Final Fantasy XV Review

To ρομαντικό άρωμα της επιστροφής...

Μικρός, καθώς έκανα τη βόλτα μου στα μαγαζιά μαζί με τους γονείς μου θυμάμαι ένα παιχνίδι με ένα εξώφυλλο με ένα λεπτό, νέο παιδάκι με κίτρινα διαφορετικά μαλλιά και ένα αθώο βλέμμα. Χωρίς να ξέρω περί τίνος πρόκειται, κοίταξα αμέσως τη μητέρα μου και τον πατέρα μου λέγοντας απλά: "το θέλω". Αυτό ήταν και το πρώτο ραντεβού μου με τη σειρά Final Fantasy και οδήγησε σε έναν αθεράπευτο έρωτα μέχρι και σήμερα. Μαγευτικοί κόσμοι γεμάτοι μυστήρια πλάσματα με χαρακτήρες που καταφέρνουν να χαραχθούν βαθιά στο μυαλό του κάθε παίκτη. Αυτό είναι το πρώτο πράγμα που σκέφτομαι όταν αναπολώ τις σπουδαίες στιγμές που μου έδωσε την ευκαιρία να ζήσω μία από τις αγαπημένες μου σειρές μέχρι και σήμερα. Δε σας κρύβω πως τρέφω μεγάλη αγάπη για τα εν λόγω παιχνίδια της Square Enix, καθώς κατάφερα και τα γνωρίσα από αρκετά μικρή ηλικία και αποτελούν μία σημαντική στιγμή για εμένα. Cloud, Sephiroth, Cid, Tifa, Tidus, Van, Yuna, είναι μερικά από τα ονόματα τα οποία συνεχίζουν να μου "ξυπνούν" αναμνήσεις.

Έτος 2006, 10 χρόνια πριν αντίκρισα για πρώτη φορά το trailer του Final Fantasy Versus XIII και πήρα μία μικρή ιδέα σχετικά με το νέο του πρωταγωνιστή, τον Noctis. Πληθώρα συναισθημάτων άρχισαν να με διαπερνούν εκείνη την στιγμή, αλλά θυμάμαι ξεκάθαρα τον νεότερο εαυτό μου να νιώθει ένα ρίγος, αλλά ταυτόχρονα και μία χαρά για το νέο παιχνίδι της εταιρίας. Τα χρόνια περνούσαν και συνέχιζα υπομονετικά να περιμένω την άφιξη του παιχνιδιού. Εκεί λοιπόν που οι ελπίδες μου ξεκίνησαν να εξαφανίζονται, φτάνουμε στην Ε3 2013, μαθαίνω πως η εταιρία αποφάσισε να δημιουργήσει κάτι εντελώς καινούριο και μοναδικό, το Final Fantasy XV. Μαζί με την αλλαγή του ονόματος ήρθε και η αλλαγή του "αρχηγού" της ομάδας, καθώς μάθαμε πως υπεύθυνος πλέον για τη δημιουργία αυτού του παιχνιδιού δεν είναι ο Tetsuya Nomura, ο οποίος αποτελεί ένα σημαντικό πρόσωπο τόσο για τα Final Fantasy παιχνίδια, όσο και για την σειρά Kingdom Hearts, αλλά ο Hajime Tabata, γνωστός για δουλειές του στα Crisis Core- Final Fantasy VII και Final Fantasy Type-0. Αντιθέτως, ο Nomura έγινε υπεύθυνος για το σχεδιασμό των χαρακτήρων. Αξίζει να σημειωθεί, πως το Final Fantasy XV μοιράζεται μία θεματική ενότητα με το Fabula Nova Crystallis Final Fantasy, μία υποσειρά παιχνιδιών που έχουν κοινά στοιχεία με τα Final Fantasy XIII και Final Fantasy Type-0.

Έτσι, μετά από 10 χρόνια αναμονής και αρκετές αλλαγές στην ανάπτυξη του παιχνιδιού, φτάσαμε στον Νοέμβριο 2016, όπου, επιτέλους το νέο μεγάλο κεφάλαιο της αγαπημένης σειράς, ανέβηκε στα ράφια των καταστημάτων. Ένας χαοτικά μεγάλος ανεξερεύνητος κόσμος γεμάτος κινδύνους, νέους χαρακτήρες και μία νέα περιπέτεια μου έδινε την ευκαιρία να εισέλθω και να ζήσω ένα έντονο ψηφιακό ταξίδι με νέες προσθήκες. Η καλύτερη φράση που θα μπορούσε να περιγράψει το Final Fantasy XV είναι και η ίδια που προβάλλεται από την στιγμή που ο παίκτης ετοιμάζεται να ξεκινήσει το ταξίδι του. "A Final Fantasy for fans and first timers". Με το νέο κεφάλαιο, η εταιρία προσπάθησε να δώσει ένα νέο άρωμα στην JRPG σειρά που αρκετοί από εμάς αγαπήσαμε, με φρέσκους μηχανισμούς και χαρακτηριστικά για να προσελκύσει, τόσο τους σημερινούς παίκτες, όσο και τους παλιούς λάτρεις του genre.

Τα γεγονότα του Final Fantasy XV λαμβάνουν χώρα στο μαγευτικό κόσμο του Eos, ο οποίος απαρτίζεται από τρεις ηπείρους. Έχουμε, λοιπόν, πρώτα το βασίλειο του Niflheim το οποίο έχει καταφέρει να υποτάξει το μεγαλύτερο μέρος του Eos χάρις τα εξελιγμένα τεχνολογικά στρατεύματα του και την πλούσια τεχνολογία του. Το δεύτερο, είναι το βασίλειο Lucis, το οποίο συνεχίζει την αντίστασή του ενάντια στο Niflheim ελέω του πατέρα του Noctis, τον βασιλιά Regis και την πολύτιμη δύναμη του κρυστάλλου της πόλης. Νότια του βασιλείου Lucis βρίσκονται τα νησιά του Accordo, ένα έθνος που σχηματίζεται από μία ένωση πόλεων ελευθέρου εμπορίου. Αυτή η αντίσταση όμως με τα χρόνια έχει κουράσει τον βασιλιά, καθώς για την ασφάλεια των ανθρώπων του, ο Regis συνεχίζει να τροφοδοτεί ένα "αόρατο" τείχος το οποίο λειτουργεί ως ασπίδα για το βασίλειο του και ως αντάλλαγμα του αφαιρεί σιγά-σιγά την ζωή του και εξασθενεί τις δυνάμεις του. Έτσι, μετά από χρόνια τα δύο βασίλεια αποφασίζουν να υπογράψουν μία συμφωνία ειρήνης βάζοντας τέλος στον πόλεμο ανάμεσά τους, ενώ, για το "κλείσιμο" της συμφωνίας ο γιος του βασιλιά Regis, Noctis Lucis Caelum, καλείται να παντρευτεί την Lady Lunafreya Nox Fleuret από το βασίλειο της Tenebrae, το οποίο έχει υποταχθεί και αυτό στην τεράστια δύναμη του Niflheim και παραμένει πιστό σε αυτή.

Από εκεί ξεκινάει και η νέα περιπέτεια, καθώς ο Noctis ετοιμάζεται να ξεκινήσει το ταξίδι του προς την πρωτεύουσα του Accordo, Altissia, μαζί με τους τρεις αδελφικούς φίλους του, τον Prompto Argentum, τον Ignis Scientia και τον Gladiolus Amicitia για να ενωθεί με τα δεσμά του γάμου στην Lunafreya. Καθώς, λοιπόν, ο πρίγκηπας με την παρέα του οδεύει για αυτό το χαρμόσυνο γεγονός, τα πράγματα αλλάζουν προς το χειρότερο, καθώς το όλο σχέδιο του Niflheim ήταν να καταφέρει να περάσει το τείχος της πόλης και να κλέψει τον κρύσταλλο ενέργειας από το Lucis και να εξοντώσει την μοναδική του πηγή αντίστασης. Σαφέστατα εκνευρισμένος και απογοητευμένος, από εκεί ο πρίγκηπας του βασιλείου ετοιμάζεται να ξεκινήσει ένα διαφορετικό ταξίδι για να πάρει πίσω αυτό που δικαιωματικά του ανήκει.

Η φιλία, ως δεσμός, αποτελεί κάτι μοναδικό και ανεκτίμητο, που πολλές φορές δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ούτε με χίλιες λέξεις. Το να έχεις άτομα στα οποία μπορείς να στηριχθείς και να μοιραστείς μαζί τους όλα τα δυσάρεστα και ευχάριστα της καθημερινότητάς σου, όπως επίσης και να γνωρίζεις πως αυτοί θα είναι πάντα δίπλα σου, για να σε σηκώσουν, να σε παρηγορήσουν, ή μέχρι και να σε πάρουν στους ώμους τους για να συνεχίσεις το μονοπάτι σου και να βάλουν τους εαυτούς στους να μοιραστούν το ψυχικό βάρος του καθήκοντος σου, είναι κάτι ασύγκριτο. Κάθε άνθρωπος, στην πορεία της ζωής του αναγκάστηκε να γνωρίσει νέα πράγματα, μέρη, έθιμα, νέους ανθρώπους και να περάσει από αμέτρητες δοκιμασίες για να φτάσει σε ένα "ΧV" σημείο στη ζωή του. Όλα αυτά έχουν ως αποτέλεσμα την ωρίμανση του ανθρώπου σε ένα πιο ολοκληρωμένο και υπεύθυνο άτομο. Το ξεκίνημα του ταξιδιού του πρίγκηπα Noctis, δεν είναι απλά ένα ταξίδι αναψυχής, αλλά αυτό που ανέφερα πιο πάνω. Ο πρωταγωνιστής θα αναγκαστεί να μάθει και να γνωρίσει νέα πράγματα για το βασίλειό του και τα μέρη του, περνώντας από αμέτρητες προκλήσεις που θα μετρήσουν τη ψυχική του αντοχή μέσα από εξαιρετικά δύσκολες και επίπονες καταστάσεις. Του μαθαίνει να εκτιμά τις μικρές χαρές της ζωής, γνωρίζοντας νέα άτομα, πόλεις, περιοχές, εξευρενώντας έναν "ατελείωτο" open-world κόσμο.

Ομολογώ πως έμεινα ιδιαίτερα ευχαριστημένος από την ιστορία του παιχνιδιού και τη νέα επιλογή της εταιρίας προς το open-world μονοπάτι. Ο τομέας της ιστορίας προχωρά σταδιακά, με σταθερά βήματα, με φοβερή πλοκή γεγονότων και ωραία δομή χαρακτήρων, τόσο για τον πρωταγωνιστή, όσο και για την υπόλοιπη παρέα του. Ανά πάσα ώρα και στιγμή, ο παίκτης γνωρίζει ακριβώς τι πρέπει να κάνει και το λόγο για τον οποίο μάχεται. Εκτός του Noctis, κάποιος εύκολα μπορεί να διακρίνει το χαρακτήρα και την προσωπικότητα των τριών φίλων του, μέσα από έξυπνους διαλόγους και ατάκες, ενώ ίδια προσοχή δόθηκε και σε διάφορους, αλλά δυστυχώς λίγους NPCs. Θετικό είναι πως κατάφερα να "δεθώ" συναισθηματικά με τον χαρακτήρα και πολλές φορές να μοιραστώ τα συναισθήματά του, καλά και κακά. Από τα μόνα μου παράπονα εδώ, είναι πως θα ήθελα περισσότερες λεπτομέρειες για το παρελθόν των φίλων του Noctis, κάτι το οποίο κατά πάσα πιθανότητα θα παραδοθεί με επί πληρωμή DLC μέσω επεισοδίων. Ακόμη, καλύτερη εξήγηση θα μπορούσε να γίνει και για ορισμένους κακούς και την κινητήρια δύναμη που τους "σηκώνει" για να πετύχουν τον σκοπό τους. Κατ' εμέ, κάποιος που έχει ήδη ξεκινήσει το παιχνίδι, ή ετοιμάζεται, καλό θα ήταν να παρακολουθήσει το anime, Brotherhood: Final Fantasy XV, το οποίο προσφέρει περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το παρελθόν των φίλων του πρωταγωνιστή, ενώ, μία εξίσου φοβερή ματιά στον κόσμο του Eos και το βασίλειο Lucis δίνει και η CG ταινία, Kingsglaive: Final Fantasy XV.

Όσον αφορά το open-world κομμάτι του παιχνιδιού, εδώ, μπορώ να πω πως τα πράγματα είναι εξαιρετικά. Ένας πλούσιος λεπτομερέστατος κόσμος, με ειδυλλιακά τοπία, σαγηνευτικές και μυστήριες μορφές ζωής, πανδοχεία και πόλεις περιλαμβάνοντας ένα ρεαλιστικό κύκλο ημέρας και νύχτας, αποτελούν το Eos,. Ανά πάσα ώρα και στιγμή μπορείτε να αναλάβετε προαιρετικά quests και hunts (κυνήγι τεράτων) χωρίς περιορισμούς με αντάλλαγμα XP, Gil (το ψηφιακό νόμισμα του παιχνιδιού) και διάφορα αντικείμενα. Βέβαια, τα πλάσματα τα οποία μπορείτε να εξοντώσετε την ημέρα διαφέρουν με τα επικίνδυνα και δυνατότερα τέρατα της νύχτας, ενώ, μοναδικά τέρατα θα βρείτε και σε καιρικές συνθήκες όπως βροχή. Θετικό σημείο αναφοράς έχουν και τα σκοτεινά dungeons του παιχνιδιού, τα οποία θα συναντήσετε καθώς εξερευνείτε τον κόσμο του. Κάθε dungeon κρύβει πολλές απειλές και έχει μία διαφορετική και πιο βαριά ατμόσφαιρα, μαζί με ένα επικίνδυνο τέρας να παραμονεύει στο τέλος, κάνοντας την εξερεύνηση του τολμώ να πω "αναγκαστική" και ενδιαφέρουσα.

Το ελεύθερο open-world πλάνο δεν συνεχίζει για πάντα, διότι, όπως είχε δηλώσει και παλαιότερα ο director του τίτλου, από ένα σημείο και μετά, ο τομέας της ιστορίας βαδίζει σε πιο linear μονοπάτια, κάτι το οποίο δεν με ενόχλησε. Να σημειωθεί, πως και μετά το τέλος του παιχνιδιού, ο παίκτης έχει απόλυτη ελευθερία να συνεχίσει κανονικά όλα τα side-quests που άφησε στην άκρη απολαμβάνοντας την open-world φύση του παιχνιδιού και κρατώντας κανονικά τον εξοπλισμό του. Η JRPG σειρά, εκτός από τις ιστορίες και τους χαρακτήρες της, φημίζεται και για τη χρονική διάρκεια της. Το σενάριο του νέου κεφαλαίου θα σας απασχολήσει για τουλάχιστον 30 με 40 ώρες, ενώ, στη δική μου περίπτωση, μέχρι και την γραφή του εν λόγω κειμένου ξεπέρασε τις 60 χωρίς να έχω ολοκληρώσει όλες τις προαιρετικές αποστολές.

Μιλώντας για τον πλούσιο open-world κόσμο του Final Fantasy XV, δε θα μπορούσα να μην αναφέρω και τα μέσα μεταφοράς του. Πρώτο έρχεται το Regalia, το βασιλικό αυτοκίνητο που συντροφεύει την τρελοπαρέα και τους μεταφέρει στο σημείο όπου επιθυμούν. Το όχημα χρησιμοποιείται καθαρά για την απλή μεταφορά από σημείο προς σημείο, χωρίς να περιλαμβάνει υπέρτατους μηχανισμούς οδήγησης. Μέσα από αυτό, μπορείτε κατά την διάρκεια του ταξιδιού σας να απολαύσετε τα περιβάλλοντα του μαγευτικού νέου κόσμου, ακούγοντας πληθώρα κομματιών από ολόκληρη την Final Fantasy σειρά μέσω του ραδιόφωνου του αυτοκινήτου και να συνομιλήσετε με την παρέα σας. Περισσότερα ηχητικά κομμάτια από διάφορα κεφάλαια των υπολοίπων παιχνιδιών μπορείτε να προμηθευτείτε σε διάφορα παντοπωλεία. Βέβαια, μετά από λίγο θα σας δοθεί και η δυνατότητα manual οδήγησης, αλλά εγώ, δεν σας κρύβω ότι ελάχιστες φορές την χρησιμοποίησα. Επιπλέον, μπορείτε να παραμετροποιήσετε τόσο την εμφάνισή του αυτοκινήτου, όσο και την ιπποδύναμή του μέσα από διάφορα side-quests και αγοράς των κατάλληλων εξαρτημάτων.

Δεν νομίζω να υπάρχει άτομο που να τρέφει κάποια αγάπη για τα παιχνίδια της σειράς και να μην κρατά λίγη από αυτή την αγάπη και για τα Chocobos. Μεγάλα πτηνά τα οποία μπορείτε να νοικιάσετε με χρήματα και να ιππεύσετε ανά πάσα ώρα και στιγμή για να μεταφερθείτε σε πιο "ανώμαλα" εδάφη που αδυνατεί το Regalia, ακούγοντας το νέο και ανανεωμένο theme μουσικής που όλοι αγαπήσαμε. Το Chocobo, όπως και το regalia αποτελεί ακόμη ένα mount και θα έχετε τη δυνατότητα να το ονομάσετε όπως επιθυμείτε και να το βάψετε σε διάφορους χρωματισμούς ανάλογα με το γούστο σας. Ακόμη, μπορείτε να λάβετε μέρος σε αγώνες και να κερδίσετε διάφορα τρόπαια. Καθώς "χτίζετε" μία μεγαλύτερη σχέση εμπιστοσύνης με το Chocobo σας, αυτό θα μπορεί να εισέρχεται στη μάχη και να επιτίθεται στον οποιονδήποτε εχθρό σας. Τέλος, από τη στιγμή που επισκέπτεστε μία πόλη ή ένα outpost, θα μπορείτε να μεταφερθείτε πάλι εκεί, μέσω fast travel και αφαίρεσης από το ψηφιακό σας πορτοφόλι 10 Gil.

Το turn-based αποτελεί πλέον παρελθόν και ήρθε η ώρα να υποδεχθούμε το νέο gameplay που φέρνει μαζί του το νέο κεφάλαιο. Το Final Fantasy XV θα μπορούσε χωρίς καμία δυσκολία να χαρακτηριστεί και ως ένα action RPG. Πριν ξεκινήσετε το βασικό παιχνίδι, ο τίτλος θα σας ρωτήσει εάν θέλετε να παρακολουθήσετε ένα σύντομο tutorial για την καλύτερη εκμάθηση των μηχανισμών του. Εγώ, από την πλευρά μου σας προτείνω όχι μόνο να επιλέξετε να περάσετε από το παραπάνω tutorial, αλλά και να δώσετε αρκετή προσοχή, καθώς είναι αρκετά επεξηγηματικό και διαφωτιστικό σχετικά με τους gameplay μηχανισμούς. Αρχικά, το νέο action μονοπάτι του gameplay μπορεί να φαίνεται απλοϊκό και ρηχό, αλλά αυτό καθώς προχωράτε στο παιχνίδι και συναντάτε νέους και σαφέστατα δυνατότερους εχθρούς αλλάζει.

Με λίγα λόγια, το ανούσιο μασάρισμα του κουμπιού επίθεσης δεν θα σας κάνει να νιώθετε ασφάλεια για πολύ και θα πρέπει να επιλέξετε μία πιο στρατηγική προσέγγιση στη μάχη, εάν δε θέλετε να αναπληρώνετε την ενέργειά σας με έναν αμέτρητο αριθμό από potions. Αυτό, θα σας βοηθήσει να αμύνεστε και καλύτερα από τις επιθέσεις των εχθρών που κυνηγούν τη ζωή σας. Ο χαρακτήρας μπορεί να έχει πάνω του μέχρι τέσσερα όπλα τα οποία μπορείτε να αλλάξει on the fly μέσω του D-pad. Κάθε όπλο φέρει μοναδικές κινήσεις και σχεδόν κάθε εχθρός τρέφει μία αδυναμία σε ορισμένα από αυτά. Σημαντική ικανότητα είναι η "Warp" κίνηση του πρωταγωνιστή. Με αυτή, ο Noctis μπορεί να ξοδέψει ένα ποσοστό της MP μπάρας του και να επιτεθεί στον αντίπαλο με ένα μικρό teleport, ή αντίστοιχα να κάνει warp σε ένα σημείο μακριά από τη μάχη για την αναπλήρωση της υγείας του και της MP μπάρας του. Εκτός της αναπλήρωσης, αυτή η τακτική θα σας δώσει ένα καλύτερο οπτικό πεδίο σχετικά με τους εχθρούς τους οποίους μάχεστε και την τοποθεσία τους. Να σημειωθεί, πως και για την άμυνα αφαιρείται ένα μικρό ποσοστό από την MP μπάρα.

Μην αντιμετωπίζετε τους εχθρούς ατομικά. Οι φίλοι του Noctis εκτός από τις ευχάριστες προσωπικότητές τους, είναι και αρκετά ικανοί στη μάχη. Εκτός των συνεχόμενων επιθέσεών τους, μπορείτε να τους διατάξετε να εκτελέσουν μερικές συγκεκριμένες τεχνικές προκαλώντας ένα αξιοσημείωτο ποσοστό ζημιάς στους εχθρούς σας και ξοδεύοντας ένα ποσοστό από την Tech μπάρα, η οποία χρησιμοποιείται για αυτό το λόγο. Οι προαναφερθείσες τεχνικές μπορούν να αναβαθμιστούν για μεγαλύτερο ποσοστό ζημιάς, ή να αντικασταθούν ξοδεύοντας AP μέσω του Ascension συστήματος το οποίο θα αναλύσω παρακάτω. Ομολογώ πως βρήκα τον εαυτό μου να εξοικειώνεται αρκετά γρήγορα με το νέο gameplay σύστημα και είμαι πλήρως ευχαριστημένος από αυτό, καθώς προσφέρει γρήγορες δυναμικές μάχες και απόλυτη ελευθερία στον παίκτη ως προς τις κινήσεις του και τις επιλογές του. Απόλυτα φυσική βρήκα και την κίνηση του Noctis και στο περπάτημα, αλλά και στο τρέξιμο, ενώ υπήρξε σημαντική βελτίωση σε σύγκριση με τα πρώτα demo του παιχνιδιού, όπου ο χαρακτήρας είχε μία πιο "βαριά" αίσθηση στην όλη κινησιολογία του.

Εκτός των μαχητικών τους ικανοτήτων, κάθε μέλος της παρέας όπως και ο ίδιος ο Noctis έχει και τα δικά του χόμπι και είναι υπεύθυνος για διάφορα πράγματα. Ο μελλοντικός βασιλιάς για το χρόνο χαλάρωσής του ευχαριστιέται το ψάρεμα, το οποίο αποτελεί μία ευχάριστη εξτρά δραστηριότητα με την οποία βρήκα τον εαυτό μου να ροκανίζει αρκετό χρόνο. Ο Gladio είναι υπεύθυνος για την επιβίωση του group και καθώς πορεύεστε προς τον προορισμό σας θα βρίσκει χρήσιμα αντικείμενα (potions, elixirs κοκ). Από την άλλη ο Ignis έχει αναλάβει το μαγείρεμα στα camps, ενώ τέλος, ο Prompto, θα φωτογραφίζει διάφορες στιγμές του ταξιδιού σας. Ο μέγιστος αριθμός φωτογραφιών είναι 150 και ο παίκτης έχει τη δυνατότητα να τις αποθηκεύσει και να τις μοιραστεί στα κοινωνικά του δίκτυα οποιαδήποτε στιγμή επιθυμεί. Αλλαγές έχει δεχθεί επίσης και το XP σύστημα και ο τρόπος που ανεβάζετε levels στο παιχνίδι. Όσα περισσότερα τέρατα σκοτώνετε, η εμπειρία που κερδίζετε αποθηκεύεται χωρίς να μετατρέπετεται σε levels. Εδώ έρχονται τα camps και τα πανδοχεία. Η μετατροπή του XP σε levels γίνεται μέσω της ξεκούρασης των παικτών.

Δηλαδή, κάθε φορά μετά από αρκετές μάχες, αναγκαίο είναι να ξεκουράσετε τους χαρακτήρες, έτσι ώστε να αυξήσετε και τα level τους. Τα πανδοχεία πολλαπλασιάζουν το XP που έχετε συγκεντρώσει πολύ περισσότερο σε σύγκριση με τα camps, για αυτό το λόγο κοστίζουν συνήθως και περισσότερα Gil. Αντιθέτως, στο κάμπινγκ ο Ignis θα έχει την ευκαιρία να σας μαγειρέψει όποιο φαγητό επιθυμείτε ανάμεσα σε μία πλούσια λίστα, η οποία εμπλουτίζεται καθώς εξερευνείτε τον κόσμο, είτε σκοτώνοντας τέρατα, είτε αγοράζοντας ένα βιβλία συνταγών από παντοπωλεία. Το φαγητό αποτελεί ουσιαστικά ένα buff για τους χαρακτήρες το οποίο αρχικά φαίνεται απλό, αλλά εμπιστευτείτε με, μετά από αρκετές ώρες παιχνιδιού θα καταλάβετε καλύτερα τη χρήση του. Αντίστοιχα buffs (όπως περισσότερο stamina) μπορείτε να δώσετε και στο Chocobo σας μέσω συγκεκριμένου φαγητού που θα προμηθευτείτε από το chocobo ranch. Παραδείγματος χάριν, υπάρχουν φαγητά που προσφέρουν για περιορισμένο χρονικό διάστημα ανοσία στο δηλητήριο, κάνοντας έτσι την εξερεύνηση ενός επικίνδυνου χώρου που κατοικούν τα τέρατα με την παραπάνω επίθεση ακόμη πιο εύκολη. Με λίγα λόγια, κάθε φορά που θα θέλετε να ανεβάσετε το επίπεδο εμπειρία σας, έχετε το δίλημμα XP ή buffs. Εγώ, σας προτείνω πριν προβείτε στην εξερεύνηση ένος dungeon που γνωρίζετε στο περίπου τα τέρατα που παραμονεύουν και τις επιθέσεις τους, να κατασκηνώνετε και να τρώτε το ανάλογο status boost φαγητό.

Μία καλή προσθήκη είναι επίσης το "Wait mode" το οποίο μπορείτε ενεργοποιήσετε από το Options μενού. Με αυτό, κάθε φορά που σταμάτε να κινείστε, η οθόνη θα παγώνει για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Σε αυτό τον χρόνο θα μπορείτε να σκανάρετε τους εχθρούς σας και να ανιχνεύσετε τις αδυναμίες τους, για να λάβετε ένα σημαντικό πλεονέκτημα στο ποσοστό ζημιάς που θα μπορείτε να προκαλέσετε, εφόσον φυσικά αποφασίσετε να το εκμεταλλευτείτε. Μία παρόμοια δυνατότητα θα μπορείτε να δώσετε και μελλοντικά στον Ignis, ο οποίος θα σκανάρει οποιοδήποτε εχθρό και θα μπορεί να εντοπίζει τις όποιες αδυναμίες του, είτε σε όπλα, είτε σε στοιχεία όπως φωτιά, πάγο και κεραυνό. Σειρά έχει το Ascension σύστημα που ανέφερα πιο πάνω. Μέσω αυτού, θα μπορείτε να αναβαθμίσετε και να εμπλουτίσετε τόσο τις ικανότητες των φίλων του πρωταγωνιστή, όσο και τις δικές του μέσω AP (Ability Points). Το εν λόγω σύστημα φέρει τρομερές ομοιότητες με το σύστημα αναβάθμισης Sphere Grid του Final Fantasy X. Αμέτρητες επιλογές, τόσο στις τεχνικές μάχης, όσο και σε διάφορα ακόμη κομμάτια, όπως τον πολλαπλασιαμό της ζωής ανάλογα με τα level σας, δυνατότητα για να φορέσετε περισσότερα αντικείμενα στους χαρακτήρες και πολλά ακόμη που κάνουν την ενασχόληση με τη νέα κυκλοφορία της Square Enix ακόμη πιο ευχάριστη.

Εκτός των αντικειμένων που προσφέρουν καλύτερα στατιστικά και δυνατότητες στις δυνάμεις σας, το αντίστοιχο πραγματοποιείται και με διαφορετικές ενδυμασίες. Σχεδόν κάθε στολή που έχετε στην κατοχή σας φέρει μοναδικά στατιστικά, πχ, πιο συχνό critical damage. Φυσικά, εκτός από trinkets, υπάρχει και μία πλούσια ποικιλία όπλων, εκ των οποίων μερικά από αυτά μπορείτε να τα αγοράσετε, ενώ άλλα θα πρέπει να εντοπίσετε την τοποθεσία τους για να τα αποκτήσετε. Νέα όπλα και στολές μπορούν να λάβουν και οι συμπαίκτες σας και είναι στο χέρι σας για να αυξήσετε το ποσοστό ζημιάς που θα είναι σε θέση να προκαλέσουν. Μέχρι στιγμής, ο αριθμός των στολών δεν είναι μεγάλος και κατά πάσα πιθανότητα ενδέχεται να αυξηθεί με κάποιο DLC.

Τώρα έρχεται ακόμη ένα σημαντικό κομμάτι για το σύμπαν του Final Fantasy, η μαγεία και η νέα και ιδιαίτερη χρήση της. Εδώ τα πράγματα δεν είναι τόσο πολύπλοκα και διαφέρουν από τα παλαιότερα παιχνίδια. Μέσα στον κόσμο υπάρχουν στοιχεία όπως φωτιά, πάγος και κεραυνός, τα οποία μπορείτε να συγκεντρώσετε και να αποθηκεύσετε σε flasks και από εκεί και πέρα να τα κάνετε craft μέσω του "Elemancy" συστήματος, έτσι ώστε να τα χρησιμοποιήσετε ως αναλώσιμα projectiles στους εχθρούς σας. Μέσα στο crafting σύστημα, μπορείτε να συνδυάσετε τις μαγείες μεταξύ τους, ή και με άλλα αντικείμενα για μπόνους damage και πολλές επιπλέον ακόμη δυνατότητες. Έτσι, ουσιαστικά έχουμε τρία είδη μαγείας αρχικά και αργότερα θα αποκτήσετε πρόσβαση σε λίγα ακόμη στα οποία δεν θα αναφερθώ λόγω spoilers. Εδώ δεν σας κρύβω πως περίμενα περισσότερα, τουλάχιστον όσον αφορά την γκάμα με τα ξόρκια. Η χρήση της υπάρχουσας μαγείας, σίγουρα δεν απογοητεύει τόσο οπτικά, αλλά και όσον αφορά και το ποσοστό ζημιάς, καθώς εφόσον χρησιμοποιηθεί κατάλληλα μερικές φορές είναι "τρομακτικό". Η χρήση της μαγείας πρέπει να γίνεται με προσοχή, διότι η ζημιά μπορεί να επηρεάσει μέχρι και τους ίδιους τους συμπαίκτες σας. Όπως και να έχει το παραπάνω "πρόβλημα" ξεχνιέται αρκετά γρήγορα ελέω του εξαιρετικού και φρέσκου action gameplay που ενσωματώνει ο τίτλος, κατατάσσοντας τη μαγεία στη δεύτερη θέση, τουλάχιστον μέχρι να αποκτήσετε τα επιπλέον ξόρκια που ανέφερα πιο πάνω.

Φτάσαμε σε ένα από τα σημαντικότερα σημεία που χαρακτηρίζουν τα Final Fantasy παιχνίδια, τα Aeons, ή, όπως τα ονομάζει το 15ο κεφάλαιο, Astrals. Τα Astrals είναι πλάσματα ή καλύτερα, θεότητες που αποτελούν τα summons του παιχνιδιού. Σε αυτόν τον τομέα πραγματικά έχω μείνει έκπληκτος μιας και η χρήση τους είναι φανταστική και μάλιστα τρομερά χρήσιμη. Υπάρχουν έξι Astrals στο σύμπαν του παιχνιδιού (τουλάχιστον αυτά είναι γνωστά μέχρι στιγμής) και κάθε ένα από αυτά είναι και μία θεότητα με κύρια δύναμη ένα στοιχείο της φύσης (κεραυνός, φωτιά κλπ). Οι παλιοί παίκτες θεωρώ πως θα λατρέψετε τον επανασχεδιασμό και την απόδοση των νέων θεοτήτων, ενώ σε καμία περίπτωση δεν θα απογητεύσει και τους αντίστοιχους νέους gamers. Η χρήση τους έχει ως εξής. Καθώς μάχεστε ενάντια στον εχθρό σας, μετά από ένα ορισμένο χρονικό διάστημα, η μουσική θα αλλάξει σε πιο σοβαρό ύφος και το παιχνίδι θα σας προβάλλει στην οθόνη να κρατήσετε το L2/ LT παρατεταμένα. Μετά από κάποια δευτερόλεπτα ο ουρανός θα αλλάξει διάθεση και θα εμφανιστεί μία θεότητα και θα παίξει ένα σύντομο cinematic όπου θα εξαπολύσει μία θανατηφόρα κίνηση που δεν θα αφήσει κανέναν από αυτούς που σας απειλούν να συνεχίσει να σας "τρομοκρατεί". Το κάθε Astral για να εμφανιστεί θα πρέπει να πληρούνται κάποιες προϋποθέσεις. Για παράδειγμα, ο θεός του κεραυνού, θα σας τιμήσει με την παρουσία του μετά από ένα ορισμένο χρονικό διάστημα μάχης.

Εξαιρετική ποιοτική υλοποίηση έχει πραγματοποιηθεί στον τομέα της μουσικής με συνθέτρια την Yoko Shimomura, η οποία έχει εργαστεί σε διάφορα παιχνίδια στο παρελθόν, όπως Xenoblade Chronicles, Kingdom Hearts, Kingom Hearts II και πολλά ακόμη. Επιβλητικά κομμάτια ντύνουν την ατμόσφαιρα στις μάχες, ενώ αριστουργηματική σύνθεση έχει πραγματοποιηθεί και στα πιο λυπητερά και δραματικά κομμάτια κάνοντας πραγματικά τον κόσμο του παιχνιδιού ένα ζωντανό παραμυθένιο όνειρο το οποίο μπορείς να ψηλαφίσεις και να συνεχίσεις να κοιμάσαι μέσα σε αυτόν. Δε θα μπορούσα να παραλείψω να δώσω τα εύσημά μου στην -κατά την γνώμη μου- εξαιρετική μπάντα Florence and the Machine, που με τα κομμάτια τους πρόσθεσαν ακόμη μία δόση μαγείας στο όλο μουσικό αποτέλεσμα.

Όπως πάντα, άφησα ως τελευταίο κομμάτι τον οπτικό τομέα του παιχνιδιού. Λεπτομερέστατα περιβάλλοντα χάρις την πολύτιμη βοήθεια της Luminous Studio, της μηχανής γραφικών της Square Enix, με απέραντο draw distance σε ανάλυση 1080p και "καρφωμένα" 30 καρέ ανά δευτερόλεπτο. Ο τίτλος, για την έκδοση του PlayStation 4 αλλά και του Xbox One χρησιμοποιεί dynamic resolution για να κρατά σταθερό το frame rate και κάνει render από 1080p μέχρι 900p για το οικιακό σύστημα της Sony και στα 900p μέγιστο και 765p ελάχιστο για την κονσόλα της Microsoft. Ακόμη, έχουμε εξαιρετικό character design για το οποίο υπεύθυνος όπως προανέφερα είναι ο Tetsuya Nomura. Πλούσιες λεπτομέρειες από τα μαλλιά μέχρι και τις εκφράσεις προσώπων προσφέρουν ένα πιο ρεαλιστικό αποτέλεσμα. Τέλος, εξαιρετικό βρήκα και το voice acting ειδικά στο Ιαπωνικό Dub με το κατάλληλο πάθος στις φωνές, ενώ φυσικά και υπάρχει διαθέσιμη επιλογή για αγγλικό voice over.

Συνοψίζοντας : Αν με ρωτήσετε ποιο κομμάτι της σειράς είναι το αγαπημένο μου δε θα σας δώσω μία ξεκάθαρη απάντηση. Κάθε κεφάλαιο αποτέλεσε μία σημαντική εμπειρία για εμένα και την όλη πορεία της ζωής μου μέχρι στιγμής. Γιατί, στο φινάλε, όσο και να το φιλοσοφούμε καθημερινά τα βιντεοπαιχνίδια αυτό είναι, μοναδικές εμπειρίες που χαράζονται στο μυαλό κάθε παίκτη και έχουν σκοπό να μας ταξιδέψουν σε μοναδικούς κόσμους και να μας κάνουν να αφήσουμε τα προβλήματά μας και τις όποιες έννοιές μας στην άκρη. Εμπειρίες τις οποίες δεν μπορεί να αγοράσει κανένα χρηματικό ποσό σε τούτο τον πλανήτη. Το Final Fantasy XV είναι ο φοίνικας που αναγεννιέται από τις στάχτες του. Είναι ένα νέο και ανανεωμένο κεφάλαιο σε έναν όμορφο και παραμυθένιο κόσμο με χαρακτήρες που καταφέρνουν να δεθούν συναισθηματικά με τον παίκτη μέσα από καταστάσεις που θα προσπαθήσουν και μάλιστα θα καταφέρουν να βάλουν τον οποιονδήποτε εκεί έξω στην θέση του πρωταγωνιστή. Ένα νέο άρωμα, λοιπόν, για την σειρά. Ένα άρωμα αγάπης και επιστροφής με ευπρόσδεκτες και νέες αλλαγές που θα "χτίσουν" από τώρα την πορεία των μελλοντικών παιχνιδιών. Σίγουρα, η περιπέτεια του Noctis δεν έρχεται χωρίς -ας μου επιτραπεί η λέξη- "θεματάκια", αλλά ως εμπειρία εμένα προσωπικά κατάφερε να με κερδίσει και είναι μία καλή ευκαιρία και για έναν "πρωτάρη" στη σειρά να ξεκινήσει από αυτή.
Box Art
Tested on : PS4
Developer : Square Enix Business Division 2
Publisher : Square Enix
Distributor : CD Media
Available for : Xbox One, PS4
Release date : 2016-11-29

33 comment(s)