Ο χρυσός επιστρέφει δυναμικά στο προσκήνιο και οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους. Η τιμή του πλέον πλησιάζει τα 4.000 δολάρια η ουγγιά, με τους επενδυτές να τρέχουν για “ασφαλές καταφύγιο". Μόνο φέτος έχει εκτοξευθεί κατά 46%, που είναι η μεγαλύτερη άνοδος από το 1979.
Πίσω από το αυτό όμως, κρύβονται ανησυχίες, όπως το φάσμα ενός shutdown της αμερικανικής κυβέρνησης, οι διεθνείς εμπορικές εντάσεις, οι μειώσεις επιτοκίων από τη Fed (Ομοσπονδιακή Κεντρική Τράπεζα των Ηνωμένων Πολιτειών) και η αμφισβήτηση της κυριαρχίας των ΗΠΑ στην παγκόσμια οικονομία.
Η εικόνα είναι παγκόσμια. Στο Χονγκ Κονγκ, η Zijin Gold International απογειώθηκε έως και 66% στο ντεμπούτο της, ενώ τα αμερικανικά ομόλογα διατήρησαν τα κέρδη τους και ο δείκτης δολαρίου υποχώρησε.
Όμως η Ουάσιγκτον είναι αυτή που κρατά την αγορά σε εγρήγορση. Μάλιστα, ο γερουσιαστής J.D. Vance προειδοποίησε ότι το shutdown μοιάζει αναπόφευκτο μετά το ναυάγιο των συζητήσεων του Donald Trump με τους ηγέτες του Κογκρέσου. Ένα κλείσιμο της κυβέρνησης θα μπορούσε να καθυστερήσει κρίσιμα οικονομικά στοιχεία, όπως τα δεδομένα απασχόλησης, τα οποία είναι καθοριστικά για τις αποφάσεις της Fed.
Οι μετοχές προς το παρόν στηρίζονται στην αισιοδοξία γύρω από την τεχνητή νοημοσύνη, όμως η άνοδος του χρυσού κατά 2% τη Δευτέρα, έδειξε πόσο εύκολα μπορεί να αλλάξει το κλίμα.
Αν τελικά αποφευχθεί το shutdown, ο χρυσός ίσως υποχωρήσει απότομα. Μέχρι τότε, παραμένει το πιο λαμπερό σύμβολο αβεβαιότητας.
Must Read
Το Resident Evil: Requiem συνεχίζει να σπάει ρεκόρ για το ιστορικό franchise
Το trailer του Spider-Man: Brand New Day γράφει ιστορία
Ο χρυσός φτάνει σε τιμή-ρεκόρ για πρώτη φορά στην ιστορία