Σάλος με τις εργασιακές συνθήκες στη Rockstar Games
Πριν μερικές μέρες σας ενημερώσαμε για μερικά εντυπωσιακά στατιστικά σχετικά με το Red Dead Redemption 2. Συγκεκριμένα, ο Dan Houser, ο ένας εκ των δύο συνιδρυτών της Rockstar Games και ο βασικός συγγραφέας των περισσότερων παιχνιδιών της εταιρίας μίλησε σε μια σπάνια συνέντευξη στο Vulture. Στο πλαίσιο αυτής ανέφερε πως υπήρχαν εβδομάδες που μέλη της ομάδας δούλευαν 100 ώρες.
Το απόσπασμα από τη συνέντευξη ακολουθεί αυτούσιο παρακάτω.
The polishing, rewrites, and reedits Rockstar does are immense. “We were working 100-hour weeks” several times in 2018, Dan says. The finished game includes 300,000 animations, 500,000 lines of dialogue, and many more lines of code. Even for each RDR2 trailer and TV commercial, “we probably made 70 versions, but the editors may make several hundred. Sam and I will both make both make lots of suggestions, as will other members of the team.”
Αυτό πρακτικά σημαίνει πως οι εργαζόμενοι δούλευαν και τις επτά ημέρες τις εβδομάδας για περισσότερες από 14 ώρες την ημέρα. Το απίστευτα πιεστικό αυτό ωράριο, σε συνδιασμό με τις ιστορίες που έχουν ακουστεί κατά καιρό για τις εργασιακές συνθήκες στην Rockstar προκάλεσαν σάλο αντιδράσεων στο διαδίκτυο.
Ο Houser βγήκε, λοιπόν, να ξεκαθαρίσει την κατάσταση και προέβη στην παρακάτω διευκρινιστική δήλωση:
Φαίνεται πως υπάρχει κάποια σύγχυση από τη συνέντευξή μου στον Harold Goldberg. Το σημείο που προσπαθούσα να τονίσω στο άρθρο σχετίζονταν με τον τρόπο με τον οποίο δημιουργήθηκε η αφήγηση και ο διάλογος στο παιχνίδι, καθώς γι’ αυτό μιλούσαμε κυρίως, όχι για τις διαφορετικές διαδικασίες της ευρύτερης ομάδας. Μετά από επτά χρόνια εργασίας, η ομάδα των βασικών writers, η οποία αποτελείται από τέσσερις ανθρώπους, τον Mike Unsworth, τον Rupert Humphries, τον Lazlow εμένα, είχε, όπως κάνουμε πάντα, τρεις εβδομάδες έντονης δουλειάς, όταν ολοκληρώσαμε τα πάντα. Τρεις εβδομάδες, όχι χρόνια. Όλοι έχουμε συνεργαστεί για τουλάχιστον 12 χρόνια και αισθανόμαστε ότι χρειαζόμαστε αυτό το ‘σπρώξιμο’ για να ολοκληρώσουμε τα πάντα. Μετά από τόσα χρόνια που ετοιμάζουμε και οργανώναμε πράγματα για αυτό το έργο, το χρειαζόμασταν αυτό για να ελέγξουμε και να ολοκληρώσουμε τα πάντα.
Το πιο σημαντικό είναι ότι προφανώς δεν περιμένουμε κάποιος άλλος να εργαστεί με αυτόν τον τρόπο. Σε όλη την εταιρεία, έχουμε μερικούς ανθρώπους σε ηγετικές θέσεις που δουλεύουν πολύ σκληρά μόνο και μόνο επειδή είναι παθιασμένοι με ένα έργο ή την δουλειά τους και πιστεύουμε ότι το πάθος αυτό φαίνεται στα παιχνίδια που κυκλοφορούμε. Αλλά αυτή η πρόσθετη προσπάθεια είναι επιλογή και δεν ζητάμε ή αναμένουμε από κανέναν να δουλέψει έτσι. Πολλοί άλλοι άνθρωποι εργάζονται με εντελώς διαφορετικό τρόπο και είναι εξίσου παραγωγικοί – εγώ απλά δεν είμαι ένας από αυτούς! Κανείς, ανώτερος ή κατώτερος, δεν αναγκάζεται ποτέ να εργάζεται τόσο σκληρά. Πιστεύω ότι κάνουμε μεγάλη προσπάθεια για να διευθύνουμε μια επιχείρηση που νοιάζεται για τους ανθρώπους της και για να κάνουμε την εταιρεία μας ένα εξαιρετικό μέρος για να εργαστεί κάνεις.
Ωστόσο και αυτή δήλωση προκάλεσε αντιδράσεις. Συγκεκριμένα, πολλά πρώην μέλη της Rockstar Games βγήκαν και μίλησαν ανοιχτά για τις εμπειρίες τους με την ομάδα. Το μοτίβο που προκύπτει είναι πως η ηγεσία της εταιρίας είναι πάρα πολύ πιεστική, ενώ αναγκάζει πρακτικά τα μέλη της ομάδας να εργάζονται σε ακραία ωράρια. Παρακάτω θα βρείτε την ιστορία της Jenn Sandercock που δούλευε για την Team Bondi και την πίεση που δέχθηκε από την Rockstar που έκανε publish το παιχνίδι της ομάδας, L.A. Noire.
Thread: I worked at a AAA company once. When I started everyone looked so miserable after literally years of hard work & crunch. So late one night after work I baked 2 cakes for the office. I sent out a mass email & we all took 30 minutes to eat cake and talk.
— Jenn Sandercock (@JennSandercock) October 16, 2018
Thread: I worked at a AAA company once. When I started everyone looked so miserable after literally years of hard work & crunch. So late one night after work I baked 2 cakes for the office. I sent out a mass email & we all took 30 minutes to eat cake and talk.
— Jenn Sandercock (@JennSandercock) October 16, 2018
We were expected to work late & on weekends VERY regularly. In my own time I made cakes & it was something many looked forward to once a week for a short 30 minutes. It helped moral significantly. A mini non-scientific study I did showed more bugs were fixed on Cake Day!
— Jenn Sandercock (@JennSandercock) October 16, 2018
After quite a few months of this, I got pulled aside by my boss. Apparently the higher ups thought our entire office slacked off ALL the time because we had cake once a week. I was told that I was jeopardising my career by continuing to make cakes for the office.
— Jenn Sandercock (@JennSandercock) October 16, 2018
I was told that we could do cake day, but only during lunch hour - when people are eating lunch and don’t really need that essential afternoon tea break with lots of sugar. I tried to push back.
— Jenn Sandercock (@JennSandercock) October 16, 2018
The day I was told not to do Cake Day I had already baked a cake. I was so scared I decided not to announce anything. I never ate that cake. It was a Portal cake. That’s what voluntary crunch pressure does: it scares people into believing there's no other choice. pic.twitter.com/tabovChDI4
— Jenn Sandercock (@JennSandercock) October 16, 2018
Today, I've sworn I'll never work anywhere that doesn’t allow employees 30 minutes once a week to do something like Cake Day. Lucky for me, I now HAVE to make cake as part of my #edibleGames job! If you enjoy crunch, fine, but recognise how it affects others around you.
— Jenn Sandercock (@JennSandercock) October 16, 2018
Since it's relevant to this week's conversations & for those that don't know me, the AAA company was Team Bondi. The publisher pressuring my boss to tell me off for Cake Day was Rockstar.
— Jenn Sandercock (@JennSandercock) October 16, 2018
Επιπλέον, άλλο ένα περιστατικό που ήρθε στα φώτα της δημοσιότητας συνέβη κατά τη διάρκεια της ανάπτυξης του GTA IV. Πιο αναλυτικά, ένας developer ήρθε σε αντιπαράθεση με τη διοίκηση του στούντιο επειδή ζήτησε άδεια μιας ημέρας λόγω γρίπης. Ο developer είχε πάθει αλλεργική αντίδραση και ανέβασε μια φωτογραφία του στα social media. Τότε έλαβε ειδοποίηση πως δεν ήρθε στη δουλειά και έκατσε αντ' αυτού να τεμπελιάσει στο Twitter.
Ακολουθούν τα σχετικά tweets που ο ίδιος περιγράφει την ιστορία.
It's been nearly a decade since I parted from Rockstar, but I can assure you that during the GTA IV era, it was like working with a gun to your head 7 days a week. "Be here Saturday & Sunday too, just in case Sam or Dan come in, they want to see everyone working as hard as them." https://t.co/TaQS5LnaAa
— Job J Stauffer (@jobjstauffer) October 16, 2018
There was an instance in 08 or 09 when I legitimately had THE FLU. Needed a day off. Went to Drx, got an Rx for Tamiflu, had an allergic reaction, tweeted a photo, then got put on notice for not coming in to work and 'fooling around on twitter' instead. True story. Fucking crazy. https://t.co/TaQS5LnaAa
— Job J Stauffer (@jobjstauffer) October 16, 2018
I gave them the benefit of the doubt having left nearly ten years ago that they’ve maybe changed. Yet I’ve heard this from dozens of R* folks in recent years that it continues, and I’m not surprised. It was the most ruthlessly competitive and intense work environment imaginable. https://t.co/NzjwQPBZja
— Job J Stauffer (@jobjstauffer) October 17, 2018
Ακολουθήστε το Unboxholics.com στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα για τεχνολογία, videogames, ταινίες και σειρές. Ακολουθήστε το Unboxholics.com σε Facebook, Twitter, Instagram, Spotify και TikTok.