Read later
  • Written by 
  • Η Παλίρροια: Οι αλλαγές της gaming βιομηχανίας είναι μπροστά μας

    Η Παλίρροια: Οι αλλαγές της gaming βιομηχανίας είναι μπροστά μας

    Τα games πέθαναν. Ζήτω τα games

    Όταν ήμουν μικρός δεν πίστευα ότι θα κατάφερνα να ζήσω μια νέα εποχή για τα βιντεοπαιχνίδια. Τώρα όμως, αυτή η παλίρροια μοιάζει να είναι πιο κοντά από ποτέ. Είναι σημαντικό να αναλογιστούμε τι συμβαίνει με το αγαπημένο μας 'μέσο' (βιντεοπαιχνίδια). Βρισκόμαστε σε ένα πολύ κρίσιμο στην ιστορία στάδιο. Ένα στάδιο που όμοιο του δεν έχει υπάρξει. Ένα τρομακτικό άλλα και όμορφο στάδιο. Και είναι καιρός να προβληματιστούμε λίγο περισσότερο. Τα παιχνίδια όπως τα ξέρουμε, θα αλλάξουν για πάντα. Το μέσο μας βιώνει αλλαγές που κανείς μας δεν πίστευε ότι θα βιώσει τόσο σύντομα.

    Τα βιντεοπαιχνίδια αποτελούν πλέον ένα από τα μεγαλύτερα κομμάτια της καθημερινότητας. Αυτό που γνωρίζαμε ως 'gamer' τείνει να γίνει παγκόσμιο και πολυεπίπεδο. Το gaming έχει βγει από τα στενά όρια του πιτσιρικά που ξενυχτά μπροστά από μια κονσόλα και βρίσκεται πλέον σε κάθε ηλικιακό στρώμα, σε κάθε κοινωνικό επίπεδο. Και αυτό που είναι τρομακτικό αυτή τη στιγμή, είναι πως τα βιντεοπαιχνίδια έχουν μια ευκαιρία. Μια ευκαιρία να εδραιωθούν. Να καταξιωθούν για πρώτη φορά. Να γίνουν ένα μέσο με απήχηση και αποδοχή ανάλογη ενός άλλου μέσου, της τηλεόρασης.

    Μια από τις βασικότερες αλλαγές στον χώρο, είναι πως σταματήσαμε να κυνηγούμε την τεχνολογία. Για πάνω από έξι γενιές ολόκληρη η βιομηχανία, ο κόσμος ο ίδιος προσπαθούσε να φτάσει σε ένα επίπεδο γραφικών τέτοιο ώστε να μην επηρεάζεται η εμπειρία. Να είναι αποδεκτό από όλους. Να είναι όμορφο και σχεδόν τέλειο. Αυτή τη στιγμή, τα έχουμε καταφέρει. Είναι η πρώτη φορά από την αρχή των βιντεοπαιχνιδιών που δεν κυνηγάμε τα γραφικά. Που εκείνα δεν παίζουν και τόσο σημαντικό ρόλο. Μπορεί κανείς να το συνειδητοποιήσει αυτό; Μπορείτε να καταλάβετε πόσο μεγάλο αντίκτυπο έχει στην βιομηχανία. Χρήματα που θα χρησιμοποιούνταν για την περαιτέρω ανάπτυξη των γραφικών, επιτέλους μπορούν να διοχετευτούν σε άλλους τομείς. Στην έρευνα. Στην μουσική, στον κώδικα. Παντού. Κι αυτό είναι μόνο ένα μικρό κομμάτι αυτής της ”Παλίρροιας”, όπως την ονομάζω. Τα γραφικά και οι αναλύσεις επιτέλους έχουν φτάσει στα επίπεδα της επιστημονικής φαντασίας που ονειρευόμασταν. Αναλύσεις 4Κ, 8Κ, σε προσιτές τιμές για όλους. Ο άτυπος ψυχρός πόλεμος των εταιριών φαίνεται να φτάνει στο τέλος του.

    Το κύμα που έρχεται θα τα σαρώσει όλα. Ολόκληρη η βιομηχανία όπως την ξέρουμε θα αλλάξει. Κι αυτό που τρομάζει τους περισσότερους, είναι πως σε παρόμοια κατάσταση, η βιομηχανία κατέρρευσε.  Ήταν το 1983 όταν η συνεχής παραγωγή χαμηλής ποιότητας παιχνιδιών είχε κατακλύσει την αγορά με αποτέλεσμα ο κόσμος να χάσει την εμπιστοσύνη του στα παιχνίδια. Ο κόσμος σταμάτησε να αγοράζει, οι εταιρίες σχεδόν πτώχευσαν. Η αγορά σχεδόν εξαφανίστηκε. Θυμάστε προηγουμένως που ανάφερα ότι έχουμε μια ευκαιρία να γίνουμε όσο αποδεκτή είναι σήμερα η τηλεόραση; Αυτό που πρέπει να προσέξει η βιομηχανία είναι να μην γίνει “κακή τηλεόραση”. Να μην γίνει “Φτηνή τηλεόραση” που θα κουράσει και θα απομακρύνει τον “Θεατή”.

     

    Για πρώτη φορά στην ιστορία έχουμε μια ευκαιρία να μας πάρουν στα σοβαρά. Άνοιξαν οι πρώτες 'σχολές για παιχνίδια' ανά τον κόσμο. Τι σημαίνει αυτό; Όλο και περισσότεροι μαθαίνουν την χαρά της δημιουργίας ενός παιχνιδιού έξω από τα στενά όρια μιας γιγαντιαίας εταιρίας με κανόνες. Για πρώτη φορά κάποιος έχει στην διάθεση του μια πληθώρα εργαλείων επαγγελματικών, ώστε να κάνει το όραμα του πράξη, χωρίς ιδιαίτερο budget. Χωρίς περίπλοκες διαδικασίες. Ακόμα και από το ίδιο του το σπίτι.

    Η άνθιση του game development  είναι πλέον γεγονός. Και γίνεται κάθε μέρα και περισσότερο αποδεκτό όχι μόνο από την βιομηχανία, άλλα και από την ίδια την κοινωνία. Παλεύουμε χρόνια να αποδείξουμε στον κόσμο πως το μέσο μας είναι ίσως το καλύτερο μέσο στον κόσμο. Ένα μέσο που μπορεί με πολύ ξεχωριστό τρόπο να μεταδώσει εμπειρίες, να μάθει σε κάποιον πράγματα, να τον διασκεδάσει και άλλα πολλά. Επιτέλους λοιπόν, έχουμε την κατάσταση στα χέρια μας. Μπορούμε να κάνουμε τα οράματα μας πράξη. Το βλέπουμε καθημερινά να συμβαίνει σε μυριάδες πλατφόρμες. Από τις απλές τύπου 'browser games' μέχρι τις πλέον σύγχρονες των εξομοιωτών. Από τα κινητά μέχρι τις σημερινές γενιές κονσολών. Δεν απαιτείται πλέον κανένα ιδιαίτερο προνόμιο για να ασχοληθεί κάποιος με τα βιντεοπαιχνίδια. Για να δημιουργήσει βιντεοπαιχνίδια. 

    Ακόμα ένας παράγοντας της άνθισης και καταξίωσης του μέσου είναι και η πρώτη γενιά των gamers. Εκείνος ο gamer έχει πια μεγαλώσει. Πλέον, είναι ανάμεσα στα υψηλά δημογραφικά στρώματα της κοινωνίας. Με την αγάπη του προς το μέσο να έχει διατηρηθεί. Αυτό σημαίνει πως έχει ωριμάσει. Έχει δημιουργήσει οικογένειες. Έχει ενταχθεί στο σύστημα. Είναι πλέον σε θέση να ορίζει τα πράγματα από 'μέσα'. Έτσι, μαθαίνει σιγά- σιγά να ζητά και να απολαμβάνει. Μαθαίνει να ξοδεύει τα χρήματα του σωστά. Να επενδύει σε projects καταδικασμένα. Να στηρίζει ανθρώπους μέσω διαφόρων πλατφορμών όπως το Kickstarter. Μαθαίνει στην ίδια την κοινωνία πως υπάρχει ένα κομμάτι που πρέπει να του δοθεί λίγη περισσότερη προσοχή. Μαλώνει τις εταιρίες και τους επισημαίνει τα λάθη τους. Εκείνος ο πιτσιρικάς έχει μεγαλώσει. Το γούστο του έχει ωριμάσει. Πλέον, δεν συμβιβάζεται εύκολα με  ανούσια παιχνίδια και προσπαθεί να ωθήσει τη βιομηχανία προς μια καλύτερη κατεύθυνση. Μια πιο ώριμη και σοβαρή κατεύθυνση. Και αυτό είναι επίσης κάτι που γίνεται για πρώτη φορά στην ιστορία του μέσου.

    Στο κοντινό μέλλον θα βιώσουμε νέες μεθόδους αλληλεπίδρασης. Νέα 'είδη' -ή genre αν θέλετε- παιχνιδιών. Νέες συσκευές που ούτε καν μπορούμε να φανταστούμε. Νέα θεματολογία. Όλο αυτό το αλάτι που ταξιδεύει τόσο καιρό στον αφρό του κύματος 'games' θα κατακαθίσει στις ηλιοκαμένες πλάτες μας. Στην αρχή ίσως μας φανεί περίεργο, άλλα γρήγορα θα συνειδητοποιήσουμε πως το μέσο πρέπει να αλλάξει. Και πως κι εμείς, με τον τρόπο μας, συμβάλλαμε σε αυτό. Είναι μια ευκαιρία που δεν πρέπει να χαθεί. Η εναλλακτική, στασιμότητα δεν κρύβει καμία ομορφιά και κανένα ενδιαφέρον.

    Login to post comments
    Comments (18)
    Refresh Comments
    Choose Order:
    • Comment Link
      johngamer64
      johngamer64 18/03/2017 20:31:16
      Το άρθρο αναλυτικότατο και ωραίο
    • Comment Link
      Savo
      Savo 18/03/2017 11:20:00
      Όντας κάποιος που βρίσκομαι στο ηλικιακό γκρουπ που ωρίμασε όπως το λέει ο Μπάμπης, να συμπληρώσω ότι και το μέσο είναι πιο ώριμο αλλά και η βιομηχανία η συγκεκριμένη που τις βγάζω το καπέλο σε πολλά πράγματα.
      Σαφέστατα οι δράσεις μας ειδικά τώρα που είναι περισσότεροι έκει έξω, καθορίζουν τις εξελίξεις. Και αυτό μ αρεσει στην συγκεκριμένη βιομηχανία.Ότι αφουγκράζεται σε ένα βαθμό τους πιστους της ανά τα χρόνια, και ότι μαθαίνει από τα λάθη της. Σε αυτό ίσως να βοηθάει ότι οι εμπλεκόμενοι πλην χαρτογιακαδων, αγαπάνε το μέσο.
      Εδώ κολοσσός και κωλοτουμπάρισε όταν ενώθηκαν οι φωνές.
      Συμφωνώ με το ωραίο άρθρο του Μπάμπη σε πολλά και από την προσωπική μου ματιά, ήδη αντιλαμβάνομαι μια διαφοερετική προσσέγγιση. Βλέπουμε τεράστιες παραγωγές που δεν αφήνουν τίποτα στην τύχη. Από τους ηθοποιούς και την μουσική, μέχρι και το τελευταίο level designer!
      Oι καταναλωτικές μας συνήθειες είναι αυτές που καθορίζουν ως ένα βαθμό τα πράγματα. Ίσως με μια πιο στοχευμένη και διαφορετική καταναλωτική συνείδηση , να τους μεταφέρουμε καλύτερα τα μυνήματα. Όσο θα αγοράζουν cod, αυτοί θα βγάζουν.
      Προσωπικά απολαμβάνω στο βαθμό που μπορώ, την όλη εξέλιξη της βιομηχανίας ανά τα χρόνια.
      Και φυσικά ελπίζω και θέλω να δω όλο και περισσότερους νέους ανθρώπους να εργάζονται για την βιομηχανία και να μπει και η Ελλάδα στο παιχνίδι.
    • Comment Link
      Ermis1024
      Ermis1024 17/03/2017 23:04:48
      Unboxfun σε καταλαβαίνω το έχω και γω μερικές φορές αυτό. Μερικές φορές υπάρχει η ανάγκη να αντιλαμβανομαστε τη διαφορά ανάμεσα σε game και πραγματικότητα.
    • Comment Link
      UnboxFun
      UnboxFun 17/03/2017 16:31:09
      Μπράβο Μπάμπη, κατάφερες να με προβληματίσεις. Ωραίο άρθρο.
      Απλά φοβάμαι που θα φτάσει η εξέλιξη των βιντεοπαιχνιδιών. Θέλω να πω, πως αφού τα γραφικά φτάσουν (αν δεν έφτασαν) ακόμη ταβάνι, δηλαδή στο επίπεδο που θεωρούνται άριστα τι θα γίνει μετά;
      Μήπως η εικονική πραγματικότητα δεν είναι αρκετή; Μήπως θα θέλουν κάτι διαφορετικό; (καταστάσεις ταινίας gamer).
      Προσωπικά πιστεύω ότι όταν τα γραφικά είναι τόσο καλά και οι χαρακτήρες φαίνονται σαν πραγματικά φοβάμαι, ότι θα με χαλάσει. Δεν θέλω να αισθάνομαι σαν μικρός "θεός" ή ότι χειρίζομαι ανθρώπους.
      Ναι μεν, συνδέομαι ανέκαθεν με τους χαρακτήρες αλλά θέλω να έχω και την αίσθηση του ψεύτικου.
      Ξέρω είναι δύσκολο να το γράψω...
    • Comment Link
      Fall-from-Grace
      Fall-from-Grace 17/03/2017 13:28:07


      Μια παρατήρηση εδώ: Η άνθηση του game development είναι δίκοπο μαχαίρι.Κάθε προγραμματιστής και ο σκύλος του βγάζει και από ένα παιχνίδι.Έχουμε γεμίσει με kickstarters άλλοτε πολλά υποσχόμενα και άλλοτε αμφιβόλου ποιότητας.Αν η αγορά γεμίσει με indie-τίτλους-σκουπίδια (βλέπε Steam Greenlight) και μόνο το 1 στα 100 παιχνίδια αξίζει να ασχοληθείς μαζί του, τι κερδίζει το gaming απ'αυτό; Ευτυχώς υπάρχει και το Youtube και είναι πολύ πιο έυκολο για τον καθένα να κάνει ποιοτικές επιλογές και πιο κοντά στα γούστα του και σε παιχνίδια που αξίζουν.



      Το ότι ο καθένας έχει πρόσβαση σε εργαλεία που τον βοηθάνε να ασχοληθεί με κάτι που γουστάρει μόνο καλό μπορεί να είναι.
      Τώρα αν το "τίμημα", του να βγαίνει ένα indie διαμάντι, είναι να βγαίνουν και 99 "σκουπίδια" μαζί του, εγώ δεν έχω κανένα πρόβλημα. Γιατί πολύ απλά οι indies έχουν την ελευθερία να κάνουν καινούρια πράγματα και να πειραματιστούν, κάτι που δεν μπορούν να κάνουν οι AAA devs γιατί έχουν τους publishers από πάνω τους να ρίχνουν τα υπέρογκα ποσά που δεν θέλουν να ρισκάρουν με αποτέλεσμα να βλέπουμε τις ίδιες δοκιμασμένες συνταγές ξανά και ξανά.
    • Comment Link
      maniacos93
      maniacos93 17/03/2017 10:10:44
      Πάτερ Μπάμπης Παΐσιος: Οι προφητείες... xD
      Ωραίο κείμενο Μπάμπη και τροφή για σκέψη. Μία μόνο ένσταση έχω...
      Εκεί που γράφεις ότι ''Το gaming έχει βγει από τα στενά όρια του πιτσιρικά που ξενυχτά μπροστά από μια κονσόλα και βρίσκεται πλέον σε κάθε ηλικιακό στρώμα''. Μόνο στο Ελλαδιστάν ίσχυε και συνεχίζει να ισχύει κάτι τέτοιο. Σε άλλες χώρες το gaming είναι για όλους και δεν θεωρείται ένα μέσο διασκέδασης μόνο για τα παιδιά.
    • Comment Link
      KosD
      KosD 16/03/2017 21:36:27
      Αρθράρα πάλι Μπάμπη.

      Το έχω σκεφτεί και εγώ αυτό με τα γραφικά.
      Όταν θα μπορεί ο οποιοσδήποτε να φτιάξει ένα παιχνίδι με γραφικά σαν την πραγματικότητα, τότε οι δημιουργοί δεν θα ξοδεύουν πόρους στο να φτιάξουν καλύτερα γραφικά και θα επενδύουν αυτούς τους πόρους σε άλλους τομείς.
      Επίσης ο καταναλωτής δεν θα κρίνει τα παιχνίδια από τα γραφικά του και αυτό με την σειρά του θα έχει ως αποτέλεσμα να πείσει την βιομηχανία να ασχοληθεί περισσότερο με άλλους σημαντικότερους τομείς.
    • Comment Link
      aliakas
      aliakas 16/03/2017 13:55:39
      μάλιστα
      αρχίσαμε και δω τα editorial
    • Comment Link
      NikeFerrari
      NikeFerrari 16/03/2017 12:20:21
      Δεν βλέπω να καταρρέει ξανά η βιομηχανία. Διαφορετική εποχή και πολύ διαφορετικό μέγεθος αγοράς. Ίσως να λιγοστέψουν στο μέλλον τα παιχνίδια που έχουν απήχηση στον παραδοσιακό gamer για χάρη νέων τάσεων εύκολου χρήματος με αντίστοιχα μοντέρνα genres.
    • Comment Link
      sub_zero
      sub_zero 16/03/2017 00:06:35


      Βρισκόμαστε όντως μπροστά σε μια τεράστια αλλαγή; Ή στο δεύτερο μεγάλο crash του gaming ;
      πωλήσεις.


      Δεν υπάρχει περίπτωση να κρασάρει η βιομηχανία. Το ότι ο καθένας κλέβει ένα template από το unity asset store κλέβει και κανά asset από εδώ κι από κει και το ονομάζει παιχνίδι δεν επηρεάζει το horizon και το forza. Η βιομηχανία έχει άλλες αναλογίες πλέον. Και στον κινηματογράφο, χωρίς να ακολουθώ το underground είμαι αρκετά σίγουρος ότι ο καθένας με μια κάμερα και after effects τραβάει μια 5λεπτη ταινία και την ανεβάζει κάπου, χωρίς να κινδυνεύουν να θαφτούν τα blockbusters. Στη μουσική όλοι με δωρεάν VST και ένα Reaper βγάζουν κομμάτια σε ένα απόγευμα. Στην "τηλεόραση" ο καθένας κάνει ένα youtube channel που μπορεί να έχει από 10 έως 10,000,000 subscribers χωρίς να κινδυνεύουν αυτοί με τα 10,000,000 ή οι παρουσιαστές σε μεγάλα tv networks.

      Πιστεύω δίνεται πολύ σημασία στο κρας του 1983 απλά για λόγους ιστορικής αναφοράς (και ίσως λόγω του πιπεράτου γεγονότος με το θάψιμο των παιχνιδιών) όταν στην πραγματικότητα δεν έχει καμία σχέση. Αν ήταν κάτι να κρασάρει για 2-3 χρόνια αυτό θα ήταν το VR αλλά και πάλι δεν έγινε/θα γίνει γιατί δουλεύει με τελείως άλλες αναλογίες και momentum ο κόσμος πλέον.



      Σίγουρα είναι ακριβό σπορ το gaming, αλλά η εκμετάλλευση των εταιριών πάει σύννεφο και αυτό δεν συμβαίνει σε ΚΑΝΕΝΑ άλλο μέσο



      Θέλει χρόνο να συντονιστούν οι marketinγκίστες ανά τον κόσμο και από όλους τους τομείς. Οι ταινίες έχουν πολύ μικρό engagement time οπότε δεν έχεις κάτι για season pass κλπ (αν και θα βρουν κι εκεί κάτι, πχ δώσε 0,5$ για την επόμενη σκηνή λολ), οι σειρές εξ ορισμού είναι serialized, αλλά με τη μουσική θα γίνει σιγά σιγά. Ήδη 1-2 μπάντες που ακούω βγάλανε serialized crowdfunded albums όπου δίνανε ένα κομμάτι το μήνα. Ποιος θα κάθεται σε λίγα χρόνια να παράξει ολόκληρο album με όλο το ρίσκο που κουβαλάει? Πάρε κομμάτι φέρε 2 ευρώ, πάρε φέρε πάρε φέρε. Κάποτε τα συγκροτήματα κάνανε album για να βγάλουν λεφτά από τις περιοδείες. Τώρα κάνουν περιοδείες μπας τους μάθει ο κόσμος και αγοράσει κανείς το καινούριο album που στριμάρουν.

      --

      Δεν είναι τίποτα ξεχωριστή η gaming βιομηχανία. Το internet τα έχει επηρεάσει όλα και με τους ίδιους τρόπους ακριβώς.
    • Comment Link
      John-Stef72
      John-Stef72 15/03/2017 19:44:07
      Ενδιαφέρον άρθρο σίγουρα.Ωστόσο είναι και πολύ θεωρητικό.
      Βρισκόμαστε όντως μπροστά σε μια τεράστια αλλαγή; Ή στο δεύτερο μεγάλο crash του gaming ;
      Αυτή η αλλαγή μπορεί να προκύψει και από νέες τεχνολογίες (π.χ. το VR).Αλλά το μεγάλο πρόβλημα είναι το εξής:
      Πολύς κόσμος θεωρεί όλες τις νέες αυτές τεχνολογίες ως 'gimmick' και αυτό είναι το κακό.Δεν έχουν γίνει ακόμα αποδεκτές απ΄το ευρύ κοινό (κυρίως λόγω κόστους) οπότε και το μέσον έχει μείνει στάσιμο.Οπότε από γενιά σε γενιά βλέπουμε κυρίως καλύτερα γραφικά και σχεδόν καθόλου καινούργια πράγματα.

      Μια παρατήρηση εδώ: Η άνθηση του game development είναι δίκοπο μαχαίρι.Κάθε προγραμματιστής και ο σκύλος του βγάζει και από ένα παιχνίδι.Έχουμε γεμίσει με kickstarters άλλοτε πολλά υποσχόμενα και άλλοτε αμφιβόλου ποιότητας.Αν η αγορά γεμίσει με indie-τίτλους-σκουπίδια (βλέπε Steam Greenlight) και μόνο το 1 στα 100 παιχνίδια αξίζει να ασχοληθείς μαζί του, τι κερδίζει το gaming απ'αυτό; Ευτυχώς υπάρχει και το Youtube και είναι πολύ πιο έυκολο για τον καθένα να κάνει ποιοτικές επιλογές και πιο κοντά στα γούστα του και σε παιχνίδια που αξίζουν.

      Ο τρόπος που διανέμεται το περιεχόμενο είναι επίσης κίνδυνος για την βιομηχανία: Θέλεις ολόκληρο παιχνίδι ε έτει 2017; Χα!
      Διάλεξε ανάμεσα στις 3-4 εκδόσεις ενός παιχνιδιού, πάρε κι ένα Season Pass να'χεις και ένα patch-χανζαπλάστ των 50GB απ΄την 1η μέρα και πολύ σου είναι.Που θέλεις και ολόκληρο παιχνίδι αναιδέστατε και αχάριστε gamer.Απ'όλα τα στραβά της βιομηχανίας, αυτό είναι που μ'ενοχλεί περισσότερο.Σίγουρα είναι ακριβό σπορ το gaming, αλλά η εκμετάλλευση των εταιριών πάει σύννεφο και αυτό δεν συμβαίνει σε ΚΑΝΕΝΑ άλλο μέσο.Και μάλιστα με τις ευλογίες μας, αν κρίνω απ'τις πωλήσεις.

      Σταματάω εδώ γιατί παραμεγάλωσε το σεντόνι :)
    • Comment Link
      Stratoulis
      Stratoulis 15/03/2017 18:17:41
      Τι αρθράρες γράφεις ρε ΤΕΡΑΣ!
    • Comment Link
      dmaravelis
      dmaravelis 15/03/2017 18:00:46
      Σε ευχαριστούμε Μπάμπη για το άρθρο. Μια μάτια στο μέλλον ή καλύτερα μια ματιά ενός παιδιού με γνώσεις και εμπειρίες μιας έκδοσης ενός ενήλικα εαυτού.

      Καλή συνέχεια!!!
    • Comment Link
      Captain_Zaraki
      Captain_Zaraki 15/03/2017 17:26:59
      Φανταστικο αρθρο Μπαμπη, για ενα φοβερα ενδιαφερον θεμα.Νομιζω πως ολοι ειμαστε περιεργοι να δουμε τι κατευθυνση θα παρει το αγαπημενο μας hobby στο μελλον...!
    • Comment Link
      manos_andros
      manos_andros 15/03/2017 17:17:15
      Φοβερό άρθρο έχεις απόλυτο δίκιο. Ίσως ένα από τα καλύτερα άρθρα που έχω διαβάσει.
    • Comment Link
      thanos13plastourgos
      thanos13plastourgos 15/03/2017 16:20:24
      Υπέροχο άρθρο
    • Comment Link
      γιαννης.λαζαριδης
      γιαννης.λαζαριδης 15/03/2017 16:05:30
      Φοβερό κείμενο !!
    • Comment Link
      KoulisHHH
      KoulisHHH 15/03/2017 16:03:40
      Αν το marketing συνεχίζει να πνίγει τα budgets και τις ιδέες των παιχνιδιών ίσως και αν μην ολοκληρωθεί αυτό το "breakthrough"...

    Tech News