The Human Centipede: Η ιδέα για την ταινία προέκυψε από ένα μακάβριο αστείο
Αδιαμφισβήτητα, το The Human Centipede είναι μία από τις πιο ακραίες, αποκρουστικές και άρρωστες ταινίες που κυκλοφορούν εκεί έξω. Το ανεξάρτητο φιλμ του Ολλανδού σκηνοθέτη Tom Six, είναι γραμμένο από τον ίδιο και η υπόθεση αφορά έναν διαταραγμένο Γερμανό χειρουργό που απαγάγει τρεις τουρίστες με σκοπό να τους βασανίσει φρικτά, ενώνοντας το στόμα του ενός με τον πρωκτό του άλλου, ώστε να σχηματιστεί μία “ανθρώπινη σαρανταποδαρούσα”.
Η ταινία, παραγωγής του Six, έκανε πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Λονδίνου FrightFest το 2009, παρά τις ανάμεικτες κριτικές, τελικά κέρδισε πολλές διακρίσεις σε διεθνή φεστιβάλ, ενώ ακολούθησαν ακόμα 2 συνέχειες γραμμένες και σκηνοθετημένες πάλι από τον ίδιο.
Όπως έχει αναφέρει σε συνεντεύξεις του, σημαντική επιρροή υπήρξε το σινεμά του David Cronenberg, οι Ιαπωνικές ταινίες τρόμου, o David Lynch αλλά και ο Takashi Miike. Πιο συγκεκριμένα, για το The Human Centipede, πηγή έμπνευσης αποτέλεσε το Salò, or the 120 Days of Sodom του Pier Paolo Pasolini. Η ιταλική δραματική ταινία του Pasolini, άφησε το δικό της ιδιαίτερο στίγμα στην ιστορία του κινηματογράφου, χαρακτηρίστηκε αμφιλεγόμενη, απαγορεύτηκε η προβολή της σε αρκετές χώρες ενώ μέχρι και σήμερα θεωρείται μία από τις πιο τολμηρές και προβοκατόρικες δημιουργίες του σκηνοθέτη.
Ο βασικός λόγος που ένα μικρό κομμάτι του κοινού αλλά και των κριτικών υπήρξε έντονα επικριτικό απέναντι στην ταινία, ήταν εξαιτίας κάποιων σκηνών που απεικόνιζαν ακραίες και γκροτέσκες πράξεις βίας, βασανισμού και σεξουαλικής κακοποίησης ατόμων ηλικίας κάτω των 18 ετών.
Βέβαια, η ταινία του Six συγκριτικά με αυτή του Pasolini είναι ασφαλώς και πιο επιφανειακή, ανέμπνευστη και επιτηδευμένη, τόσο στην θεματολογία όσο και στην κατασκευή της, ωστόσο, αυτό που κατάφεραν και οι 2 ταινίες είναι να προκαλέσουν παρόμοιες αντιδράσεις.
Στην περίπτωση του Six, οι αρνητικές κριτικές υπερτερούν, παρότι με τα χρόνια η ταινία κατάφερε να κερδίσει το δικό της καλτ κοινό. Ο λόγος που τον ρόλο του villain της ταινίας τον έχει ένας ψυχοπαθής ιατρός με όνομα Josef Heiter, γερμανική καταγωγής, είναι διότι τόσο η γερμανική εισβολή στην Ολλανδία κατά την διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, όσο και τα ναζιστικά φρικιαστικά ιατρικά πειράματα στις κρατούμενες εβραίες στα στρατόπεδα συγκέντρωσης του Άουσβιτς αποτέλεσαν πηγή έμπνευσης για τον σκηνοθέτη.
Παρ΄ όλα αυτά, η βασική ιδέα για την πλοκή της ταινίας προήλθε από ένα μακάβριο αστείο που είπε ο Six στους φίλους του, ακούγοντας μία είδηση στην τηλεόραση για έναν παιδοβιαστή. Ο Six, στο άκουσμα της είδησης αστειεύτηκε λέγοντας ότι η κατάλληλη τιμωρία για τον παιδοβιαστή θα ήταν να ράψουν το στόμα του στον πρωκτό ενός υπέρβαρου οδηγού φορτηγού.
Η συγκεκριμένη ιδέα μάλλον έμεινε στο μυαλό του σκηνοθέτη σε τέτοιο βαθμό που τελικά αποφάσισε να στηρίξει πάνω της ολόκληρο σενάριο για ταινία τρόμου μεγάλου μήκους.
Όσον αφορά τον τίτλο της, ο ίδιος είχε αναφέρει σε παλαιότερη συνέντευξη του στο Vulture ότι τον βρήκε όταν ένωσε τις φωτογραφίες της κοπέλας του την μία πίσω από την άλλη σαν αλυσίδα, ενώ εκείνη βρισκόταν σκυμμένη ακουμπώντας τα χέρια και τα γόνατα της κάτω στο δάπεδο. Μόλις είδε τις ενοποιημένες φωτογραφίες σκέφτηκε «Λοιπόν, αυτό μοιάζει σαν μία ανθρώπινη σαρανταποδαρούσα. Αυτός είναι ο τίτλος μου».
Ακολουθήστε το Unboxholics.com στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα για τεχνολογία, videogames, ταινίες και σειρές. Ακολουθήστε το Unboxholics.com σε Facebook, Twitter, Instagram, Spotify και TikTok.