Detroit: Become Human Review

  • Written by 
  • Read later

    "Δεν είναι απλά μια ιστορία. Είναι το μέλλον μας"

    Τελικά υπάρχει κάτι που να ορίζει το τι ονομάζουμε «βιντεοπαιχνίδια»; Υπάρχουν κάποιοι κανόνες που τα διέπουν; Αν ψάξει κανείς σε βιβλία, σε εγκυκλοπαίδειες, στο διαδίκτυο, όλο και κάτι διαφορετικό θα διαβάσει. Το θέμα είναι ότι εμπειρίες σαν και αυτές που σου προσφέρουν τα βιντεοπαιχνίδια, τουλάχιστον στην εποχή μας, δε μπορούν και δε θα έπρεπε να ορίζονται από κανόνες και όρους. Βιντεοπαιχνίδι, κατά την προσωπική μου άποψη, είναι αυτό που έστω και με ελάχιστη αλληλεπίδραση μαζί του, με ταξιδεύει, με ψυχαγωγεί και, γιατί όχι, με μορφώνει. Είναι λυπηρό και ανέκαθεν με ενοχλούσε η άποψη όλων όσων θεωρούσαν τα interactive dramas του David Cage «περισσότερο ταινίες και λιγότερο παιχνίδια». Δε θέλω να είμαι απόλυτος και σέβομαι όλες τις απόψεις, αλλά εγώ μια τέτοια τοποθέτηση, τη θεωρώ, τουλάχιστον το 2018, ανώριμη. Το μέσο ωριμάζει και καλά θα κάνουμε κάποια στιγμή να ωριμάσουμε και εμείς και να δεχτούμε ότι, ακόμη και αυτά, τα “interactive dramas”, με το «λιγότερο gameplay» που δεν απαιτούν combos, δεν απαιτούν skills και δεν σε βαθμολογούν για τις επιδόσεις σου, είναι μέρος του μεγάλου -πλέον- συνόλου που ονομάζουμε “gaming”.

    Να σας θυμίσω πως όταν κυκλοφόρησε το Heavy Rain, πολλοί έσπευσαν να εκφράσουν τις ανησυχίες τους και τους έντονους προβληματισμούς σχετικά με το αν το gaming θα καταλήξει εκεί. Δέκα και πλέον χρόνια μετά, τα interactive games (σαν και αυτά του Cage και της Telltale Games), όχι μόνο δεν μονοπώλησαν, δεν επηρέασαν και δεν κατέστρεψαν το gaming, αλλά απεναντίας, χάρισαν μερικές πανέμορφες εμπειρίες (βλ. The Walking Dead). Οπότε, την «καραμέλα» του «ναι, αλλά δεν είναι games» από εμένα, με συγχωρείται, αλλά δε θα την ακούσετε. Φτάσαμε, λοιπόν, στο Detroit: Become Human, ένα παιχνίδι που η Quantic Dream δουλεύει εδώ και αρκετά χρόνια. Και η αλήθεια είναι ότι η δουλειά φαίνεται παντού, σε κάθε σημείο του τίτλου. Από τα μενού και το HUD, μέχρι το σύνολο του τεχνικού τομέα, το Detroit είναι μία πολύ προσεγμένη και υψηλών προδιαγραφών παραγωγή.

    Βρισκόμαστε στο 2038, στη μητρόπολη Detroit των Η.Π.Α. Μη φανταστείτε ένα εντελώς sci-fi σκηνικό, με ιπτάμενα αυτοκίνητα και πόλεις που μοιάζουν με αυτές που έχουμε δει σε ταινίες. Προφανώς και η τεχνολογία, σχεδόν στα πάντα έχει αναπτυχθεί, αλλά το παιχνίδι παρουσιάζει το μέλλον του 2038 αισθητά πιο «γήινο» από αυτό που κάποιοι μπορεί να έχουμε στο μυαλό μας. Και μου αρέσει πολύ αυτή η προσέγγιση. Η μεγάλη αλλαγή στις ζωές των ανθρώπων έρχεται μετά την εφεύρεση των Androids (ανδροειδών). Τα «ρομπότ» που μοιάζουν και φέρονται σαν άνθρωποι, έχουν γίνει εμπορικό προϊόν από την εταιρία CyberLife. Πλέον, τα ανδροειδή έχουν αποκτήσει θέσεις στην καθημερινότητα των ανθρώπων και έχουν αναλάβει τόσο χειρωνακτικές, όσο και γραφειοκρατικές δουλειές. Ακίνδυνα και προγραμματισμένα να εκτελούν τις εντολές των ιδιοκτητών τους. Όλοι, όμως, ξέρουμε ότι κάποια στιγμή, η όλο και αναπτυσσόμενη τεχνητή νοημοσύνη, θα φτάσει σε ένα σημείο που θα αρχίσει να αποκτά συνείδηση και τότε είναι που ο κόσμος θα αλλάξει για πάντα. Ακριβώς αυτό είναι το θέμα που πραγματεύεται το νέο πόνημα του David Cage και κατ’ εμέ, η σκοπιά από την οποία το κοιτάει, είναι πολύ ενδιαφέρουσα.

    Ο παίκτης αναλαμβάνει το ρόλο τριών διαφορετικών ανδροειδών (της Kara, του Connor και του Markus). Και οι τρείς «χαρακτήρες» είναι εντελώς διαφορετικοί, δε γνωρίζονται, δεν έχουν καμία απολύτως σχέση μεταξύ τους. Το παιχνίδι είναι σπασμένο σε πολλά chapters, στα οποία εναλλάξ, προχωράς την ιστορία του καθενός εκ των τριών, μέχρι να φτάσεις στο σημείο που αυτές οι ιστορίες θα συναντηθούν και θα συνθέσουν την κεντρικό story. Δε θα μπω καθόλου σε λεπτομέρειες, μιας και ελλοχεύει ο κίνδυνος να πω κάτι που ενδεχομένως δεν πρέπει. Το μόνο που θα πω είναι ότι, με εξαίρεση το λίγο «υπερβολικό» τέλος (τουλάχιστον έτσι όπως το «έφτιαξα» εγώ), βρήκα την ιστορία του Detroit: Become Human, εξαιρετικά ενδιαφέρουσα, με πολλές συγκινήσεις, αρκετά αγχωτικά σημεία και πολλά κοινωνικά μηνύματα, τόσο για την υπάρχουσα κοινωνία, όσο και για τα χρόνια που έρχονται. Αυτή η ευαισθητοποίηση του Cage σε ζητήματα μεγάλης βαρύτητας, όπως είναι η ομοφυλοφιλία, ο ρατσισμός, τα ανθρώπινα δικαιώματα κ.α. είναι κάτι που με κάνει να τον εκτιμώ ως δημιουργό (δε με απασχολεί τι κάνει ως άνθρωπος). Μπορεί να υπερβάλει και ίσως πολλές φορές να γίνεται δακρύβρεχτος χωρίς ιδιαίτερο λόγο, αλλά δεν παύει να αγγίζει θέματα που όλους μας απασχολούν και όλους μας επηρεάζουν, τουλάχιστον θα έπρεπε να μας επηρεάζουν.

    Το Detroit: Become Human, όπως πολυδιαφημιζόταν εδώ και καιρό, αποτελεί το παιχνίδι του Cage με το μεγαλύτερο δέντρο αποφάσεων του παίκτη, σε βαθμό που σχεδόν κανένας μας δε θα παίξει το «ίδιο ακριβώς» παιχνίδι. Και πράγματι έτσι είναι. Σε αντίθεση με προηγούμενες δουλειές του, που πολλές φορές έδιναν την ψευδαίσθηση ότι επέλεξες την κατεύθυνση, αλλά στην πραγματικότητα η κατάληξη θα ήταν σχεδόν πάντα η ίδια, εδώ έχουμε να κάνουμε με μία πολυδιάστατη κατάσταση. Ο παίκτης, κυριολεκτικά, μπορεί να «γράψει» τη δικιά του ιστορία και αυτό το προνόμιο του δίνεται μέσα από ένα πολύπλοκο και τεράστιο σύστημα διακλαδώσεων των αποφάσεων. Κάθε τι που κάνεις, κάθε τι που λες σε κάποιον χαρακτήρα, καταγράφονται και θα τα συναντήσεις στις εκβάσεις της ιστορίας μελλοντικά. Αυτό δεν το έχω συναντήσει σε κανένα παιχνίδι μέχρι σήμερα και αποτελεί πραγματικά μία εξαιρετική υλοποίηση των βαρύγδουπων δηλώσεων που κάνει ο Cage από την εποχή του Fahrenheit.

    Το Detroit είναι το πρώτο παιχνίδι που όσα υποσχόταν, ισχύουν και μάλιστα υπάρχουν αποδείξεις, αφού μετά το τέλος ενός chapter, μπορείς να δεις το δέντρο των αποφάσεών σου. Η γραμμή που χάραξες με τα όσα έκανες είναι η μπλε, ενώ με κόκκινα (και κρυφά ως προς την περιγραφή τους για ευνόητους λόγους) φαίνονται τα όσα δεν έκανες ή έχασες. Καταλήγεις να βλέπεις ένα πολύ εντυπωσιακό διάγραμμα που σου δείχνει ένα σύνθετο σύστημα το οποίο απορείς πως κατάφεραν και το υλοποίησαν. Κάποιοι παίκτες θα δουν ακόμη και διαφορετικές τοποθεσίες, θα γνωρίσουν διαφορετικούς χαρακτήρες, ενώ θα φτάσουν σε σημείο να μιλάνε για εντελώς διαφορετική κατάληξη στα γεγονότα.

    Το πρόβλημά μου και αυτά τα οποία με προβλημάτισαν στο παραπάνω σύστημα έχουν να κάνουν με την αντίθεση που πολλές φορές έρχονται οι αποφάσεις που κάνεις στις ιστορίες των ανδροειδών που χειρίζεσαι. Και για να φέρω ένα παράδειγμα, χωρίς να φανερώσω πράγματα. Αποφασίζεις ότι θα ακολουθήσεις μία κατεύθυνση με τον Connor, η οποία κατεύθυνση θέλεις να έχει την «Α» κατάληξη. Στο επόμενο chapter, όταν χειρίζεσαι, πχ την Kara ή τον Markus, πολλές φορές σε υποχρεώνει να ακολουθήσεις μια κατεύθυνση που η κατάληξή της θα είναι εκ διαμέτρου αντίθετη με την κατάληξη που «Α» που ήθελες με τον Connor. Έτσι νιώθεις ότι σε κάποια σημεία, το παιχνίδι σου βάζει το μαχαίρι στο λαιμό να τους «φέρεις» απέναντι, χωρίς να είχες ακριβώς αυτές τις προθέσεις. Επίσης, τα QTEs, για ακόμη μια φορά, υπάρχουν εκεί για να προσφέρουν gameplay και άγχος και όχι κατάληξη ένα συμβάν, μιας και έτυχε να επιτύχω ώστε να αποφύγω μια κατάληξη, αλλά τελικά δεν την απέφυγα. Οι αποφάσεις που επηρεάζουν την έκβαση της ιστορίας και την τύχη των χαρακτήρων, αφορά το σύστημα διαλόγων και επιλογών και όχι τόσο τα QTEs. Ωστόσο θα πρέπει να είμαι δίκαιος. Το σύστημα επιλογών είναι χαοτικά μεγάλο, οπότε θαρρώ πως τέτοια κενά και τέτοια λαθάκια, είναι αδύνατον να αποφευχθούν.

    Σε ό,τι αφορά το gameplay αυτό καθ’ αυτό, το Detroit: Become Human δεν έχει να προσφέρει πολλές νέες συγκινήσεις. Πάνω-κάτω, ό,τι έκανε ο παίκτης και με τον τρόπο που τα έκανε στα προηγούμενα παιχνίδια (Heavy Rain, Beyond: Two Souls), τα κάνει και εδώ. Υπάρχουν, ωστόσο, μερικές ενδιαφέρουσες προσθήκες, όπως το Investigation σύστημα, στο οποίο μπορείς να δεις «πίσω» από τα προφανή και να ανακαλύψεις κρυμμένα μυστικά. Το πρόβλημα που έχω εγώ με το gameplay αφορά το χειρισμό των χαρακτήρων, οι οποίοι κινούνται σαν «τανκς» και πολλές φορές, σε πόρτες και έπιπλα, δημιουργούταν μια σύγχυση. Κατά τ’ άλλα, στα του gameplay, το Detroit δεν καινοτομεί και δε νομίζω να περίμενε κανείς να καινοτομήσει.

    Αυτό που λάτρεψα στο παιχνίδι είναι ο τεχνικός του τομέα, καθώς και το σύνολο του εικαστικού. Όπως προανέφερα, εκτίμησα πολύ το γεγονός ότι παρόλο που βρισκόμαστε στο 2018, δεν ένιωσα ότι έπαιζα ένα παιχνίδι που διαδραματίζεται σε ένα πλήρως αλλαγμένο sci-fi κόσμο και οι δημιουργοί φρόντισαν να αποφύγουν κάτι τέτοιο, φτιάχνοντας ένα Detroit που μοιάζει πολύ με το σήμερα. Μάλιστα, ένα τεράστιο μέρος του παιχνιδιού διαδραματίζεται σε φτωχικές γειτονιές, σε εγκαταλελειμμένα εργοστάσια και κτήρια που πέρα από μερικές πιο sfi-fi πινακίδες και πόρτες, δε διαφέρουν σε τίποτα με κτήρια του 2018. Εξαιρετικές βρήκα και τις σκοτεινές πινελιές στο εικαστικό, με σημεία που ακόμη και horror στοιχεία ενσωμάτωναν. Τα γραφικά του παιχνιδιού, αναμενόμενα, είναι πανέμορφα. Από τα μοντέλα των χαρακτήρων, τα πρόσωπα και τις υφές, μέχρι τους ρεαλιστικούς φωτισμούς και τις αντανακλάσεις, το Detroit συνθέτει ένα παντοδύναμο οπτικό αποτέλεσμα που, ειδικά στο PS4 Pro σε 4K ανάλυση και ενεργοποιημένο το HDR, είναι για…φίλημα. Μοναδικό ψεγάδι που βρήκα και η αλήθεια είναι ότι περίμενα λίγα παραπάνω πράγματα είναι το lip-sync και ίσως κάποια animations.

    Εντυπωσιασμένος δηλώνω και από το soundtrack του τίτλου. Μέχρι στιγμής είναι το αγαπημένο μου OST για το 2018, μιας και οι νότες πατάνε ακριβώς πάνω στα δικά μου γούστα, ενώ έχουν και μία τεράστια ποικιλία, αφού για τη μουσική του Detroit δούλεψαν τρεις διαφορετικοί συνθέτες, ο καθένας εκ των οποίων ανέλαβε να εμπεδώσει μουσικά, έναν από τους τρεις χαρακτήρες. Έτσι, εύκολα κάποιος παρατηρεί ότι το μοτίβο του κάθε χαρακτήρα αλλάζει και βοηθάει πολύ στο να μεταφερθεί αυτό που ο καθένας τους αντιπροσωπεύει και αισθάνεται. Τολμηρό εγχείρημα με φανταστική εκτέλεση!

    Συνοψίζοντας...

    Το Detroit: Become Human είναι μία πανέμορφη εμπειρία. Αν και έχει τις αδυναμίες της, θεωρώ πως είναι η πιο στιβαρή δουλειά του David Cage ένα από τα πολύ ενδιαφέροντα παιχνίδια που έπαιξα τελευταία. Με τράβηξε, τόσο η θεματολογία, όσο και η ανεπανάληπτη σε σημεία ατμόσφαιρα. Το σενάριο -το οποίο είναι πολυεπίπεδο και στον καθένα από εμάς θα είναι λίγο έως πολύ αλλαγμένο- με κράτησε σε εγρήγορση καθ’ όλη τη διάρκεια των 15-20 ωρών που ασχολήθηκα με το παιχνίδι. Το πρόβλημά του είναι ότι θίγει και προβάλει θέματα που οι πολιτικώς ορθοί του σήμερα -που πλέον «κυβερνούν» την κοινωνία- θα ενοχληθούν, θα το πουν υπερβολικό, θα το πουν δακρύβρεχτο. Αν σας αρέσουν, λοιπόν, αυτού του είδους τα παιχνίδια, επενδύστε άφοβα το χρόνο και τα χρήματά σας. Το Detroit είναι ένα από τα καλύτερα παιχνίδια της κατηγορίας του.

    8
    Box Art
    Tested on : PS4
    Developer : Quantic Dream
    Publisher : Sony Interactive Entertainment
    Distributor : Sony Hellas
    Available for : PS4
    Release date : Παρασκευή, 25 Μαΐου 2018
    Σάκης Καρπάς

    Βρείτε το συντάκτη: Facebook | Twitter | YouTube | Instagram | sakiskarpas@unboxholics.com

    Latest Reviews
    Login to post comments
    Comments (27)
    Refresh Comments
    Choose Order:
    • Comment Link
      kostasmpous
      kostasmpous 04/07/2018 15:32:58
      Απίστευτο παιχνίδι με πολύ δυνατό στόρι και σασπένς. Δένεσαι με τους χαρακτήρες και σκέφτεσαι πολύ τις επιλογές που θα κάνεις !
    • Comment Link
      nikos1979
      nikos1979 01/06/2018 11:42:59

      Westworld, Blade Runner, Ex-Machina, CyberPunk 2077 (?) κλπ, κλπ. Γουστάρω ατέλειωτα το concept του "Μπορούν τα ρομπότ να αναπτύξουν συνείδηση?" . Άσε που είναι και θέμα του όχι και τόσο μακρινού μέλλοντος. Btw, ο David Cage βγάζει παιχνιδάρες, τελεία και παύλα. Δεν χρειάζονται όλα τα παιχνίδια να έχουν gameplay επιπέδου Bloodborne για να είναι απολαυστικά. Story>>>Gameplay στις περισσότερες περιπτώσεις.



      Φιλε χωρις να εχω κακη προθεση αλλα αν πιστευεις οτι story >>> gameplay με λαθος hobby ασχολεισαι, εαν ψαχνεις καλες ιστοριες μεσω των βιντεοπαιχνιδιων κατι κανεις λαθος. Υπαρχουν αλλα μεσα που μπορεις να βρεις ιστοριες/αφηγηση σε πολυ υψηλοτερη ποιοτητα. Στα βιντεοπαιχνιδια οι εξαιρεσεις ειναι ελαχιστες και τις πιο πολλες φορες υπερεκτιμημενες γιατι αυτο που κανουν κατα 99.9% ειναι να μιμουνται το κινηματογραφο χωρις να χρησιμοποιουν τα δυνατα σημεια που εχει σαν μεσο το gaming.

      Α και να μην ξεχασω μακαρι φιλε ολα τα παιχνιδια να ειχαν το gameplay και το βαθος του lore που εχει το Bloodborne.
    • Comment Link
      prayforyourlife
      prayforyourlife 01/06/2018 11:17:36
      είναι ένα από τα καλύτερα παιχνίδια του 2018 σαν άποψη ενός θεατή όπως έμενα γιατί δυστυχώς δεν έχω ps4 για να το παίξω και αρκούμε στα walkthroughs τα πρώτα πράγματα που παρατήρησα από την αρχή του είναι ότι έχει σασπένς και σε κρατάει σε εγρήγορση και είναι πράγματα που για μένα κάλο είναι να υπάρχουν στα παιχνίδια .
      Άλλο ένα εξαιρετικό review από σένα Σάκη
    • Comment Link
      only_human1987
      only_human1987 30/05/2018 12:02:20
      Απο τη μια δεν παίζω τέτοιου είδους παιχνίδια,αλλά απο την άλλη το concept του Detroit είναι απο τα αγαπημένα μου.Decisions....Decisions...
      Όσο για τους κολημένους,ενοείται πως δεν πρέπει να είμαστε απόλυτοι.Όλα είναι παιχνίδια,κι όλοι είμαστε gamers!
    • Comment Link
      The_monster
      The_monster 28/05/2018 22:09:19
      Ωραίο review! Φυσικά ο τίτλος αυτός δεν χάνεται για μένα καθώς έχω απολαύσει όλες τις δημιουργίες του David Cage. Ανυπομονώ να έρθει στα χέρια μου και να το παίξω.
    • Comment Link
      WhosYourDaddy
      WhosYourDaddy 28/05/2018 18:19:37
      Ευχαριστούμε για το review και τις πληροφορίες Σάκη!!

      Προσωπικά είναι must play για εμένα, αφού έχω αγαπήσει όλες τις δουλειές του David Cage (εκτός από το Omikron το οποίο δεν έπαιξα ποτέ) και μου αρέσουν πολύ τα παιχνίδια αυτού του είδους, ειδικά τα Fahrenheit & Heavy Rain είναι από τα αγαπημένα μου παιχνίδια.
    • Comment Link
      Richter
      Richter 28/05/2018 17:51:26
      Χαίρομαι με τα όσα διάβασα! Heavy Rain και Beyond Two Souls λιωμένα μέχρι που βγήκαν όλοι οι τερματισμοί! Το ίδιο θα συμβεί κι εδώ!
    • Comment Link
      NikeFerrari
      NikeFerrari 28/05/2018 15:21:54
      Δεν χάνεται! Γουστάρω πολύ τα παιχνίδια του Cage!
    • Comment Link
      integra hellsing
      integra hellsing 27/05/2018 15:01:08
      συμφωνω σακη παρα πολυ με το review σου.εξ αλλου μου αρεσουν αυτα τα ψαγμενα παιχνιδια (εκτος απο τις μερες που εχω περιοδο που θελω ενα παιχνιδι να τους κοπαναω ολους η να τους πυροβολαω χεχε)αλλα λογω παιδιου δεν θα μπορεσω να ασχοληθω οσο θελω κ γι αυτο μαλλον θα το αγορασω αργοτερα .ομως θα το παρω νομιζω αξιζει .
    • Comment Link
      AKIS_CHLKS
      AKIS_CHLKS 27/05/2018 11:53:20
      Νομίζω οτί τέτοιου είδους παιχνίδια είναι για 'μεγαλύτερα' σε ηλικία παιδιά...Όντως νομίζεις οτι είσαι μέσα σε βιβλίο!!
    • Comment Link
      Throrin
      Throrin 27/05/2018 00:35:21
      Θα εκφέρω άποψη όταν το τελειώσω αλλά έφαγα μια φρίκη όταν το έβαλα ξανά για να συνεχίσω και μου λέει στο μενού το android
      "Your save file is corrupted"
      Παύση για λίγο, και μετά....
      "Just kidding"

      Χαχαχαχα.
      υγ. Πολύ καλό review Σάκη
    • Comment Link
      Wanton
      Wanton 26/05/2018 20:55:32
      Αγόρασα πριν κάνα χρόνο ένα μεταχειρισμένο ps3 μόνο για να παίξω Beyond two souls και Heavy Rain. Είναι σίγουρα στα 10 αγαπημένα μου παιχνίδια και τα 2. Το ιδιο θα κάνω στο μακρινό μέλλον και με ενα PS4 για να παίξω Detroit και ίσως και κανένα ακόμα που θα χει βγάλει η Quantic μέχρι τότε.

      Αλλά είναι κρίμα που δεν βγαίνουν για όλες τις πλατφόρμες τέτοιοι τίτλοι. Οκ ας κάνεις το marketing σου σαν Sony με κάποιους super AAA τίτλους σαν το God of war, αλλά αυτά άστα να το παίξουμε όλοι.
    • Comment Link
      χάρης.σαριδάκης
      χάρης.σαριδάκης 25/05/2018 18:36:05
      Θα τιμηθεί σίγουρα κάποια στιγμή μέσα στο καλοκαίρι..Με τρελαίνουν τα παιχνίδια του Cage, και ναι κύριοι είναι παιχνίδια και μόνο!!! Ωραίο review Σάκαρε!
    • Comment Link
      Stratoulis
      Stratoulis 24/05/2018 23:33:46
      Θα παιχτεί όταν βρεθεί η ευκαιρία! ΤΟ παιχνίδι φαίνεται εκπληκτικό με αυτά που διαβάζω. Ωραίο Review Σάκη!
    • Comment Link
      Captain_Zaraki
      Captain_Zaraki 24/05/2018 22:55:42
      Φανταστικο review Σακη, το Detroit φαινεται να ειναι παααααρα πολυ στα γουστα μου...ανυπομονω αν το παιξω!!!
    • Comment Link
      kairisg
      kairisg 24/05/2018 22:33:10
      Απολαυστικό review από τον Σακαρο ! Η ατμόσφαιρα και το ost με φτιάχνουν να το ξεκινήσω αύριο !
    • Comment Link
      kostazZzZ
      kostazZzZ 24/05/2018 21:43:02
      Αγαπημένο ost του 2018? Περίμενα το ost του God Of War να είναι το αγαπημένο σου, θα το ακούσω γιατί δεν περίμενα κάτι φοβερό από ost για το παιχνίδι...
    • Comment Link
      xaris vsl
      xaris vsl 24/05/2018 20:41:05
      Σάκαρε πιστέυω πρέπει να το παίξουμε σε solo night επιβάλεται!!!!
    • Comment Link
      DarthAltair
      DarthAltair 24/05/2018 20:34:37
      Μπράβο ρε Σάκαρε,επιτέλους κάποιος που λέει το παιχνίδι ΠΑΙΧΝΙΔΙ και όχι interactive drama,interactive story και λοιπές μπούρδες.
      Εξαιρετικός.
    • Comment Link
      Sifis.Schenker
      Sifis.Schenker 24/05/2018 20:32:15
      Εξαιρετικό άρθρο και ενδιαφέρον game!
    • Comment Link
      vasilas432
      vasilas432 24/05/2018 20:26:55
      Πολύ ενδιαφέρον, θα το πάρω
    • Comment Link
      Dead3nD
      Dead3nD 24/05/2018 20:21:18
      η στάμπα βαθμολογίας είναι ΕΠΟΣ για αυτους που δεν το εμφανίζει!! :P
    • Comment Link
      marius_octavus
      marius_octavus 24/05/2018 20:09:29
      αυτός ήταν και ο μεγαλύτερος φόβος μου για το παιχνίδι. ευτυχώς που ο David Cage, σαν πραγματικός δημιουργός, σε αντίθεση με άλλους, έγραψε κανονικά τους γνωστούς προβληματικούς.

    • Comment Link
      Harry T.
      Harry T. 24/05/2018 19:25:27
      Χαίρομαι που βγήκε καλό το Detroit γιατί είχε φάει αδικαιολόγητο κράξιμο για το trailer με την χειροδικία του πατέρα στην κόρη του και που το ρομπότ έτρεξε να την σώσει. Ακόμα απορώ τί κακό βρήκαν και γιατί κάποιοι δημοσιογράφοι αντέδρασαν τότε με τον τρόπο που το έκαναν. Την πολιτική ορθότητα και τους SJWs τους έχω γραμμένους, μας τα έχουν πρήξει. Το παιχνίδι θα αγοραστεί πάραυτα, μιας και τόσο το Heavy Rain όσο και το Beyond μ' άρεσαν.
    • Comment Link
      insane
      insane 24/05/2018 19:10:58
      Πολύ καλό review Σάκη ήταν κατατοπιστικο θα αγοραστεί κάποια στιγμή σίγουρα μιας και το heavy rain είναι αδυναμία όπως επίσης και το θέμα της ΑΙ και το αν μπορεί να αποκτήσει συνειδήση το γουστάρω και εγώ απίστευτα και όπως λέει και ο φίλος από κάτω είναι κάτι που μάλλον θα μας απασχολήσει στο κοντινό μελλον. Με ανυσηχησε λίγο ότι λες τη λέξη δακρυβεχτο πάνω από μια φορά αλλά χαλαλι
    • Comment Link
      thanosthehuge
      thanosthehuge 24/05/2018 18:57:00
      Westworld, Blade Runner, Ex-Machina, CyberPunk 2077 (?) κλπ, κλπ. Γουστάρω ατέλειωτα το concept του "Μπορούν τα ρομπότ να αναπτύξουν συνείδηση?" . Άσε που είναι και θέμα του όχι και τόσο μακρινού μέλλοντος. Btw, ο David Cage βγάζει παιχνιδάρες, τελεία και παύλα. Δεν χρειάζονται όλα τα παιχνίδια να έχουν gameplay επιπέδου Bloodborne για να είναι απολαυστικά. Story>>>Gameplay στις περισσότερες περιπτώσεις.
    • Comment Link
      BraVeHeart
      BraVeHeart 24/05/2018 18:20:52
      Ένα bug εμποδίζει να εμφανιστεί η στάμπα βαθμολογίας. Το κοιτάμε και το διορθώνουμε σύντομα. Ωστόσο, για τους ενδιαφερόμενους, η στάμπα είναι "Επενδύστε το χρόνο σας". Καλή ανάγνωση!