PlayStation 5: Επίσημη ημερομηνία κυκλοφορίας και ονομασία 

Μαζί με πληροφορίες για το ολοκαίνουργιο controller

PlayStation 5: Επίσημη ημερομηνία κυκλοφορίας και ονομασία

Σαν κεραυνός εν αιθρία ήρθαν στα φώτα της δημοσιότητας ολοκαίνουργιες πληροφορίες για το PS5. Συγκεκριμένα, με ανάρτηση στο PlayStation Blog, ο πρόεδρος της SIEE, Jim Ryan, αποκάλυψε μερικές νέες λεπτομέρειες για τον διάδοχο του PS4.

Αρχικά επιβεβαιώθηκε και από επίσημα χείλη πλέον πως η επόμενης γενιάς κονσόλα της Sony θα ονομάζεται PlayStation 5. Αν και η ονομασία δεν αποτελεί μεγάλη έκπληξη, είναι ευχάριστο που πλέον επιβεβαιώθηκε και επίσημα. Παράλληλα, η Sony αποκάλυψε και την περίοδο κυκλοφορίας της κονσόλας. Επίσημα, λοιπόν, το PlayStation 5 κυκλοφορεί την εορταστική περίοδο του 2020. Αυτό πρακτικά σημαίνει πως η κονσόλα θα καταφθάσει στους τελευταίους μήνες του επόμενου έτους.

Οι αποκαλύψεις δεν σταμάτησαν εκεί. Η Sony έκανε γνωστό πως ένας από τους στόχους της με την επόμενη γενιά είναι να εμβαθύνει στην αίσθηση του immersion όταν παίζετε τα αγαπημένα σας παιχνίδια. Αυτό έδωσε στους σχεδιαστές της την ευκαιρία να φανταστούν εκ νέου το χειριστήριο της κονσόλας, το οποίο θα περιλαμβάνει δύο βασικές καινοτομίες.

Αρχικά, το controller του PlayStation 5 θα αντικαταστήσει την τυπική λειτουργεία της δόνησης που βλέπουμε στα χειριστήρια από την πέμπτη γενιά κονσολών. Την θέση της θα πάρει ένα σύστημα απτικής ανάδρασης που θα σας επιτρέπει να αισθανθείτε ένα μεγαλύτερο εύρος feedback. Για παράδειγμα, η αίσθηση του να χτυπάς σε έναν τοίχο σε ένα racing παιχνίδι θα είναι εντελώς διαφορετική από την αίσθηση όταν κάνεις τάκλιν σε ένα ποδοσφαιρικό παιχνίδι. Από την άλλη θα μπορείς να αισθανθείς τη διαφορά όταν τρέχεις σε γρασίδι ή όταν ο χαρακτήρας σου βαδίζει σε λάσπη.

Συνεχίζοντας, η Sony αποκαλεί την δεύτερη καινοτομία “adaptive triggers”. Αναλυτικότερα, τα L2 και R2 του χειριστηρίου θα έχουν προγραμματιζόμενη αντίσταση, την οποία ο κάθε δημιουργός θα μπορεί να φέρει στα μέτρα του παιχνιδιού του. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα η επιτάχυνση με ένα αυτοκίνητο ή το τέντωμα ενός τόξου να είναι εντελώς διαφορετικά.

Η νέα αυτή εκδοχή του χειριστηρίου βρίσκεται ήδη στα χέρια των developers και η Sony υποσχέθηκε να μοιραστεί περισσότερα καθώς πλησιάζουμε την ημερομηνία κυκλοφορίας της κονσόλας.

Πρέπει να σημειωθεί πως πέρα από την επίσημη ανάρτηση στο PlayStation Blog, για άλλη μια φορά μέσα από το WIRED η εταιρία αποκάλυψε επιπλέον στοιχεία που μας δίνουν μια πιο καθαρή εικόνα για την επόμενη γενιά. Αναλυτικότερα, ο αρχιτέκτονας της κονσόλας, Mark Cerny, επιβεβαίωσε κάτι που δεν ήταν απόλυτα ξεκάθαρο από την αρχική ανακοίνωση τον περασμένο Απρίλιο. Το PlayStation 5 θα υποστηρίζει hardware accelerated ray-tracing μέσω της GPU του.

Επιπροσθέτως, το PlayStation 5 υποστηρίζει την ανάγνωση οπτικών μέσων με χωρητικότητα που φτάνει τα 100GB. Αυτό θα δίνει περισσότερη ελευθερία στους developers να δημιουργήσουν μεγαλύτερα παιχνίδια και φυσικά σημαίνει πως η κονσόλα θα μπορεί να κάνει ανάγνωση 4K Blu-ray δίσκων. Μαθαίνουμε ακόμη πως οι εγκαταστάσεις των παιχνιδιών θα είναι υποχρεωτικές όπως και στο PS4, μόνο που αυτή τη φορά η Sony θα δίνει μεγαλύτερη ελευθερία, αφού τα παιχνίδια θα μπορούν να είναι χωρισμένα σε τμήματα. Για παράδειγμα κάποιος που δεν ενδιαφέρεται για το multiplayer ενός παιχνιδιού (ή το αντίστροφο) δεν θα είναι υποχρεωμένος να περιμένει να γίνει εγκατάσταση ή να χαλάσει αποθηκευτικό χώρο.

Ο Cerny τονίζει επίσης πως η Sony έχει σχεδιάσει εκ νέου το μενού της κονσόλας. Αυτή τη φορά το UI δεν θα είναι τόσο απλό και ο παίκτης θα μπορεί να δει περιεχόμενο του παιχνιδιού πριν το ανοίξει. Για παράδειγμα θα μπορεί να δει τα διαθέσιμα multiplayer matches ενός τίτλου σε πραγματικό χρόνο απευθείας από το μενού της κονσόλας.

Τέλος, μέσα από το δημοσίευμα του WIRED μαθαίνουμε πως το χειριστήριο θα έχει USB-C για την φόρτισή του και τέλος πως η Bluepoint Games, ομάδα ανάπτυξης του remake του Shadow of the Colossus, εργάζεται σε “κάτι μεγάλο” για το PlayStation 5.

36 comment(s)