στην αγορά και άλλα μοντέλα από άλλες εταιρίες.

Θα υποστηρίζουν τα Xbox Series X | S οθόνες ultrawide;

Για την ώρα δε γνωρίζουμε τίποτα επίσημο σχετικά με την υποστήριξη Ultrawide οθονών. Ανεξαρτήτως, ακόμα και αν η Microsoft δώσει το πράσινο φως, κάθε developer θα πρέπει να προσαρμόσει ειδικά το παιχνίδι του, οπότε η συμβατότητα πάλι θα εξαρτάται αναλόγως την περίπτωση. Φυσικά, τα Xbox Series X | S μπορούν να συνδεθούν σε τέτοιο monitor, αλλά θα υπάρχουν μαύρες μπάρες δεξιά και αριστερά, αν δεν αλλάξει κάτι όπως αναφέρθηκε προηγουμένως.

Χρειάζομαι 4K τηλεόραση για να παίξω στα Xbox Series X | S;

Όχι. Οι κονσόλες έχουν έξοδο HDMI και συνεπώς μπορεί να χρησιμοποιηθούν σχεδόν σε όλες τις τηλεοράσεις και τις οθόνες του εμπορίου, ανεξαρτήτως ανάλυσης, του μεγέθους ή άλλων προδιαγραφών.

Αφού το Xbox Series S είναι σχεδιασμένο για 1440p θα μπορεί να υποστηρίξει την 4K τηλεόρασή μου;

Ναι. Αν και η ανάλυση των περισσότερων παιχνιδιών θα είναι 1440p, το Xbox Series S έχει έναν προηγμένο hardware upscaler για να υποστηρίζει και τις μεγαλύτερης ανάλυσης οθόνες με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Φυσικά, αν το επιλέξει κάποιος developer, θα μπορεί να τρέξει και σε 4K ανάλυση τα παιχνίδια του. Η κονσόλα υποστηρίζει κανονικά video streaming και άλλες υπηρεσίες σε 4K με HDR, ενώ υποστηρίζει και όλες τις νέες τεχνολογίες του HDMI 2.1.

Τι είναι όμως το νέο HDMI 2.1;

Η νέα έκδοση του HDMI έρχεται με μια πληθώρα next-gen χαρακτηριστικών. Συνοπτικά:

    • Έχει περισσότερο bandwidth από την 2.0 έκδοση (48Gbps έναντι 18Gbps)
    • Αυτό σημαίνει πως μπορείτε να αναπαράγει έως και 8K περιεχόμενο ή 4K με έως και 120FPS
    • Υποστηρίζει VRR (Variable Refresh Rate), τεχνολογία αντίστοιχη των G-Sync/Freesync
    • Υποστηρίζει Dynamic HDR
    • Υποστηρίζει το eARC, μια βελτιωμένη έκδοση του Audio Return Channel για τη σύνδεση συσκευών ήχου

Να σημειωθεί πως το HDMI 2.1 είναι πλήρως συμβατό με όλες τις προηγούμενες εκδόσεις, οπότε τα Xbox Series X | S είναι συμβατά με όλες τις HDMI οθόνες και τηλεοράσεις.

Θα υποστηρίζουν τα Xbox Series X | S αναπαραγωγή Dolby Atmos ήχου;

Ναι. Η Dolby έχει ανακοινώσει συνεργασία με τη Microsoft, κάνοντας τις Series X | S κονσόλες τις μοναδικές με Dolby Atmos.

Τι συμβαίνει με την αύξηση τιμής των παιχνιδιών; Πόσο θα κοστίζουν οι τίτλοι του Xbox Series X | S;

Η Microsoft δεν έχει ανακοινώσει κάποια αύξηση τιμής για τα παιχνίδια της. Για παράδειγμα, αυτή τη στιγμή το Gears Tactics των Xbox Series X και S κοστίζει όσο και ένα παιχνίδι του Xbox One, δηλαδή 69,99 €.

Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει πως όλα τα παιχνίδια του Xbox θα κοστίζουν τόσο. Οι τιμές εξαρτώνται από τους developers και αλλάζουν από περίπτωση σε περίπτωση. Η Activision των Call of Duty τίτλων και η Take-Two των NBA 2K και Grand Theft Auto είναι μεταξύ των εταιριών που θα αυξήσουν τις τιμές στα €79.99, όπως επίσης και η Sony. Από την άλλη, η CD Projekt RED του Cyberpunk 2077 δήλωσε πως δεν έχει πρόθεση να ανεβάσει το κόστος απόκτησης των παιχνιδιών της.

17 comment(s)

End of content

No more pages to load