Η Κίνα και η Ρωσία ενώνουν τις δυνάμεις τους σε ένα φιλόδοξο διαστημικό εγχείρημα για την κατασκευή πυρηνικού εργοστασίου στη Σελήνη μέχρι το 2036, το οποίο σύμφωνα με νέο μνημόνιο συνεργασίας θα τροφοδοτεί τον Διεθνή Σεληνιακό Ερευνητικό Σταθμό, μια κοινή πρωτοβουλία με στόχο την επιστημονική έρευνα και τη μόνιμη ανθρώπινη παρουσία στο φεγγάρι.
Η κατασκευή του εργοστασίου προβλέπεται να γίνει με αυτόνομα μέσα, χωρίς ανθρώπινη παρουσία, όπως δήλωσε ο επικεφαλής της Roscosmos, Yury Borisov, ενώ η βάση ILRS θα αρχίσει να διαμορφώνεται το 2028 με την αποστολή Chang’e-8 με σκοπό να εξελιχθεί σε έναν πλήρως εξοπλισμένο σεληνιακό σταθμό που θα υποστηρίζει επανδρωμένες αποστολές και ενδεχομένως να αποτελέσει σκαλοπάτι για την εξερεύνηση του Άρη.

Μέχρι στιγμής, στο πρόγραμμα ILRS έχουν ενταχθεί 17 χώρες, όπως η Αίγυπτος, το Πακιστάν, η Βενεζουέλα, η Ταϊλάνδη και η Νότια Αφρική, γεγονός που δείχνει την επιρροή της Κίνας και της Ρωσίας στον διεθνή ανταγωνισμό, την ίδια στιγμή που το αμερικανικό πρόγραμμα Artemis αντιμετωπίζει καθυστερήσεις και αβεβαιότητα γύρω από τη σεληνιακή βάση Gateway.
Must Read
Η Κίνα δοκιμάζει ρομπότ κουρέματος! (ΒΙΝΤΕΟ)
Το «Gundam» των 650.000 δολαρίων βγήκε στην αγορά
Η Κίνα βάζει φρένο στις απολύσεις εργαζομένων λόγω τεχνητής νοημοσύνης