Metal Gear Survive Review

  • Written by 
  • Read later

    Tactical Espionage Boredom Simulator

    Ας υποθέσουμε πως έχετε μια υψηλόβαθμη θέση στην Konami και έχετε αναλάβει να κάνετε το επόμενο βήμα στο θρυλικό Metal Gear franchise, που από το ντεμπούτο του το 1987, άλλαξε τη βιομηχανία. Προσωπικά, δεν θα επέλεγα σε καμία περίπτωση να συνεχίσω με ένα survival παιχνίδι με zombies και πιστεύω πως ούτε και εσείς θα κάνατε αυτή την επιλογή. Η Konami, ας μην γελιόμαστε, δεν έχει την κοινή γνώμη με το μέρος της. Αυτό δεν είναι το κατάλληλο μέρος, ούτε η στιγμή για να αναλύσουμε σε βάθος το διαζύγιο της εταιρίας με τον εξαιρετικά ταλαντούχο δημιουργό, Hideo Kojima. Για να μην τα πολυλογώ, παρόλο που το Metal Gear Solid V: The Phantom Pain μέχρι τον Δεκέμβριο του 2015 πούλησε 6 εκατομμύρια αντίτυπα και το επόμενο παιχνίδι του Kojima, το Silent Hills, τάραξε τα νερά του διαδικτύου με το ιδιαίτερο demo του. Η Konami σταμάτησε την συνεργασία της με τον Kojima, του απαγόρευσε να παραλάβει το βραβείο του στα The Game Awards, ενώ υπήρξαν αναφορές ότι τον είχε κλειδωμένο σε ένα δωμάτιο μακριά από την ομάδα του για τους τελευταίους έξι μήνες της ανάπτυξης του MGS V. Έχοντας λάβει μια τέτοια αντιμετώπιση, παρά την τεράστια προσφορά του στην εταιρία τα τελευταία χρόνια, βρίσκω απολύτως λογικό το αυξημένο μίσος απέναντι στην Konami από την gaming κοινότητα, η οποία τα τελευταία χρόνια δείχνει σα να θέλει να αποχωρήσει από την βιομηχανία και πλέον πρακτικά ασχολείται μόνο με την ετήσια κυκλοφορία του Pro Evolution Soccer. Το Metal Gear Survive δεν κυκλοφόρησε επομένως με το καλύτερο δυνατό κλίμα. Προσωπικά, θέλω να τονίσω εξ’ αρχής πως από την στιγμή που έλαβα το αντίτυπο για το review στα χέρια μου προσπάθησα να τα διαγράψω όλα από τη μνήμη μου και να είμαι όσο πιο αντικειμενικός μπορώ. Που κατέληξα, λοιπόν, μετά από περίπου 25 ώρες ενασχόλησης;

    Το Survive αυτό καθ’ αυτό, χωρίς να λαμβάνω υπόψη το ιστορικό όνομα που κουβαλά, είναι κακό παιχνίδι και δεν προτείνω σε κανέναν να ξοδέψει τον πολύτιμο χρόνο του και τα χρήματά του.

    Ο κινηματογράφος έχει τάσεις, όπως παρατηρούμε με την έξαρση των ταινιών με υπερήρωες τον τελευταίο καιρό, το ίδιο μπορεί να ειπωθεί και για τις τηλεοπτικές σειρές, τη μουσική και άλλες βιομηχανίες. Φυσικά, τα βιντεοπαιχνίδια δεν πάνε πίσω. Από τα μέσα της προηγούμενης γενιάς μέχρι και της αρχές αυτής επικρατούσε ένας πανικός από παιχνίδι με zombies. Μπορεί μεν να είδαμε κάποιους αξιόλογους τίτλους να γεννιούνται από αυτή την τάση, όπως τα Dead Rising, Left 4 Dead, Dead Island και Dying Light, αλλά πλέον η μόδα των ζόμπι σε μεγάλο βαθμό έχει περάσει. Το ίδιο συνέβη και με τα survival παιχνίδια, μια τάση που κορυφώθηκε με την τεράστια επιτυχία που γνώρισε το Minecraft και τίτλοι όπως τα Ark: Survival Evolved, DayZ, Rust, The Forest και Terraria. Πλέον και αυτή η μόδα έχει περάσει ως ένα βαθμό. Το νέο είδος που ακμάζει είναι το Battle Royale. Το Metal Gear Survive, επομένως, ήθελε να προλάβει τις δύο αυτές τάσεις, αλλά δυστυχώς απέτυχε. Πλέον ο κόσμος έχει στρέψει αλλού το ενδιαφέρον του, οπότε ως αποτέλεσμα έχουμε μια από τις σειρές που ευθύνεται για την δημιουργία και την καθιέρωση της stealth κατηγορίας, να κυνηγάει τάσεις προηγούμενων ετών. Όλα τα βασικά παιχνίδια του franchise είχαν κάτι μοναδικό, ήταν τεχνολογικά και καλλιτεχνικά επιτεύγματα, ήταν ξεχωριστές εμπειρίες που έγραψαν το όνομά τους στην gaming ιστορία με χρυσά γράμματα. Το Survive καταφέρνει να είναι όσο πιο 'generic' γίνεται, χωρίς να προσφέρει τίποτα το αξιοσημείωτο. Πρόκειται για μια κουραστική και καθόλη τη διάρκεια της βαρετή εμπειρία. Ακόμα και το προηγούμενο Metal Gear spin-off, το Rising: Revengeance που προσωπικά μου άρεσε πάρα πολύ, είχε να προσφέρει το γρήγορο, έντονο και διασκεδαστικό gameplay για το οποίο ξεχωρίζει η PlatinumGames.

    Ας προσπεράσουμε όμως το γεγονός πως το νέο Metal Gear πρόκειται για ένα generic survival παιχνίδι με ζόμπι…πως τα πάει στην κατηγορία του; Καθόλου καλά. Το Survive είναι ίσως το πιο ‘γκρινιάρικο’ survival παιχνίδι που έχω παίξει, σε βαθμό που εκνευρίζει και εν τέλει κουράζει. Στο παιχνίδι πρέπει να λαμβάνετε υπόψιν την πείνα, την δίψα και -ανάλογα την περιοχή που βρίσκεστε- το οξυγόνο του χαρακτήρα σας. Μέχρι και τις τελευταίες σχεδόν αποστολές του campaign συνέχεια το παιχνίδι δεν με άφηνε να παίξω και να το απολαύσω. Συνεχώς κάτι έλειπε. Έπρεπε να ‘φαρμάρω’ για το ελάχιστο φαγητό που υπάρχει στον χάρτη, να βρω πόσιμο νερό ή να αφήσω στην μέση την αποστολή μου και να επιστρέψω στην βάση για να γεμίσω την φιάλη μου με οξυγόνο. Αντιλαμβάνομαι πως εν μέρει η ουσία των Survival παιχνιδιών βρίσκεται και σε αυτή την πτυχή, αλλά πιστέψτε με όταν σας λέω ότι το Survive υπερβάλει σε βαθμό που εκνευρίζει. Εφόσον ξεκίνησα να μιλάω για το gameplay, να επισημάνω σε αυτό το σημείο πως το παιχνίδι κάνει χρήση της Fox μηχανής γραφικών της πρώην Kojima Productions και δανείζεται απίστευτα πολλά assets από το Metal Gear Solid V.

    Εδώ έρχεται, λοιπόν, το δεύτερο μεγάλο αγκάθι. Κάθε αποστολή ολοκληρώνεται με τον ίδιο τρόπο. Δεν το χωράει ο νους μου πως γίνεται να δανείζεσαι την Fox Engine του Metal Gear Solid V, στο οποίο οι επιλογές ήταν πραγματικά ατελείωτες και να δημιουργείς ένα τόσο μονότονο, επαναλαμβανόμενο, κουραστικό και βαρετό gameplay. Πρακτικά όλες, μα όλες, οι αποστολές του παιχνιδιού είναι είτε fetch quests είτε horde mode παραλλαγές. Συνολικά, το single-player campaign απαρτίζεται από 25 chapters πριν να πέσουν τα credits. Τα 15 από αυτά αναθέτουν στον παίκτη να πάει σε κάποιο σημείο του χάρτη και να φέρει κάτι. Τις περισσότερες φορές αυτό το κάτι είναι memory boards, υπολογιστές διασκορπισμένοι στον χάρτη που περιέχουν δεδομένα για το επόμενο objective. Δηλαδή ως παίκτες πηγαίνουμε σε ένα προκαθορισμένο σημείο, βρίσκουμε τον υπολογιστή, παίζει ένα animation δύο δευτερολέπτων, γυρνάμε στη βάση και αναλαμβάνουμε ξανά να φέρουμε πάλι κάτι πίσω. Πέρα από memory boards, τα άλλα quests μου ζήτησαν να φέρω πίσω στη βάση μου επιζώντες ή διάφορα αντικείμενα, πάλι είχα να κάνω με βαρετά και επαναλαμβανόμενα fetch quests. Τέλος, έμειναν τα horde mode quests, μια χιλιοειπωμένη gameplay δομή που καθιερώθηκε από τα Gears of War και από τότε έχουμε βαρεθεί να βλέπουμε. Σε αυτού του είδους τα quests, όπως μπορείτε να μαντέψετε, έπρεπε να υπερασπιστώ ένα σημείο του χάρτη καθώς ολοένα και περισσότερα zombies ερχόντουσαν προς αυτό. Υπάρχουν και side quests, τα οποία μαντέψτε, είναι όλα fetch quests, πήγαινε φέρε έναν επιζώντα πίσω στη βάση, σκότωσε δύο και κάνε loot δύο ζώα και ούτω καθεξής.

    Οι εχθροί, πρακτικά, είναι σχεδόν πάντα οι ίδιοι και πρόκειται για τα τυπικά zombies, που σύμφωνα με το lore, ονομάζονται Wanderers. Υπάρχουν μεν διαφορετικές κατηγορίες από zombie, αλλά εμφανίζονται αραιά και που, κυρίως, προς το τέλος του παιχνιδιού. Ο τρόπος που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε αυτά τα ζόμπι είναι με melee κατά βάση όπλα. Υπάρχει η επιλογή του stealth, αλλά το παιχνίδι δεν την ευνοεί ιδιαίτερα και όσο και αν το προσπάθησα τελικά, ο τεράστιος αριθμός των απέθαντων με απέτρεψε. Καταφεύγουμε, λοιπόν, στη λύση του σφάζω τα πάντα στο δρόμο μου. Βέβαια, ο χαρακτήρας μας είναι τόσο ανίκανος που δεν μπορεί να κουνάει ούτε ένα μπαστούνι του μπέιζμπολ με φυσιολογική ταχύτητα, οπότε καταφεύγουμε τελικά στην λύση του "σφάζω τα πάντα στο δρόμο μου πίσω από φράχτες". Στο Survive έχουμε τη δυνατότητα να τοποθετήσουμε εμπόδια όπως φράχτες ή ακόμα και εκρηκτικά ή αυτόματα όπλα για να κάνουμε τη ζωή μας απέναντι στα ζόμπι ευκολότερη. Το παιχνίδι σε αναγκάζει κατά κάποιον τρόπο να χρησιμοποιήσεις τους φράχτες, αφού ο χαρακτήρας σου πεθαίνει γελοία εύκολα με ένα-δυο χτυπήματα. Το gameplay γίνεται έτσι τρομερά ανιαρό, αφού πάντα κατέληγα να είμαι πίσω από ένα φράχτη και να καρφώνω με ένα δοκάρι τα απίστευτα χαζά ζόμπι που δεν μπορούν συνήθως ούτε να κάνουν τον κύκλο τριγύρω του. Να σημειώσω πως οι φράχτες και τα υπόλοιπα gadgets που έχει στη διάθεση του ο παίκτης χρησιμοποιούνται και στις horde mode αποστολές είτε αυτές εκτυλίσσονται σε κάποιο τυχαίο του χάρτη, είτε στη βάση που ο παίκτης μπορεί να προσαρμόσει όπως θέλει.

    Σε αυτό το σημειώσω να τονίσω πως η δικαιολογία “τα Survival παιχνίδια αργούν να πάρουν μπρος” δεν με συγκινεί. Πρώτον, το Survive δεν παίρνει μπρος. Ποτέ. Παραμένει επαναλαμβανόμενο και εκνευριστικό μέχρι και τα τελευταία του λεπτά. Δεύτερον, ένα παιχνίδι που βασανίζει τον παίκτη για 15 ώρες μέχρι να δείξει τις αρετές του, παραμένει κακό παιχνίδι. Παίζω για να διασκεδάσω ή να ψυχαγωγηθώ, δεν παίζω για να εκτελέσω μια ατελείωτη αγγαρεία. Αν ήθελα να κάνω αγγαρείες θα πήγαινα να πλύνω τα πιάτα.

    Κάθε πτυχή του παιχνιδιού μου έδωσε την εντύπωση πως είναι σχεδιασμένη για να εκνευρίσει. Όπως για παράδειγμα οι υπερβολικά μεγάλοι χρόνοι που παίρνει το loot και το ελάχιστο stamina που κάνει την περιήγηση στον χάρτη  αγγαρεία. Όσον αφορά τον χάρτη…ο άδειος, βαρετός και αντιγραμμένος από το MGS V χάρτης που είναι γεμάτος ομίχλη, που δεν σε αφήνει να ξεχωρίσεις τίποτα μετά τα 20 μετρά και το γεγονός πως μέσα στην προαναφερθείσα ομίχλη δεν δουλεύουν τα waypoints και πρέπει να μυρίσεις τα νύχια σου για το που να πας, αφού ο χάρτης δεν έχει σοβαρά σημεία αναφοράς και μοιάζει παντού ίδιος, αλλά και τα επαναλαμβανόμενα objectives, όλα αποτελούν έναν εφιάλτη πλοήγησης. 

    Ή βασικά, τώρα που το σκέφτομαι, το παιχνίδι δεν είναι σχεδιασμένο για να εκνευρίσει. Όχι φυσικά. Το παιχνίδι είναι σχεδιασμένο για πουλήσει. Να πουλήσει microtransactions. Θέλετε να αναφερθώ σε όλα τα πράγματα που προσπαθήσει να σου πουλήσει η Konami; Σας προειδοποιώ πως η λίστα είναι μεγάλη. Όπως λένε και οι Βρετάνοί, "ας ξεκινήσουμε με τον ελέφαντα στο δωμάτιο". Τα νέα saves κοστίζουν 10€. Ναι. Καλά διαβάσετε. Τα saves κοστίζουν €10. Τα saves, ναι, τα saves, κοστίζουν. Αν θέλετε να δημιουργήσετε έναν δεύτερο χαρακτήρα για να δείτε το εναλλακτικό τέλος πρέπει να πληρώσετε €10 ή να διαγράψετε το save σας και να ξεκινήσετε τα πάντα από την αρχή. Από την στιγμή που θυμάμαι τον εαυτό μου να παίζει βιντεοπαιχνίδια, από το πρώτο Metal Gear Solid που ο Psycho Mantis διάβαζε την Memory Card του PS1, τα saves ήταν δωρεάν και χωρίς κανέναν περιορισμό. Αυτή η θρασύτατη κίνηση είναι μόνο η αρχή. Όντας Survival τίτλος που έχει βαλθεί να κάνει τη ζωή του παίκτη δύσκολη, δεν θα μπορούσε να μην υπάρχει μια λύση για τους καλοπληρωτές. Καλωσορίστε τα Premium Boost Passes, τα οποία αυξάνουν τον ρυθμό με τον οποίο παίρνετε Kuban Energy, ένα άκρως βασικό στοιχείο της οικονομίας του τίτλου που καθορίζει και το level του χαρακτήρα σας και συγχρόνως αυξάνει και τα resources που παίρνετε από τη βάση σας, λύνοντας το πρόβλημα του νερού και του φαγητού που ταλαιπωρεί του απλούς, κοινούς παίκτες που δεν άνοιξαν το πορτοφόλι τους. Αυτά είναι μόνο η αρχή…Ο περισσότερος χώρος στο inventory για περίσσια όπλα κοστίζει €5 για κάθε αναβάθμιση, το κάθε νέο unit που μπορείτε να στείλετε για να σας φέρει πόρους κοστίζει €10, το κάνε νέο loadout κοστίζει €3 και φυσικά υπάρχουν και επί πληρωμή κοσμητικά αντικείμενα αν θέλετε να αλλάξετε την εμφάνιση των χαρακτήρων σας. Να σημειωθεί, επίσης, πως το παιχνίδι είναι και always online και δεν μπορείτε να παίξετε αν δεν έχετε ενεργή σύνδεση στο διαδίκτυο ή αν δεν δουλεύουν οι servers της Konami. Τελικά, μπορεί ο τίτλος να πωλείται στην μειωμένη τιμή των €40, αλλά βασανίζεται από αμέτρητους βαλτούς περιορισμούς που υπονομεύουν την εμπειρία και ζητάνε από τον παίκτη να πληρώσει για πράγματα που μέχρι σήμερα οι gamers τα θεωρούσαμε αυτονόητα.

    Παρασύρθηκα με τα του gameplay και των microtransactions και παραλίγο να ξεχάσω την ιστορία. Δεν θα με παραξένευε όμως και να την ξεχνούσα…Αφήστε πίσω σας τον Snake, τον Big Boss, τον Ocelot, τον Zero, τον Raiden και όλους τους χαρακτήρες που λατρέψατε στα προηγούμενα κεφάλαια της σειράς. Το Survive δείχνει για πέντε δευτερόλεπτα τον Big Boss, ο οποίος δεν λέει ούτε μια λέξη και μετά δίνει την σκυτάλη σε ένα νέο καστ χαρακτήρων. Όλοι τους, μηδενός εξαιρουμένου, παρέμειναν παγερά αδιάφοροι καθ’ όλη τη διάρκεια του παιχνιδιού και έπεφταν σε τρομερά κλισέ, από την καλή νοσοκόμα που θέλει να τους σώσει όλους, μέχρι τον ατομιστή στρατιώτη που θέλει απλά να γυρίσει πίσω και τελικά γίνεται καλός. Ως παίκτες εμείς σχεδιάζουμε την εμφάνιση του κεντρικού πρωταγωνιστή, ο οποίος παραμένει σιωπηλός για όλο το παιχνίδι και είναι μια απλή μαριονέτα που κουνιέται προς όποια κατεύθυνση του δείχνουν οι άλλοι, αδιάφοροι, χαρακτήρες. Η δράση του παιχνιδιού λαμβάνει χώρα αμέσως μετά τα γεγονότα του Metal Gear Solid V: Ground Zeroes, όπου μια πύλη στο χωροχρόνο ανοίγει πάνω από το Mother Base και ρουφά την βάση και τους στρατιώτες του Big Boss. Σας αφήνω ένα λεπτό για να χωνέψετε αυτό που μόλις διαβάσετε. Ναι, η ιστορία των MGS σίγουρα δεν είναι και η πιο εύκολη ως προς την κατανόηση και έχει πολλές παραξενιές, αλλά εδώ αγγίζουμε ένα άλλο επίπεδο. Το Survive ξεφεύγει προς την άσχημη κατεύθυνση. Τελικά, όλα όσα κάνουμε καταλήγουν στο τίποτα για το γενικότερο lore. Είτε παίξετε το Survive είτε όχι είναι απολύτως το ίδιο και το αυτό για τα υπόλοιπα Metal Gear, τα γεγονότα του είναι σα να μην έγιναν ποτέ. Η ιστορία πάει να πάρει μπρος προς το τέλος, αφού μένει από παγερά αδιάφορη έως ανύπαρκτη για τις πρώτες...15 ώρες, αλλά τελικά δεν κατάφερε να με συγκινήσει και ήταν προβλέψιμη και πρακτικά ανούσια. Αξιοσημείωτο είναι πως και ο τρόπος με τον όποιο παρουσιάζεται η ιστορία την κάνει ακόμα πιο βαρετή. Το παιχνίδι δεν έχει σχεδόν καθόλου cutscenes πέρα από την εισαγωγή και τον τερματισμό του. Όλα αποδίδονται μέσω στατικών εικόνων με τους διαλόγους να γράφονται στην οθόνη. Τουλάχιστον υπάρχουν και μερικά τυπικά, μετριότατα voice overs. Ναι, δεν αντιλέγω, και τα παλιότερα Metal Gear είχαν το codec και προσωπικά μου άρεσε να το διαβάζω, αλλά είχαν και cinematics για τις σημαντικές σκηνές. Εδώ υπάρχει μόνο το Codec.

    Συνεχίζοντας, θέλω να αναφερθώ στον οπτικοακουστικό τομέα. Η έκδοση που δοκίμασα ήταν αυτή του Xbox One X και το παιχνίδι κατάφερε πάλι να με απογοητεύσει. Το μόνο θετικό είναι τα 60fps, αν και υπάρχουν frame drops. H ανάλυση για την X έκδοση ανέρχεται σε 2560x1440, στο Pro το παιχνίδι τρέχει στα 2134x1440 με reconstruction, στο απλό PS4 σε 1600x1080 και το απλό Xbox One βασανίζεται τρέχοντας στα 720p, μια τεράστια υποβάθμιση από το 900p του Phantom Pain. Παρόλο που έχει περάσει καιρός από την κυκλοφορία του MGS5 και το παιχνίδι χρησιμοποιεί την ίδια μηχανή γραφικών, προσωπικά βρίσκω το οπτικό αποτέλεσμα αρκετά υποδεέστερο. Ο τεχνικός τομέας δεν είναι καθόλου εντυπωσιακός, με textures χαμηλής ανάλυσης σε σημεία, frame drops και αρκετά bugs. Επίσης, γενικώς το μουντό και μονότονο εικαστικό δεν βοηθά καθόλου. Στα του ήχου δηλώνω απογοητευμένος από την μουσική επένδυση, η οποία συνήθως απουσιάζει και όταν υπάρχει για να συνοδεύσει την δράση δεν συγκινεί στο ελάχιστο.

    Τέλος, όσον αφορά το περιεχόμενο, η βασική ατραξιόν είναι το single player campaign. Προσωπικά, χρειάστηκα περίπου 25 ώρες για να το ολοκληρώσω, αλλά έχω ακόμα πράγματα να κάνω και υπάρχει φυσικά και ένα post-game για όποιον θέλει να συνεχίσει το ταξίδι του. Το πολυδιαφημισμένο co-op δεν είναι τίποτα άλλο από ένα horde mode, στο οποίο μπορείτε να αμυνθείτε απέναντι σε ορδές από ζόμπι μαζί με τέσσερις φίλους σας.

    Συνοψίζοντας...

    Μπορώ να γράψω το πιο μικρό και περιεκτικό συνοψίζοντας από κάθε άλλο review του Unboxholics.com αφού μου αρκούν μόλις τρείς λέξεις για να περιγράψω το Metal Gear Survive: Άψυχο, generic, βαρετό. Προσωπικά δεν προτείνω σε κανέναν να ξοδέψει τον πολύτιμο χρόνο του και τα χρήματά του. Υπάρχουν πολύ καλύτερα παιχνίδια για να παίξετε. Μου προκαλεί θλίψη ο τρόπος με τον οποίο ένα τόσο θρυλικό και κοντά στην καρδιά μου franchise, αμαυρώνεται με αυτόν τον τρόπο. Το Survive αποτυγχάνει παταγωδώς ως Metal Gear, αλλά δεν τα καταφέρνει ούτε ως survival παιχνίδι, αφού μοιάζει σαν μια αρπαχτή που δημιουργήθηκε για να ξεζουμίσει τα πορτοφόλια των παικτών με τα εξωφρενικά του microtransactions. Δεν θεωρώ πως ο τίτλος έχει κάτι να προσφέρει ούτε σε επίπεδο ιστορίας, ούτε σε gameplay. Σίγουρα αυτός δεν είναι ο καλύτερος τρόπος για να ξεκινήσει η μετά-Kojima εποχή των Metal Gear. Προσπεράστε τον και προσευχηθείτε άλλα θρυλικά IP της Konami, όπως το Silent Hill και το Castlevania, να μην λάβουν την ίδια αντιμετώπιση.

    3
    Box Art
    Tested on : Xbox One
    Developer : Konami
    Publisher : Konami
    Distributor : Zegetron
    Available for : PS4, Xbox One, PC
    Release date : Πέμπτη, 22 Φεβρουαρίου 2018
    Θέμης Μπολτσής

    Βρείτε το συντάκτη: Facebook | Twitter | Google+ | Steam | themisboltsis@unboxholics.com

    Latest Reviews
    Login to post comments
    Comments (33)
    Refresh Comments
    Choose Order:
    • Comment Link
      Kolozof
      Kolozof 13/04/2018 02:36:12

      Όντας νεοφερμένος στη σειρά με το Phantom Pain, δεν έχω την εμπειρία ίσως άλλων παιδιων εδώ αλλά και δεν θα μπω καν στον κόπο να το δοκιμάσω.
      Το παιχνίδι μοιάζει ανεπνευστο και ανούσιο, χωρίς ίχνος σεβασμού όχι μόνο στη σειρά αλλά και στον ίδιο τον παίκτη. Από ότι είδα κάθε αποστολή είναι ίδια και το σύστημα μάχης σε αναγκάζει να πολεμάς ζόμπι πίσω από φράχτες.
      Φόλα στην Konami και σε κάθε Konami που ακολουθεί τέτοιες πρακτικές στα παιχνίδια της(αστείο το save με χρέωση).φόλα σε κάθε εταιρεία που αντιμετωπίζει δημιουργούς και υπαλλήλους με ρουφανιες και πισωπλατες μαχαιριές για το ευχαριστώ.


      Αφού είσαι καινούργιος θα σου δώσω μία μόνο συμβουλή , πρόσεχε και τις λεπτομέρειες . Το storyline είναι πολύ πολύπλοκο που πολλές φορές και παλιοί της σειράς χάνονται και μπερδεύονται και δεν αποτελώ εξαίρεση . Επίσης σε ποιά πλατφόρμα;
    • Comment Link
      integra hellsing
      integra hellsing 15/03/2018 10:40:42
      ειλικρινα εχω βαρεθει να βλεπω εταιρειες τιτανες να βγαζουν παιχνιδια με χαμηλα στανταρ δεν εχουν για μενα καμια δικαιολογια. πρεπει να κατανοησουν οτι πλεον οι gamers δεν ειναι μονο παιδακια.(μην παρεξηγηθω δεν το λεω υποτιμητικα το παιδακια υπηρξα και γω παιδακι gamer και δεν με ενδιεφερε και τοσο το γραφικο,η ιστορια αφου ειχα να σκοτωσω ορδες απο zombies)ομως ο κοσμος αλλαξε και πρεπει και οι εταιρειες να προσαρμοστουν αναλογα καθοτι τα γεροντια gamers ειναι πολυ απαιτητικα αλλιως βλεπω πολλοι τιτλοι να πανε πατο και ειναι κριμα. τουλαχιστον ας τα αφησουν στο παρελθον και να μην τα πειραζουν.
    • Comment Link
      VENOM AWAKENS GR
      VENOM AWAKENS GR 14/03/2018 17:45:29

      Θέμη σε εκτιμώ σαν συντάκτη και σαν μέλος των UH. Φίλε διαφωνώ σε πολλά που έγραψες , πιστεύω έχεις παρασυρθεί από το γενικότερο κλίμα όπως και αρκετά άλλα παιδιά στα σχόλια. Σέβομαι την άποψη σου επειδή έπαιξες το παιχνίδι, ελπίζω όλοι όσοι κράζουν να έχουν ασχοληθεί έστω 2-3 ώρες. Θεωρώ πως υπάρχει μια κάποια προκατάληψη. Σίγουρα δεν είναι καλό παιχνίδι αλλά πολλά που γράφονται και ακούγονται είναι υπερβολές. Από έναν τρελό με τη σειρά από το 2002 !



      Φίλε μου Venom Awakens, επίσης εκτιμώ με τη σειρά μου το πάθος και την αγάπη που τρέφεις για το Metal Gear Saga. Ανέκαθεν διάβαζω ότι γράφεις και κάθε σου ανάρτηση κάτι έχει να πει και ο ενθουσιασμός σου είναι μεταδοτικός. Σαν κι εσένα, έτσι και σε μένα το Metal Gear Solid άλλαξε τον τρόπο που αντιλαμβάνομαι τα videogames σε κάτι βαθύτερο, καλύτερο και ουσιαστικότερο. Εσένα το 2002, εμένα το 1998. Δεν παίζει τόσο ρόλο.
      Αυτό που παίζει ρόλο όμως είναι ότι αυτή η σειρά πρεσβεύει κάτι μεγαλύτερο, κάτι υψηλότερο απο το μέσο παιχνίδι εκεί έξω. Είναι η ταύτιση στην τελειότητα που σοφά λέει ο Petsoulis, είναι η έμφαση στη λεπτομέρεια, είναι τα βαθιά νοήματα που ανέκαθεν υπήρχαν σε καθένα μέρος της σειράς, είναι η ατμόσφαιρα, ειναι η ωριμότητα των μηνυμάτων του? Είναι όλα αυτά αλλά το κυριότερο είναι ο Σεβασμός του προς τον δέκτη, δηλαδή προς τον παίκτη. Εγώ ανέκαθεν ένιωθα ότι τα παιχνίδια αυτά με σέβονται, έχουν κάτι να μου δώσουν πέραν ενός απλού gameplay, ενός ακόμα mission.
      Όλα αυτά έχουν προδωθεί με αυτό το έκτρωμα που φέρει το βαρύ αυτό όνομα. Δεν με ενδιαφέρει καθόλου εάν είναι συμπαθητικό παιχνίδι. Θα τολμήσω να πω πως δεν με ενοχλεί και που λείπει ο Hideo Kojima. Δεν θα δεχθώ με τίποτα όμως να αμαυρωθεί το όνομα της σειράς με ένα παιχνίδι στο οποίο λείπουν καθολικά όλα όσα ανέφερα...
      Ο Kojima έψαχνε διακαώς να βρεί ένα άξιο διάδοχο του director για να αφήσει σε ικανά χέρια τη σειρά. Κάτι απολύτως θεμιτό και λογικό που ο κάθε Ιάπωνας δημιουργός κάνει όταν έχει κουραστεί (τα παραδείγματα άπειρα). Δυστυχώς σε αυτήν την παραπαίουσα Konami δεν τον βρήκε. Εφόσον ο δημιουργός έκρινε ότι κανένας δεν ήταν άξιος, ας μείνει στις μνήμες μας για να τη μεταφέρουμε στα παιδιά μας με τις αναμνήσεις μας. Μέχρι να βρεθεί κάποιος ταλαντούχος οραματιστής για να συνεχίσει επάξια όπως της αρμόζει.
      Εγώ προσωπικά τυχοδιωκτικές αρπαχτές δεν θα στηρίξω ποτέ των ποτών μόνο και μόνο ως φόρο τιμής στη σειρά που με γαλούχησε σε αυτό που είμαι σήμερα....

      Δεν θέλω να το πάρεις ως επίθεση αλλά ως μία συζήτηση μεταξύ θαυμαστών που αγαπούν τη σειρά απο τα βάθη της καρδιάς τους.


      Stormbringer, GrayFox, Θέμη για να μην παρεξηγηθώ, δεν υποστηρίζω το παιχνίδι. Θεωρώ το Survive, ένα μέτριο προς κακό παιχνίδι το οποίο δε θα το πρότεινα σε κανένα. Απλά πιστεύω ότι κρίνεται πολύ αυστηρά και χαρακτηρίζεται "σκουπίδι" λόγω της περιρρέουσας ατμόσφαιρας.Eίναι ένα χαζό zombie spinoff , δεν είναι το επόμενο μεγάλο Metal Gear Solid. Aν θέλουν πραγματικά βγάζουν παιχνιδάρα Metal Gear Solid 6 χωρίς τον Kojima. Απόδειξη το φανταστικό Portable Ops που ο Hideo δεν είχε καμία ανάμειξη. Παρακολουθώ τον Kojima καθημερινά χρόνια στο Twitter. Είχε δηλώσει αρκετές φορές στο παρελθόν ότι ήθελε να φτιάξει ένα metal gear spinoff zombie παιχνίδι που μα τη παναγία το περιέγραφε όπως είναι το Survive, survival zombie spinoff. Η παραγωγή του Survive ξεκίνησε αμέσως μετά την κυκλοφορία του V, φήμες λένε ότι το παιχνίδι φτιάχτηκε πάνω στα προσχέδια και τα πλάνα του kojima που έμειναν στη Konami όταν αυτός έφυγε. Πάμε στη κακιά konami λίγο τώρα γιατί θέλω να πω 1-2 πραγματάκια. Κράζουμε όλοι τις συνθήκες εργασίας που επικρατούν στη konami , είδαμε χαμό, ολόκληρες online επαναστάσεις και μετά πηγαίναμε για δουλειά με 490 ευρώ , 10 ωρα με τα μισά ένσημα αλλά η Konami μας ενδιέφερε, για εμάς εδώ κουβέντα. Κακές όντως οι συνθήκες εργασίας εκεί αλλά σίγουρα παραδεισένιες μπροστά σε αυτά που ζούμε εδώ. Ο Kojima λοιπόν ήταν Vice President της εταιρίας εδώ και πολλά χρόνια, νομίζω τα τελευταία 6. Τι έκανε ο kojima τόσα χρόνια ως αντιπρόεδρος της Konami για να βελτιώσει τις άθλιες συνθήκες εργασίας? Η απάντηση είναι προφανώς τίποτα γιατί προφανώς τον βόλευε να κλειδώνει μέσα τους εργαζόμενους πάνω στα απαιτητικά project του, γιαυτό μου κακοφάνηκε που μόλις έφυγε ξεκίνησε το κράξιμο. Όπως έχω ξαναπεί είναι σαν να φύγει αύριο μεθαύριο ο Αλέκος από τους UH και να κράζει τον Σάκη ότι συμπεριφέρεται άθλια επί τόσα χρόνια στους εργαζόμενους των Unboxholics. Kάτσε, κάποια πράγματα δε κολλάνε. Δεν είναι η Konami το απόλυτα κακό ούτε ο Kojima το απόλυτα καλό. Η αλήθεια είναι στη μέση. Ναι ο Kojima ως επιχειρηματίας πλέον δήλωσε προχθές ότι γουστάρει να βάλει microtransactions στο Death Stranding, ναι ο kijima συμφώνησε να μπουν άθλια microtransactions στο V αλλά κανείς δε μίλησε τότε. Ναι ο Kojima λόγω της τελειομανίας του έκλεινε για μήνες ολόκληρους μέσα στα γραφεία τους εργαζόμενους πάνω στα παιχνίδια του. Ούτε μήνας δεν έμενε μέχρι την επίσημη κυκλοφορία του mgs 4 όταν ξαφνικά του ήρθε να αλλάξει ελάχιστα τον τόνο της φωνής της Sunny σε μια σκηνή λίγων λεπτών. Οι συνεργάτες του έλεγαν να μην πειράξει τίποτα γιατί οι αστάθειες στον κώδικα που θα προξενηθούν από την αλλαγή θα είναι μεγάλες και απρόβλεπτες. Τους έκλεισε όλους μέσα ένα μήνα , 24 ώρες την ημέρα με ελάχιστη ξεκούραση για να κάνει τελικά την αλλαγή. Στον Hayter συμπεριφέρθηκε ουκ ολίγες φορές αντιεπαγγελματικά. Δεν του άρεσε που η φωνή του έγινε εικονική και συνδέθηκε με τα Metal Gear, δε του άρεσε που τα φώτα έπεφταν πάνω του. Ήθελε να τον αλλάξει από το MGS 1 , ήθελε ηθοποιούς του Holywood για το ρόλο. Τότε όμως έτρωγε άκυρα π.χ. Kurt Russell για το mgs 3 με αποτέλεσμα να γυρίζει στον Hayter, στον οποίο όπως έχει δηλώσει ο ίδιος ο David Ηayter o Κοjima δε του μιλούσε καθόλου, ήταν σαν να μην υπήρχε. Είχε δηλώσει "εκτιμώ τον Kojima σαν επαγγελματία αλλά όχι σαν άνθρωπο". O άνθρωπος είναι ιδιοφυΐα , έχει όραμα, βλέπει χρόνια μπροστά αλλά δεν είναι άγιος. Είναι άρρωστος δημιουργός, τρελός με τα project του όπου για να βγουν όπως θέλει απαιτούνται θυσίες και από τον ίδιο αλλά και από τους συνεργάτες του. Δε με ενδιαφέρει να κρίνω τον Kojima σαν άνθρωπο αλλά ως δημιουργό. Λέω τα παραπάνω γιατί καλό είναι να ακουστεί και μια άλλη πλευρά το Hideo που δε παραβάλλεται συχνά. Τον λατρεύω σαν δημιουργό είναι το είδωλό μου, σε ότι κάνει είμαι μαζί του με τα 1000 βλέπω εκατομμύρια φορές τα trailer και διαβάζω χαλαρά ένα δύωρο την μέρα για τις εξελίξεις στα project του αλλά αυτό δε σημαίνει ότι τον αγιοποιώ και δε τον κρίνω. Ας είχε βγάλει η Konami το V τώρα, ακριβώς όπως είναι το παιχνίδι αλλά χωρίς τον Kojima στο τιμόνι και θα βλέπατε τη κράξιμο θα έπεφτε. Οι fan λόγω της περίεργης φύσης του και των διαφορών από τα παλιά θα το έθαβαν κανονικότατα! Ας είχε βγει τώρα το Ground Zeroes, 45 λεπτά παιχνίδι στα 20 ευρώ... Έχω πάψει να κρίνω εταιρίες και ανθρώπους πίσω από αυτές, συμπεριφορές κτλ. κουράστηκα να ασχολούμαι. Ας κλείσει αύριο η Konami και η κάθε konami και ας μην ξανά ανοίξει ποτέ, σκασίλα μου. Πλέον κοιτάω μόνο το τελικό προϊόν και τέλος. Υπάρχουν μεσαιωνικές συνθήκες στη CD Project Red(δεδομένο), καταγγελίες πολύ χειρότερες από αυτές για την Konami. Tι?? Δε θα αγοράσεις το Cyberpunk?? Φανταστικές συνθήκες εργασίας στην Ubisoft (και όμως ισχύει) πρέπει εγώ να πάω να πάρω όλα τα ίδια Far Cry και να αγοράζω Assasin Creed κάθε χρόνο??? Ξέφυγα αρκετά από το Survive αλλά ήθελα κάποια πράγματα να τα πω!



      Δυστυχώς στην Ιαπωνία τα εργασιακά ήθη και έθιμα είναι περίεργα. Δεν φταίει μόνο ο Kojima, αλλά είναι γενικευμένο το πρόβλημα των υπερωριών, και στην gaming βιομηχανία ακόμα περισσότερο λόγω του crunch. Ο Kojima ως δημιουργός θέλει να δουλέψει για να πραγματοποιήσει τα σχέδιά του, και οι υφιστάμενοί του πληρώνονται καλά, δεν είναι δούλοι με αλυσίδες. Στο κάτω-κάτω, όταν πρέπει να γίνει δουλειά και υπάρχει deadline, πρέπει να πραγματοποιηθεί έργο, θα υπάρξουν και υπερωρίες και ξενύχτια και κομμένα ρεπό σε αυτό το επάγγελμα, όπως και μεγάλες άδειες και καλοί μισθοί ως αντιστάθμισμα. Από εκεί και πέρα αν κάποιος δεν θέλει ή δεν μπορεί να δουλέψει με τον Kojima και τον κάθε Kojima, μπορεί να παραιτηθεί από την θέση του ή να ζητήσει μετάθεση. Και είναι γεγονός ότι πολύς κόσμος ακολούθησε τον ανεξάρτητο πλέον Hideo Kojima στο νέο του studio. Ο David Hayter τα έχει κρατημένα στον Kojima και δικαίωμά του να αισθάνεται θιγμένος και αδικημένος, αλλά αν τόλμαγε ας τα έλεγε τότε που ήταν ακόμα η φωνή του Snake, ας έκραζε τον Kojima το 2004 ότι προσπαθεί να τον πετάξει έξω από το MGS3 και τον έβαλε να ξανακάνει audition. Αλλά είπαμε, δρυός πεσούσης πας ανήρ ξυλεύεται. Πάντως απ' όσο ξέρω πέρα από τον David Hayter κανείς άλλος δεν έχει κράξει δημοσίως τον Kojima, και σίγουρα έχουν υπάρξει πολλοί που σταμάτησαν εδώ και καιρό να συνεργάζονται μαζί του και δεν έχουν λόγο να τον γλείφουν ή να μην τον κράξουν. Anyway κανείς μας δεν ξέρει τον άνθρωπο Kojima, τον ξέρουμε μόνο ως τον δημιουργό μιας λατρεμένης σειράς, και το έργο του μιλάει για αυτόν.


      Θέμη σε εκτιμώ σαν συντάκτη και σαν μέλος των UH. Φίλε διαφωνώ σε πολλά που έγραψες , πιστεύω έχεις παρασυρθεί από το γενικότερο κλίμα όπως και αρκετά άλλα παιδιά στα σχόλια. Σέβομαι την άποψη σου επειδή έπαιξες το παιχνίδι, ελπίζω όλοι όσοι κράζουν να έχουν ασχοληθεί έστω 2-3 ώρες. Θεωρώ πως υπάρχει μια κάποια προκατάληψη. Σίγουρα δεν είναι καλό παιχνίδι αλλά πολλά που γράφονται και ακούγονται είναι υπερβολές. Από έναν τρελό με τη σειρά από το 2002 !



      Φίλε μου Venom Awakens, επίσης εκτιμώ με τη σειρά μου το πάθος και την αγάπη που τρέφεις για το Metal Gear Saga. Ανέκαθεν διάβαζω ότι γράφεις και κάθε σου ανάρτηση κάτι έχει να πει και ο ενθουσιασμός σου είναι μεταδοτικός. Σαν κι εσένα, έτσι και σε μένα το Metal Gear Solid άλλαξε τον τρόπο που αντιλαμβάνομαι τα videogames σε κάτι βαθύτερο, καλύτερο και ουσιαστικότερο. Εσένα το 2002, εμένα το 1998. Δεν παίζει τόσο ρόλο.
      Αυτό που παίζει ρόλο όμως είναι ότι αυτή η σειρά πρεσβεύει κάτι μεγαλύτερο, κάτι υψηλότερο απο το μέσο παιχνίδι εκεί έξω. Είναι η ταύτιση στην τελειότητα που σοφά λέει ο Petsoulis, είναι η έμφαση στη λεπτομέρεια, είναι τα βαθιά νοήματα που ανέκαθεν υπήρχαν σε καθένα μέρος της σειράς, είναι η ατμόσφαιρα, ειναι η ωριμότητα των μηνυμάτων του? Είναι όλα αυτά αλλά το κυριότερο είναι ο Σεβασμός του προς τον δέκτη, δηλαδή προς τον παίκτη. Εγώ ανέκαθεν ένιωθα ότι τα παιχνίδια αυτά με σέβονται, έχουν κάτι να μου δώσουν πέραν ενός απλού gameplay, ενός ακόμα mission.
      Όλα αυτά έχουν προδωθεί με αυτό το έκτρωμα που φέρει το βαρύ αυτό όνομα. Δεν με ενδιαφέρει καθόλου εάν είναι συμπαθητικό παιχνίδι. Θα τολμήσω να πω πως δεν με ενοχλεί και που λείπει ο Hideo Kojima. Δεν θα δεχθώ με τίποτα όμως να αμαυρωθεί το όνομα της σειράς με ένα παιχνίδι στο οποίο λείπουν καθολικά όλα όσα ανέφερα...
      Ο Kojima έψαχνε διακαώς να βρεί ένα άξιο διάδοχο του director για να αφήσει σε ικανά χέρια τη σειρά. Κάτι απολύτως θεμιτό και λογικό που ο κάθε Ιάπωνας δημιουργός κάνει όταν έχει κουραστεί (τα παραδείγματα άπειρα). Δυστυχώς σε αυτήν την παραπαίουσα Konami δεν τον βρήκε. Εφόσον ο δημιουργός έκρινε ότι κανένας δεν ήταν άξιος, ας μείνει στις μνήμες μας για να τη μεταφέρουμε στα παιδιά μας με τις αναμνήσεις μας. Μέχρι να βρεθεί κάποιος ταλαντούχος οραματιστής για να συνεχίσει επάξια όπως της αρμόζει.
      Εγώ προσωπικά τυχοδιωκτικές αρπαχτές δεν θα στηρίξω ποτέ των ποτών μόνο και μόνο ως φόρο τιμής στη σειρά που με γαλούχησε σε αυτό που είμαι σήμερα....

      Δεν θέλω να το πάρεις ως επίθεση αλλά ως μία συζήτηση μεταξύ θαυμαστών που αγαπούν τη σειρά απο τα βάθη της καρδιάς τους.


      Stormbringer, GrayFox, Θέμη για να μην παρεξηγηθώ, δεν υποστηρίζω το παιχνίδι. Θεωρώ το Survive, ένα μέτριο προς κακό παιχνίδι το οποίο δε θα το πρότεινα σε κανένα. Απλά πιστεύω ότι κρίνεται πολύ αυστηρά και χαρακτηρίζεται "σκουπίδι" λόγω της περιρρέουσας ατμόσφαιρας.Eίναι ένα χαζό zombie spinoff , δεν είναι το επόμενο μεγάλο Metal Gear Solid. Aν θέλουν πραγματικά βγάζουν παιχνιδάρα Metal Gear Solid 6 χωρίς τον Kojima. Απόδειξη το φανταστικό Portable Ops που ο Hideo δεν είχε καμία ανάμειξη. Παρακολουθώ τον Kojima καθημερινά χρόνια στο Twitter. Είχε δηλώσει αρκετές φορές στο παρελθόν ότι ήθελε να φτιάξει ένα metal gear spinoff zombie παιχνίδι που μα τη παναγία το περιέγραφε όπως είναι το Survive, survival zombie spinoff. Η παραγωγή του Survive ξεκίνησε αμέσως μετά την κυκλοφορία του V, φήμες λένε ότι το παιχνίδι φτιάχτηκε πάνω στα προσχέδια και τα πλάνα του kojima που έμειναν στη Konami όταν αυτός έφυγε. Πάμε στη κακιά konami λίγο τώρα γιατί θέλω να πω 1-2 πραγματάκια. Κράζουμε όλοι τις συνθήκες εργασίας που επικρατούν στη konami , είδαμε χαμό, ολόκληρες online επαναστάσεις και μετά πηγαίναμε για δουλειά με 490 ευρώ , 10 ωρα με τα μισά ένσημα αλλά η Konami μας ενδιέφερε, για εμάς εδώ κουβέντα. Κακές όντως οι συνθήκες εργασίας εκεί αλλά σίγουρα παραδεισένιες μπροστά σε αυτά που ζούμε εδώ. Ο Kojima λοιπόν ήταν Vice President της εταιρίας εδώ και πολλά χρόνια, νομίζω τα τελευταία 6. Τι έκανε ο kojima τόσα χρόνια ως αντιπρόεδρος της Konami για να βελτιώσει τις άθλιες συνθήκες εργασίας? Η απάντηση είναι προφανώς τίποτα γιατί προφανώς τον βόλευε να κλειδώνει μέσα τους εργαζόμενους πάνω στα απαιτητικά project του, γιαυτό μου κακοφάνηκε που μόλις έφυγε ξεκίνησε το κράξιμο. Όπως έχω ξαναπεί είναι σαν να φύγει αύριο μεθαύριο ο Αλέκος από τους UH και να κράζει τον Σάκη ότι συμπεριφέρεται άθλια επί τόσα χρόνια στους εργαζόμενους των Unboxholics. Kάτσε, κάποια πράγματα δε κολλάνε. Δεν είναι η Konami το απόλυτα κακό ούτε ο Kojima το απόλυτα καλό. Η αλήθεια είναι στη μέση. Ναι ο Kojima ως επιχειρηματίας πλέον δήλωσε προχθές ότι γουστάρει να βάλει microtransactions στο Death Stranding, ναι ο kijima συμφώνησε να μπουν άθλια microtransactions στο V αλλά κανείς δε μίλησε τότε. Ναι ο Kojima λόγω της τελειομανίας του έκλεινε για μήνες ολόκληρους μέσα στα γραφεία τους εργαζόμενους πάνω στα παιχνίδια του. Ούτε μήνας δεν έμενε μέχρι την επίσημη κυκλοφορία του mgs 4 όταν ξαφνικά του ήρθε να αλλάξει ελάχιστα τον τόνο της φωνής της Sunny σε μια σκηνή λίγων λεπτών. Οι συνεργάτες του έλεγαν να μην πειράξει τίποτα γιατί οι αστάθειες στον κώδικα που θα προξενηθούν από την αλλαγή θα είναι μεγάλες και απρόβλεπτες. Τους έκλεισε όλους μέσα ένα μήνα , 24 ώρες την ημέρα με ελάχιστη ξεκούραση για να κάνει τελικά την αλλαγή. Στον Hayter συμπεριφέρθηκε ουκ ολίγες φορές αντιεπαγγελματικά. Δεν του άρεσε που η φωνή του έγινε εικονική και συνδέθηκε με τα Metal Gear, δε του άρεσε που τα φώτα έπεφταν πάνω του. Ήθελε να τον αλλάξει από το MGS 1 , ήθελε ηθοποιούς του Holywood για το ρόλο. Τότε όμως έτρωγε άκυρα π.χ. Kurt Russell για το mgs 3 με αποτέλεσμα να γυρίζει στον Hayter, στον οποίο όπως έχει δηλώσει ο ίδιος ο David Ηayter o Κοjima δε του μιλούσε καθόλου, ήταν σαν να μην υπήρχε. Είχε δηλώσει "εκτιμώ τον Kojima σαν επαγγελματία αλλά όχι σαν άνθρωπο". O άνθρωπος είναι ιδιοφυΐα , έχει όραμα, βλέπει χρόνια μπροστά αλλά δεν είναι άγιος. Είναι άρρωστος δημιουργός, τρελός με τα project του όπου για να βγουν όπως θέλει απαιτούνται θυσίες και από τον ίδιο αλλά και από τους συνεργάτες του. Δε με ενδιαφέρει να κρίνω τον Kojima σαν άνθρωπο αλλά ως δημιουργό. Λέω τα παραπάνω γιατί καλό είναι να ακουστεί και μια άλλη πλευρά το Hideo που δε παραβάλλεται συχνά. Τον λατρεύω σαν δημιουργό είναι το είδωλό μου, σε ότι κάνει είμαι μαζί του με τα 1000 βλέπω εκατομμύρια φορές τα trailer και διαβάζω χαλαρά ένα δύωρο την μέρα για τις εξελίξεις στα project του αλλά αυτό δε σημαίνει ότι τον αγιοποιώ και δε τον κρίνω. Ας είχε βγάλει η Konami το V τώρα, ακριβώς όπως είναι το παιχνίδι αλλά χωρίς τον Kojima στο τιμόνι και θα βλέπατε τη κράξιμο θα έπεφτε. Οι fan λόγω της περίεργης φύσης του και των διαφορών από τα παλιά θα το έθαβαν κανονικότατα! Ας είχε βγει τώρα το Ground Zeroes, 45 λεπτά παιχνίδι στα 20 ευρώ... Έχω πάψει να κρίνω εταιρίες και ανθρώπους πίσω από αυτές, συμπεριφορές κτλ. κουράστηκα να ασχολούμαι. Ας κλείσει αύριο η Konami και η κάθε konami και ας μην ξανά ανοίξει ποτέ, σκασίλα μου. Πλέον κοιτάω μόνο το τελικό προϊόν και τέλος. Υπάρχουν μεσαιωνικές συνθήκες στη CD Project Red(δεδομένο), καταγγελίες πολύ χειρότερες από αυτές για την Konami. Tι?? Δε θα αγοράσεις το Cyberpunk?? Φανταστικές συνθήκες εργασίας στην Ubisoft (και όμως ισχύει) πρέπει εγώ να πάω να πάρω όλα τα ίδια Far Cry και να αγοράζω Assasin Creed κάθε χρόνο??? Ξέφυγα αρκετά από το Survive αλλά ήθελα κάποια πράγματα να τα πω!



      Δυστυχώς στην Ιαπωνία τα εργασιακά ήθη και έθιμα είναι περίεργα. Δεν φταίει μόνο ο Kojima, αλλά είναι γενικευμένο το πρόβλημα των υπερωριών, και στην gaming βιομηχανία ακόμα περισσότερο λόγω του crunch. Ο Kojima ως δημιουργός θέλει να δουλέψει για να πραγματοποιήσει τα σχέδιά του, και οι υφιστάμενοί του πληρώνονται καλά, δεν είναι δούλοι με αλυσίδες. Στο κάτω-κάτω, όταν πρέπει να γίνει δουλειά και υπάρχει deadline, πρέπει να πραγματοποιηθεί έργο, θα υπάρξουν και υπερωρίες και ξενύχτια και κομμένα ρεπό σε αυτό το επάγγελμα, όπως και μεγάλες άδειες και καλοί μισθοί ως αντιστάθμισμα. Από εκεί και πέρα αν κάποιος δεν θέλει ή δεν μπορεί να δουλέψει με τον Kojima και τον κάθε Kojima, μπορεί να παραιτηθεί από την θέση του ή να ζητήσει μετάθεση. Και είναι γεγονός ότι πολύς κόσμος ακολούθησε τον ανεξάρτητο πλέον Hideo Kojima στο νέο του studio. Ο David Hayter τα έχει κρατημένα στον Kojima και δικαίωμά του να αισθάνεται θιγμένος και αδικημένος, αλλά αν τόλμαγε ας τα έλεγε τότε που ήταν ακόμα η φωνή του Snake, ας έκραζε τον Kojima το 2004 ότι προσπαθεί να τον πετάξει έξω από το MGS3 και τον έβαλε να ξανακάνει audition. Αλλά είπαμε, δρυός πεσούσης πας ανήρ ξυλεύεται. Πάντως απ' όσο ξέρω πέρα από τον David Hayter κανείς άλλος δεν έχει κράξει δημοσίως τον Kojima, και σίγουρα έχουν υπάρξει πολλοί που σταμάτησαν εδώ και καιρό να συνεργάζονται μαζί του και δεν έχουν λόγο να τον γλείφουν ή να μην τον κράξουν. Anyway κανείς μας δεν ξέρει τον άνθρωπο Kojima, τον ξέρουμε μόνο ως τον δημιουργό μιας λατρεμένης σειράς, και το έργο του μιλάει για αυτόν.


      Αυτό ακριβώς όλοι κράζουν τη Konami επειδή έγινε της μόδας. Εφαρμόζει τακτικές που στη τελική εφαρμόζονται σε όλες τις μεγάλες εταιρίες και που προφανώς οι εργαζόμενοι αποδέχονται επειδή η αμοιβή είναι μεγάλη. Προφανώς δεν υπάρχει ο καλός και ο κακός, οι μεγάλες εταιρίες ακόμα και οι αγαπημένες μας ενεργουν με παρόμοιες τακτικές που έχουν ως σκοπό το κέρδος και καλά κάνουν.
    • Comment Link
      Harry T.
      Harry T. 14/03/2018 17:23:51

      Θέμη σε εκτιμώ σαν συντάκτη και σαν μέλος των UH. Φίλε διαφωνώ σε πολλά που έγραψες , πιστεύω έχεις παρασυρθεί από το γενικότερο κλίμα όπως και αρκετά άλλα παιδιά στα σχόλια. Σέβομαι την άποψη σου επειδή έπαιξες το παιχνίδι, ελπίζω όλοι όσοι κράζουν να έχουν ασχοληθεί έστω 2-3 ώρες. Θεωρώ πως υπάρχει μια κάποια προκατάληψη. Σίγουρα δεν είναι καλό παιχνίδι αλλά πολλά που γράφονται και ακούγονται είναι υπερβολές. Από έναν τρελό με τη σειρά από το 2002 !



      Φίλε μου Venom Awakens, επίσης εκτιμώ με τη σειρά μου το πάθος και την αγάπη που τρέφεις για το Metal Gear Saga. Ανέκαθεν διάβαζω ότι γράφεις και κάθε σου ανάρτηση κάτι έχει να πει και ο ενθουσιασμός σου είναι μεταδοτικός. Σαν κι εσένα, έτσι και σε μένα το Metal Gear Solid άλλαξε τον τρόπο που αντιλαμβάνομαι τα videogames σε κάτι βαθύτερο, καλύτερο και ουσιαστικότερο. Εσένα το 2002, εμένα το 1998. Δεν παίζει τόσο ρόλο.
      Αυτό που παίζει ρόλο όμως είναι ότι αυτή η σειρά πρεσβεύει κάτι μεγαλύτερο, κάτι υψηλότερο απο το μέσο παιχνίδι εκεί έξω. Είναι η ταύτιση στην τελειότητα που σοφά λέει ο Petsoulis, είναι η έμφαση στη λεπτομέρεια, είναι τα βαθιά νοήματα που ανέκαθεν υπήρχαν σε καθένα μέρος της σειράς, είναι η ατμόσφαιρα, ειναι η ωριμότητα των μηνυμάτων του? Είναι όλα αυτά αλλά το κυριότερο είναι ο Σεβασμός του προς τον δέκτη, δηλαδή προς τον παίκτη. Εγώ ανέκαθεν ένιωθα ότι τα παιχνίδια αυτά με σέβονται, έχουν κάτι να μου δώσουν πέραν ενός απλού gameplay, ενός ακόμα mission.
      Όλα αυτά έχουν προδωθεί με αυτό το έκτρωμα που φέρει το βαρύ αυτό όνομα. Δεν με ενδιαφέρει καθόλου εάν είναι συμπαθητικό παιχνίδι. Θα τολμήσω να πω πως δεν με ενοχλεί και που λείπει ο Hideo Kojima. Δεν θα δεχθώ με τίποτα όμως να αμαυρωθεί το όνομα της σειράς με ένα παιχνίδι στο οποίο λείπουν καθολικά όλα όσα ανέφερα...
      Ο Kojima έψαχνε διακαώς να βρεί ένα άξιο διάδοχο του director για να αφήσει σε ικανά χέρια τη σειρά. Κάτι απολύτως θεμιτό και λογικό που ο κάθε Ιάπωνας δημιουργός κάνει όταν έχει κουραστεί (τα παραδείγματα άπειρα). Δυστυχώς σε αυτήν την παραπαίουσα Konami δεν τον βρήκε. Εφόσον ο δημιουργός έκρινε ότι κανένας δεν ήταν άξιος, ας μείνει στις μνήμες μας για να τη μεταφέρουμε στα παιδιά μας με τις αναμνήσεις μας. Μέχρι να βρεθεί κάποιος ταλαντούχος οραματιστής για να συνεχίσει επάξια όπως της αρμόζει.
      Εγώ προσωπικά τυχοδιωκτικές αρπαχτές δεν θα στηρίξω ποτέ των ποτών μόνο και μόνο ως φόρο τιμής στη σειρά που με γαλούχησε σε αυτό που είμαι σήμερα....

      Δεν θέλω να το πάρεις ως επίθεση αλλά ως μία συζήτηση μεταξύ θαυμαστών που αγαπούν τη σειρά απο τα βάθη της καρδιάς τους.


      Stormbringer, GrayFox, Θέμη για να μην παρεξηγηθώ, δεν υποστηρίζω το παιχνίδι. Θεωρώ το Survive, ένα μέτριο προς κακό παιχνίδι το οποίο δε θα το πρότεινα σε κανένα. Απλά πιστεύω ότι κρίνεται πολύ αυστηρά και χαρακτηρίζεται "σκουπίδι" λόγω της περιρρέουσας ατμόσφαιρας.Eίναι ένα χαζό zombie spinoff , δεν είναι το επόμενο μεγάλο Metal Gear Solid. Aν θέλουν πραγματικά βγάζουν παιχνιδάρα Metal Gear Solid 6 χωρίς τον Kojima. Απόδειξη το φανταστικό Portable Ops που ο Hideo δεν είχε καμία ανάμειξη. Παρακολουθώ τον Kojima καθημερινά χρόνια στο Twitter. Είχε δηλώσει αρκετές φορές στο παρελθόν ότι ήθελε να φτιάξει ένα metal gear spinoff zombie παιχνίδι που μα τη παναγία το περιέγραφε όπως είναι το Survive, survival zombie spinoff. Η παραγωγή του Survive ξεκίνησε αμέσως μετά την κυκλοφορία του V, φήμες λένε ότι το παιχνίδι φτιάχτηκε πάνω στα προσχέδια και τα πλάνα του kojima που έμειναν στη Konami όταν αυτός έφυγε. Πάμε στη κακιά konami λίγο τώρα γιατί θέλω να πω 1-2 πραγματάκια. Κράζουμε όλοι τις συνθήκες εργασίας που επικρατούν στη konami , είδαμε χαμό, ολόκληρες online επαναστάσεις και μετά πηγαίναμε για δουλειά με 490 ευρώ , 10 ωρα με τα μισά ένσημα αλλά η Konami μας ενδιέφερε, για εμάς εδώ κουβέντα. Κακές όντως οι συνθήκες εργασίας εκεί αλλά σίγουρα παραδεισένιες μπροστά σε αυτά που ζούμε εδώ. Ο Kojima λοιπόν ήταν Vice President της εταιρίας εδώ και πολλά χρόνια, νομίζω τα τελευταία 6. Τι έκανε ο kojima τόσα χρόνια ως αντιπρόεδρος της Konami για να βελτιώσει τις άθλιες συνθήκες εργασίας? Η απάντηση είναι προφανώς τίποτα γιατί προφανώς τον βόλευε να κλειδώνει μέσα τους εργαζόμενους πάνω στα απαιτητικά project του, γιαυτό μου κακοφάνηκε που μόλις έφυγε ξεκίνησε το κράξιμο. Όπως έχω ξαναπεί είναι σαν να φύγει αύριο μεθαύριο ο Αλέκος από τους UH και να κράζει τον Σάκη ότι συμπεριφέρεται άθλια επί τόσα χρόνια στους εργαζόμενους των Unboxholics. Kάτσε, κάποια πράγματα δε κολλάνε. Δεν είναι η Konami το απόλυτα κακό ούτε ο Kojima το απόλυτα καλό. Η αλήθεια είναι στη μέση. Ναι ο Kojima ως επιχειρηματίας πλέον δήλωσε προχθές ότι γουστάρει να βάλει microtransactions στο Death Stranding, ναι ο kijima συμφώνησε να μπουν άθλια microtransactions στο V αλλά κανείς δε μίλησε τότε. Ναι ο Kojima λόγω της τελειομανίας του έκλεινε για μήνες ολόκληρους μέσα στα γραφεία τους εργαζόμενους πάνω στα παιχνίδια του. Ούτε μήνας δεν έμενε μέχρι την επίσημη κυκλοφορία του mgs 4 όταν ξαφνικά του ήρθε να αλλάξει ελάχιστα τον τόνο της φωνής της Sunny σε μια σκηνή λίγων λεπτών. Οι συνεργάτες του έλεγαν να μην πειράξει τίποτα γιατί οι αστάθειες στον κώδικα που θα προξενηθούν από την αλλαγή θα είναι μεγάλες και απρόβλεπτες. Τους έκλεισε όλους μέσα ένα μήνα , 24 ώρες την ημέρα με ελάχιστη ξεκούραση για να κάνει τελικά την αλλαγή. Στον Hayter συμπεριφέρθηκε ουκ ολίγες φορές αντιεπαγγελματικά. Δεν του άρεσε που η φωνή του έγινε εικονική και συνδέθηκε με τα Metal Gear, δε του άρεσε που τα φώτα έπεφταν πάνω του. Ήθελε να τον αλλάξει από το MGS 1 , ήθελε ηθοποιούς του Holywood για το ρόλο. Τότε όμως έτρωγε άκυρα π.χ. Kurt Russell για το mgs 3 με αποτέλεσμα να γυρίζει στον Hayter, στον οποίο όπως έχει δηλώσει ο ίδιος ο David Ηayter o Κοjima δε του μιλούσε καθόλου, ήταν σαν να μην υπήρχε. Είχε δηλώσει "εκτιμώ τον Kojima σαν επαγγελματία αλλά όχι σαν άνθρωπο". O άνθρωπος είναι ιδιοφυΐα , έχει όραμα, βλέπει χρόνια μπροστά αλλά δεν είναι άγιος. Είναι άρρωστος δημιουργός, τρελός με τα project του όπου για να βγουν όπως θέλει απαιτούνται θυσίες και από τον ίδιο αλλά και από τους συνεργάτες του. Δε με ενδιαφέρει να κρίνω τον Kojima σαν άνθρωπο αλλά ως δημιουργό. Λέω τα παραπάνω γιατί καλό είναι να ακουστεί και μια άλλη πλευρά το Hideo που δε παραβάλλεται συχνά. Τον λατρεύω σαν δημιουργό είναι το είδωλό μου, σε ότι κάνει είμαι μαζί του με τα 1000 βλέπω εκατομμύρια φορές τα trailer και διαβάζω χαλαρά ένα δύωρο την μέρα για τις εξελίξεις στα project του αλλά αυτό δε σημαίνει ότι τον αγιοποιώ και δε τον κρίνω. Ας είχε βγάλει η Konami το V τώρα, ακριβώς όπως είναι το παιχνίδι αλλά χωρίς τον Kojima στο τιμόνι και θα βλέπατε τη κράξιμο θα έπεφτε. Οι fan λόγω της περίεργης φύσης του και των διαφορών από τα παλιά θα το έθαβαν κανονικότατα! Ας είχε βγει τώρα το Ground Zeroes, 45 λεπτά παιχνίδι στα 20 ευρώ... Έχω πάψει να κρίνω εταιρίες και ανθρώπους πίσω από αυτές, συμπεριφορές κτλ. κουράστηκα να ασχολούμαι. Ας κλείσει αύριο η Konami και η κάθε konami και ας μην ξανά ανοίξει ποτέ, σκασίλα μου. Πλέον κοιτάω μόνο το τελικό προϊόν και τέλος. Υπάρχουν μεσαιωνικές συνθήκες στη CD Project Red(δεδομένο), καταγγελίες πολύ χειρότερες από αυτές για την Konami. Tι?? Δε θα αγοράσεις το Cyberpunk?? Φανταστικές συνθήκες εργασίας στην Ubisoft (και όμως ισχύει) πρέπει εγώ να πάω να πάρω όλα τα ίδια Far Cry και να αγοράζω Assasin Creed κάθε χρόνο??? Ξέφυγα αρκετά από το Survive αλλά ήθελα κάποια πράγματα να τα πω!



      Δυστυχώς στην Ιαπωνία τα εργασιακά ήθη και έθιμα είναι περίεργα. Δεν φταίει μόνο ο Kojima, αλλά είναι γενικευμένο το πρόβλημα των υπερωριών, και στην gaming βιομηχανία ακόμα περισσότερο λόγω του crunch. Ο Kojima ως δημιουργός θέλει να δουλέψει για να πραγματοποιήσει τα σχέδιά του, και οι υφιστάμενοί του πληρώνονται καλά, δεν είναι δούλοι με αλυσίδες. Στο κάτω-κάτω, όταν πρέπει να γίνει δουλειά και υπάρχει deadline, πρέπει να πραγματοποιηθεί έργο, θα υπάρξουν και υπερωρίες και ξενύχτια και κομμένα ρεπό σε αυτό το επάγγελμα, όπως και μεγάλες άδειες και καλοί μισθοί ως αντιστάθμισμα. Από εκεί και πέρα αν κάποιος δεν θέλει ή δεν μπορεί να δουλέψει με τον Kojima και τον κάθε Kojima, μπορεί να παραιτηθεί από την θέση του ή να ζητήσει μετάθεση. Και είναι γεγονός ότι πολύς κόσμος ακολούθησε τον ανεξάρτητο πλέον Hideo Kojima στο νέο του studio. Ο David Hayter τα έχει κρατημένα στον Kojima και δικαίωμά του να αισθάνεται θιγμένος και αδικημένος, αλλά αν τόλμαγε ας τα έλεγε τότε που ήταν ακόμα η φωνή του Snake, ας έκραζε τον Kojima το 2004 ότι προσπαθεί να τον πετάξει έξω από το MGS3 και τον έβαλε να ξανακάνει audition. Αλλά είπαμε, δρυός πεσούσης πας ανήρ ξυλεύεται. Πάντως απ' όσο ξέρω πέρα από τον David Hayter κανείς άλλος δεν έχει κράξει δημοσίως τον Kojima, και σίγουρα έχουν υπάρξει πολλοί που σταμάτησαν εδώ και καιρό να συνεργάζονται μαζί του και δεν έχουν λόγο να τον γλείφουν ή να μην τον κράξουν. Anyway κανείς μας δεν ξέρει τον άνθρωπο Kojima, τον ξέρουμε μόνο ως τον δημιουργό μιας λατρεμένης σειράς, και το έργο του μιλάει για αυτόν.
    • Comment Link
      GrayFox
      GrayFox 14/03/2018 16:54:15

      Θέμη σε εκτιμώ σαν συντάκτη και σαν μέλος των UH. Φίλε διαφωνώ σε πολλά που έγραψες , πιστεύω έχεις παρασυρθεί από το γενικότερο κλίμα όπως και αρκετά άλλα παιδιά στα σχόλια. Σέβομαι την άποψη σου επειδή έπαιξες το παιχνίδι, ελπίζω όλοι όσοι κράζουν να έχουν ασχοληθεί έστω 2-3 ώρες. Θεωρώ πως υπάρχει μια κάποια προκατάληψη. Σίγουρα δεν είναι καλό παιχνίδι αλλά πολλά που γράφονται και ακούγονται είναι υπερβολές. Από έναν τρελό με τη σειρά από το 2002 !



      Φίλε μου Venom Awakens, επίσης εκτιμώ με τη σειρά μου το πάθος και την αγάπη που τρέφεις για το Metal Gear Saga. Ανέκαθεν διάβαζω ότι γράφεις και κάθε σου ανάρτηση κάτι έχει να πει και ο ενθουσιασμός σου είναι μεταδοτικός. Σαν κι εσένα, έτσι και σε μένα το Metal Gear Solid άλλαξε τον τρόπο που αντιλαμβάνομαι τα videogames σε κάτι βαθύτερο, καλύτερο και ουσιαστικότερο. Εσένα το 2002, εμένα το 1998. Δεν παίζει τόσο ρόλο.
      Αυτό που παίζει ρόλο όμως είναι ότι αυτή η σειρά πρεσβεύει κάτι μεγαλύτερο, κάτι υψηλότερο απο το μέσο παιχνίδι εκεί έξω. Είναι η ταύτιση στην τελειότητα που σοφά λέει ο Petsoulis, είναι η έμφαση στη λεπτομέρεια, είναι τα βαθιά νοήματα που ανέκαθεν υπήρχαν σε καθένα μέρος της σειράς, είναι η ατμόσφαιρα, ειναι η ωριμότητα των μηνυμάτων του? Είναι όλα αυτά αλλά το κυριότερο είναι ο Σεβασμός του προς τον δέκτη, δηλαδή προς τον παίκτη. Εγώ ανέκαθεν ένιωθα ότι τα παιχνίδια αυτά με σέβονται, έχουν κάτι να μου δώσουν πέραν ενός απλού gameplay, ενός ακόμα mission.
      Όλα αυτά έχουν προδωθεί με αυτό το έκτρωμα που φέρει το βαρύ αυτό όνομα. Δεν με ενδιαφέρει καθόλου εάν είναι συμπαθητικό παιχνίδι. Θα τολμήσω να πω πως δεν με ενοχλεί και που λείπει ο Hideo Kojima. Δεν θα δεχθώ με τίποτα όμως να αμαυρωθεί το όνομα της σειράς με ένα παιχνίδι στο οποίο λείπουν καθολικά όλα όσα ανέφερα...
      Ο Kojima έψαχνε διακαώς να βρεί ένα άξιο διάδοχο του director για να αφήσει σε ικανά χέρια τη σειρά. Κάτι απολύτως θεμιτό και λογικό που ο κάθε Ιάπωνας δημιουργός κάνει όταν έχει κουραστεί (τα παραδείγματα άπειρα). Δυστυχώς σε αυτήν την παραπαίουσα Konami δεν τον βρήκε. Εφόσον ο δημιουργός έκρινε ότι κανένας δεν ήταν άξιος, ας μείνει στις μνήμες μας για να τη μεταφέρουμε στα παιδιά μας με τις αναμνήσεις μας. Μέχρι να βρεθεί κάποιος ταλαντούχος οραματιστής για να συνεχίσει επάξια όπως της αρμόζει.
      Εγώ προσωπικά τυχοδιωκτικές αρπαχτές δεν θα στηρίξω ποτέ των ποτών μόνο και μόνο ως φόρο τιμής στη σειρά που με γαλούχησε σε αυτό που είμαι σήμερα....

      Δεν θέλω να το πάρεις ως επίθεση αλλά ως μία συζήτηση μεταξύ θαυμαστών που αγαπούν τη σειρά απο τα βάθη της καρδιάς τους.


      Stormbringer, GrayFox, Θέμη για να μην παρεξηγηθώ, δεν υποστηρίζω το παιχνίδι. Θεωρώ το Survive, ένα μέτριο προς κακό παιχνίδι το οποίο δε θα το πρότεινα σε κανένα. Απλά πιστεύω ότι κρίνεται πολύ αυστηρά και χαρακτηρίζεται "σκουπίδι" λόγω της περιρρέουσας ατμόσφαιρας.Eίναι ένα χαζό zombie spinoff , δεν είναι το επόμενο μεγάλο Metal Gear Solid. Aν θέλουν πραγματικά βγάζουν παιχνιδάρα Metal Gear Solid 6 χωρίς τον Kojima. Απόδειξη το φανταστικό Portable Ops που ο Hideo δεν είχε καμία ανάμειξη. Παρακολουθώ τον Kojima καθημερινά χρόνια στο Twitter. Είχε δηλώσει αρκετές φορές στο παρελθόν ότι ήθελε να φτιάξει ένα metal gear spinoff zombie παιχνίδι που μα τη παναγία το περιέγραφε όπως είναι το Survive, survival zombie spinoff. Η παραγωγή του Survive ξεκίνησε αμέσως μετά την κυκλοφορία του V, φήμες λένε ότι το παιχνίδι φτιάχτηκε πάνω στα προσχέδια και τα πλάνα του kojima που έμειναν στη Konami όταν αυτός έφυγε. Πάμε στη κακιά konami λίγο τώρα γιατί θέλω να πω 1-2 πραγματάκια. Κράζουμε όλοι τις συνθήκες εργασίας που επικρατούν στη konami , είδαμε χαμό, ολόκληρες online επαναστάσεις και μετά πηγαίναμε για δουλειά με 490 ευρώ , 10 ωρα με τα μισά ένσημα αλλά η Konami μας ενδιέφερε, για εμάς εδώ κουβέντα. Κακές όντως οι συνθήκες εργασίας εκεί αλλά σίγουρα παραδεισένιες μπροστά σε αυτά που ζούμε εδώ. Ο Kojima λοιπόν ήταν Vice President της εταιρίας εδώ και πολλά χρόνια, νομίζω τα τελευταία 6. Τι έκανε ο kojima τόσα χρόνια ως αντιπρόεδρος της Konami για να βελτιώσει τις άθλιες συνθήκες εργασίας? Η απάντηση είναι προφανώς τίποτα γιατί προφανώς τον βόλευε να κλειδώνει μέσα τους εργαζόμενους πάνω στα απαιτητικά project του, γιαυτό μου κακοφάνηκε που μόλις έφυγε ξεκίνησε το κράξιμο. Όπως έχω ξαναπεί είναι σαν να φύγει αύριο μεθαύριο ο Αλέκος από τους UH και να κράζει τον Σάκη ότι συμπεριφέρεται άθλια επί τόσα χρόνια στους εργαζόμενους των Unboxholics. Kάτσε, κάποια πράγματα δε κολλάνε. Δεν είναι η Konami το απόλυτα κακό ούτε ο Kojima το απόλυτα καλό. Η αλήθεια είναι στη μέση. Ναι ο Kojima ως επιχειρηματίας πλέον δήλωσε προχθές ότι γουστάρει να βάλει microtransactions στο Death Stranding, ναι ο kijima συμφώνησε να μπουν άθλια microtransactions στο V αλλά κανείς δε μίλησε τότε. Ναι ο Kojima λόγω της τελειομανίας του έκλεινε για μήνες ολόκληρους μέσα στα γραφεία τους εργαζόμενους πάνω στα παιχνίδια του. Ούτε μήνας δεν έμενε μέχρι την επίσημη κυκλοφορία του mgs 4 όταν ξαφνικά του ήρθε να αλλάξει ελάχιστα τον τόνο της φωνής της Sunny σε μια σκηνή λίγων λεπτών. Οι συνεργάτες του έλεγαν να μην πειράξει τίποτα γιατί οι αστάθειες στον κώδικα που θα προξενηθούν από την αλλαγή θα είναι μεγάλες και απρόβλεπτες. Τους έκλεισε όλους μέσα ένα μήνα , 24 ώρες την ημέρα με ελάχιστη ξεκούραση για να κάνει τελικά την αλλαγή. Στον Hayter συμπεριφέρθηκε ουκ ολίγες φορές αντιεπαγγελματικά. Δεν του άρεσε που η φωνή του έγινε εικονική και συνδέθηκε με τα Metal Gear, δε του άρεσε που τα φώτα έπεφταν πάνω του. Ήθελε να τον αλλάξει από το MGS 1 , ήθελε ηθοποιούς του Holywood για το ρόλο. Τότε όμως έτρωγε άκυρα π.χ. Kurt Russell για το mgs 3 με αποτέλεσμα να γυρίζει στον Hayter, στον οποίο όπως έχει δηλώσει ο ίδιος ο David Ηayter o Κοjima δε του μιλούσε καθόλου, ήταν σαν να μην υπήρχε. Είχε δηλώσει "εκτιμώ τον Kojima σαν επαγγελματία αλλά όχι σαν άνθρωπο". O άνθρωπος είναι ιδιοφυΐα , έχει όραμα, βλέπει χρόνια μπροστά αλλά δεν είναι άγιος. Είναι άρρωστος δημιουργός, τρελός με τα project του όπου για να βγουν όπως θέλει απαιτούνται θυσίες και από τον ίδιο αλλά και από τους συνεργάτες του. Δε με ενδιαφέρει να κρίνω τον Kojima σαν άνθρωπο αλλά ως δημιουργό. Λέω τα παραπάνω γιατί καλό είναι να ακουστεί και μια άλλη πλευρά το Hideo που δε παραβάλλεται συχνά. Τον λατρεύω σαν δημιουργό είναι το είδωλό μου, σε ότι κάνει είμαι μαζί του με τα 1000 βλέπω εκατομμύρια φορές τα trailer και διαβάζω χαλαρά ένα δύωρο την μέρα για τις εξελίξεις στα project του αλλά αυτό δε σημαίνει ότι τον αγιοποιώ και δε τον κρίνω. Ας είχε βγάλει η Konami το V τώρα, ακριβώς όπως είναι το παιχνίδι αλλά χωρίς τον Kojima στο τιμόνι και θα βλέπατε τη κράξιμο θα έπεφτε. Οι fan λόγω της περίεργης φύσης του και των διαφορών από τα παλιά θα το έθαβαν κανονικότατα! Ας είχε βγει τώρα το Ground Zeroes, 45 λεπτά παιχνίδι στα 20 ευρώ... Έχω πάψει να κρίνω εταιρίες και ανθρώπους πίσω από αυτές, συμπεριφορές κτλ. κουράστηκα να ασχολούμαι. Ας κλείσει αύριο η Konami και η κάθε konami και ας μην ξανά ανοίξει ποτέ, σκασίλα μου. Πλέον κοιτάω μόνο το τελικό προϊόν και τέλος. Υπάρχουν μεσαιωνικές συνθήκες στη CD Project Red(δεδομένο), καταγγελίες πολύ χειρότερες από αυτές για την Konami. Tι?? Δε θα αγοράσεις το Cyberpunk?? Φανταστικές συνθήκες εργασίας στην Ubisoft (και όμως ισχύει) πρέπει εγώ να πάω να πάρω όλα τα ίδια Far Cry και να αγοράζω Assasin Creed κάθε χρόνο??? Ξέφυγα αρκετά από το Survive αλλά ήθελα κάποια πράγματα να τα πω!


      Φίλε Venom καταλαβαίνω τι λες.
      Η συζήτηση τείνει προς Kojima και Konami.
      Ναι κάποια πράγματα που έκανε ο Κοτζίμας όπως σωστά περιγράφεις δεν μου αρέσαν ούτε και εμένα και με παραξένευσαν όταν τα πρωτοέμαθα(κυρίως με David Hayter κτλ)
      Φαίνεται πως η τελειομανία του τον οδήγησε σε θυσίες.
      Αλλά τουλάχιστον μεγάλο μέρος της ομάδας του τον ακουλούθησε στο νέο του στούντιο πράγμα που δείχνει εμπιστοσύνη,το οποίο στο τέλος όπως λες εμας θα συμφέρει για το τελικό προϊον.
      Δεν θα αναφέρω τίποτα παραπάνω.
      Είμαστε καλυμμένοι νομίζω.
      Ελπίζω μία μέρα και μετά από καιρό να μάθουμε την αλήθεια μέσω μίας συνέντευξης ή ενός βιβλίου κτλ από την μεριά κάποιου.
      Ίσως μετά από πολύ καιρό γιατί αυτά τα πράγματα θέλουν χρόνο μέχρι να ηρεμήσουν τα πνεύματα.
    • Comment Link
      NikeFerrari
      NikeFerrari 14/03/2018 16:22:18
      You Survived the MG Survive Θέμη. Περαστικά και καλή ανάρρωση.
    • Comment Link
      VENOM AWAKENS GR
      VENOM AWAKENS GR 14/03/2018 16:14:46

      Θέμη σε εκτιμώ σαν συντάκτη και σαν μέλος των UH. Φίλε διαφωνώ σε πολλά που έγραψες , πιστεύω έχεις παρασυρθεί από το γενικότερο κλίμα όπως και αρκετά άλλα παιδιά στα σχόλια. Σέβομαι την άποψη σου επειδή έπαιξες το παιχνίδι, ελπίζω όλοι όσοι κράζουν να έχουν ασχοληθεί έστω 2-3 ώρες. Θεωρώ πως υπάρχει μια κάποια προκατάληψη. Σίγουρα δεν είναι καλό παιχνίδι αλλά πολλά που γράφονται και ακούγονται είναι υπερβολές. Από έναν τρελό με τη σειρά από το 2002 !



      Φίλε μου Venom Awakens, επίσης εκτιμώ με τη σειρά μου το πάθος και την αγάπη που τρέφεις για το Metal Gear Saga. Ανέκαθεν διάβαζω ότι γράφεις και κάθε σου ανάρτηση κάτι έχει να πει και ο ενθουσιασμός σου είναι μεταδοτικός. Σαν κι εσένα, έτσι και σε μένα το Metal Gear Solid άλλαξε τον τρόπο που αντιλαμβάνομαι τα videogames σε κάτι βαθύτερο, καλύτερο και ουσιαστικότερο. Εσένα το 2002, εμένα το 1998. Δεν παίζει τόσο ρόλο.
      Αυτό που παίζει ρόλο όμως είναι ότι αυτή η σειρά πρεσβεύει κάτι μεγαλύτερο, κάτι υψηλότερο απο το μέσο παιχνίδι εκεί έξω. Είναι η ταύτιση στην τελειότητα που σοφά λέει ο Petsoulis, είναι η έμφαση στη λεπτομέρεια, είναι τα βαθιά νοήματα που ανέκαθεν υπήρχαν σε καθένα μέρος της σειράς, είναι η ατμόσφαιρα, ειναι η ωριμότητα των μηνυμάτων του? Είναι όλα αυτά αλλά το κυριότερο είναι ο Σεβασμός του προς τον δέκτη, δηλαδή προς τον παίκτη. Εγώ ανέκαθεν ένιωθα ότι τα παιχνίδια αυτά με σέβονται, έχουν κάτι να μου δώσουν πέραν ενός απλού gameplay, ενός ακόμα mission.
      Όλα αυτά έχουν προδωθεί με αυτό το έκτρωμα που φέρει το βαρύ αυτό όνομα. Δεν με ενδιαφέρει καθόλου εάν είναι συμπαθητικό παιχνίδι. Θα τολμήσω να πω πως δεν με ενοχλεί και που λείπει ο Hideo Kojima. Δεν θα δεχθώ με τίποτα όμως να αμαυρωθεί το όνομα της σειράς με ένα παιχνίδι στο οποίο λείπουν καθολικά όλα όσα ανέφερα...
      Ο Kojima έψαχνε διακαώς να βρεί ένα άξιο διάδοχο του director για να αφήσει σε ικανά χέρια τη σειρά. Κάτι απολύτως θεμιτό και λογικό που ο κάθε Ιάπωνας δημιουργός κάνει όταν έχει κουραστεί (τα παραδείγματα άπειρα). Δυστυχώς σε αυτήν την παραπαίουσα Konami δεν τον βρήκε. Εφόσον ο δημιουργός έκρινε ότι κανένας δεν ήταν άξιος, ας μείνει στις μνήμες μας για να τη μεταφέρουμε στα παιδιά μας με τις αναμνήσεις μας. Μέχρι να βρεθεί κάποιος ταλαντούχος οραματιστής για να συνεχίσει επάξια όπως της αρμόζει.
      Εγώ προσωπικά τυχοδιωκτικές αρπαχτές δεν θα στηρίξω ποτέ των ποτών μόνο και μόνο ως φόρο τιμής στη σειρά που με γαλούχησε σε αυτό που είμαι σήμερα....

      Δεν θέλω να το πάρεις ως επίθεση αλλά ως μία συζήτηση μεταξύ θαυμαστών που αγαπούν τη σειρά απο τα βάθη της καρδιάς τους.


      Stormbringer, GrayFox, Θέμη για να μην παρεξηγηθώ, δεν υποστηρίζω το παιχνίδι. Θεωρώ το Survive, ένα μέτριο προς κακό παιχνίδι το οποίο δε θα το πρότεινα σε κανένα. Απλά πιστεύω ότι κρίνεται πολύ αυστηρά και χαρακτηρίζεται "σκουπίδι" λόγω της περιρρέουσας ατμόσφαιρας.Eίναι ένα χαζό zombie spinoff , δεν είναι το επόμενο μεγάλο Metal Gear Solid. Aν θέλουν πραγματικά βγάζουν παιχνιδάρα Metal Gear Solid 6 χωρίς τον Kojima. Απόδειξη το φανταστικό Portable Ops που ο Hideo δεν είχε καμία ανάμειξη. Παρακολουθώ τον Kojima καθημερινά χρόνια στο Twitter. Είχε δηλώσει αρκετές φορές στο παρελθόν ότι ήθελε να φτιάξει ένα metal gear spinoff zombie παιχνίδι που μα τη παναγία το περιέγραφε όπως είναι το Survive, survival zombie spinoff. Η παραγωγή του Survive ξεκίνησε αμέσως μετά την κυκλοφορία του V, φήμες λένε ότι το παιχνίδι φτιάχτηκε πάνω στα προσχέδια και τα πλάνα του kojima που έμειναν στη Konami όταν αυτός έφυγε. Πάμε στη κακιά konami λίγο τώρα γιατί θέλω να πω 1-2 πραγματάκια. Κράζουμε όλοι τις συνθήκες εργασίας που επικρατούν στη konami , είδαμε χαμό, ολόκληρες online επαναστάσεις και μετά πηγαίναμε για δουλειά με 490 ευρώ , 10 ωρα με τα μισά ένσημα αλλά η Konami μας ενδιέφερε, για εμάς εδώ κουβέντα. Κακές όντως οι συνθήκες εργασίας εκεί αλλά σίγουρα παραδεισένιες μπροστά σε αυτά που ζούμε εδώ. Ο Kojima λοιπόν ήταν Vice President της εταιρίας εδώ και πολλά χρόνια, νομίζω τα τελευταία 6. Τι έκανε ο kojima τόσα χρόνια ως αντιπρόεδρος της Konami για να βελτιώσει τις άθλιες συνθήκες εργασίας? Η απάντηση είναι προφανώς τίποτα γιατί προφανώς τον βόλευε να κλειδώνει μέσα τους εργαζόμενους πάνω στα απαιτητικά project του, γιαυτό μου κακοφάνηκε που μόλις έφυγε ξεκίνησε το κράξιμο. Όπως έχω ξαναπεί είναι σαν να φύγει αύριο μεθαύριο ο Αλέκος από τους UH και να κράζει τον Σάκη ότι συμπεριφέρεται άθλια επί τόσα χρόνια στους εργαζόμενους των Unboxholics. Kάτσε, κάποια πράγματα δε κολλάνε. Δεν είναι η Konami το απόλυτα κακό ούτε ο Kojima το απόλυτα καλό. Η αλήθεια είναι στη μέση. Ναι ο Kojima ως επιχειρηματίας πλέον δήλωσε προχθές ότι γουστάρει να βάλει microtransactions στο Death Stranding, ναι ο kijima συμφώνησε να μπουν άθλια microtransactions στο V αλλά κανείς δε μίλησε τότε. Ναι ο Kojima λόγω της τελειομανίας του έκλεινε για μήνες ολόκληρους μέσα στα γραφεία τους εργαζόμενους πάνω στα παιχνίδια του. Ούτε μήνας δεν έμενε μέχρι την επίσημη κυκλοφορία του mgs 4 όταν ξαφνικά του ήρθε να αλλάξει ελάχιστα τον τόνο της φωνής της Sunny σε μια σκηνή λίγων λεπτών. Οι συνεργάτες του έλεγαν να μην πειράξει τίποτα γιατί οι αστάθειες στον κώδικα που θα προξενηθούν από την αλλαγή θα είναι μεγάλες και απρόβλεπτες. Τους έκλεισε όλους μέσα ένα μήνα , 24 ώρες την ημέρα με ελάχιστη ξεκούραση για να κάνει τελικά την αλλαγή. Στον Hayter συμπεριφέρθηκε ουκ ολίγες φορές αντιεπαγγελματικά. Δεν του άρεσε που η φωνή του έγινε εικονική και συνδέθηκε με τα Metal Gear, δε του άρεσε που τα φώτα έπεφταν πάνω του. Ήθελε να τον αλλάξει από το MGS 1 , ήθελε ηθοποιούς του Holywood για το ρόλο. Τότε όμως έτρωγε άκυρα π.χ. Kurt Russell για το mgs 3 με αποτέλεσμα να γυρίζει στον Hayter, στον οποίο όπως έχει δηλώσει ο ίδιος ο David Ηayter o Κοjima δε του μιλούσε καθόλου, ήταν σαν να μην υπήρχε. Είχε δηλώσει "εκτιμώ τον Kojima σαν επαγγελματία αλλά όχι σαν άνθρωπο". O άνθρωπος είναι ιδιοφυΐα , έχει όραμα, βλέπει χρόνια μπροστά αλλά δεν είναι άγιος. Είναι άρρωστος δημιουργός, τρελός με τα project του όπου για να βγουν όπως θέλει απαιτούνται θυσίες και από τον ίδιο αλλά και από τους συνεργάτες του. Δε με ενδιαφέρει να κρίνω τον Kojima σαν άνθρωπο αλλά ως δημιουργό. Λέω τα παραπάνω γιατί καλό είναι να ακουστεί και μια άλλη πλευρά το Hideo που δε παραβάλλεται συχνά. Τον λατρεύω σαν δημιουργό είναι το είδωλό μου, σε ότι κάνει είμαι μαζί του με τα 1000 βλέπω εκατομμύρια φορές τα trailer και διαβάζω χαλαρά ένα δύωρο την μέρα για τις εξελίξεις στα project του αλλά αυτό δε σημαίνει ότι τον αγιοποιώ και δε τον κρίνω. Ας είχε βγάλει η Konami το V τώρα, ακριβώς όπως είναι το παιχνίδι αλλά χωρίς τον Kojima στο τιμόνι και θα βλέπατε τη κράξιμο θα έπεφτε. Οι fan λόγω της περίεργης φύσης του και των διαφορών από τα παλιά θα το έθαβαν κανονικότατα! Ας είχε βγει τώρα το Ground Zeroes, 45 λεπτά παιχνίδι στα 20 ευρώ... Έχω πάψει να κρίνω εταιρίες και ανθρώπους πίσω από αυτές, συμπεριφορές κτλ. κουράστηκα να ασχολούμαι. Ας κλείσει αύριο η Konami και η κάθε konami και ας μην ξανά ανοίξει ποτέ, σκασίλα μου. Πλέον κοιτάω μόνο το τελικό προϊόν και τέλος. Υπάρχουν μεσαιωνικές συνθήκες στη CD Project Red(δεδομένο), καταγγελίες πολύ χειρότερες από αυτές για την Konami. Tι?? Δε θα αγοράσεις το Cyberpunk?? Φανταστικές συνθήκες εργασίας στην Ubisoft (και όμως ισχύει) πρέπει εγώ να πάω να πάρω όλα τα ίδια Far Cry και να αγοράζω Assasin Creed κάθε χρόνο??? Ξέφυγα αρκετά από το Survive αλλά ήθελα κάποια πράγματα να τα πω!
    • Comment Link
      NioniosGR
      NioniosGR 14/03/2018 15:24:49
      Μακαρι να ασχοληθουν και να ανεβασουν ξανα το ονομα "ΚΟΝΑΜΙ"χωρις τον Kojima εστο για το silent hill που λατρευω και αγαπω... αλλα δεν νομιζω να καταφερουν τοσα πολλα δεν εχουν την τρελα του Kojima ..κι για αυτο θεωρω εχουν πλεον παρατησει την σειρα ...καλα να παθουν λοιπον τρ πλεον ουτε το Pro Evolution αξιζει για μενα μετα απο αυτα που κανει η κυρια ΚΟΝΑΜΙ
    • Comment Link
      KTI23
      KTI23 14/03/2018 15:09:22
      Όντας νεοφερμένος στη σειρά με το Phantom Pain, δεν έχω την εμπειρία ίσως άλλων παιδιων εδώ αλλά και δεν θα μπω καν στον κόπο να το δοκιμάσω.
      Το παιχνίδι μοιάζει ανεπνευστο και ανούσιο, χωρίς ίχνος σεβασμού όχι μόνο στη σειρά αλλά και στον ίδιο τον παίκτη. Από ότι είδα κάθε αποστολή είναι ίδια και το σύστημα μάχης σε αναγκάζει να πολεμάς ζόμπι πίσω από φράχτες.
      Φόλα στην Konami και σε κάθε Konami που ακολουθεί τέτοιες πρακτικές στα παιχνίδια της(αστείο το save με χρέωση).φόλα σε κάθε εταιρεία που αντιμετωπίζει δημιουργούς και υπαλλήλους με ρουφανιες και πισωπλατες μαχαιριές για το ευχαριστώ.
    • Comment Link
      GrayFox
      GrayFox 14/03/2018 13:32:30

      Θέμη σε εκτιμώ σαν συντάκτη και σαν μέλος των UH. Φίλε διαφωνώ σε πολλά που έγραψες , πιστεύω έχεις παρασυρθεί από το γενικότερο κλίμα όπως και αρκετά άλλα παιδιά στα σχόλια. Σέβομαι την άποψη σου επειδή έπαιξες το παιχνίδι, ελπίζω όλοι όσοι κράζουν να έχουν ασχοληθεί έστω 2-3 ώρες. Θεωρώ πως υπάρχει μια κάποια προκατάληψη. Σίγουρα δεν είναι καλό παιχνίδι αλλά πολλά που γράφονται και ακούγονται είναι υπερβολές. Από έναν τρελό με τη σειρά από το 2002 !



      Φίλε μου Venom Awakens, επίσης εκτιμώ με τη σειρά μου το πάθος και την αγάπη που τρέφεις για το Metal Gear Saga. Ανέκαθεν διάβαζω ότι γράφεις και κάθε σου ανάρτηση κάτι έχει να πει και ο ενθουσιασμός σου είναι μεταδοτικός. Σαν κι εσένα, έτσι και σε μένα το Metal Gear Solid άλλαξε τον τρόπο που αντιλαμβάνομαι τα videogames σε κάτι βαθύτερο, καλύτερο και ουσιαστικότερο. Εσένα το 2002, εμένα το 1998. Δεν παίζει τόσο ρόλο.
      Αυτό που παίζει ρόλο όμως είναι ότι αυτή η σειρά πρεσβεύει κάτι μεγαλύτερο, κάτι υψηλότερο απο το μέσο παιχνίδι εκεί έξω. Είναι η ταύτιση στην τελειότητα που σοφά λέει ο Petsoulis, είναι η έμφαση στη λεπτομέρεια, είναι τα βαθιά νοήματα που ανέκαθεν υπήρχαν σε καθένα μέρος της σειράς, είναι η ατμόσφαιρα, ειναι η ωριμότητα των μηνυμάτων του? Είναι όλα αυτά αλλά το κυριότερο είναι ο Σεβασμός του προς τον δέκτη, δηλαδή προς τον παίκτη. Εγώ ανέκαθεν ένιωθα ότι τα παιχνίδια αυτά με σέβονται, έχουν κάτι να μου δώσουν πέραν ενός απλού gameplay, ενός ακόμα mission.
      Όλα αυτά έχουν προδωθεί με αυτό το έκτρωμα που φέρει το βαρύ αυτό όνομα. Δεν με ενδιαφέρει καθόλου εάν είναι συμπαθητικό παιχνίδι. Θα τολμήσω να πω πως δεν με ενοχλεί και που λείπει ο Hideo Kojima. Δεν θα δεχθώ με τίποτα όμως να αμαυρωθεί το όνομα της σειράς με ένα παιχνίδι στο οποίο λείπουν καθολικά όλα όσα ανέφερα...
      Ο Kojima έψαχνε διακαώς να βρεί ένα άξιο διάδοχο του director για να αφήσει σε ικανά χέρια τη σειρά. Κάτι απολύτως θεμιτό και λογικό που ο κάθε Ιάπωνας δημιουργός κάνει όταν έχει κουραστεί (τα παραδείγματα άπειρα). Δυστυχώς σε αυτήν την παραπαίουσα Konami δεν τον βρήκε. Εφόσον ο δημιουργός έκρινε ότι κανένας δεν ήταν άξιος, ας μείνει στις μνήμες μας για να τη μεταφέρουμε στα παιδιά μας με τις αναμνήσεις μας. Μέχρι να βρεθεί κάποιος ταλαντούχος οραματιστής για να συνεχίσει επάξια όπως της αρμόζει.
      Εγώ προσωπικά τυχοδιωκτικές αρπαχτές δεν θα στηρίξω ποτέ των ποτών μόνο και μόνο ως φόρο τιμής στη σειρά που με γαλούχησε σε αυτό που είμαι σήμερα....

      Δεν θέλω να το πάρεις ως επίθεση αλλά ως μία συζήτηση μεταξύ θαυμαστών που αγαπούν τη σειρά απο τα βάθη της καρδιάς τους.


      Πολύ σωστά.Αυτό ακριβώς.Πάντα φιλικά εννοείται.
    • Comment Link
      GrayFox
      GrayFox 14/03/2018 13:29:01

      Θέμη σε εκτιμώ σαν συντάκτη και σαν μέλος των UH. Φίλε διαφωνώ σε πολλά που έγραψες , πιστεύω έχεις παρασυρθεί από το γενικότερο κλίμα όπως και αρκετά άλλα παιδιά στα σχόλια. Σέβομαι την άποψη σου επειδή έπαιξες το παιχνίδι, ελπίζω όλοι όσοι κράζουν να έχουν ασχοληθεί έστω 2-3 ώρες. Θεωρώ πως υπάρχει μια κάποια προκατάληψη. Σίγουρα δεν είναι καλό παιχνίδι αλλά πολλά που γράφονται και ακούγονται είναι υπερβολές. Από έναν τρελό με τη σειρά από το 2002 !


      Φίλτατε Venom νομίζω πως ξέρουμε πότε να επενδύουμε τον χρόνο μας και κυρίως τα χρήματα μας σε ένα παιχνίδι,όντας ενημερωμένοι οι περισσότεροι από εδώ.
      Το συγκεκριμένο παιχνίδι είναι ένα πάρα πολύ καλό παράδειγμα προς αποφυγή.
      Απορώ πως ακόμα εξακολουθείς να το υποστηρίζεις.
      Και'γω τρελός με τη σειρά είμαι εδώ και χρόνια.Ίσως πιο τρελός από εσενά ;-)
    • Comment Link
      Stormbringer
      Stormbringer 14/03/2018 13:22:59

      Θέμη σε εκτιμώ σαν συντάκτη και σαν μέλος των UH. Φίλε διαφωνώ σε πολλά που έγραψες , πιστεύω έχεις παρασυρθεί από το γενικότερο κλίμα όπως και αρκετά άλλα παιδιά στα σχόλια. Σέβομαι την άποψη σου επειδή έπαιξες το παιχνίδι, ελπίζω όλοι όσοι κράζουν να έχουν ασχοληθεί έστω 2-3 ώρες. Θεωρώ πως υπάρχει μια κάποια προκατάληψη. Σίγουρα δεν είναι καλό παιχνίδι αλλά πολλά που γράφονται και ακούγονται είναι υπερβολές. Από έναν τρελό με τη σειρά από το 2002 !



      Φίλε μου Venom Awakens, επίσης εκτιμώ με τη σειρά μου το πάθος και την αγάπη που τρέφεις για το Metal Gear Saga. Ανέκαθεν διάβαζω ότι γράφεις και κάθε σου ανάρτηση κάτι έχει να πει και ο ενθουσιασμός σου είναι μεταδοτικός. Σαν κι εσένα, έτσι και σε μένα το Metal Gear Solid άλλαξε τον τρόπο που αντιλαμβάνομαι τα videogames σε κάτι βαθύτερο, καλύτερο και ουσιαστικότερο. Εσένα το 2002, εμένα το 1998. Δεν παίζει τόσο ρόλο.
      Αυτό που παίζει ρόλο όμως είναι ότι αυτή η σειρά πρεσβεύει κάτι μεγαλύτερο, κάτι υψηλότερο απο το μέσο παιχνίδι εκεί έξω. Είναι η ταύτιση στην τελειότητα που σοφά λέει ο Petsoulis, είναι η έμφαση στη λεπτομέρεια, είναι τα βαθιά νοήματα που ανέκαθεν υπήρχαν σε καθένα μέρος της σειράς, είναι η ατμόσφαιρα, ειναι η ωριμότητα των μηνυμάτων του? Είναι όλα αυτά αλλά το κυριότερο είναι ο Σεβασμός του προς τον δέκτη, δηλαδή προς τον παίκτη. Εγώ ανέκαθεν ένιωθα ότι τα παιχνίδια αυτά με σέβονται, έχουν κάτι να μου δώσουν πέραν ενός απλού gameplay, ενός ακόμα mission.
      Όλα αυτά έχουν προδωθεί με αυτό το έκτρωμα που φέρει το βαρύ αυτό όνομα. Δεν με ενδιαφέρει καθόλου εάν είναι συμπαθητικό παιχνίδι. Θα τολμήσω να πω πως δεν με ενοχλεί και που λείπει ο Hideo Kojima. Δεν θα δεχθώ με τίποτα όμως να αμαυρωθεί το όνομα της σειράς με ένα παιχνίδι στο οποίο λείπουν καθολικά όλα όσα ανέφερα...
      Ο Kojima έψαχνε διακαώς να βρεί ένα άξιο διάδοχο του director για να αφήσει σε ικανά χέρια τη σειρά. Κάτι απολύτως θεμιτό και λογικό που ο κάθε Ιάπωνας δημιουργός κάνει όταν έχει κουραστεί (τα παραδείγματα άπειρα). Δυστυχώς σε αυτήν την παραπαίουσα Konami δεν τον βρήκε. Εφόσον ο δημιουργός έκρινε ότι κανένας δεν ήταν άξιος, ας μείνει στις μνήμες μας για να τη μεταφέρουμε στα παιδιά μας με τις αναμνήσεις μας. Μέχρι να βρεθεί κάποιος ταλαντούχος οραματιστής για να συνεχίσει επάξια όπως της αρμόζει.
      Εγώ προσωπικά τυχοδιωκτικές αρπαχτές δεν θα στηρίξω ποτέ των ποτών μόνο και μόνο ως φόρο τιμής στη σειρά που με γαλούχησε σε αυτό που είμαι σήμερα....

      Δεν θέλω να το πάρεις ως επίθεση αλλά ως μία συζήτηση μεταξύ θαυμαστών που αγαπούν τη σειρά απο τα βάθη της καρδιάς τους.

    • Comment Link
      Petsoulis
      Petsoulis 14/03/2018 12:42:03
      Το metal gear εχει ταυτιστει με την τελειοτητα. Προτιμω παταγωδη αποτυχια και παγωμα της σειρας παρα μετρια και καλουτσικα παιχνιδια.
    • Comment Link
      megathemiis
      megathemiis 14/03/2018 11:28:00

      Θέμη σε εκτιμώ σαν συντάκτη και σαν μέλος των UH. Φίλε διαφωνώ σε πολλά που έγραψες , πιστεύω έχεις παρασυρθεί από το γενικότερο κλίμα όπως και αρκετά άλλα παιδιά στα σχόλια. Σέβομαι την άποψη σου επειδή έπαιξες το παιχνίδι, ελπίζω όλοι όσοι κράζουν να έχουν ασχοληθεί έστω 2-3 ώρες. Θεωρώ πως υπάρχει μια κάποια προκατάληψη. Σίγουρα δεν είναι καλό παιχνίδι αλλά πολλά που γράφονται και ακούγονται είναι υπερβολές. Από έναν τρελό με τη σειρά από το 2002 !


      Στο παιχνίδι αφιέρωσα χρόνο, το ολοκλήρωσα και προσπάθησα να μην το δω καθόλου προκατειλημμένα. Δυστυχώς δεν μου άρεσε γενικότερα. Δεν έχει να κάνει με το ότι είναι Metal Gear, όπως διευκρινίζω και στο κείμενο. Πραγματικά το πιστεύω ότι είναι σπατάλη χρόνου και δεν υπάρχει λόγος κάποιος να ασχοληθεί μαζί του.
    • Comment Link
      VENOM AWAKENS GR
      VENOM AWAKENS GR 14/03/2018 11:10:31
      Θέμη σε εκτιμώ σαν συντάκτη και σαν μέλος των UH. Φίλε διαφωνώ σε πολλά που έγραψες , πιστεύω έχεις παρασυρθεί από το γενικότερο κλίμα όπως και αρκετά άλλα παιδιά στα σχόλια. Σέβομαι την άποψη σου επειδή έπαιξες το παιχνίδι, ελπίζω όλοι όσοι κράζουν να έχουν ασχοληθεί έστω 2-3 ώρες. Θεωρώ πως υπάρχει μια κάποια προκατάληψη. Σίγουρα δεν είναι καλό παιχνίδι αλλά πολλά που γράφονται και ακούγονται είναι υπερβολές. Από έναν τρελό με τη σειρά από το 2002 !
    • Comment Link
      Kiriakospaok2001
      Kiriakospaok2001 14/03/2018 10:14:36
      Προβλεπετε λουκετο. Τι λετε εσεις; σιγα σιγα χανει μεχρι και τους pes fans...
    • Comment Link
      Mike-D
      Mike-D 14/03/2018 09:55:25
      Ίσως ιδανικά θα έπρεπε να κάνει το review κάποιος που δεν έχει ασχοληθεί με τα Metal Gear.
    • Comment Link
      Harry T.
      Harry T. 13/03/2018 22:56:40
      "Θέλουμε να ξανακερδίσουμε τους Metal Gear fans" έλεγε η Konami το 2016, μετά τον χαμό που προκλήθηκε στο internet από το σκάνδαλο με την εκδίωξη του Hideo Kojima και της ομάδας του. Ορίστε με τί τρόπο προσπαθούν να ξανακερδίσουν τους fans... Με ένα game που χρεώνει κάθε επιπλέον save slot και loadout, και που είναι σχεδιασμένο να σε αναγκάσει να πληρώσεις για boosts επειδή είναι και καλά survival game και γι' αυτό σου κάνει την ζωή δύσκολη. Μ' αρέσει που φώναζε ο κόσμος για τα loot boxes στο Battlefront 2, αλλά κανείς δεν φωνάζει για το Metal Gear Survive που IMHO είναι ακόμα χειρότερη περίπτωση (μάλλον δεν φωνάζει κανείς γιατί κανείς δεν το πήρε). Αφού απέτυχε η παπάρα το Metal Gear Survive, αύριο η Konami θα μας σερβίρει ένα Metal Gear Solid remake (απ' ότι ακούγεται τις τελευταίες ημέρες) για να μας καλοπιάσει. Δεν αντιλέω, ένα remake των παλιών games με την Fox Engine θα ήταν μεγάλος πειρασμός για έναν fan της σειράς, αλλά θα προσπαθήσω να συγκρατηθώ, αναλόγως αν είναι απάτη ή όχι. Όσο για το Metal Gear Survive δοκίμασα μια beta και μετά από 5 λεπτά ενασχόλησης το έσβησα νευριασμένος, και δεν πρόκειται να το παίξω ακόμα κι αν με πληρώσει κάποιος.
    • Comment Link
      GrayFox
      GrayFox 13/03/2018 22:42:45
      Ένα έκτρωμα το παιχνίδι.Δεν χρειάζεται να πούμε τίποτα παραπάνω.

      Πέρα από το ότι είναι αντικειμενικά απαίσιο, όσοι παρακολουθούν την Konami όλον αυτόν τον καιρό έχουν ακόμη εναν λόγο να μην αφιερώσουν καθόλου τον χρόνο τους.

      Αυτό είναι ένα αρκαδαντο παράδειγμα πως δεν πρέπει να επενδύουμε τα χρήματα μας και να στηρίζουμε τέτοιες ύπουλες ενέργειες εταιρειών.

      Όποιος πάλι περίμενε κάτι θετικό είναι γελασμένος.Από το πρώτο κιόλας τρέιλερ καταλάβαμε που το πήγαινε η Konami•απόδειξη αυτή εδώ η ανασκόπηση.

      Οργή και θλίψη προκαλέι το παιχνίδι.

      Όπως λέω συνέχεια η Konami περιφέρει τη σειρά κρατώντας τη ζωντανή σαν τα ζόμπι του παιχνιδιού και δεν την αφήνει να πεθάνει αξιοπρεπώς.

      Επιπρόσθετα,ο δημιουργός τεράτων του Silent Hill,Masahiro Ito που σχεδιάσε τον Pyramid Head δημιούργησε τα ζόμπι του Survive.
      Εύχομαι όλο το ταλαντούχο προσωπικό που έχει απομένει να βρεθεί σε άλλα άλλα στούντιο της gaming βιομηχανίας για να τους απολαύσουμε σε όλο τους το μεγαλείο και όπως πρέπει.

      Είναι κρίμα πραγματικά.

      Οργή και θλίψη ξανά.
    • Comment Link
      manolinio7
      manolinio7 13/03/2018 22:26:31
      ΘΕΜΗ μ εκανες πολυ περηφανο..!!! δε περιμενα κατι λιγοτερο απο σενα... ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ hate review, για μια σιχαμερη πλεον για μενα εταιρεια που το εδειξε με το χειροτερο δυνατο τροπο.... ΑΝΤΕ ΓΕΙΑ..!!
    • Comment Link
      marius_octavus
      marius_octavus 13/03/2018 22:10:18
      Θέμη δεν χρειαζόταν ολόκληρο κείμενο. το "10 ευρώ το save slot" τα λέει όλα
    • Comment Link
      Tatas
      Tatas 13/03/2018 21:44:04
      Ωραίο το Review αλλα δεν μάθατε τίποτα μου φαίνεται. Η πρώτη παράγραφος θα έπρεπε να είναι δωρεάν και οι υπόλοιπες ένα δεκάρικο ή παράγραφος.
    • Comment Link
      dmaravelis
      dmaravelis 13/03/2018 20:26:28

      Θέμη σε xbox one x παίχτηκε ή στο απλό?



      Το έπαιξε στο xbox one x. Το αναφέρει στην παράγραφο πριν τη σύνοψη όπως και στην αρχή του review.
    • Comment Link
      Timaias
      Timaias 13/03/2018 20:14:10
      Θέμη σε xbox one x παίχτηκε ή στο απλό?
    • Comment Link
      MokilokD
      MokilokD 13/03/2018 20:07:21
      Μετα απο χρονια .

      Themis .... had a hard life. He needs some time to rest
    • Comment Link
      Captain_Zaraki
      Captain_Zaraki 13/03/2018 19:51:48
      Δωσε πονο Θεμη! XD Χαρα στο κουραγιο σου που ασχοληθηκες και τοσο με το Survive :P Πραγματικα ψαχνω εναν λογο για να θελει να ασχοληθει κανεις με αυτο το εκτρωμα και δεν βρισκω κανεναν.Ειναι απο τα ελαχιστα παιχνιδια που σε κανουν να απορεις..."ποιος πηρε την αποφαση να κυκλοφορησει αυτο το πραμα?" Το μονο σιγουρο ειναι πως θα ξεχαστει πολυυυυ γρηγορα..
    • Comment Link
      Stormbringer
      Stormbringer 13/03/2018 19:00:15
      Και σε Subsistence δυσκολία, Θέμη αποδείχθηκες ανυπέρβλητος. Κατάφερες το πολυπόθητο ΄΄Αποφύγετε αυτό το Έκτρωμα'' με χαρακτηριστική άνεση.
      Όπως σοφά ανέφερε και ο φίλτατος KosD, επιστροφή στη MotherBase για το απαραίτητο ντουζάκι φρεσκαρίσματος και ανασύνταξης δυνάμεων!
      :D
    • Comment Link
      KosD
      KosD 13/03/2018 18:48:10
      Θέμη έβγαλες εις πέρας την αποστολή σου. Ο Big Boss θα είναι περήφανος.

      Σε περιμένουμε όλοι πίσω στο mother base και ήδη ετοιμάζουμε την αντεπίθεση στον Skull "Σάκη" Face που σε βασάνισε έτσι...
    • Comment Link
      dmaravelis
      dmaravelis 13/03/2018 18:17:09
      Θέμη, καλή ξεκούραση!!!

      Πάμε γι'άλλα!!!!!
    • Comment Link
      Timaias
      Timaias 13/03/2018 17:45:54
      Ο Σάκης πρέπει να σε πληρώσει το διπλό για αυτό το review.
    • Comment Link
      nickkrip
      nickkrip 13/03/2018 17:42:16
      Στην πυρά!
    • Comment Link
      thanosthehuge
      thanosthehuge 13/03/2018 17:36:53
      Θέμη γυρνά πίσω στο Witcher 3 ρε και άσε τις τρολλιες. Και αν το αφεντικό σου σε πιέζει πολύ παραιτήσου xD
    • Comment Link
      ThemosGamer
      ThemosGamer 13/03/2018 16:35:45
      Ας το θαψουμε το κωλοπαιχνιδο....Ας ειναι χαρουμενοι που δεν καναμε και εφοδο στα γραφεια της Κonami.